Salutare prieteni ! Aveti careva masina echipata cu discuri ceramice ?! Am tot auzit despre ele in presa, dar nu am auzit parerea unui utilizator ? Multumesc anticipat de opinii !
nu m-am documentat inca, dar ma gandesc ca acele discuri au nevoie de o anumita temperatura pt. a fi eficiente, si un anume tip de placute. temperatura respectiva se atinge numai folosind un anume regim de condus f. sportiv. daca nu faci asta, s-ar putea sa fie mai ineficiente decat cele normale... imi aduc aminte de o faza de la Top Gear cand Hamond(tipul mai mic) a incercat sa faca doua tururi de pista intr-un monopost F1 si pt. ca nu mergea destul de tare, franele erau reci si nu erau eficiente...
Tata are un S 63 AMG si are placute de frana ceramice ..va dati seama ca prima oara cand am luat-o am forjat-o incontinuu si cu cat se incalzeau mai tare cu atat frana mai bine ! E o diferenta de la cer la pamant intre unele normale si unele de ceramica
Nu chiar nu am auzit probabil de la muzica cert e ca venea o caldura de nu puteai sa stai langa masina !
Franele ceramice - noul standard in stabilitate si control Folosirea franelor ceramice la masinile de serie a fost intotdeauna un privilegiu rezervat in mod exclusiv masinilor supersportive. Audi este primul manufacturier care ofera posibilitatea configurarii unora dintre masinile de serie cu aceasta optiune. Tehnologie inovatoare - materialul de baza utilizat este fibra de carbon, tehnologia utilizata fiind cea a materialelor compozite. Elementele care fac acest material extrem de rezistent la abraziune sunt siliconul si carbonul. Fibrele de carbon sunt astfel structurate incat sa absoarba in mod eficient tensiunile care apar la franare. Acestea sunt capacitate in asa fel incat sa asigure un coeficient ridicat de rezistenta la frictiune in conditii variabile de temperatura. Racirea sistemului se face prin conducte interne care asigura in mod continuu un flux de aer constant capabil sa asigure o optimizare rapida si prompta a temperaturii interioare. Franele ceramice - parametrii mult superiori - putere mare de franare - comportament impecabil in cazul situatiilor de franare la limita - rezistenta superioara - foarte rezistent la actiunea elementelor corozive: sare, apa sarata, rugina, rezistenta datorata duritatii extreme a suprafetei materialelor compozite. - durata de viata indelungata - depana la 4 ori mai mare decat in cazul modelelor conventionale, asigurand o franare optima pana la 300.000 de km. - capaciteaza un stil de conducere sportiv - asigurand reducerea semnificativa a distantelor de franare, cu pana la 50%. - utilizare facila - raspuns prompt la franare, reactie mai rapida la apasarea pedalei. - design exclusivist - suprafata perforata si designul subliniaza caracterul super sportiv. Audi este primul constructor care ofera posibilitatea implementarii acestei tehnologii optional la patru dintre modelele de serie.
franele dunt impartite in discuri si placute ceramice . la randul lor sunt pe cate 2 categorii : franare la cald si la rece . Se gasesc si " frane " , la rece, dar sunt mai putin montate pe masini , deoarece , majoritatea celor care isi monteaza , reusesc cat de cat sa le "incalzeaza "... sau asta este impresia lor