1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutia de viteze Manuala la A3 8L - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8L (1996 – 2003)' creată de olysandilau1986, 12 Apr 2011.

  1. olysandilau1986 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Mar 2011
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    a3,1800,1997
    Am si eu o problema, la un audi A3 8L motor 1.8 20v din 1997, la plecarea dupa loc cu treapta 1 se aude un zgomot ciudat (o vibratie "ca un surub intr-o cana de metal" destul de puternica care se simte in schimbator. In rest in oricare alta treapta totul este ok. Vreau sa gasesc solutia pentru a remedia problema de la cei care ma puteti ajuta. Va multumesc
     
    Ultima editare de un moderator: 12 Apr 2011
  2. dinu 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Aug 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3 , 1.6 , 2001
    Cutia de viteze la A3 8L - diverse probleme si rezolvari

    Salut !

    Problema sta in felul urmator :

    Am dat cutia de viteze jos si am constatat ca mi sa rupt un nit de la grupul conic si jumatate de dinte de la pinion . In rest cutia este foarte bune, nu are probleme .

    Se merita sa o mai fac pe aceasta sau recomandati sa iau una SH ? Cam la ce pret se invarte una SH ? Credeti ca gasesc doar grupul conic sau nitul acela sa il schimb ?

    Masina este un a3 2001 , 1.6 AVU , cutia are cod DUU . Ma intereseaza cu ce alte coduri mai este compatibila sau de pe ce masini ? Multumesc !
     
  3. catalinmiti 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Dec 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    a3 2003
    cred ca esti printe primii de pe forum care desface o cutie de viteze a unui motor 1.6(nu ca ar avea ceva deosebit aceasta cutie insa pur si simplu nu am mai gasit discutii din acest domeniu) pe forumurile vag. asadar cred ca din pacate vei ramane fara un raspuns pertinent.
     
  4. dinu 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Aug 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3 , 1.6 , 2001
    Tinand de grupul VAG la cei de la vw am observat ca mai au discuti legate de acele nituri . Deocamdata nu am aflat ceva concret de pe ce masina si ce motorizare sar potrivi. Ar fi o varianta de pe vw golf 4 1.6 16 valve si 1.4 16 valve, dar nu am o sursa sigura si nu stiu cu exactitate . A mea fiind 1.6 8 valve . Pe la dezmembrari am gasit la 300-400 euro. As cumpara ca sa scap de povara dar deocamdata dispun doar de 200 euro. Am mai gasit una la 150 E dar huruie si ma gandeam sa iau grupul conic de pe ea daca este ok si sa o fac pe a mea... Deocamdata inca sunt in "cercetari" ..
     
  5. catalinmiti 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Dec 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    a3 2003
    Inteleg ideea ta. M-am uitat in ETKA si se pare ca gasesti pe bucati fiecare element al cutiei de viteze: http://www.vagcat.com/epc/cat/au/A3/2003/209/52/2570120/
    Poti intreba de ex la reprezentanta de aceste coduri. Stiu ca pentru masinile mai vechi de 8 ani au o reducere destul de buna, 20% parca, sper sa nu vorbesc prostii. Poti folosi site-ul vagcat.com, iti faci user acolo si dai la parts catalogue si iti notezi codurile si te interesezi de pret. Unele preturi le da si site-ul cand dai click pentru cod. Spor!
     
    Ultima editare de un moderator: 25 Iul 2012
    szabolcs apreciază asta.
  6. dinu 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Aug 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3 , 1.6 , 2001
    Am incercat acel site si nu functioneaza ..

    Multumesc !
     
  7. dinu 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Aug 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3 , 1.6 , 2001
    Am sunat la cei de la audi si am gasit acele nituri de care aveam nevoie . Pretul este de 420 ron cu o reducere ajung la 360 ron . Acum sper sa gasesc un pret bun pentru montarea lor. Multumesc pentru ajutorul acordat . O seara buna !
     
  8. florin_323 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Iun 2012
    Locație:
    Calarasi
    Masina:
    A3,8L,1998,1.6 AKL
    Salut.Am si eu o problema cu o cutie de pe un Audi A3 1998 1.6 AKL cu capacul verde(mecanici zic ca mai e unul neagru).Intra perfect in viteza dar atunci cand este in viteza si iau piciorul de pe acceleratie se aude un huruit.Am fost la diferiti mecanici si parerile sunt impartite.Uni spun ca sunt rulmenti din cutie sticati, altul ca e grupul conic sau satelitii unde vin planetarele.Ma intereseaza in cazul in care se adevereste defectul ,cutiile de w golf 4 sunt compatibile cu audi a3?;am gasit una de w gl4 1.4 si seamana dar nu as vrea sa risc.Pozele sunt cu cea de Golf 4 1.4
     
  9. f0rum 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Aug 2012
    Locație:
    Cavnic
    Masina:
    A3 1.6 2002
    Vezi daca gasesti pe cineva sa se uite in ea. Eu am schimbat recent o cutia mea de pe A3 cu una de golf 4 (chiar cu volan pe dreapta), si a mea era tot cu capac verde, habar n-am care e faza cu capacele dar am auzit si eu ca difera. Am dat 1000 lei pe cutia de golf din dezmembrari, desi majoritatea vand pe la 300 euro (am avut noroc). Din cate am inteles trebuie doar sa fie cutie de benzinar, nu conteaza daca e 1.4, 1.6 16 valve sau simplu. A meu e AVU 1.6 din 2001, dar cred ca cutiile sunt la fel. Aaa si vezi ca pe cutia de golf ai 3 gauri pt. senzori pe cand pe Audi ai doar 2 senzori (1 marsalier si 1 vitezometru) trebuie sa gasesti un senzor stricat sau ceva cu ce sa astupi a 3-a gaura :). Eu am pus un surub, doar ca are un pas mai special. Mai intreba-ma si-ti mai zic ce stiu, cu ce m-am confruntat. Cutia veche avea o gaura de 4-5 cm patrati in carcasa, era uscata fara gram de ulei + o crapatura de vreo 20 cm lungime in carcasa de diferential :)) Nu stiu ce a facut neamtu cu ea!

    Toti din dezmembrari mi-au zis: "Asta-i boala lor! Cutia!"
     
    Ultima editare de un moderator: 1 Sep 2012
  10. cosminpl 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Feb 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3 8L, 1.6 AEH
    Vreau sa schimb uleiul din cutia de viteze , am impresia ca se misca destul de greu schimbatorul. Ce ulei trebuie pus? Si daca schimb uleiul cam ce ar mai trebui sa fac ca schimbatorul sa mearga cat mai lin?
     
  11. dinu 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Aug 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3 , 1.6 , 2001
    Ulei iti recomand sa nu te calicesti si sa achizitionezi original de la o reprezentanta Audi . Legat de schimbatul vitezei cat mai fin, nu sunt in masura sa iti dau sfaturi . Daca agata e posibil sa fie si de la sincroane, daca nu, am mai auzit ca e posibil sa se fi uzat o "nuca" sau sa nu mai aiba vaselina indeajuns . "Nuca" asta e sub capacu acela de la mason la schimbatorul de viteze .
     
  12. cosminpl 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Feb 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A3 8L, 1.6 AEH
  13. florin_323 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Iun 2012
    Locație:
    Calarasi
    Masina:
    A3,8L,1998,1.6 AKL
    Am achizitionat una SH de Audi identic cu al meu. M-a costat 1.300 lei cutia+ montat + placa de presiune noua. Garantie 3 luni. Mecanicii care mi-au montat-o mi-au spus ca sunt pacatoase la timonerie. Sunt pe parghii.
     
    Ultima editare de un moderator: 2 Oct 2012
  14. Oxygen

    Oxygen 6th Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca / Baia Mare
    Masina:
    EX A3, 1.6, 2002
    Am o intrebare la cei care se pricep vreau sa schimb uleiul din cutia de viteza. am cutie DUU, in catalogul vagcat am gasit ca imi trebuie ulei cu specificatii G 052726A2 problema este ca nu gasesc lichid cu aceste specificatii. ce am gasit pe autokarma este ceva de la Febi G 055726A2 SAE 75W. Acum nu sunt sigur ce imi trebuie dar daca cineva are vreo idee sa-mi spuneti.
     
  15. Oxygen

    Oxygen 6th Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca / Baia Mare
    Masina:
    EX A3, 1.6, 2002
    Bun, m-am documentat toata dimineata, ce am gasit de pe elsaweb si vagcats sunt, deci pentru cutii 02K DUU m-am uitat la leon mk1 e recomandat ulei API GL4 SAE 75W Hypoid Oil, iar la octavia mk1 G005 000 SAE 75W90 synthetic. Deci am ajuns la un conflict aceeasi cutie de viteza primeste 2 tipuri de ulei total diferite, care este atunci cel corect. Pentru A3 nu am gasit nimic concret doar dupa specificatiile vw cica ar merge cel hipoid ca si la leon.
     
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Conform specificatiilor din ETKA. Cu echivalentul codului din ETKA iti cumperi ulei de la ce producator vrei tu dar sa scrie pe bidonul cumparat ca intruneste specificatiile conform producatorului/ETKA.
    Asa ceva, de obicei, gasesti la Castrol (sa scrie pe bidon specificatiile care iti trebuie tie conform codului de original al uleiului) si poate mai sunt si alti producatori de ulei.
    Cred ca la tipul tau de motor trebuie sa fie in primul rand cu norma GL4 si mai departe te iei dupa codul care este mentionat, repet in ETKA. Daca nu ai ETKA mergi la reprezentanta si vezi exact ce-ti trebuie. Bafta
     
    Ultima editare: 26 Ian 2013
  17. Oxygen

    Oxygen 6th Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca / Baia Mare
    Masina:
    EX A3, 1.6, 2002
    nu am etka ca pot accesa catalogul etka pe vagcats.info sau vagcat.com e aceeasi chestie una e pe rusa alta e pe engleza tot programul e pus online nu mai trebuie sa instalezi 10 de giga. si codul care am pus G 052726A2 este scos din catalog. la marca castrol nu exista norma asta exista doar gl 4 si atat.
     
  18. Claudiun21 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Iun 2012
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A3, 1.6 , 2001
    Salut baieti!

    Deci pana la urma ce ulei se pune in cutie?
     
  19. Oxygen

    Oxygen 6th Gear Member

    Înscris:
    9 Aug 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca / Baia Mare
    Masina:
    EX A3, 1.6, 2002
    eu am pus original de la reprezentanta era mai ieftin decat castrolul
     
  20. dred117

    dred117 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Dec 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A3, 1.6, 2002
    Am o fisura in carcasa de la cutia de viteze si curge ulei pe partea dinspre ambreaj. Am dus-o la cineva care mi-a sudat-o dar dupa 1 saptamana a inceput sa curga iar.
    Ce as putea face ca sa opresc scurgerea de ulei? O noua sudura pentru ca nu s-a priceput sudorul? Daca da ce fel de sudura ar fi eficienta?
    Tin sa precizez ca am pierdut cam 200 ml in 3 saptamani, deci nu e o fisura mare.
     

Distribuie pagina asta