1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Scrumiera la A3 8L - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A3 8L (1996 – 2003)' creată de AndreiMin, 17 Apr 2009.

  1. AndreiMin 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 (8l) 1,9 TDI
    Am ceva probleme cu scrumiera:nu se inchide bine,adica nu ramane inchisa.si se mai intampla sa se mai deschida asa de nebuna :)
    Miam tot bagat eu mainile pe acolo incercand sa gasesc modul de inchidere al ei sau macar cum sa o scot ca sa o inspecez mai bine.In cautarile mele am observat ca partea din spate a bratului care coboara cu scrumiera propriuzisa este cam ciupit(adica s-a cam ciobit partea orizontala (nu bratele) din spate.a intalnit cineva problema asta?sau macar stie cineva cum se demonteaza scrumierele pe a3 8l?sau unde as putea gasi si ce pret ar avea una noua?
    Mersi anticipat
     
  2. andreas

    andreas 6th Gear Member

    Înscris:
    11 Iul 2008
    Locație:
    Roth/DE
    Masina:
    Audi A3 2007
    Ai aici cum anume demontezi corpul de scrumiera, tutorialul este pentru schimbarea capacului de scrumiera dar practic este acelasi lucru pe care vrei tu sa-l faci si anume sa dai scrumiera jos.

    http://www.clubaudi.ro/audi-a3/8292-cum-schimbi-capacul-scrumiera.html

    Cand dai scrumiera jos, corpul scrumierei cu tot cu incinta ei, uite-te dupa codul piesei pe ea. Suna si tu la un deler auto sau dute la un magazin de piese si zi codul dupa care iti vor spune ei cat costa.
     
  3. AndreiMin 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A3 (8l) 1,9 TDI
    citisem deja postul tau,dar la 8l e diferit pozitionata scrumiera: "cade" de sub climatronic,motiv pt care nu prea mi-a venit sa ma risc sa ma apuc sa desurubez ce gasesc pe acolo.....ms oricum pt link ;)
     
  4. andreas

    andreas 6th Gear Member

    Înscris:
    11 Iul 2008
    Locație:
    Roth/DE
    Masina:
    Audi A3 2007
    Ia fa tu niste poze la ea si iti zic cum sa o desfaci... iti zic eu ca este cam aceasi treaba nu e mare filozofie...
     
  5. loste2000 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Mai 2009
    Locație:
    brasov
    Masina:
    A3,1800,1998
    mie in mers mi se aude cum vibreaza ceva la ea
     
  6. audia38l 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2011
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    A2, 1.4 Tdi, 2001
    salut

    Este super simplu de scos scrumiera. Iei o surubelnita cruce, deschizi scrumiera si te uiti deasupra, este un singur surub. desfaci surubul si tragi inspre tine de scrumiera usor, si iese. in spate are 2 mufe, o sa iti dai seama cum sa le desfaci si cum sa le pui la loc.
    Eu n-am desfacut nimic niciodata si nu am avut probleme cu demontarea si remontarea ei.

    Legat de zgomote care vin din zona aceea, asa aveam si eu, suna ceva. am crezut initial ca e scrumiera, apoi ca e casetofonul, in final am demontat partea centrala de la bord, locul unde e casetofonul, scrumiera, butoanele de deasupra (avarii, dezaburire) si climatronic. Am scos afara piesa si in interior pe margini sunt 2 bucati de poliuretan (ca si polistirenul), alea de dezlipesc si suna. Le-am scos si de atunci nu mai am nici o problema si nu se mai aude nici un zgomot.
    Daca nu va descurcati imi scrieti si va explic tot.
     
    Ultima editare de un moderator: 23 Noi 2011
    s3fu0ra5ului apreciază asta.
  7. catalinmiti 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Dec 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    a3 2003
    Eu as fi curios de aceasta operatiune, de scoaterea sau relipirea poliuretanului. Te rog mult daca poti sa detaliezi eventual cu niste pasi de urmat.
     
    Ultima editare de un moderator: 26 Noi 2011
  8. audia38l 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2011
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    A2, 1.4 Tdi, 2001
    salut

    buna dimineata
    ca sa stii ca ai probleme cu bucatile de poliuretan, apesi in colturi consola centrala, daca suna cand o apesi, sau ma rog, cand o impingi e clar ca sunt dezlipite.
    poze nu am facut cand am desfacut, dar eu n-am mai desfacut niciodata nimic, si m-am descurcat.
    e foarte important doar sa stii cum se pun inautru suruburile si clemele de prindere, chiar daca acum suna ciudat, cand desfaci o sa intelegi ce iti scriu.
    treaba e foarte simpla:
    1. desfaci surubul de la scrumiera, si o tragi afara, dupa ce ii scoti mufele.
    2. desfaci suruburile(2) de la casetofon, sunt probabil ascunse, daca ai casetofon aftermarket, in spatele celor doua bucati de plastic, apesi usor cu o surublenita si iasa, doar sa fi putin atent(te uiti la ele) unde se baga surubelnita. evident dupa asta scoti casetofonul
    3. dupa astea, tragi de plasticul care acopera consola centrala, chiar daca trebuie sa tragi putin mai tare, sare afara. daca simti cumva ca nu iasa, verifici sa nu cumva sa mai fie vreun surub(eu din cate tin minte nu mai este)
    4. desfaci climatronicul, mufele intra intr-o singura directe, asa ca nu trebuie sa te obosesti sa tii minte. si asta are doar doua suruburi centrale care se vad
    5. in partea de jos a consolei centrale o sa vezi doua suruburi de alta culoarea, evident si alea trebuie desfacute, sub scrumiera, ca sa te poti orienta
    6. consola centrala are in partea de jos, stanga dreapta, la imbinarea cu bordul cate un surub care trebuie scos, se vede daca te utii dupa el, exactunde se imbina
    7. din cate tin minte trebuie dat jos glove box-ul(scuze dar la ora asta nu imi vine in minte termenul in romana), ala are pe interior 4 suruburi in partea de sus(ori 3 ori 4), si vreo 3-4 in partea de exterior dreapta, locul in care sunt sigurantele in partea stanga. in partea dreapta, e exact identic cu stanga doar ca nu sunt sigurante. prinzi de capac din exterior, si tragi, iasa foarte usor.
    8. si glove box-ul are o mufa pe care o sa o vezi cand scoti capacul, sa nu uiti sa o pui la loc
    9. sub volan, e tot asa un compartiment, care se desface usor. sunt suruburi in partea de sub el, unul din cate tin minte era mai ascuns, asadar sa te uiti dupa el, si restul sunt in partea stanga, unde sunt sigurante, tot asa scoti capacul si te uti. sa nu le desfaci pe toate, doar cele care au legatura, o sa iti dai tu seama care de unde e. si aici ai 2 mufe, cele de la intrerupatorul de lumini, sa nu uiti sa le pui la loc
    10. dupa ce te asigura ca ai desfacut tot ce e la compartimentul de sub volan, si esti absolut sigur ca nu mai e nimic, atunci tragi de el inspre tine, e prins si in ceva cleme, dar o sa `sara` afara imediat
    11. butoanele(cel de avari, dezaburire si ce mai e acolo) se scot usor, fie tragi de ele, si sar de la loc, fie dupa ce ai scos suruburile se misca si reusesti sa tragi mufele din spate, ca sa poti sa bagi mana in spate.
    12. mai sunt suruburi pe langa butoanele din partea de sus(dezaburire si ce mai e pe acolo), care trebuie desfacute si ele, acolo o sa vezi clemele de care scriam mai sus, langa butoane si la suruburile de la climatronic, sa tii minte cum sunt puse ca asa vor intra si inapoi, eu nu am fost atent, si mi-am pierdut vreo ora pana m-am prins cum era, pt ca in ele se prind urechile de la capacul care acopera consola centrala.
    13. sa ai grija, ca este un motoras in partea dreapta a consolei centrale, pe interior, are o teava care intra intr-un plastic, sincer nu stiu cum ii spune, dar are 2 mufe in partea de sus care trebuie scoase si o teava care e relativ dificil de pus inapoi, presupun ca e ceva senzor de temperatura interioara. senzorul asta sa nu il desfaci ca sa poti trage de tot afara consola centrala, pt ca are 2 nituri de metal, pe langa cele 2 suruburi, care nu le poti reface (asta din cate stiu eu)
    14. dupa ce ai facut tot ce am scris aici, care nu e asa de greu, doar sa ti minte ce surub si de unde ai scos, o sa ai suficient acces la consola centrala cat sa scoti bucatile pacatoase de poliuretan (sau ce material or fi), efectiv tragi de ele, ca sar de la loc.
    15. mai scriu inca odata, din cate retin doar astia sunt pasii care trebuie urmariti, in caz ca ceva nu iasa frumos de la loc, e posibil sa mai existe vreun surub, asadar sa nu tragi foarte tare, cand vezi ca nu iasa, cauti suruburi, dar toate sunt vizibile, doar sa ai rabdare
    16. cand te apuci iti pui toate suruburile intr-un loc, daca ramai cu suruburi desfaci iar, si verifici unde ai uitat sa pui surub
    17. ar fi bine daca te-ar putea ajuta cineva, pentru ca in momentul in care pui la loc tot ce ai scos, toate trebuie puse la `linie`. in special consola centrala, care are tendinta sa nu intre la `fix`. compartimentele din stanga si din dreapta intra la fix, glove box-ul o sa te chinuie pana reusesti sa prinzi unul dintre cele 3 suruburi(daca stau sa ma gandesc bine sunt doar trei, si sunt prinse chiar sub airbag).
    18. in cazul in care ceva nu ai inteles, sau nu te descurci imi scrii si te indrum cu ceea ce stiu
    19. stiu ca daca citesti ti se pare ceva super iesit din comun, si ca nu ai putea sa il faci niciodata, dar asa m-am gandit si eu, si am reusit. evident daca erai la Cluj te indrumam de aproape pas cu pas, dar sunt convins ca o sa te descurci
     
    Ultima editare de un moderator: 26 Noi 2011
  9. catalinmiti 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Dec 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    a3 2003
    Iti multumesc foarte mult pt ajutor. Chiar nu ma asteptam sa detaliezi asa bine.
    Am incercat si eu sa gasesc sursa zgomotului si nu reusisem. Am demontat glow-boxul = torpedoul incercand sa gasesc.
    Diferenta este ca eu am modelul face-lift si ma tem sa nu difere putin lucrurile. Casetofonul este cel concert cu cd care se scoate cu o cheita speciala pe care nu o am. Sub el este panoul climatronic pe care nu l-am prea studiat pentru a il scoate.
    Sub acest panou am compartimentul acela de depozitare cu capac, compartiment pe care am reusit sa il scot. Deasemenea si scrumiera am reusit sa o scot. Raman panoul cu butonul de avarii si casetofonul. Cand prind o zi calda incerc sa desfac totul. Multumesc foarte mult.
     
    Ultima editare de un moderator: 26 Noi 2011
  10. audia38l 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2011
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    A2, 1.4 Tdi, 2001
    Salut

    Nici o problema, practic de asta sunt forumurile, sa ne ajutam intre noi.
    M-am uitat si eu pe net, e diferita prinderea din cate vad, e fiecare partea din consola centrala cu `capacul` ei. Sincer nu am desfacut, la mine e dintr-o bucata. Nu trebuie sa fie foarte dificil.
    Sa ai grija acum pentru ca e frig, sa nu tragi de plasticuri sa crape.
    Succes si daca tot desfaci, fa si niste poze ca sa pui si pentru altii.
     
  11. catalinmiti 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Dec 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    a3 2003
    Cred ca la primavara desfac pe acolo. Iarna parca nu mai scartaie nimic in consola centrala. Vara probabil se dilata plasticele si de asta.
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Noi 2011
  12. Pyty_85 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Oct 2011
    Locație:
    bistrita
    Masina:
    audi A3 1896cm3 1989
    sal

    se poate da jos .
    are un surub in scrumiera se desface si se scot mufele de la becuri
     
  13. ujio 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Ian 2014
    Locație:
    Olt
    Masina:
    A3 quattro tdi an 2002.96kw,ASZ
    Pun o intrebare,apartent hilara.Stie cineva cum se golesc scrumierele fata si spate?
     

Distribuie pagina asta