1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Catalizatorul la A4 B5 - discutii diverse

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de andrei_idnou, 14 Noi 2010.

  1. andrei_idnou

    andrei_idnou 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Ian 2010
    Locație:
    Roman , judetul Neamt
    Masina:
    Audi A4 , 1.6 , 1996
    Salutare! De cand am cumparat masina se aude un zgomot la toba de esapament iar acum a devenit si mai puternic,de multe ori fiind chiar enervant cand stau la semafor de exemplu.Zgomotul asta se aude din momentul in care pornesc masina pana o opresc.Sunetul este cel asemanator unor bucati mici de tabla rupte si ramase inauntrul acesteia( tobei sau a sistemului de evacuare,nu prea ma pricep la termeni tehnici:blink:) iar cand pornesc motorul,toba vibreaza bineinteles si produce acel zgomot. Banuiesc ca e vreo componenta interna a tobei care s-a rupt,s-a fragmentat in interior. Este cineva care imi poate spune cam care ar fi problema?!:unsure:Pot sa conduc linistit pana fac rost de niste bani pt o toba noua ?! Multumesc anticipat!
     
  2. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Mai poate fi catalizatorul spart...de fapt acolo este un filtru ceramic, daca se sparge iti dai seama ca face zgomot. Trebuie sa vezi de unde exact vine acel zgomot.
     
  3. weaselciuy

    weaselciuy Silver Member

    Înscris:
    5 Ian 2008
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    Audi A4 B5 Facelift 1.6i AHL
    ori e fisurata ceramica din catalizator cum spune orgo sau e rupta vreo sita din toba mijloc/finala. Asta se intampla deobicei..

    Altele pot fi: suporti/tamponi toba invechiti, scutul caldura atinge vreo toba, vreun colier desfacut la prinderea tevilor, racord flexibil distrus ...

    O ridici, pornesti si cauti; cel mai usor sa-ti dai seama.
    Eu acum patesc lafel cu o toba mijloc noua de 1 an, sa desprins sita ... singura optiune e alta toba.
     
  4. andrei_idnou

    andrei_idnou 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Ian 2010
    Locație:
    Roman , judetul Neamt
    Masina:
    Audi A4 , 1.6 , 1996
    Mersi mult pentru raspunsuri! Acum sunt mai luminat ! Mersi si cu prima ocazie voi intra sub masina sa localizez exact zgomotul!
     
  5. Cristisor

    Cristisor Platinum Member

    Înscris:
    23 Iun 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Fost proprietar de A4 (B5)
    Si la mine se aude bucatica aia de piesa desprinsa care face zgomot, si cred ca e de la catalizator. Se aude acel zgomot si in zona tobei intermediare, insa mai slab, ceea ce ma face sa cred ca se propaga sunetul.
    Ce parere aveti despre catalizatoarele universale? Cel "pe originial" e foarte foarte scump.
     
  6. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Ce parere ai fara cat? :)
    Eu il scot, sa ma ajute si vremea!
     
  7. Cristisor

    Cristisor Platinum Member

    Înscris:
    23 Iun 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Fost proprietar de A4 (B5)
    Mi-a mai zis cineva sa il scot, dar nu stiu care sunt dezavantajele. O sa fie fumul de la masina mai puternic?
    ITP-ul trebuie sa il fac abia in Aprilie 2012, deci as putea sa il scot si sa merg asa pana o sa am ceva bani de rezerva ca sa il schimb. Oricum nu cred ca trec ITP-ul cu el spart.
     
  8. Ferydeva

    Ferydeva Silver Member

    Înscris:
    9 Apr 2009
    Locație:
    deva
    Masina:
    Audi A4 1.6 ADP 1996
    si la mine zornaie catalizatorul e spart in el ceva de genu si daca ii dai un pumn auzi dar culmea ca scoate bine noxele verificat pe aparatura de la RAR tot frumos da el zornaie
     
  9. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Daca tu la benzinar iti faci griji ce sa zicem la noi la diesel?
    Sfatul meu e fie sa ramai la catalizator stock sau deloc. Catalizatoarele universale nu sunt prea bune -deh, ieftin si bun nu exista.
    Si garantez ca iti ies gazele la ITP si fara catalizator.
    Dezavantajul fara catalizator este ca masina o sa consume ceva mai mult deoarece atunci o sa "respire" mai bine. Avantajul e ca o sa mearga mai sprintena.

    Pentru ca stiu ca nu te-am convins cu ce am scris mai sus iti propun urmatoarele:
    - ai probleme cu actualul catalizator? Sparge-l si lasa-l liber. Eventual fa-o si in apropierea itp-ului daca vrei sa te convingi ca trece si fara. Daca e ok, si iti convine ramane asa.
    - nu e ok la gaze sau nu iti convine? Cumperi unul din dezmembrari (flansa cu cat si flexibil) pentru tipul tau de motor si il montezi sus.
     
  10. Cristisor

    Cristisor Platinum Member

    Înscris:
    23 Iun 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Fost proprietar de A4 (B5)
    De vreo 2-3 zile, dupa un drum de 130 km, a disparut "zanganitul" de la catalizator. Sunt sigur ca nu s-a reparat de la sine :) insa credeti ca vreo bucata din interior ar putea sa imi infunde evacuarea si sa afecteze performanta motorului?

    In legatura cu scosul catalizatorului, deja consuma 12% in oras, chiar nu ma incanta ideea de a consuma 14%. Ovidiutm iti multumesc oricum pt explicatii si pt sfaturi.
     
  11. Ferydeva

    Ferydeva Silver Member

    Înscris:
    9 Apr 2009
    Locație:
    deva
    Masina:
    Audi A4 1.6 ADP 1996
    legat de catalizator infundat am vazut asa ceva la 2 prieteni
    la unu la un opel vectra din 95 sa infundat de nu mai pornea motoru
    la celalant la un opel astra din 2007 ala i-a spart filtrele si asa merge cu ea
    ca si consum e dubios motorasu asta ADP acuma de revel am fost plecat drum de 650km si a consumat putin peste 6 litri alergat binisor trecut si autostrada A3 cam cu 150 constant dar pe oras cred ca baga mai bine de 10 litri e difrerenta foarte mare
     
  12. Cristisor

    Cristisor Platinum Member

    Înscris:
    23 Iun 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Fost proprietar de A4 (B5)
    Si mie mi se pare ca motorasul trage mai greu de cand s-a spart catalizatorul, dar poate e doar in mintea mea.
    La consum, intr-adevar, e destul de ciudat pt ca in exterior are un consum de 6.5-7 iar in oras de 12.
     
  13. cj80gdi 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Noi 2008
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    Audi A4 1.8
    Ok. catalizatorul zornaie...daca il scot de tot afara si il inlocuiesc cu o teava, apar ceva erori la bord?
     
  14. Cristisor

    Cristisor Platinum Member

    Înscris:
    23 Iun 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Fost proprietar de A4 (B5)
    Probabil ca ai o singura sonda lambda deci nu o sa apara nimic in bord. Daca totusi ai 2 sonde o sa iti apara martorul EML (engine malfunction light) pentru ca a 2a sonda o sa creada ca nu e eficient catalizatorul. De asemenea, am inteles ca s-ar putea sa creasca putin consumul insa masina va trage mai frumos.
     
  15. cj80gdi 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Noi 2008
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    Audi A4 1.8
    Cod motor ADR, euro 2.
    sper sa nu am 2 sonde....
     
  16. Ferydeva

    Ferydeva Silver Member

    Înscris:
    9 Apr 2009
    Locație:
    deva
    Masina:
    Audi A4 1.6 ADP 1996
    Ai doar 1 sonda,daca e infundat sparge filtrele si gata
     
  17. SebySad

    SebySad 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2010
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A4, 1.8I, 1997
    Se poate sa imi fie si mie infundat catalizatorul pentru ca nu prea sunt multumit de felul in care imi trage masina. Pe la 3000-3500 turatii se aude ceva zgomot ciudat sub masina, ca si cum s-ar misca ceva colier pe esapament. Am verificat si nici vorba de asa ceva.
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Sep 2011
  18. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Te-ai uitat daca nu cumva evacuarea loveste (in vibratie) sasiul?
    Sau poate ai flexibilul partial spart...
     
  19. Ferydeva

    Ferydeva Silver Member

    Înscris:
    9 Apr 2009
    Locație:
    deva
    Masina:
    Audi A4 1.6 ADP 1996
    La mine de exemplu zornaie materialul din catalizator cateodata dar se simte la eelanti mai mult la mine .
     
  20. Cristisor

    Cristisor Platinum Member

    Înscris:
    23 Iun 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Fost proprietar de A4 (B5)
    Cam asa face si la mine. Presupun ca la urmatorul ITP n-am nici o sansa sa trec testele de emisii.
     

Distribuie pagina asta