1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Consum motoare diesel 1.9 TDI la A4 B5 - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de katty_anca, 19 Dec 2010.

  1. katty_anca

    katty_anca 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Sep 2010
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    AUDI A4, 1.9 TDI, 1997
    :crying:de cand cu temperaturile mai scazute consumul a crescut considerabil....am o medie de 10%, inainte aveam 6-7.....e normal sa fi crescut in halul asta numai din cauza climei?:(
     
  2. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Daca faci drumuri scurte si motorul nu e apuca sa se incalzeasca e perfect normal.
    Anormal este medie de 6-7 l/100km intr-un oras ca Iasi cu un 1.9 TDI de 110 cai. Dealtfel cred ca nici un posesor de 110 cai nu cred ca a reusit performanta asta, ceea ce tind sa cred ca e deja o afirmatie exagerata.
     
    bobbymotorman apreciază asta.
  3. katty_anca

    katty_anca 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Sep 2010
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    AUDI A4, 1.9 TDI, 1997
    6-7 era media inafara orasului+in oras....si cand o las la relantii cu dezaburire/clima pornita imi arata 10%:3sadwalk: si asta de putin timp....dar asta este, ma gandeam ca e ceva anormal si ca mai tre sa umblu prin serviceuri. Ms:cool: Merry Christmas!
     
  4. grigo112

    grigo112 Bronze Member

    Înscris:
    3 Noi 2009
    Locație:
    Reghin
    Masina:
    A6 C6, 2.0 TDI. BRF, Audi A4 B7, Avant, 2.0TDI, BRD
    salut, apropo a ta cat consuma? extraurban si mediu?
     
  5. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Extraurban mananca intre 5 si 6.5 in functie de talpa.
    Urban mananca intre 8.5 si 10, in functie de talpa.
    Media (mixt) nu ma interesat niciodata deoarece sunt prea multi factori care pot influenta si e greu sa simulezi un consum in exact aceleasi conditii.
     
  6. b0gdy

    b0gdy 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Dec 2010
    Locație:
    avrig,jud sibiu
    Masina:
    A4 b5,1.9tdi,1995
    Salut,
    Am si eu aceasi problema. De cand s-a racit am un consum magnific desi eu nu am clima si in bord nu-mi arata consumul. Dar am facut un consum si am o medie de 10% in oras si in afara, mi se pare cam mult. Am inteles de la cineva ca poate fi termostatul, bujiile. Am pus masina pe vag com si bujiile au iesit bine dar o sa vad si cu termostatul ca apa nu creste de 60 grade. Rareori ajunge la 75 grade. Bafta in continuare.
     
    Ultima editare de un moderator: 15 Dec 2013
  7. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Termostatul il poti schimba linistit ca e mort.
    Bujiile nu au treaba cu consumul ci cu pornirea. Pe Vag-Com nu stiu cum se pot verifica bujiile, e prima oara cand aud de asa ceva.
     
  8. b0gdy

    b0gdy 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Dec 2010
    Locație:
    avrig,jud sibiu
    Masina:
    A4 b5,1.9tdi,1995
    el asa mia zis...cica bujiile sunt bune...desii masina porneste foarte geu mai ales dimineatza la prima chieie...iar uneori chiar usor...ma gandit si eu la asta da nush....scz de off topic...da pe topicu meu nu rasp nimeni.....mii de scz.....o sal schimb si pe ala si sper sa numai consume atat.....ca sunt student si nam bani sa ma plimb :slapped::slapped:
     
  9. grigo112

    grigo112 Bronze Member

    Înscris:
    3 Noi 2009
    Locație:
    Reghin
    Masina:
    A6 C6, 2.0 TDI. BRF, Audi A4 B7, Avant, 2.0TDI, BRD
    salut, din cate stiu eu termostatul influenteaza in mod negativ consumul pt ca daca motorul nu ajunge la temp normala de functionare (90 grade din cate stiu eu, daca gresesc sa ma corectati) motorul nu functioneaza la parametrii normnali, la parametri maximi pe care ii are si rezulta un consum mai mare, uzura mai mare la motor etc.
     
  10. christith 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Ian 2010
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDI PD , AJM, 2001 / Dacia 1300 1970
    In Timisoara, masina din semnatura, mi-a consumat in 400km, exclusiv in oras, 42l de motorina. Am facut doar drumuri scurte ca distanta (~5 km) dar destul de lungi ca durata (~ 20 -30 min) si in majoritatea cazurilor motorul nu a ajuns la 90C.
    Nu e mic deloc consumul, dar am inteles ca e cam normal sa fie asa.
     
  11. b0gdy

    b0gdy 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Dec 2010
    Locație:
    avrig,jud sibiu
    Masina:
    A4 b5,1.9tdi,1995
    te inteleg e normal toti au spus ca in oras ia 10%.....imi ia foarte mult desii rar merg in oras...fac un drum de 8 km extraurbam..si nu am facut 100 de km cu 10 litri de motorina...deci e un consum mare......si am inteles ca e de la termostat...si am facut si drum de 100 de km si tot nu mi sa rdicat apa...eu am facut drumuri asa putin mai lungi si nu sa ridicat apa....tind sa cred ca e cu siguranta termostatu.....dar acu cu sarbatoriile nu prea am bani de aia.....
     
  12. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Pai daca motorul nu se incalzeste consumul e mai mare. Si da, e termostatul de vina. Cost termostat (cel mai bun care exista pe piata) marca Behr, 45 ron, azi l-am schimbat eu. Sa nu spui ca nu iti permiti 45 ron!
     
  13. breitner

    breitner Gold Member

    Înscris:
    10 Aug 2010
    Locație:
    Comarnic, München
    Masina:
    A4 B5, 1.8 Quattro, Passat B5 1.9 TDI AVF 4Motion
    carton

    cea mai buna metoda de ajutarea motorului sa atinga temperatura optima este cartonul montat in fata radiatorului (se incepe cu bucati mai mici pana se ajunge la temperatura optima). am benzinar (care nu e asa "rece" ca un diesel) si e singura metoda (verificata in 20 de ani de experienta) ! ATENTIE : nu acoperiti tot radiatorul (chiar daca tot nu va ajunge la temp.optima); riscati sa creasca temperatura foarte rapid !
    este mai ieftin decat o husa!!!
     
  14. FloRio

    FloRio Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 110hp~AFN 1998
    cu 20,8 litrii de motorina am parcurs 270 km exclusiv oras,de cand s-a aprins becu la motorina pana s-a reparins,face-ti si voi calculul.Orasul este Baia Mare.B4 cu motor de 90 de cai consuma mai putin pe timp de iarna
     
  15. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Pai dupa calculul meu ai consum de 7.7l. Nu e mult deloc. Mie in Timisoara mi se invarte intre 9 si 10.
    La 1z e normal sa consume mai putin doar e un motor cu un aport de cai mai mic. Momentan nu pot face consumul la noul 1z pentru ca senzorul nivel carburant da valori aiurea dar pot spune clar ca masina consuma mai putin si se simte.
     
  16. nick4you

    nick4you 3rd Gear Member

    Înscris:
    11 Sep 2008
    Locație:
    Petrosani
    Masina:
    Audi A3 1.9 TDi, 110 cp, AHF, 2000
    "Poc" dupa oprirea motorului

    Am o problema la un motor 1.9 tdi AHF 110 cp. Dupa ce opresc motorul, se aude in zona turbo-admisie-evacuare un "poc", ca si cum s-ar face o explozie mica, sau un poc infundat, nu stiu cum sa explic mai bine. Am zis ca o fi de la un compensator, care nu inchide si da presiunea afara din camera de ardere. am schimbat uleiul, ca oricum era vechi si degeaba. Mi-a zis cineva ca ar fi egr-ul, dar nu cred fiindca porneste foarte bine, trage exagerat de bine, nu scoate fum, nu are scurgeri de ulei, nu are oscilatii de nici un fel. Poate a-ti mai intalnit problerma, va rog spuneti-mi ce are.
     
  17. FloRio

    FloRio Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 110hp~AFN 1998
    Motor AHF nu stiu sa existe pe audi de 110 cai,AFN-ul ii de 110 cai si ASV care e euro 3.Vezi ca acesta e un topic despre consum nu ai postat unde trebuie
    @Ovi: apropo, 7.7 mi-a iesit si mie,poate consumul e mai mic si datorita IQ mare (4,8) ii da mai putina motorina:)
     
    Ultima editare: 28 Dec 2010
  18. nick4you

    nick4you 3rd Gear Member

    Înscris:
    11 Sep 2008
    Locație:
    Petrosani
    Masina:
    Audi A3 1.9 TDi, 110 cp, AHF, 2000
    Exista sigur. Eu pe asta il am. Cat despre postarea mea gresita, imi cer scuze, dar am cautat pe net peste tot genul acesta de problema si nu am reusit sa gasesc ceva asemanator, nici macar la alte marci.
    Astept in continuare raspunsuri.
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Dec 2010
  19. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
  20. nick4you

    nick4you 3rd Gear Member

    Înscris:
    11 Sep 2008
    Locație:
    Petrosani
    Masina:
    Audi A3 1.9 TDi, 110 cp, AHF, 2000
    Multumesc pentru link, dar nu era ce cautam eu. Azi m-am hotarat sa desfac egr-ul sa vad daca e ok si daca nu are depuneri. Surpiza! Avea aproape 1 cm depunere pe peretii egr-ului si astfel, supapa inchidea foarte incetini. De aceea auzeam eu dupa ce opream motorul. Normal ea trebuie sa se inchida imediat dupa ce opresti motorul. De acolo provenea si sunetul. L-am curatat, si acum e ok. Partea ciudata e ca nu avea nici o simptoma ca ar fi murdar (pierdere de putere, mers neregulat etc. )
    Cat despre consum, azi i-am schimbat si termnostatul, ca nu se ridica temperatura dar extraurban am facut 800 km cu un plin. Iar In oras nu stiu ce sa zic, undeva in jur de 7% cred. Motorul este 1.9 tdi 110 cp cod motor AHF.
     
    crisscriss606 apreciază asta.

Distribuie pagina asta