1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Bujii incandescente, ce incalzesc apa la calorifer - CGP (coolant glow plugs) la A4 B5

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de El Greco, 5 Dec 2010.

  1. El Greco

    El Greco Bronze Member

    Înscris:
    10 Apr 2010
    Locație:
    Undeva in Moldova...
    Masina:
    Din gama VW !
    Pe furtunul care intra in caloriferul de interior,cel cu aerisirea,am vazut o piesa din aluminiu montata pe furtun care are 3 bujii(sau ceva care seamana cu bujiile incadescente)!Ce rol au acolo? Oare ajuta la incalzirea apei din caloriferul interior mai repede? Faptul ca stau in apa permanent nu le afecteaza,nu se ard,nu dau erori la functionarea motorului?
    Multumesc!
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Noi 2011
  2. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Cele 3 bujii ajuta foarte mult la incalzirea rapida a lichidului de racire.E foarte bine ca le are,si verifica-le si pe acelea.
    Daca la masurarea bujiilor de pe motor,valorile afisate au fost situate intre 1-1.5 Ohm,inseamna ca inca se afla in parametri normali de functionare dar,oarecum,la limita maxima de viata.
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Noi 2011
  3. fagarasan

    fagarasan Silver Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ford fiesta TDCI 2007
    Romeo_79 Exista asa ceva pe Audi?Iti spun sincer ca nu stiam.Detalii?ce model au asa ceva?sau sunt aftermarket?
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Noi 2011
  4. El Greco

    El Greco Bronze Member

    Înscris:
    10 Apr 2010
    Locație:
    Undeva in Moldova...
    Masina:
    Din gama VW !
    Bujii incandescente, ce incalzesc apa la calorifer - CGP (coolant glow plugs)

    Eu asa am luat masina...auzisem de preincalzitor pentru motorina,dar pentru apa...!!!
    Oricum,este montat pe furtunul prin care intra apa in calorifer,corpul e din aluminiu cu trei bujii care ,culmea,la mine sunt si alimentate de trei cabluri,are si masa legata la blocul motor!
    Am incercat sa-i fac ceva poze,dar nu stiu daca se intelege ceva,este intuneric afara!
     
  5. Adi.b 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Ian 2010
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi Avant 80 B4 1.9TDI 1994
    Si a mea are cele trei bujii pentru incalzirea agentului termic si chiar i-si fac treaba
     
  6. fagarasan

    fagarasan Silver Member

    Înscris:
    14 Ian 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Ford fiesta TDCI 2007
    Da,ai dreptate,sunt bujii incandescente!Pe bune iti spun ca nu am stiut ca audi are asa ceva.Pare originala.Sunt incantat de ce am vazut in poze,abia astept sa ma duc si eu la a mea sa vad daca are( e la 50 de km in garaj,folosesc masina de serv. dar asta e alta poveste).Mutumesc pentru poze si nu in ultimul rand lui Adi.b!Respectele mele,domnilor!
     
  7. El Greco

    El Greco Bronze Member

    Înscris:
    10 Apr 2010
    Locație:
    Undeva in Moldova...
    Masina:
    Din gama VW !
    Poti fi mai precis?
    Cum sunt alimentate,de unde,cat timp stau aprinse,daca nu sunt afectate de faptul ca stau si functioneaza tot timpul in apa,etc.?
    Multumesc!
     
  8. devils 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2009
    Locație:
    Targu Mures
    Masina:
    Audi A4, 1.9TDI, 2001 AJM
    uau, eu nu cred ca am vazut la mine asa ceva.. trebuie sa verific.
     
  9. Adi.b 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Ian 2010
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi Avant 80 B4 1.9TDI 1994
    Tot ce stiu sa va spun e ca sunt comandate de ECU,pornesc sub temperatura exterioara de 5grade,sistemul se cheama ptc,dar pentru mai multe informatii dati un google bujii ptc
     
  10. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Confirm si eu existenta celor 3bujii incandescente pt antigel la un 1Z a4 b5.
     
  11. devils 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2009
    Locație:
    Targu Mures
    Masina:
    Audi A4, 1.9TDI, 2001 AJM
    da, la mine nu sunt
     
  12. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
  13. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Exista 2 feluri de a se incalzi masina prin incalzirea rapida a motorului si incalzirea rapida a habitaclului:

    1 incalzirea motorului care este si subiectul acestui topic si

    2 incalzirea habitaclului.

    Sa le luam pe rand.

    1. Intotdeauna motoarele diesel se incalzesc mai greu (incet) decat cele pe benzina. Motivele sunt cunoscute si nu mai intru in amanunte. Tocmai din aceasta cauza autoturismele cu motoare TDI generatie mai noua (fabricate pana in 2003-2004) sunt dotate cu un sistem de incalzire cu bujii a lichidelor din motor in speta lichidul de racire. Atasat in format PDF se gaseste fisierul care arata cum functioneaza acest sistem. Din acest motiv incalzirea motorului la autoturismele TDI de generatie mai noua se face mai repede deca la benzina.

    2. Pentru incalzirea habitaclului s-a inventat acel sistem de incalzire cu rezistente (P T C), care nu are nici o legatura cu incalzirea auxiliara (Webasto), de care am mai vorbit si in alte posturi si care il am si eu pe masina din semnatura. Tot atasat in format PDF se gaseste fisierul care arata cum functioneaza acest sistem.

    O seara buna
     
    PGHI și tata11 apreciază asta.
  14. El Greco

    El Greco Bronze Member

    Înscris:
    10 Apr 2010
    Locație:
    Undeva in Moldova...
    Masina:
    Din gama VW !
    Si o poza cu bujia folosita in sistemul de incalzire antigel!
    Am pozat- langa o bujie normala pentru a se putea observa diferenta de marime!
     
  15. otelea

    otelea Silver Member

    Înscris:
    4 Apr 2008
    Locație:
    Câmpulung Moldovenesc
    Masina:
    audi 80 B4 1.9 tdi 90cp 1994; A4 1.9 TDI AVB 2004; A6 allroud 2,5 TDI BCZ 2004
    Si eu am cele trei bujii si macristian1 are dreptate. La mine in masina se se face cald mai repede dacat intr-un clio din 2004. :) Am testat chiar eu, cu masinile paralele. Intradevar cele trei bujii incalzesc lichidul de racire in cazul in care temperatura exterioara este sub 4 sau 5 grade. la opelul care l-am avut inainte aveam caldura dupa aprox. 15 minute de functionare a motorului si pe cat posibil in sarcina, pe cand la audi in doua minute se dezgheata geamurile si cu motorul la relanti. E bine sa functineze cele trei bujii pentru ca reduce timpul de incalzire a motorului si tot ce decurge din aceasta (cosum, uzura, etc.)
     
  16. El Greco

    El Greco Bronze Member

    Înscris:
    10 Apr 2010
    Locație:
    Undeva in Moldova...
    Masina:
    Din gama VW !
    Inainte de a demonta bujia le-am verificat sa vad daca functioneaza si nu aveau curent la alimentare! Adevarat,cea pe care am demontat-o este arsa,dar sistemul nu este alimentat cu curent!
    Poate cineva sa-mi spuna cum sunt alimentate aceste bujii,un releu,ceva,si daca se poate improviza alimentarea printr-un buton de interior in cazul in care nu reusesc pe circuitul original?
    Multumesc!
     
  17. Magarila

    Magarila 2nd Gear Member

    Înscris:
    14 Mai 2009
    Locație:
    Piatra Neamt
    Masina:
    Audi A6 Allroad , 2.5TDI , 2004
    codul la bujii ,pentru marca bosch este 0 250 201 032
     
  18. Magarila

    Magarila 2nd Gear Member

    Înscris:
    14 Mai 2009
    Locație:
    Piatra Neamt
    Masina:
    Audi A6 Allroad , 2.5TDI , 2004
    Tibotib daca sant arse toate nu primesc curent,trebuie sa le schimbi ,asa am patit eu
     
    Ultima editare de un moderator: 13 Noi 2011
  19. El Greco

    El Greco Bronze Member

    Înscris:
    10 Apr 2010
    Locație:
    Undeva in Moldova...
    Masina:
    Din gama VW !
    Le-am gasit le 20 lei bc.,le-am comandat si maine sunt curios sa le *simt* la lucru!
     
  20. Atexi

    Atexi 2nd Gear Member

    Înscris:
    7 Feb 2009
    Locație:
    Mures
    Masina:
    Audi A4 2005 2.0TDI BLB,multitronic si Logan 1.5DCI...
    Esti sigur daca sunt arse nu primesc curent?

    Sunt alimentate toate prin releu si o siguranta, ambele se gasesc in habitaclu.
    Releul este comandat (pune la masa,bobina releului) din ECU,pin 50,sau pin 8 la unele modele de ecu vechi.
     

Distribuie pagina asta