1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Electroventilator si/sau releu electroventilator clima la A4 B5 - probleme diverse - cauze si rezolv

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de 91DON, 22 Feb 2010.

  1. 91DON

    91DON Silver Member

    Înscris:
    14 Oct 2009
    Locație:
    Paris
    Masina:
    N-am
    Am o intrebare,cum se poate schimba radiatorul de clima?Se schimba doar radiatorul sau tot cu conductele ce sunt legate de el?Pt ca atunci cand am scos/desfiletat radiatoru vechi sa stricat filetu de la radiator.iar radiatorul functional ce il am acum este cu filetul pe el (sa taiat furtunu cu cutitu).
    Vroiam sa stiu daca este vreo posibilitate sa desfiletez furtunu de pe radiator fara sa ii stric filetu,cum se face?Sau trebuie schimbata tot cu conducte?
    este vorba despre un b5 din 96 1.8T AEB (daca aceasta informatie conteaza)
    Am cautat peste tot pe forum si pe net si nu am gasit nicio informatie...
     
  2. 91DON

    91DON Silver Member

    Înscris:
    14 Oct 2009
    Locație:
    Paris
    Masina:
    N-am
    nimeni nu stie?
     
  3. 91DON

    91DON Silver Member

    Înscris:
    14 Oct 2009
    Locație:
    Paris
    Masina:
    N-am
    am nevoie de un raspuns... :(
     
  4. Raptorul

    Raptorul 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Apr 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 1,9TDI-2001, Mercedes 230TE
    Salut! Trebuie sa incalzesti puternic holenderul cu un pistol cu aer cald ( nu cu flacara! ) si apoi sa-l racesti brusc, cu apa rece sau cu un spray cu azot. Faci asta de 4-5 ori si abia apoi,folosind chei adecvate ( cu falci cat mai late si care sa nu fie decalibrate ), sa incerci sa il desfiletezi. Faci asta in trepte, utilizand si un spray Wd 40 pentru degripare. Daca e cazul, reiei procedura cu incalzitul/ racitul ansamblului.
    Lucrez in domeniu de 16 ani si a reusit intotdeauna. Nu uita , la asamblare e imperios necesar sa ungi filetele cu ulei de compresor, ulei care va preveni astfel de necazuri.. Succes!!
     
  5. 91DON

    91DON Silver Member

    Înscris:
    14 Oct 2009
    Locație:
    Paris
    Masina:
    N-am
    am inteles,multumesc pt raspuns.o intrebare pt metoda ta....dupa ce incalzesc/racesc de cateva ori,ar trebui sa mearga relativ usor de desfiletat.De incalzit ar trebui in exterior iar de racit din interior? nu? cel putin asa ar fi logic...
    In caz ca se strica filetul,sau a fost stricat partial...se poate repara? pt ca a incercat sa il desfileteze,dar nu a reusit si apoi a renuntat,nu stiu in ce stare se afla acum filetul de la radiator...
    voi incerca asa,sper sa reusesc....nu prea am experienta cu asa ceva si nici mecanicii de la skoda nu prea stiu multe... :(

    am citit in alte topicuri ca atunci cand se incarca instalatia cu freon mai este nevoie de o substanta ca sa elimine apa sau ceva de genu,cand instalatia a fost fara freon ceva vreme...

    inca odata iti multumesc pt raspuns
     
  6. Raptorul

    Raptorul 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Apr 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 1,9TDI-2001, Mercedes 230TE
    Ideal ar fi sa poti raci ansamblul la interior, dar practic e cam greu..Ciclul de incalzire/racire are ca scop macinarea stratului de oxid format pe filet, strat ce a determinat griparea.
    Daca filetul a fost deteriorat partial nu e o problema, etansarea se face cu o-ringuri de cauciuc si , daca ansamblul a putut fi strans, e o.k..Daca filetul s-a distrus, poti face o reductie la strung, cu conditia sa fi ramas "carne " suficienta, altfel nu ramane decat sa schimbi piesa defecta.
    Filtrul uscator/deshidrator din componenta instalatiei de climatizare ( rezervorul de freon) are rolul de a dezumidifica si retine eventualele impuritati ; neamtul recomanda schimbarea acestuia daca instalatia a stat deschisa mai mult de 15 minute, silicagelul din el e foarte higroscopic. In general, vacuumarea care se face inainte de umplerea instalatiei e suficienta pt. inlaturarea umiditatii. In afara de Fuorolite, care e o substanta ce permite vizualizarea pierderilor de freon, a freonului si a uleiului pentru compresor, NU se mai baga si altceva in interirul instalatiei decat daca vrei sa distrugi compresorul.
     
  7. 91DON

    91DON Silver Member

    Înscris:
    14 Oct 2009
    Locație:
    Paris
    Masina:
    N-am
    ok,multumesc foarte mult pentru raspuns,o sa incerc zilele acestea cand voi avea timp,si voi reveni cu un raspuns,cum au decurs lucrurile.multumesc mult pt informatiile utile.salut
     
  8. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    probleme ventilator AC, cel de pe radiator

    a venit vara si cand e mai mare nevoia de AC nu functioneaza.
    problema sta in felul urmator:
    -daca las climatronicul pe auto imi porneste normal si baga aer sa spunem rece, oricum mai rece decat e inauntru.
    -cand stau la semafor cu climatronicul pe auto( asa il tin de aproape 3 ani de cand am luat masina) am observat ca, compresorul porneste si se opreste timp de cateva secunde( se vede pe turometru si se aude prin gurile de ventilare ca sufla altfel aerul)
    am zis ca poate nu am destul freon ca de cand am luat masina nu am facut nici o verificare si am zis sa merg la service sa vad despre ce e vorba.
    bineinteles ca nu era de la freon ci din cauza ventilatorului AC care nu functioneaza. daca ii dau un ciocan porneste.
    am vazut ca mai multi au zis aici pe forum ca l-au reparat. este grea operatiunea? stiu ca pentru a-l da jos trebuie sa dau bara jos si sa "deschid" radiatoarele, ca atunci cand se face distributia, insa nu mai tin minte daca trebuie desfacut furtunul in prima faza sau nu, adica imi ramane antigelul in motor?
    este mai bine sa il repar daca se poate sau sa iau altul nou care l-am gasit cel mai ieftin cu 300 ron, iar sh pe la 200 ron?
    acum merg cu compresorul oprit( cu "econ" pornit) tocmai pentru a nu-l forta fiindca nu are racirea suficienta si nu e prea placut la 24 de grade
    poate descrie cineva detaliat procedura de demontare/reparare ventilator?
    va multumesc
     
    sv06hig apreciază asta.
  9. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    nu vreti sa spuneti,nu?
    m-am mai uitat zilele astea pe la radiator si racordurile de la antigel vin doar pe partea dreapta cum te uiti din fata la masina( partea cu soferul) ceea ce ar putea fi ok, insa la cel de la AC racordul vine in partea celalta.
    deci in ce parte se rabateaza radiatoarele? eu am tot interesul sa umbu in partea stanga( cea a pasagerului) fiindca acolo e ventilatorul.
    am gasit niste tutoriale pe net dar erau pentru 1.8T si dadeau radiatoarele de tot jos. pierderea antigelului sa spunem ca nu ar fi o problema ca se recupereaza in cel mai rau caz insa daca desfac racordul la radiatorul AC nu pierd freonul?
    nu mai tin minte in ce parte a dat mecanicul radiatoarele cand a facut distributia
    LE: am gasit un tutorial pentru un a6 2.7 biturbo si se pare ca trebuie sa desfac futunele la antigel.
    aici aveti tutorialul pentru cei interesati http://www.audiworld.com/tech/eng63.shtml
     
    Ultima editare: 2 Iun 2010
  10. Vlad04NOZ

    Vlad04NOZ Gold Member

    Înscris:
    20 Sep 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi B3 1.8S & Audi A4 B5 Avant
    Stefane, eu l-am dat jos in primavara, am avut exact aceeasi problema ca si tine vara trecuta :)... de vina sunt periile colectoare ale ventilatorului, sunt "consumate". Ca sa-l dai jos trebuie odata sa dai filtrul de aer jos, parca am dat si capacul de plastic de la cureaua de distributie. Cu o surubelnita mica in cruce este undeva inspre motor un surub care blocheaza intr-o pozitie fixa ventilatorul.Dupa ce desurubezi acel holzsurub parca trebuie sa rotesti de el spre partea soferului si apoi iese afara(ce-i drept ai nevoie de un pic de rabdare si de niste maini de ginecolog....asta daca nu vrei sa dai toata bara + radiatoare jos:p ) Cablul de alimentare l-am taiat pur si simplu(am montat un conector de plastic acum sa fac legatura intre fire)...era cam greu daca nu imposibil fara sa dau jos fata masiniii ca sa parcurg si sa desprind firul pe tot traseul ca sa-l pot scoate intre. La inlocuitul periilor m-a ajutat un coleg de serviciu electrician....motorul e "incapsulat"...ma rog cu un pic de indemanare se poate desface si remonta;).Perii nu am gasit exact ca si cele de care erau dar am cumparat unele mai mari(au in compozitie cupru, nu-s de alea de carbune care se uzeaza repede) si cu o pila fina le-am ajustat de aratau conform cu originalul;)...in orice caz deocamdata merge impecabil, baga aer rece si la stop:)...incerc sa fac maine si niste poze in care sa-ti mai explic....pacat ca nu am facut un tutorial cu toate operatiunile dar eram prea ocupat si cu mainile fooooarte murdare de la praful care a rezultat in urma uzurii periilor dea lungul timpului(asemanator cu fraful de pe jante care rezulta in urma franarii:) ).
     
  11. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    vlad de la tine asteptam raspunsul ca am vazut in topicul de prezentare a a masinii ca ai facut operatiunea :p
    presupun ca investitia nu a fost prea mare ci mai degraba munca personala. stiu cumva exact modelul periilor ca sa le cumpar inainte?
    stau cam prost cu timpul acum asa ca mai stau fara AC.
    cand e mai rece afara mai dau si eu drumu cate un pic ca sa nu se dezvete compresorul si e mare diferenta, parca altfel iti vine sa stai in masina.
    in seara asta cand am ajuns acasa erau 18 grade afara si in parcare m-am gandit sa ii dau si eu drumu la AC, era setat pe 18 grade, si mi se parea ciudat ca se raceste instantaneu in masina :)
    pana nu se strica nu le dai asa mare importanta ca se afla in masina
     
  12. zoomaudi

    zoomaudi 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2008
    Locație:
    Blaj,Sibiu
    Masina:
    audi a6 4f
    ventilatorul acela trebuie sa porneasca in momentul cand dai drumul la clima sau porneste numai cand se incalzeste ceva sau nush:D......k am observat si eu ca dau drumul climei si ventilatorul acela nu porneste si stiu ca vara trecuta a mers.va rog sa ma lamureasca cineva:d ms
     
  13. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    cand pornest clima trebuie sa se invarta
    ca sa faci o proba da clima pe lo de exemplu cu auto si deschide capota.
    daca nu invarte loveste cu ceva( o ranga) in carcasa metalica din spate insa ai grija sa nu dai si in altceva. daca porneste inseamna ca sunt dusi carbunii, la fel ca la mine. daca nu e posibil sa fie din alta parte( un contact, ceva)
     
  14. Samy.

    Samy. Gold Member

    Înscris:
    25 Iul 2008
    Locație:
    Argeș
    Masina:
    A4 avant 1.8T AJL 180Hp, Golf4 2.0i AQY 115Hp
    La 1.8T AEB
    Nu curge antigelul cand desfaci masca fata pentru distributie.
    Demontezi complet bara .
    Demontezi suruburile de fixare ale radiatorului de AC si dai intr-o parte radiatorul de AC.
    Introduci doua tije filetate de 8 parca in gaurile filetate din capul lonjeroanelor.
    Demontezi cele 6 suruburi cu cap torx ce fixeaza masca de lonjeroane si cele 4 de la imbinarea cu aripile masini.
    Slabesti colierele furtunelor de la turbo si intercooler si la imbinarea lor cu teava fixata cu masca si le tragi afara.
    Scoti firele de la claxoane si de la senzori(AC, tem ext)
    Demontezi suruburile ce fixeaza conducta de racire de la servo.
    Apoi se trage in fata toata masca cu tot cu radiatorul motorului culisand pe cele 2 tije filetate introduse in lonjeroane cca 10-15 cm cat iti permit furtunele de la radiator.
    Mai departe ....schimbi distribuita :) sau demontezi ventilatorul de la radiator.
    Bafta.
     
  15. zoomaudi

    zoomaudi 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2008
    Locație:
    Blaj,Sibiu
    Masina:
    audi a6 4f
    nu-mi porneste ventilatorul ac.am scos mufa acestuia(de langa servo) si am alimentat cu 12 v si surpriza ventilatorul merge fara probleme,am cautat sigurantele(deasupr ambreiajului sub plastic) sunt 2 sigurante una de 40A si alta de 5A pt ventilator si surpriza nici una nu era arsa,am scos releu su am pus un fir sa vad daca cupleaza pe direct,a cuplat.din toate probele pe care le am parcur am tras concluzia k nu primesc comanda pe releu pt k acesta sa cupleze si sa porneasca ventilatorul.............stiti cumva ce-i da aceasta comanda,are un sensor ceva???si daca da unde este amplasat?va rog sa ma ajutati
     
  16. Samy.

    Samy. Gold Member

    Înscris:
    25 Iul 2008
    Locație:
    Argeș
    Masina:
    A4 avant 1.8T AJL 180Hp, Golf4 2.0i AQY 115Hp
    Iti atasez o schema electrica de la AC
     
  17. zoomaudi

    zoomaudi 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2008
    Locație:
    Blaj,Sibiu
    Masina:
    audi a6 4f
    schema o am si eu.poate cineva sa mi zica unde pot gasi contactele(releie) din schemade mai sus:S24 si S338,pt k mie imi lipeste comanda de minus:P...ajutati-ma!:P
     
  18. Samy.

    Samy. Gold Member

    Înscris:
    25 Iul 2008
    Locație:
    Argeș
    Masina:
    A4 avant 1.8T AJL 180Hp, Golf4 2.0i AQY 115Hp
    Presostatul S338 trebuie sa fie pe condensatorul de la AC(cel subtire) , in partea dreapta(stanga cand privesti din fata), jos pe langa tevile cu freon.
    In poza NR32
     
    Ultima editare: 14 Iun 2010
  19. zoomaudi

    zoomaudi 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Sep 2008
    Locație:
    Blaj,Sibiu
    Masina:
    audi a6 4f
    se poate k din lipsa de presiune sa nu porneasca ventilatorul?compresorul porneste.....s24 nu stii unde este sa le verific pe amandoua?...ms samx
     
  20. Samy.

    Samy. Gold Member

    Înscris:
    25 Iul 2008
    Locație:
    Argeș
    Masina:
    A4 avant 1.8T AJL 180Hp, Golf4 2.0i AQY 115Hp
    cred ca S24 este cel din poza 2, Nr 5. Pare a fi pe cablul electric
     

Distribuie pagina asta