1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pierderi / Scurgeri motorina - Fum + Miros de motorina - motor 1.9 TDI la A4 B5 - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de knoxville, 16 Mar 2012.

  1. knoxville 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Iun 2011
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    Audi A4, 1.9TDI/90CP, 1999 , AHH
    Salutare!
    Zilele trecute dupa oprirea motorului dupa un drum ba mai lung, ba mai scurt am simtit pe langa masina, mai exact exterior pe partea pasagerului un miros mai pronuntat de motorina. Trebuie sa specific ca pe sub masina nu vad niciodata nicio urma de motorina sau ulei. Am deschis capota si am lasat motorul sa mearga, "bagandu-mi" nasul sa vad de unde provine mirosul... ideea este ca tot din zona stanga, adica cea pe partea pasagerului se simtea, si in plus de asta dupa ce am oprit motorul a inceput sa iasa un fum... mirosea parca a ulei ars, sau ceva de genu`. Precizez ca de fiecare data dupa oprire in scoate acel fum pe sub capota, nu e mult dar se vede si se simte, si banuiesc ca nu este ok.
    Pe saptamana viitoare imi voi face si schimbul de ulei si toate filtrele, sper ca asta sa rezolve problema.
    In cazul in care aveti vreo idee sau vreun sfat, va rog nu ezitati!
    Multumesc.
     
  2. Cristisor

    Cristisor Platinum Member

    Înscris:
    23 Iun 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Fost proprietar de A4 (B5)
    Urmareste traseul de la rezervor pana la sub capota. Acelasi miros de benzina, in cazul meu, il simteam si eu si nu reuseam sa imi dau seama de unde e. Pana am observat ca furtunasul textil dintre rezervor si filtru era gaurit. Din pacate, am observat cand s-a gaurit rau de tot si facea ca o stropitoare :)
     
  3. knoxville 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Iun 2011
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    Audi A4, 1.9TDI/90CP, 1999 , AHH
    Ai observat cumva intre timp si un consum mai mare decat cel obisnuit? La mine consumul este ok, dar ma voi uita in curand si la teava aceea :)
     
  4. Cristisor

    Cristisor Platinum Member

    Înscris:
    23 Iun 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Fost proprietar de A4 (B5)
    EU merg mai mult pe GPL si pierdeam cantitati insesizabile pentru ca pompa de benzina era folosita doar la pornire si primii 2-3 km, dupa care treceam pe GPL si pompa de benzina se dezactiva. Am observat problema in momentul in care am fost nevoit sa merg mai mult pe benzina pentru ca ramasesem fara GPL si probabil ca furtunul a cedat din cauza presiunii. Dupa cativa km sa te uiti bine pe ambele trasee, tur si retur, sa vezi daca nu se prelinge pe undeva.
     
  5. knoxville 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Iun 2011
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    Audi A4, 1.9TDI/90CP, 1999 , AHH
    Aham, inteleg. Mai exact care sunt cele 2 tevi,tur retur ?
    Unde se gasesc ? Nu tare ma pricep la mecanica, mai bine intreb decat sa ma uit la altceva :p
     
  6. Cristisor

    Cristisor Platinum Member

    Înscris:
    23 Iun 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Fost proprietar de A4 (B5)
    Nu stiu unde sunt la diesel, mai bine mergi la un service unde masina poate fi ridicata pe elevator, astfel incat eventualele scurgeri sa fie mai usor de depistat.
     
  7. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    knoxville iti redeschid topicul dar o sa stau sa caut probleme asemanatoare cu ale tale si daca voi gasi ceva asemanator sau s-a mai discutat aceasta problema voi muta acolo acest topic.

    O seara buna
     
  8. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    Daca scoate fum, eu cred ca e foarte simplu sa identifici locul care cred ca este undeva la galeria de evacuare. Ori curge un injector, ori pierde ulei pe la turbo.
     
  9. knoxville 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Iun 2011
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    Audi A4, 1.9TDI/90CP, 1999 , AHH
    Merci Cristi pentru intelegere :)
    Campary, atasat o poza marcata cu zona de unde iese fumul acela cu miros de ulei ars ... nu stiu ce poate fi acolo dedesubt. Am vazut niste urme de scurgere pe scutul masinii, nu stiu ce este, motorina sau ulei .. :(
     
  10. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    Cred ca e vorba de pierderi de motorina la furtunele de retur. Verifica furtunele negre panzate care fac legatura intre injectoare si pe cel care merge pana la capacul pompei de injectie (tot panzat). Au obiceiul ca in timp sa se rascoaca si sa curga. Dupa ce se incalzeste bine motorul , pune mana pe ele si daca sunt umede schimba-le pe toate.
     
  11. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    In primul rand la diesel treaba sta diferit de benzinar. Diferenta de consum, nu o sa simti, pentru simplul fapt ca dieselul consuma putin iar pierderea e insesizabila la ochi.
    Ok, exact zona in care ai facut tu poza, este traversata de niste furtune, care, datorita varstei si temperaturilor ridicate se pot fisura.
    Eu ti-as sugera sa le schimbi fara sa stai pe ganduri. Te costa circa 10 ron 1m de furtun de retur injectoare si inlocuirea e facila. Schimbandu-le stii o treaba. In poza de jos, ti-am insemnat cu verde furtunele ce iti recomand sa le schimbi.
    Dupa ce le schimbi, urmareste sa vezi daca ai scapat de scurgerile de motorina. Daca nu ai scapat atunci costurile deja urca. Urmatoarele 2 cauze care pot da scurgeri de motorina sunt o-ringurile injectorelor sau garniturile la pompa de injectie.
     
    s3fu0ra5ului apreciază asta.
  12. knoxville 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Iun 2011
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    Audi A4, 1.9TDI/90CP, 1999 , AHH
    campary Multumesc pentru promptitudine si bunavointa :)
    Am mai atasat odata poza sa ma conving care sunt furtunurile despre care mi-ai spus.
    Stanga este tur si celalalt retur, sau cum e ?

    ovidiutm Scuze, am postat dupa comentariul lui campary, probabil intre timp mi-ai scris si tu. :)
    Nu stiu cum mi-as putea da seama daca am scapat sau nu de scurgeri, deoarece scutul acela vazut de sus pe langa motor este deja uns, cu ulei sau motorina, nu stiu. O sa verific maine acele doua furtunuri cum a zis campary.
    Cumpar un metru de cablu si il tai eu, sau ma duc la service si rezolv acolo? De unde iau furtun ? Ohhh, fiti indulgenti cu mine ca nu sunt "profi" in treburi de astea :P
     
    Ultima editare de un moderator: 17 Mar 2012
  13. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    Toate sunt retur. Colecteaza surplusul de motorina de la fiecare injector si il duc pana la supapa de retur (iesirea) din pompa de injectie apoi spre rezervor. Turul este cel care vine de la rezervor la filtrul de motorina si apoi la pompa de injectie.

    Nu cumperi cablu ci furtun de retur de la magazinele de piese auto. Se vinde la metru si e identic cu ce ai tu pe masina. Il tai tu la aceleasi dimensiuni (aproximativ) si il schimbi. Nu e nevoie sa mergi la service pentru asta. Tragi de ele si ies, apoi le montezi prin presare cu mana si eventual rasucire stanga - dreapta pana intra la loc.
    Iti dai seama ca ai scapat de pierderi daca nu mai iese fum. vezi ca sunt 4 furtunuri , nu doar doua.
     
    Ultima editare: 16 Mar 2012
    ionut29 și s3fu0ra5ului apreciază asta.
  14. knoxville 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Iun 2011
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    Audi A4, 1.9TDI/90CP, 1999 , AHH
    M-am incurcat eu in stiinta, si am scris cablu la prima intrebare :D
    Maine studiez problema si pe luni o sa schimb furtunurile. Revin maine cu un mesaj! :)
    Multumesc ovidiu si campary!
    O seara placuta.
     
  15. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Iti ajunge 1m de furtun pentru retur injectoare. Montajul il faci tu, acasa.
    Sunt 4 bucati de furtun, dupa cum se vede clar si in poza. Scoti 1 bucata de furtun vechi, il pui pe langa cel nou si tai la aproximativ aceeasi lungime. Montezi noul furtun si treci la segmentul urmator.

    P.S. acelasi furtun se foloseste si la traseul de vacuum al turbinei. Asadar nu strica sa cumperi mai mult de 1m si sa le schimbi pe toate. Eu unul asa as face.
     
    ionut29 și s3fu0ra5ului apreciază asta.
  16. knoxville 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Iun 2011
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    Audi A4, 1.9TDI/90CP, 1999 , AHH
    Salutare!
    In cursul zilei de sambata am verificat acele furtunuri panzate despre care am discutat, au fost ok atat inainte de pornire cat si dupa oprire, distanta parcursa fiind de 45 km fara oprire. Nu a fost niciunul dintre ele umed sau sa vad vreo fisura, sau sa curga.
    Azi, am fost la service pentru a ma programa pentru schimbul de ulei, totodata aratandu-i despre ce e vorba si cam care ar fi problema. A zis mecanicul la prima vedere ca este o scurgere de la pompa de injectie, probabil ceva garnitura. Maine vreau sa dau jos si scutul sa il spal si sa vad exact daca de acolo se scurgea motorina. M-a asigurat ca acele scurgeri care se vad pe scut, sunt de motorina si nu de ulei.
    Cam asta ar fi deocamdata, ah da ... si am urmarit zilele astea si fumul de la motor, despre care ziceam ca apare dupa oprirea acestuia, ciudat: a disparut! :D Ma gandesc ca probabil sa se fi vazut mai tare din cauza frigului din zilele cand eu am urmarit treaba asta sau ... sau nu stiu care-i faza! :P
     
  17. knoxville 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Iun 2011
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    Audi A4, 1.9TDI/90CP, 1999 , AHH
    Imi puteti spune cam cat ar costa acele o-ringuri de la pompa de injectie? Sau garnitura daca e uzata ... cam ce pret au ?
    Multumesc!
     
  18. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Pompa de injectie nu are o-ringuri ci garnituri.
    Nu stiu cat costa insa iti sugerez sa nu le schimbi singur daca nu ai mai facut asta vreodata.
     
  19. knoxville 2nd Gear Member

    Înscris:
    21 Iun 2011
    Locație:
    Satu Mare
    Masina:
    Audi A4, 1.9TDI/90CP, 1999 , AHH
    Aaaaa, nu nu, nici nu ma gandeam sa le schimb eu pe alea :) Daca eram sceptic si in privinta schimbarii acelor furtunase, doar nu m-oi baga la garnituri :))
    Mai sus ziceai de eventualele doua cauze care ar duce la pierderea de combustibil, am crezut ca o-ringurile alea sunt si pe la pompa de injectie. Trebuie sa precizez ca atat injectoarele cat si zona din jurul acestora este complet uscata, nu prezinta nicio urma de scurgere. Se pare ca varianta cu problema este cea de la garnitura de la pompa.. aia nu cred ca se ridica la suma exagerata, ce mai, e doar o garnitura... doua, trei :)
    Voi reveni cu un raspuns dupa ce ajung maine la service.
    O seara placuta.
     
  20. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Sterge bine pompa de injectie, inclusiv pe dedesubt si apoi urmareste. Asa era si la mine, curgea si mirosea a motorina incinsa. S-a rezolvat doar cu schimbarea tuturor garniturilor de la pompa, dar aceasta operatiune nu se poate face oriunde, ci la un service specializat.
     

Distribuie pagina asta