1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

GPL la Audi A4 B5 - discutii diverse

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de bushman, 18 Mar 2012.

  1. bushman

    bushman Gold Member

    Înscris:
    26 Iul 2009
    Locație:
    București / Titu
    Masina:
    Audi A4 B5 , 1.8 ,ADR, 1996,125cai
    Eu chiar saptamana asta o sa pun GPLpe a mea. Din ce am inteles Tomaseto sau ceva de genu ar fi printre cele mai bune. Ce intrebare am: din ce se mai discuta GPL arde uscat deci apar probleme la ungerea motorului de unde si discutiile ca s-ar uza motorul mai repede. Ce as putea sa ai fac sa comensez lipsa de ungere pe care o face benzina ca sa nu apara o uzura prematura a motorului ?. Un ulei mai special, un aditiv ceva sa ajute la ungere ?
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Mar 2012
  2. CLM

    CLM Platinum Member

    Înscris:
    18 Oct 2008
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    B6 1.9 TDI quattro; ex: B5 1.8i quattro; ex: B5 1.8T; 80 B4 2.0;
    Ai dreptate. La servici am pus o masina pe GPL, si de atunci s-au facut reparatii capitale la motor de 2 ori. Metode pentru ungere nu am cautat, fiind o masina de firma, si-a scos demult banii.

    p.s. La service-ul de esapamente nu am primit garantie pt. toba fiindca aceasta era una standard, pentru benzina, iar baiatul de acolo mi-a explicat ca arderile sunt mai mari pe gaz, si nu se incadreaza in 2 ani garantie.
     
  3. bushman

    bushman Gold Member

    Înscris:
    26 Iul 2009
    Locație:
    București / Titu
    Masina:
    Audi A4 B5 , 1.8 ,ADR, 1996,125cai
    Minunat, eu am pus de curand gaz pe ea , de mers merge mult mai bine decat pe bezina dar consuma f mult eu avand termostatul defect .Poate cineva sa ma ajute cu un tester sa vedem de ce am consumul asa mare din bucuresti sau titu dambovita
     
    Ultima editare: 24 Mar 2012
  4. CLM

    CLM Platinum Member

    Înscris:
    18 Oct 2008
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    B6 1.9 TDI quattro; ex: B5 1.8i quattro; ex: B5 1.8T; 80 B4 2.0;
    Cantitatea de GPL arsa nu ar trebui sa fie aceeasi cu cantitatea de benzina? Adica acelasi consum. Tineti minte ca economia vine din pretul gazului.
     
  5. bushman

    bushman Gold Member

    Înscris:
    26 Iul 2009
    Locație:
    București / Titu
    Masina:
    Audi A4 B5 , 1.8 ,ADR, 1996,125cai
    Stiu asta dar la mine e vorba de un consum exagerat gen 15 % de aceea am apelat la colegii cu tester
     
    Ultima editare de un moderator: 24 Mar 2012
  6. zamolxez

    zamolxez Gold Member

    Înscris:
    14 Oct 2010
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    Audi A4 B7 2004, 2.0 TDI BRE (Ex BLB)
    Nu stiu de unde sa incep:))
    In primul rand consumul este cu 10/% mai mare decat pe benzina daca este reglata standard. Daca vrei sa fuga mai tare sau mai incet se regleaza debitul de gaz si automat se schimba si consumul.
    In al doilea rand terminati fratilor cu motoare stricate din cauza gazului. Am avut pe Dacia 1310 gaz 6 ani. Nici macar segmentare la motor nu a avut masinuta. Am avut pe Golf 3 2 ani pana l-am vandut. Nici macar o data nu am avut probleme cu el. L-am vandut acum 1 an jumate ca sa iau Audi pe care il am in prezent. Proprietarul actual nu a schimbat la motor decat distributia care trebuia schimbata. Mai am vreo 3-4 colegi care au instalatii pe masini de 3-4 ani - nici maar o problema la motor. Am prieten care are firma de instalatii GPL . Si-a montat instalatie pe A6 2006 . Ia ghiciti cate probleme are la motor. NICIUNA!
    Daca ii faci pornirea normal, adica sa o lasi sa porneasca pe benzina nu are nici o problema motorul. Si apoi noi cei care vrem sa punem GPL sau cei care si-au pus, avem masini vechi de 14-16 ani, asa ca ma fac pe ea de masina. Am dat 3400 de euro nu 15 000. Daca ma mai duce 5 ani si o dau cu 1500 la sfarsitul acestor ani eu sunt multumit.
    Rezista motorul de la kkt-ul ala de dacie si nu rezista ditamai motorul de Audi.
     
    Ultima editare: 25 Mar 2012
    Edward .c apreciază asta.
  7. Cristisor

    Cristisor Platinum Member

    Înscris:
    23 Iun 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Fost proprietar de A4 (B5)
    Bushman nu ai ce face cu testerul VAG, mergi la cel ce ti-a reglat instalatia si spune-i ca ai consumul prea mare, el ar trebui sa iti regleze debitul astfel incat arderile sa fie aproape perfecte. Din punct de vedere al consumului, daca iti mananca 12 pe benzina e de asteptat sa iti manance 14-15 pe GPL. Mie imi mananca aproximativ 11 pe benzina si 13 pe GPL.
     
  8. bushman

    bushman Gold Member

    Înscris:
    26 Iul 2009
    Locație:
    București / Titu
    Masina:
    Audi A4 B5 , 1.8 ,ADR, 1996,125cai
    Ok man merci pentru informatii o sa ai fac acum consumu din nou si o sa ma duc la aia unde ma instalat gpl .Legat de protectia motorului vad ca sunt pareri impartite ce fac pana la urma ori las din cand in cand pe benzina ori bag aditiv ceva un ulei mai special ?
     
  9. Cristisor

    Cristisor Platinum Member

    Înscris:
    23 Iun 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Fost proprietar de A4 (B5)
    Am discutat cu tipul care mi-a facut revizia instalatiei despre protectia motorului si mi-a zis ca se exagereaza destul de mult pe acest subiect, mi-a aratat BMW-ul lui pe care are GPL si a zis ca nu ii pune nimic deosebit pentru a intretine motorul.
     
  10. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Pe Subaru s-a pus gpl din fabrica este economic dar citind pe acolo trebuie tinut de urmatoarele lucruri:

    -pornirea numai pe benzina
    -intrarea pe gaz de preferat la 90 de grade C
    -reglata cu un amestec mai bogat
    -injectoare pentru gpl dedicate
    -bujii pentru gaz dedicate

    ...si da daca se regleaza amestecul mai sarac se uzeza motorul.

    Inca ceva au fost doua cazuri pe forum ca nu se impaca pompa de benzina cu pornitul pe gaz si se ardea pompa ,nu stiu daca au determinat problema.
     
    Ultima editare: 26 Mar 2012
  11. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Sa facem putina matematica. In Ro la ora actuala costurile medii pentru un 1l:
    - benzina 95 - 5.70 ron
    - GPL - 3.10 ron

    Sa aproximam un consum la 100 km:
    Consum pe benzina sa punem 12%: 12*5.70= 68.4
    Consm pe GPL va fi de circa 14%: 14*3.10=43.4
    Asadar la fiecare 100 km costul carburantului este mai mic cu 25 ron daca folositi GPL. Nu am socotit cata benzina se arde pentru pornirile in acesti 10.000 km... insa sa zicem ca nu e important.

    La 10.000 km pe an inseamna economie de 2500 ron.
    Adica cam cat costa instalatia. Asadar, investitia se amortizeaza dupa 1 an daca preturile nu se modifica, scazand sau crescand diferenta intre benzina si gpl.
    Este corect pana aici?

    Acum, intrebari:
    - ce garantie are in general o astfel de instalatie?
    - ce durata de viata medie are o instalatie pe un motor de Audi?

    Am specificat motor de Audi pentru ca comparatia cu motorul de 1310 nu isi are locul, ala e un motor care se repare cu sarma si banda izolatoare, pe cand cel de Audi e putin mai complex.
     
  12. Cristisor

    Cristisor Platinum Member

    Înscris:
    23 Iun 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Fost proprietar de A4 (B5)
    Nu doar pe Subaru, ci si pe Volvo sau Opel s-a pus GPL din fabrica, in special pe modelele destinate pietelor din UK, Olanda, Belgia.

    In legatura cu ce a zis Iulian, as veni cu urmatoarele completari:
    - instalatia foloseste antigelul in procesul de transformare a gazului, inainte de a fi trimis catre injectoare; cat timp antigelul nu trece de o anumita temperatura se poate observa ca nici motorul nu merge rotund tocmai pentru ca vaporizatorul nu isi face treaba corect

    - instalatiile care se monteaza acum au si un senzor de temperatura a antigelului, iar cand antigelul atinge temperatura dorita comutarea se face automat; in principiu e bine ca antigelul sa aiba macar 50-60 de grade din motivele expuse mai sus

    - cam toate instalatiile mai serioase fabricate spre anul 2000 si dupa iau in calcul informatiile primite de la sonda lambda si regleaza amestecul astfel incat arderile sa fie stoechiometrice, insa nu stiu daca raportul e acelasi ca si la benzina, adica 14.7:1 (A/F)

    - acest tip de bujii sunt recomandate insa nu sunt obligatorii, mai ales ca pretul lor e prohibitiv, peste 100 de lei bucata; acest tip de bujii sunt recomandate pentru o performanta crescuta a arderilor pe GPL iar diferentele se observa mai ales vara, cand si temperatura exterioara e foarte mare
    - ca idee, bujiile pentru GPL mentin o temperatura optima pentru acest timp de ardere, iar acest citat spune mai multe:
    In concluzie, instalatia GPL e foarte buna, mai ales pe masini cu un consum enorm, cum sunt B5-urile, si trebuie tinut cont de faptul ca motorul pe GPL trebuie sa aiba cam acelasi comportament ca si pe benzina, daca merge rotund si nu are oscilatii asa trebuie sa fie si pe GPL, iar diferenta de putere sa fie destul de mica.

    @Ovidiu, instalatia de pe masina mea a fost montata in Olanda la o zi dupa ce proprietarul a primit masina (am documentele), si de atunci merge foarte bine iar motorul are peste 200.000 de km. Singura conditie e sa ii fie facuta revizia corespunzator pentru ca are niste membrane care se intaresc in timp si nu mai permit circulatia corecta a gazului prin ele. Eu zic sa nu calculezi la doar 10.000 de km pe an.
     
    Ultima editare: 26 Mar 2012
  13. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Pai cine face mai mult de 10.000 km/an cred ca prefera dieselul. Eu unul fac mai mult cu prima masina iar a doua masina face in medie 6000 km/an insa tot mi se pare mai ok datorita celor 2 motive esentiale:
    - cuplul mare la turatii joase.
    - pret motorina acceptabil... inca.
    De asemenea, autonomia mai mare a dieselului (sunt genul care nu opreste pentru nimic in lume :) ) si nu in ultimul rand, in Ungaria nu am vazut asa multe statii GPL ca in Romania.
     
  14. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
    Singurul motiv pentru care vaporizatorul este incalzit de antigel este ca trecerea GPL-ul din stare lichida (deaia cumperi litri de gaz, nu metri cubi) in stare gazoasa este o reactie endoterma. Cu alte cuvinte, daca vaporizatorul nu este incalzit, el ingheata. Unele sisteme de GPL trec automat pe gaz daca temperatura antigelului trece de 30 de grade, caz in care nu mai poate ingheta vaporizatorul.

    La masina mea, motorul merge foarte rotund de cand il pornesc dimineata, pana ajunge la 90 de grade apa. Instalatia ii terminata de cateva zile, asa ca nu iti pot zice cum se comporta de exemplu la 5 grade. Banuiesc ca nu merge deloc :)
     
  15. bushman

    bushman Gold Member

    Înscris:
    26 Iul 2009
    Locație:
    București / Titu
    Masina:
    Audi A4 B5 , 1.8 ,ADR, 1996,125cai
    Ok multumesc la toata lumea pentru explicatii. Acum pe termen scurt o sa incerc sa schimb si bujiile, am gasit la autokarma unele de GPLl pe irdium undeva la 50 ron bucata.
    La mine e chiar dubios fata de ce zice lumea ca GPL-ul miscoreaza puterea motorului. La mine e exact invers merge mult mai rotund motorul cand trec pe GPLl si deasemenea trage mult mai bine, probabil ca benzina noastra a ajuns o pisoarca daca se comporta masina asa pe benzina. Din ce am auzit eu gazul are o cifra octanica undeva intre 89-92.
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Mar 2012
  16. Cristisor

    Cristisor Platinum Member

    Înscris:
    23 Iun 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    Fost proprietar de A4 (B5)
    @Myth cam ce ai spus tu in legatura cu antigelul stiam si eu, insa nefiind sigur de informatie nu am vrut sa spun ceva concret. Daca te referi la o temperatura de 5 grade afara nu trebuie sa iti faci griji, instalatia merge foarte bine si la -15, singura conditie fiind temperatura antigelului.

    @Bushman poate ca ai ceva probleme pe alimentarea cu benzina, cred ca ai fi primul caruia ii merge mai bine pe GPL.

    @Ovidiutm sunt oameni care s-au "procopsit" cu B5 pe benzina din varii motive si vor sa isi reduca cheltuielile fara sa treaca prin procesul anevoios de a vinde masina si a cumpara alta, mai ales daca nu si-au permis un diesel de la inceput.
     
  17. bushman

    bushman Gold Member

    Înscris:
    26 Iul 2009
    Locație:
    București / Titu
    Masina:
    Audi A4 B5 , 1.8 ,ADR, 1996,125cai
    Da man e posibil orice. Ideea era ca masina mergea ok pe benzina dar consuma destul de mult si nu mergea rotund, se simptea si tremuratul la relanti mai mare. La mine urmatorul pas e sa schimb termostatul si bujiile. Din cauza lui consuma masina in halul asta.
    Cum ies din Bucuresti cu motoru la 90 de grade la drum intins in nici 10 km de mers constant cu 70-80 ajunge la jumatate sau la minim ca temperatura.
    Momentan fixul temporar la problema cu termostatu e un carton banal pus in fata si tin sub control consumul.
     
    Ultima editare de un moderator: 27 Mar 2012
  18. carbon 1.8

    carbon 1.8 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Noi 2010
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B5 Motor ADR 1,8L 5V 125CP Benzina
    Audi GPL... :think: BLASFEMIE!
    ____________________________________________

    Din start vreau sa spun ca nici un producator auto nu recomanda montarea instalatiei GPL, daca masina nu a fost prevazuta din fabrica cu un astfel de sistem.

    Pe o masina noua, daca ai montat un astfel de sistem, automat ai pierdut garantia :readit: plus ca orice magazin de piese auto care se respecta nu iti da garantie la piese motor daca folosesti GPL... Cum spunea mai sus si _CLM nu a primit garantie nici macar la o toba de espament!

    Asa ca, parerea mea... nu va aruncati prea tare pe GPL, mai ganditi-va odata. Faci economie pe o parte, dar poti pierde pe alta.

    Eu unul, am un prieten care are pe E36 motor 2.0 GPL, si la munte, cu patru persoane , cu clima pornita si bagajele aferente in masina, se ruga de ea sa urce :keule:...

    Parerea mea... o investitie care nu isi are rostul!
    Vrei consum mic... De ce ti-ai luat Audi cu o herghelie de caii putere? Vinde-l, ia-ti un Fiat Punto de 65CP si te-ai scos. Iti mai raman si bani!

    RESPECT!
     
    Ultima editare: 27 Mar 2012
  19. John 1.8

    John 1.8 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Oct 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B5 Motor ADR 1,8L 5V 125CP Benzina
    Bushman, in legatura cu consumul... de 15l la 100km...

    Cand ai verificat ultima oara sonda Lambda? Ai idee cate probleme de alimentare si consum poate face atunci cand nu merge in parametrii? Mai ales ca ea nu da nici o eroare, decat atunci cand cade de tot!

    SFAT pentru toti cei care au probleme cu consumul: verificati si sonda Lambda!

    Din cartea masinii:
    5,8 % la 90 km/h
    7,5 % la120 km/h
    10,1 % in oras.
    Pentru motor 1.8L 5V 125CP!
     
    Ultima editare: 27 Mar 2012
  20. bushman

    bushman Gold Member

    Înscris:
    26 Iul 2009
    Locație:
    București / Titu
    Masina:
    Audi A4 B5 , 1.8 ,ADR, 1996,125cai
    ok o sa m uit la topic man
     

Distribuie pagina asta