1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Turbina si Vacuum motor Diesel la A4 B5 - Demontare / Inlocuire / Curatare - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de cornel1111111, 3 Iun 2013.

  1. cornel1111111 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Apr 2013
    Locație:
    Ludus
    Masina:
    audi b5 a4 1.9 tdi 1996
    stie cineva de ce ai nevoie pt a demonta turbina de pe audi a4b5 1.9 tdi 110cp, din 1997? adica, de ce chei am nevoie, cu ce ma pot confrunta, unde e cel mai greu de ajuns, e nevoie de rampa, etc ? ma gandesc sa demontez turbina pt a o inlocui cu alta. sunt necesare chei speciale? care ar fi acestea? nu stiu daca mai este aceasta intrebare(intrebari) pe forum, am cautat si nu am gasit. in speranta ca imi va raspunde cineva, ii multumesc anticipat.
     
  2. mario79

    mario79 6th Gear Member

    Înscris:
    11 Dec 2011
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    audi a 4 ,1.9 tdi ,1997
    ma gandesc ca esti doctor si nu stii ce sunt alea chei,inbusuri,etc.Du-te la un service.........nu de alta dar s-ar putea sa te ranesti.
     
    doctornd apreciază asta.
  3. mikaela4

    mikaela4 Platinum Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Barcelona
    Masina:
    Audi A4b5 AFN1,9 TDI feb.1999 Audi A4B5 AFN1,9TDI quattro, august1999
    cornel, nu ai nevoie decat de un intreg arsenal de scule, dar asta nu numai pentru turbina. In general, daca te apuci de mecanica la o masina, e bine sa fii dotat cu tot ce trebuie. Daca ai prin portbagaj vreo 2 chei si un patent+un ciocan si o dalta, mai bine nu te apuci. In rest, nu e nevoie de nimic special.
    :salute:
     
  4. florinctvn 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Iul 2013
    Locație:
    suceava
    Masina:
    audi a6 c7 avant 2013 2.0 tdi cglc manual full op :) audi a6 c6 2010 2.0 CAHA manual
    functionare corecta actuator

    Buna
    Desi nu avea probleme am hotarat sa curat turbo/egr/admisie pt audi a4/b5/99/1.9/90cp deoarece se pare ca nu au fost defacute niciodata masina fiind recenta adusa. Deoarece am constatat ca la turbina aveam un usor joc in ax m-am hotarat sa o recondionez (nu eu firma specializata). Am curatat tot de depuneri am montat la loc masina pare sa nu aiba nicio problema insa am o mare nelamurire legata de actuator.In momentul cand pornesc imediat actuatorul face cursa completa in sus (cca 1-1,5 cm) insa dupa asta chiar daca accelerez (pe loc) undeva pana in 3000 actuatorul nu isi schima pozitia revenind insa la pozitia initiala dupa oprirea motorului. PS Nu observ deficiente majore in modul in care trege masina. Multumesc
     
  5. stefan0212 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Dec 2012
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    AUDI A4 , 1.9 TDI , 1997
    Buna seara am si eu o problema care am intampinato astazi dupa 1800 ture cand intra turbina se aude faimosul FASAIT/ FLUIERAT ca si cum asi avea blow off . masina merge foarte bine trage ok . Daca e un furtun spart si merg asa cu el este vreo problema , sau agraveaza ceva ?
     
  6. stefan0212 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Dec 2012
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    AUDI A4 , 1.9 TDI , 1997
    Vreau sa mai precizez ca sunetul se aude ca si cum ar pierde aer / presiune pe undeva . acest lucru agraveaza in vreun fel turbina sau motorul ? multumesc
     
  7. marius 21

    marius 21 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Ian 2010
    Locație:
    Botosani
    Masina:
    Audi A4 B5 1.9 TDI Afn Quattro
    Scoate fum negru cand intra turbina?
     
  8. stefan0212 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Dec 2012
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    AUDI A4 , 1.9 TDI , 1997
    Nu scoate fum , bine mai scoate cand ii dau tare dar scotea si inainte de a se auzi suieratul
     
  9. mordor Guest

    Salutari,

    De curand am decis sa imi curat turbina desi nu am limp mode insa am 3 ani de cand detin masina si, mai ales, ca este o masina la mana a 3-a...
    Imi poate spune si mie cineva daca e vreo problema aici:
    foto1: se pare ca tija de la actuator este cam "zgariata" sa zicem - in poza se vede mai bine
    foto2: nu stiu ce tip de solutie/silicon a fost pus acolo (ca se vede ceva alb)
    foto3: cod turbina

    Multumesc.

    P.S.: Curat galeria de admisie si EGR-ul cam 1 data pe an, ce ma sfatuiti sa fac? Motorina pun din cea mai buna. Masina audi a4 b5 motorizarea 1.9 tdi pd 115cp.
     
  10. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Capsula vacuumatica probabil ca nu e centrata foarte bine.Slabeste cele doua piulite de 10,si reaseaza capsula,poate nu va mai zgaria tija.
    Pasta aceea se pune pe filet dupa ce se regleaza turbo (cursa,presiunea optima).
     
  11. mordor Guest

    In primul rand multumesc pentru raspunsurile date.
    Inca o intrebare, acum ca am dat-o jos, trebuie la remontare sa ii pun din nou pasta? Ce tip de pasta este, se gaseste in comert??
    Multumesc inca o data.
    Salutari
     
  12. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    E pasta pentru filete. Dupa ce se face reglajul tijei cu ajutorul inelului,se aplica pasta pe filet si se strange piulita,pentru a nu se desuruba/deregla accidental de la vibratii.
    Acesta e un exemplu de pasta.
    Iti recomand sa nu umbli la tija de reglaj,decat daca din VCDS reiese ca nu lucreaza la presiunea corespunzatoare.
     
  13. mordor Guest

    Salut, multumesc pentru raspuns.
    Pe mine ma interesa pasta din poza2 cea unde se vede ca a pus pasta pe la garnitura aceea, si care cred eu ca nu e tocmai in regula de vreme ce exista garnitura speciala pentru asa ceva.
     
  14. stefan0212 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Dec 2012
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    AUDI A4 , 1.9 TDI , 1997
    Dupa un drum Iasi-Roman , iam pus cea mai scumpa de la omv , s-a accentuat suieratul acuma parca decoleaza avionu de la 2200-2800 turatie .
     
  15. mihaieugen

    mihaieugen 3rd Gear Member

    Înscris:
    14 Apr 2008
    Locație:
    Câmpina
    Masina:
    Audi A4 Avant 2001 Facelift Diesel AHH
    Salutare. Dupa cum se vede in semnatura, masina are un motor cod AHH de 90 de cai. Acelasi lucru scrie si in talon. Prin forum am gasit informatii despre motoarele NON PD de 90 cai putere, cum ca au turbine cu geometrie fixa. Asta inseamna ca turbina nu are actuator.
    Zile astea am avut ceva problem cu masina, care m-au facut sa accord multa atentie circuitului de turbo. Am gasit defectiunea, un record flexibil spart care scapa presiune. In aceasta operatiune am verificat si curcuitele de vacuum si asa am dat de un circuit de vacuum care intra in actuator.
    Intrbarea mea este daca exista pe motor non pd de 90 de cai (66KW) turbina cu geometrie variabila sau masina a suferit o schimbare de turbina?
    http://www.turbomaster.info/eng/garrett_parts_list/454158-0001.php
    acesta este linkul cu modelul de turbina pe care il am pe masina.
    Tot pe forum am citit cum ca turbina cu geometrie variabla s-a pus pe masinile cu 110 cai putere si codul meu de motor nu se afla printre ele.
    Sa inteleg ca masina are 110 cai in loc de 90 cat scrie in talon??
    Intre timp am facut si un log in mers sa vad cum sta turbina cu functionarea. O sa atasez si logul, poate cineva isi da seama si ma lamureste si pe mine ce masina am pana la urma, de 90 de cai sau de 110 ?
     
    Ultima editare de un moderator: 3 Noi 2013
  16. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Mihai, fa logul pe canalele 003, 010 si 011 .
     
  17. mircea-teodor

    mircea-teodor Silver Member

    Înscris:
    17 Noi 2008
    Locație:
    Făgăraș
    Masina:
    A6, 2.0TDI, CAHA, 200CP , 2011 , 4FB , SLine int.
    AHH are 90Cp , in caz ca nu i-ai inmultit :)
     
  18. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Daca motorul are codul AHH,turbina e cu geometrie variabila (VNT - Variable Nozzle Turbine).
     
  19. mariusik49 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2013
    Locație:
    Bacau
    Masina:
    A4,1Z-1.9TDI,1997
    Salutare,am o problema care ma cam deranjeaza la un motor 1Z,in anumite conditii,dar in general aproape de 3000 rpm,incepe sa tremure si daca mentin piciorul pe acceleratie incepe sa scoata fum negru si merge in doi cilindri cam 30 sec si nu imi mai da voie sa o accelerez.Daca in momentul in care incepe sa "dea in nas" nu o mai accelerez isi revine.Poate fi problema din solenoidul turbinei?Nu refuleaza cand trebuie?(Furtunele de Vaccum le-am schimbat de la un cap la altul).Si am mai observat ca face probleme mai mult la rece,dar face si la cald.As fi recunoscator daca ma poate ajuta cineva cu un sfat sau o solutie.Multumesc!
     
    Ultima editare: 19 Noi 2013
  20. YNA

    YNA 1st Gear Member

    Înscris:
    3 Iun 2010
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    Audi A4,1,9TDI,2001
    Turbosuflanta

    Buna
    Mă poate ajuta si pe mine cineva care se ocupa de recondiționări turbine? Se merită sau e doar o operațiune care ține doar un an de zile :) Am un Audi A4 din 2001 cu care am ajuns la 340 de mii de km reali, si incepe turbina sa dea semne de oboseala Imi poate spune cineva care si-a recondiționat turbina cum a mers dupa si cat l-a ținut? Mersi
     

Distribuie pagina asta