1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Pornire cu probleme motoare diesel 1.9 TDI la A4 B5 - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B5 (1994 – 2001)' creată de blueice69, 13 Iun 2013.

  1. blueice69

    blueice69 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Mai 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4,1.9TDI,fab 2000 motor AJM
    Sal all. Am o pb aparuta recent legata de pornire si am nevoie de ajutorul vostru cu multumiri anticipate: daca folosesc masina zilnic porneste ,,la sfert", daca sta in repaus 2-3 zile desi sunt grijuliu , la pornire la prima cheie pleaca bilbiit si se opreste dupa care pleaca greu la a2-a, 3-a cheie. Schimbat recent toate consumabile-filtre, ulei, etc. Motor AJM 1.9 TDI, 116 CP model 2000 (A4B5). Ms.
     
  2. campary

    campary Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2008
    Locație:
    Ploieşti
    Masina:
    audi A4B5/1,6 ADP/1996
    blueice69 Trage aer pe circuitul de alimentare.
    Cauta cu atentie mici pierderi de motorina pe circuit si remediaza-le. Incearca sa mai strangi filtrul de motorina.
     
    Ultima editare de un moderator: 14 Iun 2013
  3. blueice69

    blueice69 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Mai 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4,1.9TDI,fab 2000 motor AJM
    Merci. :respekt:
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Dec 2013
  4. blueice69

    blueice69 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Mai 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4,1.9TDI,fab 2000 motor AJM
    Si a venit și frigul mai mare, aceeași problema. Adaug: bujii schimbate noi, cat a fost cald nu am mai avut probleme însa acum am pornirea mai grea la 3-4 cheie. Cand pornește , pleacă însa brusc, rotund de parca nu am avut nici o problema. Verificat instalația, strans filtru, nu am zone ,,sensibile". Idei ? :sign_pics:
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Dec 2013
  5. Elisei 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Aug 2013
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi A4 B5 Avant,1.9TDI AJM,2000
    Cat de veche e bateria dempe masina? Daca nu mai tine curent in ea, o sa perneasca tot mai greu.iar acu a venit si frigul.incearca sa verifici bateria la un service.
     
  6. zolik

    zolik Bronze Member

    Înscris:
    10 Iul 2010
    Locație:
    Tg-Mures TRANSILVANIA
    Masina:
    AJM B5 avant 2001+Altea '06 BJB
    Problema ti-a aparut dupa schimbul de filtre...daca da ai incercat sa schimbi filtrul,nu neaparat cu unul nou,zic din experienta,am patit cu un benzinar,se simtea miros de benzina cand erai langa ea,am cautat tot tot,nimic..nu se vedea nici urma de benzina,si am schimbat in final filtrul si a disparut mirosul,filtrul avea o mica mica crapatura unde se prelingea benzina,dar nu picura pe jos..in relanti...nu stiu cand avea viteza ca nu am scos capul:p
    Daca tu ai zis ca te uitat si ulterior s-a remediat problema dar iar a aparut pe frig,ma gandesc sa nu fie de la oringurile injectoarelor,dar inainte sa faci ceva pune o supapa unisens pe circuitul de alimentare,nu este greu si nici nu costa mult,si anunta-ne rezultatul si prin eliminare gasesti defectul
     
    Ultima editare: 7 Dec 2013
  7. blueice69

    blueice69 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Mai 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4,1.9TDI,fab 2000 motor AJM
    Bateria nu stiu cit de veche este, asa a venit masina din afara. Invarte destul de bine, la a 4-a cheie da semne de oboseala. Filtrele au fost schimbate sunt noi. Nu am vazut scurgeri o sa incerc si varianta cu supapa unisens.

    Si apropos am mai citit prin forum, ca uneori ajuta la pornire daca aprinzi initial pozitia. Curios dar se pare ca exista o legatura cu cipul de pornire, o lamela care se uzeaza si nu mai face contact si are o conexiune in acest sens.
    A utilizat cineva aceasta ,,tehnica" ? :readit: :uhm:
     
    Ultima editare de un moderator: 8 Dec 2013
  8. zolik

    zolik Bronze Member

    Înscris:
    10 Iul 2010
    Locație:
    Tg-Mures TRANSILVANIA
    Masina:
    AJM B5 avant 2001+Altea '06 BJB
    Da,am citit si de acest fel,dar doar la B6,unde blocul de lumini este separat,cu comutator rotativ si cipul este integrat in el,si nu pe coloana volanului,dar la acest model nu stiu fiindca blocul de lumini este pe coloana
     
    Ultima editare: 8 Dec 2013
  9. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Va salut , de cand a venit frigul am observat ca masina nu porneste la sfert de cheie si am variatii de turatie la relanti (doar la prima pornire , in jur de 2 minute) dupa care dispar aceste variatii.
    Am verificat bujiile , concluzia fiind urmatoarea : toate bujiile arse. Le-am schimbat pe toate 4 cu Beru. Acum masina porneste la sfert doar ca acele variatii la relantiu ( la prima pornire ) au ramas..Daca ma puteti ajuta cu un sfat...

    Ps: Imi cer scuze daca nu am postat unde trebuie nu am gasit o tema asemanatoare.

    Masina : Audi A4 B5 facelift , an 99 , 90 cai 66kw , cod motor AHH.
     
    Andreybydy apreciază asta.
  10. ikks

    ikks Bronze Member

    Înscris:
    10 Oct 2010
    Locație:
    Iași
    Masina:
    2005 A4 B7 2.0TFSI
    In timpul asta n-ai parte si de ceva fum? Iesi din masina si arunca o privire la esapament, o sa ramai surprins.
     
  11. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Salut , cat timp erau bujiile arse aveam fum alb.. acum absolut nici un gram..:)

    Precizez ca dupa 2 minute de stat pe loc la relantiu sau dupa ce pornesc in mers.. cu masina nu mai variaza relantiul doar la prima pornire , pt 1-2 minute.
     
  12. blueice69

    blueice69 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Mai 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4,1.9TDI,fab 2000 motor AJM
    Asa cum era de așteptat caut sa obțin informații din mai multe surse și postez periodic pt. consultare. Am aflat ca nu este oportuna montarea supapei uni-sens deoarece modelul meu de are pompa în rezervor și se poate arde deoarece asta e rostul ei; tot acolo are și o supapa de sens pe care urmează sa o verific. In paralel voi face și alte verificări gen acumulator-cîteva garnituri-relee. Sunt deschis la alte idei. Problema nu este rezolvata.
     
  13. zolik

    zolik Bronze Member

    Înscris:
    10 Iul 2010
    Locație:
    Tg-Mures TRANSILVANIA
    Masina:
    AJM B5 avant 2001+Altea '06 BJB
    AJM-ul din acte stiu nu are pompa in rezervor,ATJ-ul are si cu motorul 1.9 Tdi cele de dupa 2001,dar daca este facuta ceva modificare posibil sa aiba vezi cand pui contactul se aude un bazzait in jurul rezervorului,si supapa unisens si-au montat si persoane cu motorizari si mai mari si mai noi,doar pentru depistarea unor asemena probleme,nu are influenta negativa daca o montezi,faci cateva incercari si daca vrei o dai jos
    Si pentru TALOS COSMIN..asa era si la AFN-ul meu,chiar si dupa ce am schimbat bujiile,apoi am facut o curatare de injectoare si parca si-a mai revenit,fumul provine fiindca arderea era incompleta,fiindca bujiile functioneaza o vreme scurta si dupa ce motorul este pornit deci au o influenta destul de mare in pornirea la rece
    cu toate ca functioneau bujiile(verifica si la tine cea mai rapida metoda,pune mana pe fiecare)sub -15 grade timp de 20 de secunde era ca un tractoras.asa l-am tinut si am umblat cu ea,nu aveam nici o problema
     
    Ultima editare: 10 Dec 2013
  14. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Multumesc zolik de raspuns , doar ca eu nu vreau sa am un tractoras dimineata eu vreau sa am o "pisicuta" care sa toarca zi si noapte..

    Pe mine ma intereseaza de ce are fluctuatii la prima cheie iar in timpul zilei nu mai face figuri..Adica pot sa las masina 5h parcata in fata facultatii se raceste afara iar cand o pornesc nu are nimic , doar la prima cheie..

    Sa fie vorba de la motorina ? Sa fie mai "groasa" dimineata sa nu treaca prin injector !? :))
     
  15. speedy_bob 1st Gear Member

    Înscris:
    19 Mar 2008
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    AUDI A4 AVANT 1.9TDI
    Salut,

    Eu am un AJM si mai nou a inceput si la mine sa faca ceva figuri dimineata la prima pornire: porneste un pic mai greu desi porneste la prima cheie dar nu "la sfert". Dupa ce opresc motorul si dau iar la cheie porneste la sfert.
    Bujiile sunt verificate si ok dar mi-e teama sa nu cumva sa fie supapa de pe motor (partea stanga a motorului cum te uiti la el) - nu mai stiu cum ii spune.
    Pe la supapa respectiva mi se prelinge ceva ulei si mecanicul mi-a zis mai demult ca mai pot circula cu ea asa dar daca incepe sa porneasca mai greu sau sa mearga neregulat ar trebui sa o schimb.
    Nu sunt sigur ca asta e problema dar poate va ajuta si pe voi sau poate imi dati si mie un sfat legat de supapa asta.
     
  16. blueice69

    blueice69 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Mai 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    A4,1.9TDI,fab 2000 motor AJM
    Multumesc Zolik. Ai dreptate. Stiam ca unele modele au, unele nu. Masina mea e un ,,facelift" si pentru a ma convinge am dat jos pompa-am desfacut la rezervor si din fericire aveam un colier romanesc pe una din conducte si am putut scoate pompa cu totul pt vizualizare;spun din fericire pt ca din fabrica conductele sunt dotate cu coliere ambutisate si se rup la desfacere. Am inteles ideea cu provizoratul,insa mai am citeva verificari de facut la ceva garnituri care ar fi intre motor si calorifer (sincer incerc sa aflu detalii) si ar mai releele (sunt 2) care ajuta pornirea. Testez...incerc...ms pt idei.
     
  17. mario79

    mario79 6th Gear Member

    Înscris:
    11 Dec 2011
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    audi a 4 ,1.9 tdi ,1997
    A incercat vreun coleg sa schimbe fisele la a4b5 diesel?Ale mele s-au rupt cand am tras de ele sa verific bujiile si acum le imping de fiecare data cand nu imi porneste bine.Cica ar fi o vrajeala.............stie careva?
     
    Alex popa apreciază asta.
  18. mikaela4

    mikaela4 Platinum Member

    Înscris:
    7 Oct 2011
    Locație:
    Barcelona
    Masina:
    Audi A4b5 AFN1,9 TDI feb.1999 Audi A4B5 AFN1,9TDI quattro, august1999
    Eu le-am schimbat anul trecut, din snobism, ca mergea bine masina, da' preventiv, le-am schimbat ca aveau 13 ani. Vrajeala? Ce vrajeala? Am rasucit un pic, da' numai un pic si am tras de ele. Erau originalele, am pus altele tot OEM.
     
  19. zolik

    zolik Bronze Member

    Înscris:
    10 Iul 2010
    Locație:
    Tg-Mures TRANSILVANIA
    Masina:
    AJM B5 avant 2001+Altea '06 BJB
    Ehh na daca vrei sa-ti toarca ca o "pisicuta" inseamna ca ai gresit forumul:):)..nu ti-l inchipuii ca pe vreun utb,cu faclia sub baia de ulei si cu alta la admisie:)
    Doar ca pana ce isi intra in ritm era ma zgomotos,eu am zis 20 secunde dar facea cateva rotatii motorul si deja era in toate mintile si stiu din ce cauza era,un injector era mai slabut,si ecu incerca sa o scoata din celelalte sa fie bine pentru motor
    Un set bujii noi,motorina ca lumea injectoare cat mai aproape de valoarea 0..si va toarce mai bine decat o pisicuta
     
  20. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Bujiile sunt schimbate de o saptamana..noi toate 4 Beru.
    Motorina doar de unde pot.. adica Petrom , in oras sunt doar 2 benzinarii Petrom respectiv Lukoil. O sa fac cumva sa bag din OMV sa vedem..ce si cum.
    La fel ca in cazul motorinei prin apropiere nustiu pe cineva cu VAG decat daca o sa-mi achizitionez eu ..
     

Distribuie pagina asta