1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Parbriz super-aburit la A4 B6 - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de eminence, 23 Iun 2009.

  1. eminence

    eminence Pasionat Audi

    Înscris:
    10 Sep 2008
    Locație:
    Turda, jud.Cluj
    Masina:
    Audi A6 Avant 1.9TDI AWX 2002
    Acuma ca a plouat mai zdravan am dat de o problema destul de nasoala. Se abureste parbrizul FOARTE tare si nu pot sa-i fac absolut nimic decat daca pornesc AC-ul. Daca nu aveam AC ce faceam? Deci absolut nimic nu functioneaza, am setat temperatura mare, mica, am dat la maxim ventilatorul, pornit-oprit recirculare,nimic... baga aer foarte bine spre parbriz dar nu se dezabureste, imi vine sa-o trantesc de pamant, mi-a mancat cred ca 13% cu AC-ul pornit tot timpul.:shutup2:
     
  2. Cristian S.

    Cristian S. Audi Expert

    Înscris:
    8 Mar 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Sa stii ca nu papa cu mult mai mult a/c sau clima pornita,eu nu am oprit-o niciodata chiar daca aveam putin geamul deschis ,se abureste din cauza diferentei mari de temperatura,iar cu a/c se dezabureste mai repede datorita aerului mai rece decat afara.Si faca clima se dezabureste,doar ca dureaza putin mai mult
     
  3. eminence

    eminence Pasionat Audi

    Înscris:
    10 Sep 2008
    Locație:
    Turda, jud.Cluj
    Masina:
    Audi A6 Avant 1.9TDI AWX 2002
    Daca nu aveam clima azi sigur faceam accident, nu stiu ce naiba a patit, pai ce fac cei ce nu au clima?...Ceva are sigur, ma tem ca a ramas blocat vreo clapeta pe pozitia de recirculare, doar asa imi explic.
     
  4. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Singura metoda care o stiu este sa apesi pe butonul de degrivaj asa tot aerul de la clima se va duce cu putere spre parbriz,automat porneste si compresorul din cate stiu ,astfel aerul va fi rece.
    Incearca un output-test poate nu deschide indeajuns clapeta ptr degrivaj eu sunt foarte multumit cum merge chiar daca pe moment nu-mi deschide flapsul central.Daca ar fi blocata aia de recirculare nu-ti baga rece nu mai putea lua aer de afara,compresorul nu mai cupla .

    Cei fara clima au un ventilator de putere, cel putin la un Logan am ramas uimit ce bine degriva geamul si nu avea A/C.Insa si raceala o capeti mai repede in cazul cel din urma.

    Ps:in plus vezi ca are un dezumidificator poate fi infundat si acela mai preia ceva din condens.
     
    Ultima editare: 23 Iun 2009
  5. eminence

    eminence Pasionat Audi

    Înscris:
    10 Sep 2008
    Locație:
    Turda, jud.Cluj
    Masina:
    Audi A6 Avant 1.9TDI AWX 2002
    Am apasat butonul de degivraj (sau dezaburire, nu?) fara niciun efect, singurul efect il are pornirea compresorului, in rest poti sa canti langa ea ca in 5 minute nu mai vezi nimic pe parbriz :) Volum de aer este, clar, bate vantu foarte tare pe parbriz, dar tot abureala e.... De-asta zic, singurul scenariu ce-mi vine in minte e ca este setat tot timpul pe recirculare, deci trimite tot aer umed pe parbriz, de-asta nu se intampla nimic... Pun maine VAG-ul pe ea, ar trebui sa se vada ceva daca e blocata vreo clapeta? (nu prea cred)

    Dezumidificatorul de care zici unde se gaseste?
     
  6. Cristian S.

    Cristian S. Audi Expert

    Înscris:
    8 Mar 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Normal daca pornesti aerul doar pe parbriz recircularea se opreste automat,nu?
     
  7. eminence

    eminence Pasionat Audi

    Înscris:
    10 Sep 2008
    Locație:
    Turda, jud.Cluj
    Masina:
    Audi A6 Avant 1.9TDI AWX 2002
    Teoretic da, dar daca e blocata clapeta, banuiesc ca nu...
     
  8. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Butonul pentru degrivaj este cel din stanga sus.
    Cand apesi pe el :porneste compresorul,bate aer doar pe ,,centru fata,,
    si viteza la ventilatie se duce aproape de maxim.
    De exemplu daca esti pe clima normala si apesi degrivaj tot ce batea pe lateral si jos se duce pe ,,centru fata,, si cu putere.
    Daca nu face asa este o problema.

    :( ce bine imi mergea degrivajul anul trecut,sunt putin ametite clapetele la mine ,trebuie sa-i fac un output-test sa stie pozitia.Din pacate comanda pentru interfata ptr scanare clima mai dureaza 2 luni vagcom 322 nu poate face output-test.

    Butonul din dreapta jos este pentru recirculare ,se foloseste cand aveti masini ce va polueaza sa blocati aerul de afara.
    O sa-l recircule inauntru insa nu o sa fie rece ,e o simpla ventilatie daca il tineti mult asa se aburesc geamurile.
     
    Ultima editare: 23 Iun 2009
  9. eminence

    eminence Pasionat Audi

    Înscris:
    10 Sep 2008
    Locație:
    Turda, jud.Cluj
    Masina:
    Audi A6 Avant 1.9TDI AWX 2002
    Unde e respectivul dezumidificator? Si ce altceva mai pot face oare? Ca clar nu-mi convine sa tin compresorul pornit tot timpul, nu numai pt consum ci si pentru pierderea de putere...
     
  10. 4AUDI Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2007
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 Avant, 2003, 1.9TDI, 131CP
    cand da semne de aburire, eu dau ventilatorul cateva trepte mai tare decat e pe auto, directia aerului o pun spre parbriz si totul e ok. temperatura o setez la 20-21 grade. de fapt la mine de obicei temperatura e pusa pe 21 grade.
    problemele apar doar daca apas si butonul de recirculare.
     
  11. Vlad04NOZ

    Vlad04NOZ Gold Member

    Înscris:
    20 Sep 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi B3 1.8S & Audi A4 B5 Avant
    Eu la Avant (Combi) nu am avut niciodata probleme cu dezaburirea daca am lasat masina pe AUTO, acest fenomen de aburire apare mai ales atunci cand intrati uzi in masina...daca cumva este setata clima pe recirculare aer exista sanse mari sa se abureasca dupa scurt timp:p...regula generala daca ploua dati drumul la aer rece si NU la aer cald;)...vezi cazul cand ai dat drumul la clima si s-a dezaburit rapid asa cum a zis si Cristi, datorita diferentei de temperatura intre exterior si interiorul masinii pentru moment apare acest fenomen de aburire a geamurilor...apropo daca imi amintesc bine in manualul masinii e recomandat ca temperatura la clima sa fie setata la 22 grade....la mine de un an de zile cred ca am modificat de vreo 2 ori aceasta setare:p in rest nu a trebuit sa bibilesc deloc la clima isi face singura treaba fiind setata pe auto.... desi am circulat si iarna la -20 dar si pe ploaie chiar zilele acestea si n-am avut nici un fel de probleme...sincer sunt chiar uimit cat de bine face fata climatronicul pentru o masina combi :)
     
    Ultima editare: 23 Iun 2009
  12. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Per total eu sunt foarte multumit de climatronicul de pe Audi.

    Aici unde stau ploua in fiecare saptamana si chiar in conditiile astea in care nu merge degrivajul doar pe gurile centrale din bord si tot se face luna in 1-2 minute.Ce e drept cu degrivajul era vorba de scunde si totul este ,,sauber,,:)
    Nu neglijati ce poate face un basic setings/output-test cu vag comul la climatronic, mie mi-a spus tot ce este cu problema la clima.

    De exemplu:
    am avut servomotor regulare temperatura ars asa a spus vagcomul ,foarte interesant este faptul ca dupa ce am scos servomotorul respectiv automat in climatronic am o alta eroare (08.1 Temperature Regulator Flap Motor will no longer be controlled automatically; manual adjustment only )care in traducere inseamna ,,regularea temperaturii se poate face doar manual,, si asa si se intampla cand am avut nevoie de caldura bag mana si comut pe cald ce e drept nu am finetea servomotorului sa stiu exact temperatura aleasa:)

    In cazul klimatronicului eu spun sa mergeti pe mana vagcomului pentru ca va spune tot ce-l doare:)
    Insa atentie interogare amanuntita a climatronicului nu cu o scanare generala.
     
    Ultima editare: 23 Iun 2009
  13. eminence

    eminence Pasionat Audi

    Înscris:
    10 Sep 2008
    Locație:
    Turda, jud.Cluj
    Masina:
    Audi A6 Avant 1.9TDI AWX 2002
    Hm, la asta nu m-am gandit :) Eram 5 indivizi leoarca in masina :haha: Sper ca asta sa fi fost "problema"
     
  14. Vlad04NOZ

    Vlad04NOZ Gold Member

    Înscris:
    20 Sep 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi B3 1.8S & Audi A4 B5 Avant
    100% asta a fost problema ... incearca la urmatoarea ploaie sa intri uscat si sa nu fiti 5 in masina ;):p....o sa vezi ca nu o sa mai ai nici un fel de "problema" :) ....:wtf: e un Audi nici la 80-ul meu fabricat in '88 nu am probleme cu dezaburirea desi nu are clima :moa:

    LE : la 5 persoane ude leoarca in masina nici nu ma mir ca s-a aburit instantaneu :P
     
    Ultima editare: 23 Iun 2009
  15. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Posibil sa ai si dezumidificatorul mai mult sau mai putin infundat ,acela preia a parte din umezeala.Trebuie dat bordul jos si desfundat.
    Chiar daca nu-si face treaba complet e deranjant rare ori , daca era deja pe degrivaj inainte sa urcati in masina nu se mai aburea asa urcand 4 nu a putut sa preia toti vaporii repede:)
     
    Ultima editare: 23 Iun 2009
  16. eminence

    eminence Pasionat Audi

    Înscris:
    10 Sep 2008
    Locație:
    Turda, jud.Cluj
    Masina:
    Audi A6 Avant 1.9TDI AWX 2002
    Si cam pe unde vine dezumidificatorul?...
     
  17. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Sa vorbesc la concret la Audi are doua chestii din astea si se numesc :
    -evaporator(Evaporatorul este localizat de obicei, langa radiatorul de incalzire, avand rolul de a raci si usca aerul care il traverseaza. De aceea este normal sa gasim apa sub masina, atunci cand vehiculul stationeaza)
    -deshidratorul(Deshidratorul se gaseste intre condensator si detentor si are rolul de a absorbi umiditatea din circuit si de a filtra impuritatile. In anumite cazuri are si functia de rezervor de fluid, rol care in alte tipuri de montaje poate fi jucat de evaporator)
    Acesta ar fi in apropierea compresorului.

    Multe climatizari au doar evaporatorul eu l-am botezat dezumidificator de fapt asta face.:)
    La Audi sunt doua dupa cum vezi primul e deshidratorul asta se infunda de obicei si al doilea evaporatorul.
     
  18. danutzu_2001

    danutzu_2001 Bronze Member

    Înscris:
    16 Dec 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 B9 2018 2.0 Diesel IF-14-MHB
    Salut,
    la mine pe ploaia torentiala de pe 2 iunie, am reusit sa imi dezaburesc parbrizul doar cu venilatorul la maxim, si butonul temperatura dat la jumatate (50% rece, 50% cald).
    Nu a reusit sa dezabureasca partile de parbriz unde statea apa, adica sub stergatoare (in pozitie de repaus) si pe laterale (pe langa stalpii de la parbriz) unde se termina cursa stergatorului.
    In rest a fost OK, singurele emotii le`am avut cu motorul de stergator si cel de clima care au mers 6 ore continuu.
    La tine trebuie sa verifici furtunul sau tubul de evacuare condens.
    Pentru a nu mai desface bordul cred ca il poti accesa invers, nu din bord spre exterior ci de sub masina inspre bord.
    Stiu ca recomandau la spray`urile pentru curatire, pentru a avea efect direct pe evaporator, sa se introduca tubul de dozare a agentului de curatire prin furtunul de scurgere a condensului.
    :respekt:
     
  19. LuChIaN0

    LuChIaN0 Gold Member

    Înscris:
    2 Feb 2008
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A4 1,9 tdi 116 CP AJM 2001 B5 (facelift) DUK
    baieti eu stiu ca aburirea parbrizului se face si din cauza filtrului de polen daca este imbaxit
     
  20. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    depinde foarte mult de filtrul de polen, asa cum a zis si colegul si de umezeala din masina
    sa-i mai pui pe baieti sa isi tina respiratia :p
    temperatura trebuie sa fie una apropiata de cea de afara si bineinteles climatronicul sa functioneze ok
     

Distribuie pagina asta