1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

GPL pe A4 B6 - montare ulterioara - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de oncete83, 28 Dec 2007.

  1. oncete83 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Sep 2007
    Locație:
    valcea
    Masina:
    2002 audi a4 2.0L
    Salut tuturor si La Multi Ani,

    Ce parere aveti de instalatiile GPL montate pe A4 2.0l. Ma tot bate gandul sa imi pun una, dar nu stiu in ce masura masina va mai functiona la parametrii normali si cat voi pierde din putere, deoarece un Audi trb sa ramana Audi ! Am gasit service'ul unde sa o montez, pretul este de 2000RON. Este o instalatie secventiala cu un rezervor de 42l.
    Astept cu nerabdare cateva informatii si pareri despre o posibila alegere.

    Multumesc.
     
  2. 4AUDI Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2007
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 Avant, 2003, 1.9TDI, 131CP
    daca as fi in locul tau, nu as face aceasta modificare, pt. ca:
    -daca ai audi, n-ar trebui sa te uiti asa mult la pretul conbustibilului(banuiesc ca asta e motivul).
    -vei pierde din putere, lucru pe care il vei resimti mai ales la depasiri. cum ai zis si tu, Audi trebuie sa fie Audi.
    -rezervorul iti va ocupa destul de mult din portbagaj.
    te-ai interesat daca nu cumva acest lucru va afecta diferiti senzori la motor?
     
  3. oncete83 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Sep 2007
    Locație:
    valcea
    Masina:
    2002 audi a4 2.0L
    Salut,

    Stiu ca nu e chiar cea mai buna varianta, dar totusi mi se pare cam mult sa am un consum de 14, poate chiat 16l/100km in oras, max de consum existand pe buc si poate din cauza si cauciucurilor marite, pe 17' . Adik e un motor de 2l si doar 130cai, nu am vreun 3.0 sau 4.2 . Nici eu nu sunt sigur ce am sa fac in legatura cu instalatia GPL, ceream doar o parere.
     
  4. mIKE

    mIKE 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Iun 2007
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A3 2003 1.9TDI 105CP
    La putere vei pierde putin, nu f. sesizabil. Asta daca lasi sa traga gpl normal.
    Daca acum ai consum de 14-16, la gpl vei avea de 16-18. E adevarat pretul GPL-ului e la jumate, dar ar fi bine sa calculezi in cat timp iti vei recupera investitia sa vezi daca se merita :think:.
    O data cu GPL-ul vine si un disconfort: la spatiul din portbagaj, la pornire si ... mirosul de gaz :puke2:.
    Motorul se va uza mai repede. La vanzare, fiind pe gaz, nu cred ca vei avea de castigat, numai de pierdut.

    In locul tau si eu as fi de parere, ca decat sa-i pui GPL mai bine sa o vinzi asa cum este si sa cumperi alta pe motorina.
     
  5. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    am vazut o octavia de SV cu gpl si nu mi'a placut...nu mi'as inchipui sa vad un a4 pe gpl.
    sunt masini mai vechi care consuma mai mult si nu li se pune gpl tocmai pt ca motorul sa functioneze ca in momentul in care a iesit de pe poarta fabricii( de ex opel senator, omega vechi)..
    sunt sigur ca daca gpl'ul era asa bun audi il pune din fabrica si de mult
     
  6. salexbr322

    salexbr322 4th Gear Member

    Înscris:
    27 Ian 2008
    Locație:
    Galati
    Masina:
    A4 avant
    Intr-un alt forum VAG povestea cineva ca a montat inst.GPL la o flota de masini (nonVAG) si dupa un an cand a tras linia a vazut ca a cheltuit mai mult cu reparatiile decat a castigat prin economia data de combustibil.
     
  7. BogdanA4 2nd Gear Member

    Înscris:
    3 Oct 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6
    Eu am crezut ca oamenii isi cumpara masini pe care le pot intretine... dar m-am inselat. Decat sa cumperi un Audi sa-i pui GPL, sau sa nufaci reviziile, sa faci compromisuri la consumabile si apoi sa intrebi ;"de ce da fum? de ce nu trage motorul? de ce? de ce?66666666666 mai bine cumperi o Dacie, Daewoo, Fiat sau .... mai bine mergi cu metroul ca este mai ieftin! Sunt putin acid dar asta este adevarul. Nu mai batjocoriti masinile; masinile Audi sunt masini cu adevarat si nu merita!!!
    Bafta.
     
    Ultima editare: 14 Feb 2008
  8. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
  9. sere

    sere 3rd Gear Member

    Înscris:
    4 Aug 2008
    Locație:
    Bucuresti & Constanta
    Masina:
    A3 Sportback 2.0FSI
    OFF TOpic : am vazut Porsche Cheyenne pe GPL si Hummer H2 pe gpl asa ca se poate daca fortezi limitele bunului simt :moa:
     
    Ultima editare de un moderator: 31 Iul 2014
  10. gaby1773

    gaby1773 Banned

    Înscris:
    14 Mar 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    A4 B6 2003 1.8T Sport - evolutie continua
    Pozele cu Cayenne-ul au mai fost pe undeva. S-a mai discutat si atunci despre "solutiile" alese de "unii cu masini puternice" pentru un pret mai mic pe km parcurs.
    Solutia cu masina pe motorina (care dupa parerea mea merita doar daca faci peste 20k km/anual) am amintit-o si eu. Dar stii cum gandesc eu ca sta treaba la cei care vor GPL pe masini cat de cat scumpe (nu neaparat Audi)? Vor neaparat si cu orice pret un anumit model de masina, care este peste posibilitatile lor materiale (au bani de Golf/Passat dar vor A4/A6 sa spunem, doar un exemplu), pentru ca ei cred prin asta ca vor fi vazuti altfel in societate, sau pentru ca sunt indragostiti de un anumit model, dar nu se gandesc la intretinere. Neavand bani de un diesel, iau un motor pe benzina, care nu este nici foarte laudat (ex. 2.0i VAG) si nu prea se inghesuie toti sa-l cumpere din cauza consumului in primul rand (pentru ca la asta se gandesc majoritatea romanilor, ca deh...salariu mic..:blush:), avand pretul in consecinta. Numai ca dupa ce trece putin euforia achizitonarii unei alte masini, incep sa apara intrebarile si problemele, masina cere tribut si de aici se nasc aceste topicuri pe forum(uri).
    Parerea mea e ca daca pasul a fost facut, asta e, nu trebuie sa va aruncati pe geam sau sa va bateti joc de masina. Scoateti bijuteria la vanzare, si faceti pasul spre o masina (motor) pe care vi-l puteti permite, atat ca pret de achizitie dar si ca INTRETINERE.

    Sa facem un calcul rapid, si nu stiu cat de exact, pana apare cineva cu o schema mai complexa.
    Cat consuma un A4 2.0i pe BENZINA extraurban? 8-9% ? Sa punem 8%.
    Urban cat consuma? 10-11% ? Aici hai sa alegem 11%.
    Daca intr-o luna faceti 2000 km (24000km/an, suficient pentru o benzinara), 40% (800 km) in oras si 60% (1200 km) afara, veti avea nevoie de 88+96=184 litri de benzina.
    Un litru de benzina costa in functie de preferinte. De ex. ca sa dea bine in calcul as putea alege Rompetrol Efix la ~3.95 lei, dar eu sincer alimentez cu Euro Super 98 care e aproape ~4.6 lei. Sa calculam la 4,2 litru, ca sa fie echitabil.
    Aveti nevoie de 772 RON pentru benzina.

    Pe GPL care ar fi consumul. Sincer nu stiu, dar banuiesc ca aproximativ ~3-3,5 litri/100 in plus.
    Deci ar fi: 116 l + 132 l = 248 l GPL
    La un pret de 2.4 lei (? asa am gasit pe un site, chiar nu stiu cat costa), ar fi un pret de 595 lei.

    Deci, dupa calculele mele, diferenta ar fi de ~180 RON pe luna. Deci investitia in instalatia de GPL se amortizeaza intr-un an sau ~24000 km. Totusi tinand cont ca va ganditi sa treceti pe GPL la o masina de peste 10000 E cel putin, nu cred ca e tocmai o bucurie sa dati gramada destui bani si sa ii recuperati pe esalonat...
     
    Ultima editare: 3 Oct 2008
  11. harfo_79

    harfo_79 Bronze Member

    Înscris:
    22 Iul 2008
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi Avant B6/A4 1.9 TDI / Audi Avant B9/A4, 2.0 TDI Black&White
    calculele astea le-am facut si eu cand aveam dacia. o sa radeti de mine dar sincer am calculat si rascalculat, dat fiind ca si pretul la GPL creste, si a crecut mai repede decat la motorina sau la benzina in ultimul an, iar concluzia mea a fost ca nu imi bat joc de mine si de masina: DACIA 1300 din 1975, functioneaza si se prezinta impecabil.
    plus ca nu imi place mirosul de la gazele celor pe GPL.
    si nu era mare economie, dat fiind faptul ca viata motorului este scurtata: asta nu am scornit-o sau din auzite ci stat de vorba cu mecanici si taximetristi care, primii reparau, ultimii utilizau.
    eu am vazut A6 cu GPL, dar asa a fost luat din Germania, instalatia este montata ca nici nu se vede, omul era multumit.
    nu comentez.
     
  12. juve_star

    juve_star Bronze Member

    Înscris:
    26 Sep 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    AUDI A4 1,6 101CP
    eu am avut dacia cu gpl pe care l-am pus dupa ce am constatat ca benzina se cam papa usor. nu se poate compara ca putere, e mai puturos in urcusuri dar este o alternativa la bugetul alocat unei masini. intretinerea aproape ca nu s-a modificat cu nimic. sotia mea e din resita si un dus intors inseamna 1100 km. cu gpl costul era de vreo 220-250lei consum 8% extra si sigur 10-11 oras. acum mi-am luat de acolo audi a4 1,6 benzina si m-a costat cred ca 150 lei benzina la intors, maxim. ideea care e: diferenta gpl benzina se vede la o dacie darami-te la una straina. am inteles ca probleme pot fi la supape, e arderea prea uscata si tre sa reglezi mereu plamanul de gpl sa nu se dea la consum( am avut si consum de 15-16 litri in oras), norocul meu era un baiat mecanic cheef care o rezolva repede si bine. singurul lucru bun al gpl-ului este poluarea redusa. daca uzinele de masini ar dori sa fabrice masini cu gaz cred ca ar fi nevoie de investitii mari deoarece e greu banuiesc sa impaci motorul cu doi carburanti si apoi sa-i spui omului ca masina are 101 cai pe benz si 85 cai pe gpl. cielo cu gpl din fabr a fost un refresh la o masina care isi terminase cariera iar acum loganul gpl vad ca adopta aceeasi metoda. vor sa vanda masini care merg ieftin adica cu gpl dar ce facem cu restul?
     
  13. Rapier

    Rapier Gold Member

    Înscris:
    22 Aug 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDi (CNHA), 2016
    Asta e conceptia romanului care isi ia masina tare sa-l admire toata lumea si sa se simta el mai cu motz, dupa care nu are bani s-o intretina si sa bage carburant in ea.

    Am vazut facute niste calcule mai devreme...strict legate de consum si de costurile carburantului...dar costurile de revizie si reparatii? Uzura motorului mai mare datorata faptului ca GPL-ul este mai uscat? Modul cum va merge masina aia si se chinuie? Calculele astea le faci INAINTE sa iei o masina. Nu cumperi un Audi (sau BMW sau Mercedes...nu mai spun Cayenne sau altceva) si dupa aia te plangi ca consuma mult...sau ca e scumpa intretinerea. Asta inseamna ca nu ti-ai luat o masina pe care ti-o permiti si dai dovada de cel mai inalt grad de snobism. Nu trebuie cuiva sa-i fie rusine ca nu are bani de o astfel de masina, sunt alte marci bune pentru banii si clasa lor si aici includ chiar si frantuzesti sau asiatice...nu mai spun de VW, Skoda, Seat, etc. Dar sa-ti iei Audi ca sa pui GPL pe ea...:wtf: Maine poimaine o sa vedem Ferrari cu GPL, nu?

    :sign_omg:
     
  14. eminence

    eminence Pasionat Audi

    Înscris:
    10 Sep 2008
    Locație:
    Turda, jud.Cluj
    Masina:
    Audi A6 Avant 1.9TDI AWX 2002
    Problema e alta, fratilor, eu nu cred ca omul a stiut dinainte ca masina o sa-i pape 16% in oras, ca altfel fugea de ea ca draku de tamaie. :p Chestia e ca incepand de la producator si terminand cu "prietenii" binevoitori toti MINT CU NERUSINARE in privinta asta, toti zic ca nu consuma, ca "depinde cat de grea ai talpa", si dupa ce iti iei masina constati ca oricat de frumos si batraneste ai umbla cu ea e imposibil sa scoti consumul pe care il vezi in carte sau ti-l zic alti posesori de masini similare. Luati in calcul si treaba asta!

    P.S. Am un prieten cu un BMW 320i din 95, o forjeaza non-stop, plecari de pe loc cu scartz, afara 150-180 kmh all the way, si cand il intrebi ce consum scoate iti zice cu nonsalanta 6% afara si 8% in oras. Si de-astia sunt cu sutele!

    P.P.S. Nici eu nu sunt de acord cu GPL-ul, mai bine o schimbi pe un diesel sau o duci la o diagnoza ca totusi 16% nu cred ca e consumul ei normal.
     
    Ultima editare: 5 Oct 2008
    dan.daniel apreciază asta.
  15. gaby1773

    gaby1773 Banned

    Înscris:
    14 Mar 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    A4 B6 2003 1.8T Sport - evolutie continua
    Nu lasa pe maine, ce poti vedea azi ! :ermm: Nu e chiar Ferrari, dar... :faint:
    aici

    La cate Audi sunt in DE pe LPG, nici nu merita sa mai discutam. Oare nici nemtii nu au bani de benzina? :sob::banghead:
     
  16. harfo_79

    harfo_79 Bronze Member

    Înscris:
    22 Iul 2008
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi Avant B6/A4 1.9 TDI / Audi Avant B9/A4, 2.0 TDI Black&White
    gaby1773 au alt nivel de impozitare la masina. practic asta e unul din principalele motive pentru care la ei se schimba masinile asa des. ;)
     
    Ultima editare de un moderator: 31 Iul 2014
  17. Rapier

    Rapier Gold Member

    Înscris:
    22 Aug 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A5 Sportback, 2.0 TDi (CNHA), 2016
    Da...intr-adevar nu ma asteptam sa vad un Lamborghini pe GPL...probabil explicatia cu impozitarea o fi reala, nu stiu cum e in DE. Ma asteptam totusi sa fie legata de gradul de poluare...parca auzisem ca pe GPL e mai putin poluanta si de aia le schimba.

    Oricum, remarcile mele de mai sus nu sunt in nici un caz indreptate impotriva initiatorului topicului sau sa fi avut intentia de a il jigni...erau facute in general. Probabil ca intr-adevar, nu se astepta la un astfel de consum si a aflat realitatea DUPA ce al luat masina....in acest caz...ghinion. Eu nu cred ca este prea deplasat consumul...si eu ajung in oras cu consum de 10-11% daca merg pe aglomeratie. Si am 1.9 TDi....la un 2.0 benzina, poate ajunge la 14-15 in aceleasi conditii. Pentru Bucuresti, nu se poate aplica nici o regula...e crima sa mergi pe aglomeratie. Si pentru sofer si pentru masina
     
  18. alex_flo

    alex_flo Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI 80 1.8S, PM, 1990, EURO2
    Nu se compara gpl-ul din tari diferite. Difera de la o tara la alta prin compozitie si calitate.

    Inginerii de Steinmetz au pus lpg pe un Opel Astra gtc OPC, dus in 285 hp si pe benzina si pe gaz. EI VAND ACEASTA MASINA DOAR IN GERMANIA, pentru ca in alte parti difera gazul.

    Personal sunt TOTAL ANTI-GPL! Masina se alege in functie de posibilitatile materiale de intretinere. ASTA IN PRIMUL RAND!

    Despre diferentierea taxelor dupa combustibil in alte tari nu are rost sa vorbim. Traim in romania si asta nu are relevanta.
     
  19. dariusddj

    dariusddj Gold Member

    Înscris:
    16 Noi 2009
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    a4,2.0TDI,2006,multitronic,140CP,BPW
    Am deschis acest subiect in speranta ca mai sunt utilizatori de instalatii GPL pe audi sau doritori sa isi monteze. Eu am si sunt foarte multumit. Pt. informatii va stau la dispozitie.
     
  20. afraid 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Sep 2008
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A4 2.0 131 CP
    ce fel de instralatie ai pus ? se simte ceva diferenta la putere ? care este consumul de GPL ? cam la ce pret se ridica instalatia+montajul ?
    cate intrebari ! :) dar sunt foarte interesat de treaba sa imi fac ceva calcule sa vad in cat timp imi amortizez investitia ...
    si inca ceva ..nelegat de GPL ... cam cat ulei consuma intre schimburi ?
     

Distribuie pagina asta