1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Instalatia de racire motor - apa nu sta la 90 grade - la A4 B6 - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de mlmmarius, 22 Oct 2007.

  1. mlmmarius

    mlmmarius 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Iul 2007
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Audi A4 2004
    am un a4 din 2004, de doua zile am observat ca cesul de bord din partea stanga care arata temperatura la apa din motor sta undeva la 52 de grade oricat asi umbla cu masina. Am facut si un drum mai lung pana la munte, a fost chiar frig -2 grade dar o singura data tot drumul am observar sa se apropie apa de 90 grade cateva secunde apoi a "cazut" acul din nou la 52 grade si acolo a ramas tot drumul ,am desfacut busonul de la antigel si frigea antigelul cred ca avea cam 90 grade... ??? stie cineva ce sa fie, termostatul , senzorul (sonda) din motor care citeste temperatura apei daca exista asa ceva
     
  2. geo69 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Dec 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    audi A4, 1,9 Tdi, 96kw, 2002
    Temperatura instalatia de racire motor - apa nu sta la 90 grade - la A4 B6 - discutii diverse - probleme si rezolvari

    Am observat că la turaţii mai mari ale motorului, în sarcină (peste 2500 de ture) se formează în circuitul de răcire o presiune mai mare decît normal drept pentru care prin supapa de la buşonul vasului de expansiune este eliberată presiunea antrenînd şi lichid de răcire totodată, moment în care nu mai introduce aer cald în habitaclu pînă cînd presiunea în circuitul de răcire nu revine la normal. Vreau să aflu care este cauza şi cum poate fi remediată problema.
     
  3. mirceah 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Dec 2007
    Locație:
    targoviste
    Masina:
    audi a4 1.9TDI,2002
    schimba capacul de la vasul de expansiune.Se intalneste des problema asta
     
  4. geo69 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Dec 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    audi A4, 1,9 Tdi, 96kw, 2002
    am schimbat nu numai buşonul dar şi vasul de expansiune şi tot aceleaşi simptome
     
  5. mirceah 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Dec 2007
    Locație:
    targoviste
    Masina:
    audi a4 1.9TDI,2002
    circuitul de racire

    incearca sa mergi cu capacul de la vas nestrans sa vezi ce se intampla.Daca se creaza presiune cand motorul este cald ,nu e in regula.Daca nu este capacul atunci problema este mai complicata si cred ca se intampla urmatorul fenomen-circuitul prin care vine apa la pompa este strangulat ,nu de tot,si vidul creat in spatele pompei trage aer prin garnitura de la pompa si o baga in circuitul de racire,caz in care nu mai baga caldura pina cind nu se face din nou aerisirea circuitului.Aerisirea se face rapid prin antrenare de lichid.Pentru remediere eu zic sa faci o spalare a circuitului de racire (fara termostat) si chiar sa suflii cu aer comprimat circuitul de racire,daca nu ese mizerie si continua sa faca la fel,demonteaza pompa de apa si monteaz-o cu o alta garnitura.
    succes
     
  6. geo69 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Dec 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    audi A4, 1,9 Tdi, 96kw, 2002
    presiunea se formeaza indiferent daca motorul e rece sau cald, iar pompa si termostatul sunt amplasate destul de "bine" ca sa pot face acea spalare in conditiile pe care mi le recomanzi.
    poate fi cauza faptul ca in instalatia de racire am aproape antigel pur avand in vedere de cate ori am completat nivelul toata vara si pana acum?
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Ian 2012
  7. cristi231077

    cristi231077 Audi Expert

    Înscris:
    5 Sep 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    <<<<===
    Nu ai nici un martor aprins la bord ? Temperatura la apa creste si ea ?
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Ian 2012
  8. geo69 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Dec 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    audi A4, 1,9 Tdi, 96kw, 2002
    nu se aprinde nimic la bord in acest sens, iar temperatura creste normal nici mai repede nici mai incet pana la 90 si gata, doar ca la o fortare in sarcina(peste 2500 de ture) se produce presiunea in circuit si cred ca in circuitul primar care este eliberata odata cu o anumita cantitate de antigel prin supapa busonului vasului de expansiune. Acum iarna imi dau seama in mers de acest lucru pentru ca imediat nu mai vine caldura prin aeroterma cu toate ca apa indica temperatura peste 50 urmand ca in scurt timp sa se amorseze instalatia si sa se reia fluxul de caldura.
     
  9. cristi231077

    cristi231077 Audi Expert

    Înscris:
    5 Sep 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    <<<<===
    Hmmm ... :think: greu de spus ce are, trebuie controlata toata instalatia de racire (inclusiv termostat si pompa de apa) unde trebuie sa fie ceva, asta in cazul in care nu e arsa garnitura de chiuloasa.
    Mergi la cineva specializat e mult mai bine si mai sigur.
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Ian 2012
  10. geo69 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Dec 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    audi A4, 1,9 Tdi, 96kw, 2002
    am fost la mecanic foarte bun care lucreaza la un dealer vw audi dar si el este in impas pentru ca nu stie ce are, garnitura de chiuloasa a spus ca nu e arsa, a pus un aparat special care masoara presiunea in vasul de expansiune , la relanti si in turatie dar nu era nici o problema, ba inca presiunea era in limitele inferioare, a probat cu acelasi dispozitiv si busonul adica presiunea la care deschide, iarasi totul in regula. Apelez la experienta celor care folosesc acest forum poate au intalnit ceva asemanator si au rezolvarea deja.
     
  11. cristi231077

    cristi231077 Audi Expert

    Înscris:
    5 Sep 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    <<<<===
    Sa speram ca poate stie cineva care e cauza acestei probleme, dar pana atunci mai streseaza-l pe mecanicul ala ca pana la urma poate reuseste el sa o repare.
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Ian 2012
  12. geo69 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Dec 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    audi A4, 1,9 Tdi, 96kw, 2002
    il stresez pe mecanic si el are destula bunavointa, timp are insa mai putin, acum au fost si sarbatorile, a venit si zapada asta mare peste Bucuresti, iar murgeanu si cu videanu nu ne mai lasa sa mai scoatem masinile, totusi i-am sabotat pana acum am dat la zapada sub privirile admirative ale intregului cartier si cu toata bunavointa mea tot nu pot sa scot masina dintre blocuri e prea multa zapada totusi pentru un singur voluntar...
     
  13. geo69 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Dec 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    audi A4, 1,9 Tdi, 96kw, 2002
    forumistilor iubitori de audi imi gasiti si mie solutia pentru problema care ma framanta sau gerul naprasnic de afara este de vina, sa astept vreun semn de la careva mai la primavara nu de alta dar de anul trecut am supus dezbaterii aceasta problema pe forum. multumesc si pentru faptul ca mai citeste cate cineva despre problemele tehnice ale masinilor audi care sunt prea complicate pentru noi, de la suflatul in jicloare la batrana Dacia am trecut direct la pompe-duze piezoelectrice de generatia "n"-a....
     
  14. cosmip

    cosmip 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2007
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 Avant 1.9TDi PD (AJM 8D/B5) 2001
    Daca se aud bolboroseli in vasul de expansiune, poate fi totusi garnitura de la chiulasa sau chiar chiulasa fisurata...
     
  15. geo69 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Dec 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    audi A4, 1,9 Tdi, 96kw, 2002
    nu se aud si nici nu se vad bolboroseli in vasul de expansiune indiferent daca este cu busonul pus sau scos si indiferent de turatie. fenomenul se produce doar in sarcina. am fost si la ITP unde stii ce turatie dau meseriasii aia la motoare si nu s-a intamplat nimic, ba chiar au tinut-o turata cca 20 de minute pana cand aparatele lor indicau temperatura de 90 de grade si abia dupa aceea cox la 5000 de ture de credeam ca-i sar pistoanele, daca era garnitura arsa atunci puteau sa masoare noxele in vasul de expansiune...
     
  16. cosmip

    cosmip 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Noi 2007
    Locație:
    Arad
    Masina:
    A4 Avant 1.9TDi PD (AJM 8D/B5) 2001
    Noxele asa se verifica la diesel, semnezi la inceput ca nu ai probleme la motor, sa se scuze daca il crapa...
    Este destul de ciudat ce ai patit... consecintele chiar se si simt in interior dupa cum mentionai la inceputul topicului:cold:
     
  17. geo69 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Dec 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    audi A4, 1,9 Tdi, 96kw, 2002
    da, asa am observat ca se intampla ceva pentru ca temperatura era putin peste 50 de grade, se simtea aer cald prin aeroterma, iar apoi ma trezeam dintr-o data cu aer rece
     
  18. V8TDI

    V8TDI Gold Member

    Înscris:
    21 Noi 2007
    Locație:
    la casa
    Masina:
    Q7 4.2 TDI. De la Abt.
    Sa intelegem ca temperatura aerului variaza? Cand e cald cand e rece? Sau este cald doar la inceput (din cauza preincalzitorului electric) si apoi cand ar trebui sa bage caldura de la motor nu baga?
     
  19. geo69 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Dec 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    audi A4, 1,9 Tdi, 96kw, 2002
    preincalzitorul electric functioneaza doar daca actionez butonul de dezaburire sau daca temperatura exterioara este scazuta si actionez stropitoarea pentru parbriz, iar in acest ultim caz in mod automat porneste pentru un anumit timp probabil ca masura de protectie sa nu inghete lichidul de spalare pe parbriz pentru ca diuzele de la stropitoare sunt si ele incalzite, tot electric... v8tdi
     
  20. Tha JiM

    Tha JiM 3rd Gear Member

    Înscris:
    20 Noi 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C7 2013, 2.0 TDI 177cp CGLC, multitronic
    preincalzitorul cred ca porneste automat cand temperatura exterioara este sub o limita.
     

Distribuie pagina asta