1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Lumini de zi - DRL la A4 B6 ? Pentru masinile ce nu au aceasta optiune din fabrica

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de rotitza, 26 Ian 2012.

  1. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
    Am deschis acest poll din dorinta de a-mi personaliza masina. Mai exact doresc sa imbunatatesc optiunile masinii cu un sitem DRL, dar care sa se integreze ca aspect si functionalitate. Mai exact este o modificare dedicata masinilor ce nu sunt dotate cu un astfel de sistem din fabrica si nu doresc doresc sa fie un add-on iesit din caracterul masinii sau prea evident. EX: banda cu leduri :sly:

    Cele doua situatii prezentate sunt menite sa se integreze "complet" in functiile masinii, astfel functionarea acestora sa fie cat mai fidele setarilor date de fabricant. Pornire automata, posibilitate de activare-dezactivare pe butonul dedicat DRL sau Coming-Home (sau buton auxiliar dupa preferinta).


    DRL-EU:
    Functioneaza pe becul de faza lunga. Becul H7 halogen va lumina la o intesitate mult redusa fata de capacitatea lui maxima asemeni becului P21W din farurile bixenon de la B7 - mai exact la aceeasi intensitate luminoasa cu DRL de EX. B7. Functiile masinii nu vor suferi, astfel cand se aprinde pozitia, faza scurta, becul DRL se va stinge. Faza lunga functionand deasemenea la capacitatea fabricantului. Flash-urile pe timp de zi (in momentul in care sunt aprinse DRL-urile) vor functiona si ele crescand intensitatea becului de la modul DRL la intensitatea maxima a becului. Bineinteles aceasta functie poate fi dezactivata din butonul DRL sau Coming-Home (sau buton auxiliar dupa preferinta)

    DRL-US
    Functioneaza pe becurile de semnalizare din far si pozitiile pe stopurile spate. Becul de semnalizare va lumina la o intesitate mult redusa fata de capacitatea lui maxima asemeni becului de semnal pentru varianta america. Functiile masinii nu vor suferi, astfel cand se aprinde pozitia, faza scurta, becul DRL va continua sa fie aprins la intensitate scazuta. Functia de semnalizare va functiona asemeni variantei americane de la intensitate redusa aprox 25% la 100% reprezentand intensitatea maxima a becului. Bineinteles aceasta functie poate fi dezactivata din butonul DRL sau Coming-Home (sau buton auxiliar dupa preferinta)

    DRL-EU - bec pe faza lunga cu intensitate redusa: DRL europa.jpg

    DRL-US - semnalizarile din far cu intensitate redusa si pozitii stopuri spate: DRL america.jpg DRL US Spate.jpg



    PS:Bineinteles sunt binevenite si argumente pentru situatia pe care o preferati.
     
    Ultima editare: 26 Ian 2012
  2. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    DRL- DAY RUNNING LIGHTS
    La ce folosesc aceste lumini? Pai, functional vorbind, ca sa poti fi vazut, vorbind in principiu de functionarea acestora cu predilectie in afara orasului unde vitezele sunt mai mari si implicit timpul de reactie mai scurt si unde, acest sistem poate face diferenta intre a vedea o masina ce se apropie si a aprecia mai repede, in cazul unei depasiri, daca e suficient timp pentru executarea manevrei. Cum unele masini pot fi confundate usor de catre ochiul uman cu peisajul, acest DRL ar trebui sa arate celorlalti ca pe asfalt e o masina. NU putem compara o masina argintie cu una rosie, nu? Dealtfel comparatia e valabila si intr-un oras unde, desi vitezele de rulare sunt mai mici, distractiile sunt mari.

    Acum, varianta europeana mi se pare mai evidenta, asadar din punct de vedere functional o prefer pe aceasta.
    Varianta americana e doar cool, insa functional nu cred ca se compara cu cea europeana.
     
  3. zolik

    zolik Bronze Member

    Înscris:
    10 Iul 2010
    Locație:
    Tg-Mures TRANSILVANIA
    Masina:
    AJM B5 avant 2001+Altea '06 BJB
    Acum orice s-ar zice tu pui ce-ti place, parerea mea mai mult imi place cel US, poate sunt eu mai 'classic' dar gusturile nu se discuta, dar in acelasi fel imi place si cel EU dar cu bec ce imita xenon. Cu intensitate redusa am vazut la mai multe A6 si arata bine, eu zic ca cel EU s-ar potrivi pentru masina dat fiind si culoarea mai deschisa-lucioasa a masinii.
     
    Ultima editare de un moderator: 26 Ian 2012
  4. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
    Ovi, nu ca tin partea celor US, dar sa fim sinceri si sa ii dam cezarului ce e al cezarului. Americanii au fost cei care au implementat prima data DRL-ul.
    Intradevar varianta europeana este mai evidenta (poate datorita faptului ca intensitatea luminoasa este mai mare si de regula se afla intr-o oglinda si ea mai mare), dar este creata pentru a face acelas lucru ca si cele americane, si din nevoia de a fi diferiti au adoptat marcarea prin bec alb localizat diferit.
    Trebuie sa privim si mai departe de acest lucru, mai precis lungimea de unda cea mai mare din spectrul de culori este rosu - deci se vede cel mai bine. Cea mai mica lungime de unda o are culoarea vilolet- din acest motiv cu xenonul mai mare de 6000k aproape ca nu mai vezi nimc. Ei, acum, potocaliul este culoarea cu lungimea de unda imediat urmatoare culorii rosu. Portocaliul este compus din rosu si galben si este cunoscut ca noaptea, marcajele galbene sunt mai evidente decat cele albe de pe sosea(sa nu confundam marcajele albe reflectorizante).
    lungimi de unda culori.jpg

    zolik, si mie imi place DRL-EU sa aiba o culoare alba pura si nu spre galben, doar ca in cazul implementarii acestui proiect, becul responsabil pentru DRL este cel de faza lunga - H7 halogen. Si asa la capacitate maxima are o culoare mai galbena fata de un bec cu leduri sau xenon, cand ii scazi intensitatea luminoasa iti dai seama ca va fi si mai galben....
     
    Ultima editare: 27 Ian 2012
  5. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Am impresia ca topicul si-a atins scopul, tu deja tragand mai mult catre DRL-US.

    Eu insa nu pot fi de acord cu niste lucruri:
    Mihai, spectrul de lumina este asa cum spui tu cel care se vede cel mai bine - cand privesti catre el. Motiv pentru care rosu se vede cel mai bine.
    O lumina de culoare rosie se va vedea cel mai bine insa mai depinde de un factor extern - lumina inconjuratoare. Dealtfel, daca ar fi sa ne luam dupa grafic, ar trebui sa avem becuri rosii in far in loc de becuri galbui sau alb-albastrui, ca sa fim vazuti.
    Iar ca sa vedem pe drum, noaptea, daca pun in far o lumina rosie ar trebui sa vad cel mai bine, conform graficului. Ei bine, graficul e valabil pentru luminile catre care privesti, nu cu ajutorul carora iluminezi un vid. Motiv pentru care rosu nici nu este luat in considerare cand vine vorba de iluminat ceva cu care sa vezi.
    Rosu se foloseste mult la reclamele luminoase, din nou, strict pentru a putea fi vazut mai bine - pentru stridenta lui fata de celelalte culori din spectrul luminos.
    Asadar, rosul e culoarea cea mai indicata pentru cand vrei sa atragi atentia altora catre ceva.
    Pentru mine, nici mitul ca un bec de xenon de 3000 e mai bun decat unul de 6000k nu este valabil. Stii de ce? Pentru ca culoarea cea mai aproape de alb este cea care ilumineaza cel mai bine fiind . Ori in diferenta dintre alb galbui (alb cald) si alb albastrui (alb rece) voi alege albul cel mai rece intrucat e mai puternic decat un alb cald la aceeasi intensitate.
    Si am testat asta (fara sa vreau) pe vreme de ceata densa in muntii Bicazului intr-o noapte unde, cu xenonul de 6000k din far am vazut net superior fata de halogenul din proiectoare. Motiv pentru care am montat xenon de 6000k si in proiectoare. Nu le folosesc pentru show-off insa nici pe vreme de ceata nu ma plang.

    Explicatia stiintifica pentru care albul e mai bun decat orice culoare (desi tot stintific albul nu este o culoare ci o lumina) este pentru ca este compus din mai multe culori. Astfel fluxul luminos alb proiectat pe o suprafata absoarbe unul sau mai multe elemente componente (din curcubeu), ce ramane neabsorbit fiind vizibil ochiului mai usor.
    Cum zicea si Clarckson "more is better". :)
     
    Ultima editare: 27 Ian 2012
  6. DeViAnS

    DeViAnS Gold Member

    Înscris:
    15 Sep 2011
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A4, CGLC, 2013 - Quattro
    Rotitza, eu as alege tot US style, si chiar as fi interesat sa-mi fac si eu, deci daca ai impartasi secretul as fi recunoscator. Ar fi simplu cu un bec cu 2 filamente ( unu de 5w, celalalt de 21w) insa nu cred ca se gasesc culoarea galbena, si noi avem oglinda alba spre deosebire de US care au un geam galben in fata.
     
  7. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Daca vizionezi topicul lui de prezentare a masinii o sa vezi ca deja functioneaza sistemul la el. Bafta. :)
     
  8. alain

    alain 2nd Gear Member

    Înscris:
    23 Ian 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 (B6-2003) S-Line 2.5 TDI(BDH) quattro
    Se poate activa aceasta functie schimband calculatorul de lumini care are aceasta functie de la un B7 la B6 (8e0 907 279 F)?
    Este compatibil?
     
  9. dragos77

    dragos77 3rd Gear Member

    Înscris:
    11 Oct 2009
    Locație:
    Ploiești
    Masina:
    Audi A4 B8 An-2008;1.8 cabb 160 cp.
    Montare modul DLR pe audi A4 B6.

    Buna seara.
    Astazi am incercat sa montez un modul DLR pe masina personala audi a4 b6 din 2002 dupa cateva ore de chin nu am reusit sa gasesc in habitaclu firul de faza lunga,mentionez ca in panoul de sigurante nu este siguranta pe faza lunga am tot masurat cu aparatul si nu am gasit nimic,restul firelor de la modul le-am conectat mai putin acest fir care nu il gasesc.
    Am tot cautat si pe net si nimic,am citit aceasta discutie si pe audi a4 b5 dar eu nu am in caseta de sigurante cum este la B5 siguranta pe faza lunga.
    Sigur a mai monta cineva acest modul pe a4 b6...
    Astept parerile voastre cum dau de acel fir pentru faza lunga din habitaclu...: Readit:
     
  10. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
  11. dragos77

    dragos77 3rd Gear Member

    Înscris:
    11 Oct 2009
    Locație:
    Ploiești
    Masina:
    Audi A4 B8 An-2008;1.8 cabb 160 cp.
    Salut.
    Am citit toata noaptea pana la ora 4 postul colegului,spre sfarsitul topicului am gasit ceva legat de modulul DLR dar nimic despre partea de montaj....deci nu ma ajuta cu nimic.
    Eu mai astept aci un raspuns,este greu de crezut ca nu au mai montat baieti pe aci.
    Pana la urma de nu ii dau de cap o iau de la firele de la far in sus mai precis dupa firul de plus de la faza lunga si urc dupa el pana unde pleaca cu toate ca asta insemna nebunie curata....
     
  12. danny_dny

    danny_dny 6th Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B6 Avant 1.9 TDi AVF 2004 + A4 b8.5 2.0 Tdi cglc -pcg 2013 s-line
    Ultima editare: 26 Apr 2014
  13. dragos77

    dragos77 3rd Gear Member

    Înscris:
    11 Oct 2009
    Locație:
    Ploiești
    Masina:
    Audi A4 B8 An-2008;1.8 cabb 160 cp.
    Azi am rezolvat problema si datorita colegului danny_dny pe care tin sa ii multumec pe aceasta cale.
    Firele se gasesc in unitatea centrala electrica.
     
  14. tox

    tox 5th Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2011
    Locație:
    Pipera, Voluntari
    Masina:
    A6 C7, A4 B9, A4 B6
    Vreau si eu de mult sa activez printr-o metoda sau alta functia DRL pe semnalizari la B6-ul meu 2004. Cum ati reusit?
     
  15. dragos77

    dragos77 3rd Gear Member

    Înscris:
    11 Oct 2009
    Locație:
    Ploiești
    Masina:
    Audi A4 B8 An-2008;1.8 cabb 160 cp.
    Salut.
    Eu am pus prin punerea DRL pe faza lunga si este OK.
    Plus am luat din habitaclu sunt acolo in panou 3fire rosi eu l-am luat pe cel mai gros,masa direct dupa caroserie,albastrul se leaga la blocul de lumini pe poziti si firul maro ce vine pe faza lunga se leaga la unitatea centrala electrica,mufa cea din mijloc cu 23 de pini sunt 2 fire putin mai groase decat restul nu mai retin culorile la aceste 2fire se conecteaza firul maro...
    Modulul DRL este luat dupa net de la un baiat ce comercializeaza asa ceva de ceva timp si este foarte serios.
    Pentru cei interesati le pot da nr.lui de telefon,nu il dau aci pentru a nu se crede ca ii fac publicitate..
     
    Ultima editare: 26 Apr 2014
  16. ciprivw 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Mai 2013
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 B6 1.8T 163CP S-line
    E legal sa mergem doar cu proiectoarele pornite pe post de DRL?
     
  17. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Este ilegal. DRL este DRL si lumina de la proiectoare se foloseste in alte imprejurari.
     
  18. danny_dny

    danny_dny 6th Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 B6 Avant 1.9 TDi AVF 2004 + A4 b8.5 2.0 Tdi cglc -pcg 2013 s-line
    Proiectoare pornite = ceata afara.

    Sau... Proiectoare pornite cand nu este ceata afara = idiot / cocalar = tratament cu faza lunga = amenda in tarile in care se reapecta legea.

    Daytime running light = lumini pe timpul zilei = faza de intalnire = faza scurta = conform legislatie ROMANIA LBF!

    Proiectoare ceata = lumina suplimentara exclusiva pe timp de ceata!
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Noi 2014
  19. waf

    waf Platinum Member

    Înscris:
    15 Apr 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    oooo A4,2003,1.9 TDI quattro,AVF 131cp; Vw Golf IV,2003,1.9 TDI 4motion,ARL 150 cp
    @alexms: iti scriu aici, poate mai sunt si alti colegi interesati. Am auzit ca DRL-ul este 100% functionabil. Poti sa dezvolti cum ai reusit. E facut cu modul AM sau e OEM de pe B7 si adaptat?
     
  20. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Drl-ul la B7 este facut de centrala electrica.
    Alex are modul Am montat prin butonul Drl de B7.Singura incompatibilitate la vremea respectiva era la buton(functiona cu butonul pe 0 si se oprea cu butonul pe 1).Se poate rezolva si asta, cu un releu pe circuit.
     

Distribuie pagina asta