1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Reglare avans motor diesel 1.9 TDI la A4 B6

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de dny10, 18 Noi 2013.

  1. dny10

    dny10 5th Gear Member

    Înscris:
    12 Dec 2012
    Locație:
    dej
    Masina:
    audi a4 b6 131hp 2001 AWX
    De cateva zile am vrut sa imi reglez avansul la masina 1.9 tdi cod AWX. Am pus diagnoza si surpriza, avansul nu era stabil ci fluctua gen: 0.0 - 0.6 - 1.1 si iarasi 0.0 sau cel putin asta imi arata pe diagnoza. A mai patit careva asta, sau e bine asa ceva ?
    Tin sa precizez ca de ceva vreme am facut o resoftare la 150 cai si poate asta sa fie problema ?
     
    Catalin_1987 apreciază asta.
  2. b3free 2nd Gear Member

    Înscris:
    13 Oct 2013
    Locație:
    motru
    Masina:
    a4, awx, 2003
    se mai intampla,fluctuatiile pot proveni din cauza unei role intinzatoare...Nu are legatura cu softul! Cum se simte diferenta dupa ce ai facut softul?
     
  3. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Pune VCDS si vezi ce consum ai la relanti cu temperatura 90gr. Daca ai mai mult de 04 l/h poti sa mai gadili putin avansul, eventual sa ajunga la consumul la 04. Ai aici procedura pentru reglare avans la motoarele PD. Bafta.
     
    nae77 apreciază asta.
  4. dny10

    dny10 5th Gear Member

    Înscris:
    12 Dec 2012
    Locație:
    dej
    Masina:
    audi a4 b6 131hp 2001 AWX
    Consumul la relanti este de 0.6 L/h. Care rola sa fie problema ca de 20.000 km am facut distributia. Sincer nu simt diferenta si cred ca o sa dau softul jos.
     
  5. DeViAnS

    DeViAnS Gold Member

    Înscris:
    15 Sep 2011
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A4, CGLC, 2013 - Quattro
    fluctuatiile vin de la intinzator, este fie prea strans, fie prea slab. Asa a fost si la mine pana cand impreuna cu un mecanic cu chef de joaca si cu calculatorul l-am facut sa fie fix. Cat despre consum la relantiu, eu cu avansul pe 0, am 0.8 l/h.
     
  6. dny10

    dny10 5th Gear Member

    Înscris:
    12 Dec 2012
    Locație:
    dej
    Masina:
    audi a4 b6 131hp 2001 AWX
    multumesc nucugheri si devians
    cat despre intinzator oare exista sanse sa mai fi cedat putin cureaua de distributie si de aceea sa fluctueze avansul??
    si daca circul asa cu masina are ceva ?
     
  7. DeViAnS

    DeViAnS Gold Member

    Înscris:
    15 Sep 2011
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A4, CGLC, 2013 - Quattro
    in functie de cat de multi km are cureaua exista posibilitatea sa se fi intins foarte putin. Este foarte posibil ca inca de la montaj sa fie asa, dar nu ai observat, cat despre mers cu ea asa.. mergi linistit, e ok, cata lume crezi ca verifica distributia pe calculator?
     
  8. dny10

    dny10 5th Gear Member

    Înscris:
    12 Dec 2012
    Locație:
    dej
    Masina:
    audi a4 b6 131hp 2001 AWX
    Atunci e ok...sper sa reusesc sa o regez cumva...mersi
     
  9. t.virgil

    t.virgil Banned

    Înscris:
    1 Ian 2010
    Locație:
    focsani
    Masina:
    Audi a4 b6
    Am verificat si eu consumul la relanti si imi da 1.0 L/H, am un 1.9 cod motor AVF. Precizez am schimbat distributia. Ce trebuie sa ii fac - am verificat la un alt 1.9 cod motro AWX si era consumul la relanti 0.4 L/H. Care este normalul ?
     
  10. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Verifica pe Engine >Mess Blocks canalul 004 ce valori ai in casutele 3 si 4 si in functie de asta mai reglezi putin avansul , apoi verifici din nou consumul pe canalul 15. Normalul este 0,4 cel mult 0,6.
     
  11. t.virgil

    t.virgil Banned

    Înscris:
    1 Ian 2010
    Locație:
    focsani
    Masina:
    Audi a4 b6
    Am verificat si este cel de sus. Atunci ma duc la mecanic deoarece am observat ca a inceput sa ia 10 % prin oras. Ceva s-a intamplat pe acolo.
     
  12. Libarca 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2008
    Locație:
    Craiova,Dolj
    Masina:
    Audi A4 8E/B6 AVF 2005
    Va salut,
    As vrea sa ma lamuresc cu privire la reglarea avansului unui motor AVF, desi logica si toate cele citite pana acum imi spun ca: o rotire a axului in sensul acelor de ceasornic (dreapta) => o marire a avansului (+), iar o rotire in sens invers (stanga) => o micsorare a avansului (-). De ce OARE la al meu motor totul se petrece exact pe dos ?
    Mentionez ca suruburile cu cap de 13 sunt aproape la limita din dreapta a gaurilor din carcasa. Sa fie oare decalata un dinte si compensat din reglaj ? Si chiar daca s-ar putea, de ce este invers la rotire ?
    Am reusit sa-l aduc la 0.0 de la o valoare de +3.3, dar numai rotit spre dreapta. Spre stanga a crescut pana la 9.3 dupa care nu mai pornea .Operatiune repetata de "N" ori, pentru ca nu intelegeam ce se intampla. Acum consumul la ralanti este de 0.6 L/h fata de 0.4 inainte.
     
    Ultima editare de un moderator: 2 Mai 2014
  13. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Si eu am incercat sa duc avansul cat mai spre 0, dar ori pornea greu, ori consuma 0,6 ca la tine. Reglajul ideal al avansului la AVF-ul meu e +2,2. Acolo se simte cel mai bine, atat iarna cat si vara. Testat personal timp indelungat cu multe variante de valori ale avansului.
     
  14. Libarca 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2008
    Locație:
    Craiova,Dolj
    Masina:
    Audi A4 8E/B6 AVF 2005
    Pai da, am acceptat ideea ca un 0.0 - 0.5 la avans apartine unui motor fara uzuri, si ca fiecare motor rulat este unic, si nu exista o valoare predefinita decat cea testata si reglata de cate ori este nevoie pana se ajunge la valoarea optima pentru motorul respectiv.
    Eu de fapt eram intrigat, daca cititi primul post, de faptul ca reglarea la al meu AVF se face invers fata de cum este normal, la un motor ce se invarte in sensul acelor de ceasornic! De ce?
    Revenind la valori, cu cea de dinainte aveam o usoara bataie de injectie la ralanti ca niste ciocanele de lemn, bataie care dispare doar daca ma apropii de 0.0 sau pe minus. Desi pare ca ii este mai bine asa, a crescut consumul la ralanti, si injectia dureaza pana la 7.1 grade fata de 6.6 inainte. Nici nu stiu ce compromis sa mai fac...o sa merg cu ea asa sa vedem ce consum are.
     
  15. Libarca 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2008
    Locație:
    Craiova,Dolj
    Masina:
    Audi A4 8E/B6 AVF 2005
    Am citit pe un forum strain ca la motoarele PD mai noi avansul in VCDS este afisat pe dos. Adica o valoare reala cu "+" este afisata de fapt cu "-", si invers.Este adevarat?

    In urma constatarii avansului de 0.0 pe motorul meu, alaturi de un consum marit la ralanti, a crescut si consumul mixt, iar fumul continua sa apara atunci cand maresc viteza (fara sa o calc tare), din spusele celor care au mers in spatele meu. Masina parca raspunde mai bine la acceleratie, de la o turatie mai joasa. O sa incerc un reglaj pentru un consum scazut in weekend.
    @nucugheri - atunci cand ai reglat avansul, mai stii ce sens de rotatie ai avut pentru marire?
     
  16. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Da, in sensul acelor de ceasornic. Spre dreapta surubul central.
     
  17. Libarca 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2008
    Locație:
    Craiova,Dolj
    Masina:
    Audi A4 8E/B6 AVF 2005
    Am inteles, atunci tare as vrea sa ma lamuresc de ce la mine e pe invers, ca doar n-o fi de la interfata. Mai am un AWX la care avansul a fost aceeasi valoare ca la AVF, doar cu semn schimbat, adica era pe minus, si asta m-a cam pus pe ganduri.N-as vrea insa sa umblu si la cealalta, masina merge bine si nu vreau sa o deranjez.
     
  18. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Citeste acect topic integral http://vwforum.promotor.ro/topic/281-importanta-avansului-injectiei/

    Topicul ala este biblia reglarii avansului la motoarele PD. Sunt 2 useri care au scris in acel topic exact ce trebuie facut: Rune si Romtaxy. Citeste-le postarile si tipareste explicatiile lor ca sa faci exact ceea ceea ce au spus ei ca trebuie facut. Explicatiile lor sunt foarte detaliate si contin toate procedurile. Citeste topicul atasat, integral, atent cu mare rabdare si o sa stii tot ce este de facut ca sa-ti reglezi avansul in mod corect.
     
    Ultima editare: 7 Mai 2014
  19. Libarca 1st Gear Member

    Înscris:
    24 Iun 2008
    Locație:
    Craiova,Dolj
    Masina:
    Audi A4 8E/B6 AVF 2005
    De ce ai presupus ca nu citesc inainte sa pun intrebari? Am citit si topicul respectiv, poate nu integral, pentru ca o mare parte se refera la TDI-urile cu pompa, am citit si pe alte forumuri,si straine si din tara, dar nicaieri problema mea. Nelamurirea nu este la alegerea unui anumit avans la un anumit motor,sau procedura in sine, am mai reglat si alte motoare dar nu s-au comportat asa, ci exact cum este descris peste tot si de catre userii cunoscatori care dau sfaturi utile.
    Nu vreau sa fiu rautacios, dar daca gaseam o explicatie logica la problema mea, nu mai deranjam pe nimeni cu intrebarile, si ma limitam strict la citit pentru ca imi place.Daca gasesti undeva vreo explicatie la problema mea, te rog posteaza aici si dupa poti sa-mi dai si ban, fara sa ma supar:)
     
  20. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    In primul rand am vrut sa te ajut. Daca tu crezi ca ce ti-am spus a fost ca si cum ti-am atras atentia vezi ca te-ai inselat. Comentariile astea complet pe langa subiect ale tale nu isi au locul si ai interpretat gresit mesajul.
    Eu de obicei cand ii atrag cuiva atentia ca a gresit o fac de asa maniera incat nu mai are ce sa comenteze si/sau daca mai comenteza ia o pauza mai lunga de la scris pe acest forum.
    Daca ai fi citit integral acel topic ai fi vazut ca ceea ce au scris userii respectivi (mentionati de mine) acolo se aplica si la tine si ma indoiesc ca ai citit integral topicul mentionat de mine pentru ca ce a spus unul din useri acolo referitor la reglarea avansului nu mai necesita alte comentarii decat aplicarea mot-a-mot a celor mentionate in acel topic. Ok ?

    In loc sa zici multumesc de ajutor si atat, comentezi aiurea pe langa subiect ceea ce ma face sa ma intreb de ce ai mai scris aici adica de fapt de ce ti-am mai raspuns. Lasa comentariile si aplica ce ti-am mentionat anterior. Bafta.
     

Distribuie pagina asta