Tutorial pentru inlocuit kit distributie motor 1,6 ALZ. Se demonteaza scutul motor, suruburile se desfac cu o surubelnita scurta dreapta . Se da drumul antigelului pe la busonul de golire de pe ramificatia de plastic de jos de pe furtun. Apoi se scot grilele de pa proiectoarele de ceata din bara si poti ajunge la cele doua suruburi care tin bara, sunt imbus de 6 parca. Mai are pe fiecare parte cate 3 piulite cu cheie de 10, care tin bara in fiecare parte. Apoi desfaci suportii care tin bara de fata , fiecare are cate trei suruburi si cate o piulita de 6. Sus la masca sunt cate 2 suruburi in fiecare parte.Scoti mufele de la faruri si de la calculatorul de la ventilatoare , si cablu de capota si poti scoate masca.Masca o poti sprijini pe ceva , nu poti sa o indepartezi de tot pentru ca are conductele de clima. Apoi slabesti intinzatorul cu cheie fixa de 17 si scoti cureaua de la alternator, aici fa o poza inainte sa o poti pune repede la montare. Desfaci cele 3 suruburi cu cheie de 13, si scoti intinzatorul. Invarti motorul pana il aduci la punct, ai semn pe fulie si pe capacul de protectie a curelei.Dupa poti desface fulia de la vibrochen , are 4 suruburi cu imbus de 6.Dupa ce ai scos fulia desfaci cele 5 suruburi cu tubulara de 10 care tin capacul de la distributie .Indepartezi capacele de la distributie si ai ajuns unde trebuie. faci o poza la curela si la intinzator sa ai habar cum au fost puse si slabesti intinzatorul cu cheie de 13.Dupa ce ai verificat daca este la punct si sus distributia, iti faci si tu semnele si apoi dai cureaua jos. Dai jos intinzatorul, si desfaci pompa de apa , are 3 suruburi cu cheie de 10, atentie cand scoti pompa mai curge antigel, ce a mai ramas in motor. Pui pompa noua la loc si intinzatorul si cureaua noua, dupa ce sunt verificate sa fie egala la numaratul dintilor.Verifici sa fie dinou la punct si intinzi cureaua.Dupa ce ai intins cureaua invarti motorul la mana de cateva ori si il aduci dinou la punct.Daca totul este ok, poti monta totul la loc. Pun si cateva poze dupa ce le micsorez. Am pus si pozele, cine mai vrea detalii suplimentare la adresa varga.dorel@yahoo.com sau la tel 0742827142. in limita timpului disponibil va pot ajuta.
Distributie A4 1.6 Benzina Buna, Am cautat un thread despre schimbat disttributie A4 1.6 benzina dar nu am gasit asa ca am facut eu unul, spre sa fie ok. Deci am schimbat azi distributia, am un A4 din 2003, model B6, 1.6 Benzina si m au costat cu piesele lor: -Set curea distributie(1 curea+1 rola) 254 ron -Curea transmisie cu caneluri 77 ron -Pompa apa 200 ron -Antigel rosu 44 ron -Apa distilata 4 ron ------------------580 ron -Manopera ------------------500 ron Si am cerut ca piesele ce au fost schimbate sa le primesc si am 2 curele, popa de apa si o rola distributie...Astea sunt toate piesele ce se schimba cand faci distributia ??? Aveam o problema cu un suierat de la alternator si mi au schimbat si: -Rola alternator 300 ron -Manopera 80 ron
cam mari preturile la manopera...in rest e ok, mai aveai doar intinzatorul de la accesorii care se mai schimba sa zici ca ai schimbat kitul complet de accesorii, dar daca e bun lasa-l pe loc
Da un mail la reprezentanta, o sa iti spuna sa o schimbi la 90.000, dar, de fapt la 90.000 se verifica si la 120.000 se schimba.
Ce spun mecanicii nu e litera de lege, 60 000 km era valabil pt motoare antice dar este prea putin pt masinile fabricate in ultimii 20 de ani.... In general intervalul de schimbare a curelei de distributie este intre 90 000-120 000 km pt VW Audi, dar sunt si cazuri cand schimbul este indicat la 160 000 km. Mai jos doua tabele cu intervaluri de schimb curea distributie. Pt motorizarile 1,6 8v (inclusiv ALZ) de la VAG este vorba de 90 000 km. http://www.vladislav.ua/techfiles/service_poster.pdf http://www.skf.com/binary/tcm:12-21536-16/index.html
Ma repet, la 90.000 se verifica (curea,role,intinzator) si la 120.000 se schimba. In tabelele puse de tine, in unul nu exista ALZ, si in celalalt este "-".
Intradevar, in tabelul Continental nu apare ALZ, iar in tabelul SKF este liniuta, insa apar alte coduri de motor 1,6 8v 74-75kw la Golf 4, pt care este trecut 90 000 sau in celalalt o prima inspectie la 90 000 dupa care la fiecare 30 000 alte inspectii vizuale (+30 000)... Dar nu e prea clar cat poti sa te bazezi pe inspectiile vizuale (o data x30 000 ?- de 2 ori x30 000?- de 3ori x30 000 ?????????)...... In principiu e ok sa se schimbe la 90 000 dupa cum apare in unele tabele, sau la 120 000 km (75 000 miles), dar in nici un caz nu e nevoie sa se faca schimbul la 60 000 cum spun foarte multi mecanici.
la mine a picat pompa de apa si schimb distributia la 230.000 .. prima a fost la 120.000 s i cureaua inca mai era bunicica.