1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

DIY - Modificare cheie la A4 B6 cu model Cheie de A4 B7

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de waf, 25 Dec 2014.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. waf

    waf Platinum Member

    Înscris:
    15 Apr 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    oooo A4,2003,1.9 TDI quattro,AVF 131cp; Vw Golf IV,2003,1.9 TDI 4motion,ARL 150 cp
    Salut baieti,

    Avand in vedere ca acest DIY se adreseaza modelului A4 B6, care incepe sa-si arate varsta, m-am gandit sa prezint o modalitate prin care putem „intineri” cam cel mai utilizat obiect al masinii, si anume cheia. Asadar, m-am hotarat sa prezint modalitatea prin care se poate transforma cheie de B7 intr-o cheie perfect functionala pe un B6 (MY >=2003).

    ATENTIE: Ca de obicei cand se intampla asa ceva: NU imi asum eventualele pagube care vor apare in urma acestui material, o faceti doar pe raspunderea voastra.

    Pentru acest lucru, eu am pornit de la 2 chei pe care le aveam: cheia originala de B6 (care se prezinta intr-o stare nu foarte buna) respectiv cheia de B7 (pe care o am de la masina tatalui meu si care se prezinta foarte bine, fiind cheia de rezerva - folosita foarte putin). (Foto1)

    Am inceput prin a desface cheile (Foto 2 si 3) pentru a putea schimba cip-ul, deoarece ambele cipuri au fost sincronizate pe masini diferite, iar acest lucru presupune ca cip-ul odata sincronizat nu mai poate fi „invatat” pe o alta masina. O alta posibilitate ar fi sa cumparati un cip virgin. (Foto 4)

    Am desfacut cele toate cele 3 suruburi din cheia de B7, astfel am obtinut doua parti (Foto 5 si 6) + lama impreuna cu butonul si arcul entru pliere.

    La cheia de B6, am desfacut si partea unde se afla electronica, doar de dragul exemplificarii, deoarece din acel loc nu se foloseste absolut nimic (eventual e material de inspiratie pentru cei care doresc sa schimbe vechea baterie). La aceasta cheie, partea care ne intereseaza pentru a avea acces la cip este jumatatea superioara. Exista un singur surub, ascuns sub sigla audi, surub care trebuie desfacut pentru a ajunge la cip si pentru a putea folosi lamela originala (am decis sa folosesc lamela originala in ideea de a merge totul mult mai repede, dar care pana la urma nu a fost o decizie prea inspirata). (Foto 7)

    Etapa care urmeaza, reprezinta etapa cea mai dificila, avand in vedere ca trebuie sa scoatem cip-urile.
    La cheia de B7, trebuie scoasa placa electronica deoarece sub aceasta se afla „compartimentul” care stocheaza cipul . (Foto 8 si 9)

    Acest locas este lipit cu un fel de mastic, foarte elastic, iar pentru a va facilita accesul puteti in prealabil sa incalziti locul respectiv cu foen-ul. Se introduce o surubelnita subtire in partea inferioara (de altfel e singura parte care ofera putin loc pentru a face pargie). Dupa ce se extrage copartimentul, pe partea inversa a acestuia se poate vedea cipul care este prins si lipt (Foto 10).

    La fel, pentru a facilita extragerea cipului, trebuie incalzita acea zona iar pentru a evita spargerea folositi o surubelnita foarte subtire la care sa inveliti varful cu vata.
    La cheia de B6, cipul este localizat in partea superioara (Foto 11).

    La fel, pentru a reusi o extragere mai usoara, incalziti cu foen-ul zona respectiva, dupa care folositi acceasi surubelnita cu varful protejat de vata.
    Mare atentie la extragerea cipurilor, deoarece odata spart, acesta nu se mai poate folosi  (lucru probat de mine pe propria piele, din pacate).
    Se schimba cipurile intre ele.
    Urmatoarea parte se refera la schimbul lamelor, schimb care nu este ca in cazul cipurilor care erau identice, fiind mai dificil deoarece cele doua lamele sunt putin diferite (Foto 12).

    Lamela de B6 este din fericire mai lunga si putin mai lata la baza acesteia, ceea ce presupune ca trebuie prelucrata.
    Atasez si link-ul de pe Audizine (sper sa fie permis, avand in vedere ca n-am putut copia poza), in care se poate vedea clar ce ajustari trebuie facute. Tot aici, puteti vedea detaliat tot procesul prezentat de mine – e alegerea voastra care vi se pare mai usor de urmarit).
    http://www.audizine.com/forum/showthread.php/199643-B7-Key-Fob-for-B6-DIY/page8

    Dupa ce s-a „prelucrat” lama de B6 ca sa poate fi introdusa in locasul de B7, se vor monta in sens invers montarii toate piesele.
    Pentru ca la cheia de B6 a fost scos logo-ul audi pentru a avea acces la lamela si cip, cand se va monta inapoi, pentru a putea beneficia in continuare de „cercurile olimpice” am folosit banda dubla adeziva foarte subtire (Foto 13).

    Datorita faptului ca exista mici diferente dintre cele doua lamele, se poate observa (Foto 14) ca a ramas un loc intre carcasa si lamela (lucru putin deranjant). Aceasta diferenta a aparut ca urmare a faptului ca e destul de dificil frezarea cheii de B6. Sugerez ca mai bine ar fi folosirea unei lame brute care sa fie frezata conform desenului de pe cheia de B6.

    Dupa finalizara cheii, aceasta trebuie programata / sincronizata pe masina, acest pas poate fi facut in 2 moduri, utilizand:
    - VAG COM / VCDS
    - Procedura „manuala” descrisa mai jos.
    Procedura etapizata de invatare a cheii :
    - deblocati masina cu cheia de rezerva sau folositi cheia fizic pentru a debloca masina;
    - click deblocare de două ori pe telecomanda de B7
    - introduceti lama de B7 in contactul și rotiți-l în poziția ON ... NU trebuie pornita masina!
    - odată in pozitia ON click deblocare, blocare, blocare si scoateti cheia.

    Acum, cand faceti click pe un buton ar trebui să funcționeze!

    After this is complete, you should have a nice new-style key fob remote for your B6!
     
    Ultima editare de un moderator: 25 Dec 2014
    KidBlondu apreciază asta.
  2. pisti19

    pisti19 Bronze Member

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    Baia Mare, Maramures
    Masina:
    A4, b6, 1.9 tdi, 2003, 131 cp, AWX
    Salutare tuturor. Am parcurs intreaga sectiune de b6 si doar aici pot sa-mi expun necazul.
    In incercarea de a trece la cheia de b6 la b7, m-am lovit de o problema. Am urmat pasii descrisi, totul ok, am sincronizat noua cheie manual cu masina. Porneste fara probleme, inchiderea usilor din butuc cu cheia functioneaza ca un ceas. DAR nu functioneaza partea de radiofrecventa - adica închiderea usilor din butoanele de pe cheie. Mentionez ca partea electrica la cheia b6 este pe 433 MHz, asa că si cheia de b7 tot pe 433 MHz am luat-o. Numai ca nu vrea sa-si faca treaba. Si cum un lucru neterminat nu este ok, astept idei, sfaturi pentru remedierea cauzei de nefunctionare.
    1. Trebuia sa fac sincronizarea cheie-masina cu vag-com - ul ?
    2. Bateria cheii are 3.1 V masurati.
    3. Cind apas pe buton, ledul rosu de pe cheie pâlpâie / se aprinde intermitent, dar nu dezarmeaza inchiderea centralizata (nici vizual, nici acustic).
    4. La apăsarea butonului de deschidere, ledul nu se aprinde / pâlpâie.

    Tind să cred ca butoanele nu apasă corect pe contactele de pe placa electronică ...
    Astept idei, sfaturi, poate ati mai întâlnit fenomenul ....
    Multumesc anticipat.
     
  3. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Trebuie invatata cu Vcds-ul pe masina.
    @Waf- ai frezat prea mult din lama de B6.Se observa in poza cu cele 2 lame, ca cea de B7 intra in suport pana la ~1mm de dunga aceea.Din poza observ ca tu ai frezat pana la dunga.
    Pentru scoaterea chip-ului din cheia de B6 eu am folosit un patent cu care am cracanat locasul chip-ului.Peste chip este turnata o rasina, mai multa sau mai putina dupa noroc(la o cheie de B6 am taiat totul bucati, pentru ca nici macar capacul nu s-a desfacut).
     
    Ultima editare: 6 Aug 2015
  4. bcosmin

    bcosmin 4th Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2012
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4 B6,1.9TDI,2003 / Q5 8R 2.0TDI 2017
    Salut. Cheile sunt de aceeasi frecventa ? Daca nu, cum ai facut sa mearga butoanele ?
     
  5. waf

    waf Platinum Member

    Înscris:
    15 Apr 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    oooo A4,2003,1.9 TDI quattro,AVF 131cp; Vw Golf IV,2003,1.9 TDI 4motion,ARL 150 cp
    Da, cheile sunt pe aceeasi frecventa, altfel nu o sa-ti mearga .

    @Catalin: Da, am frezat ceva mai mult din cheia de B6, deoarece e putin cam dificil de copiat exact forma celei de B7 (mai ales la polizor unde e viteza destul de mare).
     
  6. bcosmin

    bcosmin 4th Gear Member

    Înscris:
    16 Mai 2012
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4 B6,1.9TDI,2003 / Q5 8R 2.0TDI 2017
    Ok, multumesc.

    ---------- Post added at 17:00 ---------- Previous post was at 16:19 ----------

    Cheia mea este 433.92, oare 433 merge ? Sau trebuie strict 433.92
     
  7. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cauti cheie care are exact frecventa care o are cheia ta, asta ca sa nu dai alti bani degeba ulterior.
     
  8. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Poti adapta doar cheia de B7, nu si pe cea de A6 4f.
     
    Dafian86 și danutzu_2001 apreciază asta.
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta