1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor cod BRD la A4 B7 - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B7 (2005 – 2008)' creată de Lajos farkas, 3 Iun 2009.

  1. Lajos farkas

    Lajos farkas 5th Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Audi A4, 2.0 TDI 170CP/350Nm, cod motor: BRD
    Salut,

    De ceva vreme, am un zgomot straniu la motor, initial aparand doar sporadic, dar mai nou din ce in ce mai des. Problema e ca nu stiu de la ce vine. Poate stie cineva despre ce e vorba, si cam care ar fi rezolvarea.

    Motorul este 2.0TDI/125kW, 140k km, cu distributia teoretic schimbata la 120k km. Uleiul si filtrele au fost schimbate la de circa 2500 km.

    Am facut un filmulet, in care am inregsitrat cu audio si l-am postat pe youtube, se aude destul de bine despre ce este vorba.


    http://www.youtube.com/watch?v=Jz_qiJDXmJo

    Vedeti secunda 14,17,23, .. 1:31, 1:37

    P.S. Nu conduc in ritmul asta, doar pentru a prinde sunetul am mers asa. In mod normal schimb la 2500 cand e rece si 2900-3900+ dupa..
    P.S. Face doar cand motorul este in sarcina.. foarte rar cand nu este in sarcina si abia perceptibil. Daca-i dau un pic de talpa, am sanse 60%-70% sa-mi dispara sunetul, pentru o perioada. Dupa care apare din nou.
     
    Ultima editare: 3 Iun 2009
  2. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Am vazut filmuletul si sincer nu-mi dau seama despre ce vorbesti. Este greu sa auzi ceva asa la o inregistrare cu telefonul, poate ne explici si noua cum se manifesta, daca ai pierderi de putere sau ceva de genu!?
     
  3. Lajos farkas

    Lajos farkas 5th Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Audi A4, 2.0 TDI 170CP/350Nm, cod motor: BRD
    Se manifesta ca un zgomot de lagar uzat... ca un uruit, nu stiu cum sa explic. La anumite turatii (1800-2000 in principal) si cand schimb vitezele catedata, (de ex de la secunda 13->14 se aude bine, ca si cum ceva ar avea joc si ar freca pe undeva). Sau, daca accelerez de la 1700 de rotatii incet, se aude acelasi zgomotul peste zgomotul motorului, ca si cum ceva ar fi infranat de ceva - zgomotul venind din partea dreapta.. din zona turbinei pare-se.

    Tot asa, la 1:03->1:04 se aude, cand schimb viteza, pe la 2000 de rotatii, cand acul turometrului incepe sa scada.

    Am redus calitatea la imagine, din considerente de spatiu, oricum, sunetul era important.
     
  4. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
    Salut.
    Mai mult ca sigur e turbina. Daca te pot ajuta cu alte lamuriri te rog sa ma cauti.

    Numai bine
     
  5. Lajos farkas

    Lajos farkas 5th Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Audi A4, 2.0 TDI 170CP/350Nm, cod motor: BRD
    Hmm poate ca e sunet de rulment uzat, dar nu se aude intotdeauna, de ex. cand masina sta pe loc, nu se aude, degeaba o accelerez...

    Tot asa, daca circul cu ea mai in forta, iar dispare sunetul.. petru o perioada..
    O sa trec si pe la un service ceva.. da n-as vrea sa schimb turbina ca sa aflu ca de fapt problema era prin cutia de viteze.. :unsure:
     
  6. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
    In acel topic am scris urmatoarele:
    Daca zgomotul este asemanator unei "horcaieli" eu cred ca vine de la turbina.
    Incearca o experienta: Trage frana de mana si accelereaza masina putin mai tare ca si cum ai vrea sa urci o bordura mai mare. In momentul in care apesi ambreajul ca sa decuplezi, la momentul revenirii motorului la relanti vezi daca se aude acelas zgomot. Daca e acela e sigur de la turbina.
    De obicei geometria variabila e aprope blocata si din acest motiv se aude asa. Se curata turbina si isi revine, asta daca turbina nu e prea uzata.

    Numai bine
     
  7. Lajos farkas

    Lajos farkas 5th Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Audi A4, 2.0 TDI 170CP/350Nm, cod motor: BRD
    Ma gandesc ca daca ar fi turbina, ar trebui sa-mi intre motorul in limp mode.. sau sa-mi apara ceva erori.. dar nu apare nici o eroare la scanarea cu vag-com,
    si nici nu simpt sa fi intrat in limp mode. Am variatii de putere.. dar acelereaza acceptabil si de la 3000 de rotatii in sus, oricand.. si in orice treapta..

    Oricum, merci de sugestie o sa trec azi pe la un mecanic ceva sa vad ce zice.. daca ii aflu numaru de tel.

    Cineva care se pricepe si curata turbina bine, in Mures, sau in apropiere?
     
  8. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
    Ti-am spus toate astea pentru ca si eu am avut aceeasi problea si s-a rezolvat prin curatarea turbinei si schimbarea geometriei variabile.
    Nici la mine nu a intrat in limp mode....

    Despre un om priceput nu pot sa iti spun nimic in Mures, in schimb te pot ajuta cu unul foarte priceput in Bucuresti. Daca esti interesat cauta-ma pe PM si iti dau nr. lui de telefon poate te ajuta.

    Numai bine
     
    Vio Bravo apreciază asta.
  9. Cammeleon

    Cammeleon Bronze Member

    Înscris:
    3 Mar 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    BMw 318 i
    Salut,


    Eu am auzit sunetul asta in realitate si intradevar daca stii unde sa asculti se aude si in filmulete;)


    DAR..... parerea mea e ca nu e de la turbina... atata timp cat turbina FLUIERA (adica se aude cand intra turbo) nu este nevoie de curatare de turbina!!!

    Curatarea turbinei se face cand este gripat, si daca totusi faci aceasta treaba.. zgomotul nu o sa dispara, scurtezi viata la turbo, si o sa intre dupa o turatie mai mare... ( de ex. in loc de 2200 la 2500/2600).

    Eu zic sa lasi asa.. deocamdata nu e periculos si cand incepe sa se auda mai tare atunci o sa se stie ce este exact;) La motor sau la masina nu poate sa se intample nimic, deoarece chiar tu ai zis de 'llimp"mode.... ;)

    Eu te inteleg ca te deranjeaza, si pe mine m-ar deranja enorm, deorece ne place sa tinem masinile in stare perfecta dar sunt unele chestii.... si modelul asta b7, e realtiv nou pt un service,,,daca pot sa zic asa mai experimenteaaza si ei cate ceva... iar la reprezentanta din mures nu are rost pt. ca sunt niste farsori cand e vorba de service, sa dau si exemplu omul care lucra acolo are a firma... si lucra dupa masa.. firma... tot SERVICE normal... si te duci acolo face ce face.. ia o multime de bani.. si dupa aia recomanda service-ul lui ca lucra mai bine si mai ieftin ... dar tot treaba de rahat face...

    daca vrei, da un semn si mergem la autocomplet (nu aut0top), cunosc baietii de acolo si asa poti sa primesti o parere si de la ei ;)
     
  10. Lajos farkas

    Lajos farkas 5th Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Audi A4, 2.0 TDI 170CP/350Nm, cod motor: BRD
    Pai vorba de experimentat nu este deocamdata, din nefericire stiu ce "experienta" au multi dintre "meseriasi". Deocamdata trec miine pe la Bardesti, e un service acolo cu unu care are stie cu ce se mananca o masina, sa-si dea si el cu parerea.. Chestia e ca suna din ce in ce mai naspa.. si chiar nu am chef sa-mi crape ceva pe-acolo.. sa ajung sa trebuiasca sa desfac motoru' doamne fereste.. :P
     
  11. Lajos farkas

    Lajos farkas 5th Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Audi A4, 2.0 TDI 170CP/350Nm, cod motor: BRD
    Cammeleon, nu , nu imi apare nici o eroare.. nu tu limp mode, nika. Logul in mers pare OK, chestia e ca la mers in oras, unde te tarasti ca melcu intre vitezele 1-2, suna ca naiba.. nu prea poti sa-i dai peste 2200-2500 constant si mi-e frica sa nu se uzeze ceva pe acolo inainte de vreme. Oricum ceva e, ca din fabrica nu cred ca a iesit asa cu zgomotul asta.. si daca freaca inseamna ca se uzeaza.. si daca se uzeaza.. se strica si altele.. parerea mea..

    Chestia e ca asta se aplica cam greu in tara asta, zice-se facand parte din europa. Majoritatea mecanicilor sau "toate fac asa, n-are nimic dom'le", sau "Da-i in gura, pana apare ceva mai serios...".

    :think: Revenind la problema mea.. DACA e turbo si ii dau in gura pana crapa.. Intrebarea e ce e mai ieftin, sa schimb turbo, cand sta sa cada, sau dupa cand ii imprastiat prin motor?
     
    Ultima editare: 4 Iun 2009
  12. Cammeleon

    Cammeleon Bronze Member

    Înscris:
    3 Mar 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    BMw 318 i
    Hai ca asta e tare... "imprastiat"prin motor... cum pana mea???


    Turbo daca se beleste pierzi ulei si cam atat..nu se imprastie prin motor....

    Sa raspund la intrebarea ta

    da e mai ieftin daca schimbi, pt. ca ulterior va trebui sa si platesi 4 l de ulei :p

    DAr e bine sa dai 6000-7000 Ron pe un turbo nou, si dupa montaj sunetul sa fie tot acolo, si raspunsul de la mecanic "Pai boala de AUDI dle."


    Si apropo.... consumul de ulei?? cum e momentan?
     
  13. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
    Domnule Cammeleon, am incercat sa nu mai intervin in discutia voastra atata timp cat eu mi-am spus punctul de vedere probat pe proria masina, dar cand aud ca daca o turbina crapa pierzi doar ulei nu mai pot sa stau sa ma uit cum iti dai cu parerea ....

    Sincer, si fara suparare te rog sa te documentezi si ai sa afli ca defapt, daca o turbina se sparge ai sa ai mari probleme....

    Numai bine
     
  14. Cammeleon

    Cammeleon Bronze Member

    Înscris:
    3 Mar 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    BMw 318 i
    Salut rotitza,

    Nu trebuie sa te adresezi cu 'domnule", caci am 21 de ani ;) . Eu am vazut turbo desfacut, cand am dus-o la curatare ( la model de a4 b5), si am si prieten, care a patit-o cu un passat, si nu s-a intamplat nimic, masina a intrat in "limp"mode, si a aparut pe bord pierdere de ulei... daca nu era pe autostrada ziceai ca s-a spart baia de ulei....
     
  15. Lajos farkas

    Lajos farkas 5th Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Audi A4, 2.0 TDI 170CP/350Nm, cod motor: BRD
    :) Consum de ulei niente, limp mode niente, erori niente. Masina merge normal, in plaja de 1800-2200 de rotatii cand e in sarcina la anumita turatie suna de ti se face mila (acuma depinde de cat de milos esti) si in rest motorul cu o idee doua mai zgomotos :)

    Oricum azi pe la 1-2 trec pe la mecanic sa vedem ce parere are :)

    Cammeleon : oricum, am o vaga impresie ca nu e in parametrii normali motoru.. sa vezi ce praf fac cand s-o repara ;)
     
  16. Lajos farkas

    Lajos farkas 5th Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Audi A4, 2.0 TDI 170CP/350Nm, cod motor: BRD
    Ascultat motor, condus.. Platit diagnoza.. 30RON

    Cica presiunea de pe instalatie suna .. ca nu stiu cum nu se egaleaza.. sau refuleaza sau ... Concluzia.. E normal sunetul, DA-i in gura, ca de-aia suna asa, ca mergi prea incet..

    Deci, din puctul meu de vedere..

    1. Cum te poti deplasa dimineata in traffic, ca sa nu fi in a 2-a la 1800-2000 de rotatii unde suna zici ca acuma acuma crapa, da nici in a 1-a la 3000 de sare motoru de sub capota.

    2. Ziceti-mi oameni buni pe cineva care se pricepe.. in jurul Muresului. Sunetul se aude.. da ii normal, ii de la turbo.. DAR
    - cand am adus masina sunetul acela nu era
    - sunetul apare din ce in ce mai des, mai nou si cu motorul cald. (initial aparea doar cand motorul era semi incalzit, si disparea cand se incalzea)

    Deci, mai putin cu 30 ron, si cu nimic nou sub soare..


    Intrebari
    -daca nu am presiune de ungere suficienta la lagarul de turbo, cum se manifesta?
    -daca mi dus rulment in cutia de viteza, cum se manifesta?
    -cineva cu experienta pozitiva la service-urile din Ungaria?
    -are cineva in mures pe masina motorul acesta? 170 cai, 350Nm , 2.0TDI (16 valve) cod BRD parca.

    P.S. Cammeleon, poate mergem si la tipul ala in careva zi.. hai ca deja pot sa reproduc in 10 minute, la comanda :)
     
  17. Cammeleon

    Cammeleon Bronze Member

    Înscris:
    3 Mar 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    BMw 318 i
    Ti-am zis eu, "boala de audi dle.";)

    Daca vrei sa mergem, maine ca sambata sunt la calin in reghin sa-mi puna discuri noi, iar duminic a noaptea pornesc in lume iara...


    ps. dimineatza poti sa meri in a 3-a... relantina sau pe la 1100 ;)
     
  18. Lajos farkas

    Lajos farkas 5th Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Audi A4, 2.0 TDI 170CP/350Nm, cod motor: BRD
    No bine, trimite un PM cu nr. de telefon.. si te sun miine. OhO discuri noi? Ce discuri iti pui si la ce pret.. ca imi cam bate si mie la franare ala din dreapta fata..
     
  19. Lajos farkas

    Lajos farkas 5th Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2009
    Locație:
    Târgu Mureș
    Masina:
    Audi A4, 2.0 TDI 170CP/350Nm, cod motor: BRD
    Revin cu rezultatele..

    Thnx Cammeleon, inca o data, mare domn, dom'le :anbet: :beerchug::beerchug: :beerchug:

    Am fost la Autocomplet, si rezultatul

    suna si se aude cum suna.

    de la ce ar putea fi:

    - turbina
    - arbore cu came
    - volanta

    Marti mai am o sessiune la Autotop, si una la un alt meserias, sa vedem iasa o medie acceptabila?

    iiiiiyyyyhaa :) s-a confirmat ca masina are kilometrii reali :)
     
  20. geo69 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Dec 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    audi A4, 1,9 Tdi, 96kw, 2002
    Verifica totusi nivelul in vasul de la servo-directie s-ar putea sa fie pe la minimum sau chiar mai jos si sunetul sa fie de la pompa de servo care nu are lichid suficient. Cand desfaci busonul observi nivelul pe joja atasata de el in interior desigur. Asteptam rezultate !
     

Distribuie pagina asta