1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor cod BRB / BKE - 1.9 TDI - la Audi A4 B7 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B7 (2005 – 2008)' creată de CostinALN, 30 Iun 2013.

  1. CostinALN

    CostinALN 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Sep 2011
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 1.9TDI B7
    Imi puteti spune ce diferenta este intre motorul BKE si BRB?
     
  2. oprearg 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Apr 2013
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    audi A4 B7, 2007
    Sunet ciudat in fata motorului

    Salut, de vreo 2 zile se aude un sunet ciudat la masina la motorul din fata de langa radiotor, am tot ascultat motorul si "cred" ca se aude de langa cureaua de distributie sau, sub carcasa de la motor, exact in fata cred ca este o curea acolo dar nu stiu care este.

    Pana sambata sau pana vineri ca ne vom vedea cu totii sau sa merg la service imi puteti da unele sugestii la ce sa ma astept ? Motorul este 1.9 TDI cod BRB. Mersi
     
  3. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    Motor 1.9 TDI BRB/BKE 115 CP - diverse probleme si rezolvari

    Dupa cum spune si titlul, 1.9tdi BRB, 115CP fara DPF. an 2007
    masina are 145k in momentul asta, service-ul l-am facut acum 8 mii de km. 7 mii i-am facut numai afara. Problema mi se manifesta de vreo 2 saptamani.
    Intre 1800 si 2000 rpm are loc un fenomen de usoare intreruperi, pare ca sunt legate de alimentarea cu combustibil, de ce nu si/sau de aer...
    Cutia este manuala 5+1, fenomenul are loc in toate treptele, si apare DOAR daca mentin o acceleratie constanta (indiferent de treapta). Spre exemplu in tr. 3-a pe pilot automat fixat undeva la 1900 rpm ca sa nu se interpreteze ca o avea ceva senzorul de acceleratie...incepe "joaca"... intreruperile se simt ca si cum s-ar taia pt o fractiune de secunda gazul..
    Daca incerc o accelerare pana la 4000 rpm, schimb te treapta si tot asa...fenomenul nu se manifesta...ci doar cand merg constant in acea plaja de turatii.

    Am mai gasit si aici pe forum semnalate probleme similare insa pe alte tipuri de motoare.
    Am investigat putin fenomenul si pe forumurile de afara, la fel simptome similare chiar si pe 2.0TDI, cutii manuale sau automate.

    Cu presupusul si-au dat multi, rezolvari au fost putine si diverse.

    Ba ca este EGR-ul infundat, ba ca este senzorul de temperatura (aici am gasit un tip care a rezolvat fenomenul de "stuttering" cu schimbarea acelui senzor), ba ca din cutie, ba injectoarele, ba filtrul de motorina, ba nu stiu ce furtun intepat.

    pe VAGCOM nu am pus-o insa sunt convins ca nu va aparea nimic.
    La ultimul service au fost shimbate: Ulei motor, Filtru motorina, Filtru Ulei, Filtru Aer, Filtru polen, bujii.
    Masina trage bine, turbina suiera...pare OK. Fum scoate insa nu mult, dar este normal la un 1.9tdi fara DPF.


    Ideal ar fi daca ar posta cineva cu acelasi cod motor ca si al meu.
     
    Ultima editare: 31 Iul 2013
  4. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Eu zic sa pui totusi vag-ul pe ea si fa un log in mers constant la rpm-ul unde ai probleme,cat sa te uiti si la valorile pe injectoare;de cutie nu cred ca se pune probleme.
     
  5. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    Inainte de a face vreo schimbare de piese, o sa merg cu ea la un tester desi n-am sperante ca vor gasi ceva. Cat despre log....multi stiu sa-l faca putini stiu sa-l citeasca :)

    Am facut astazi o proba cu ea pe sosea, in treapta a 3-a mers cu 2000 rpm, accelerat foarte foarte usor spre 3500 ture...la un moment dat am vrut sa o calc mai sus insa am avut surpriza sa ramana "limitata" in sensul ca nu se mai accelera decat foarte usor. Scoasa din viteza se accelera, insa in sarcina, parca era moarta, schimbat a 2-a..la fel, a 3-a la fel...
    Am tras pe dreapta, oprit motor, 20 sec, pornit motor...acceleratie, totul normal! ceva fum in spate insa normal..
    Temperatura exterioara 37 grade.
    Alimentez numai de la MOL, sa fie proasta motorina? sa fie EGR-ul imbacsit?
     
    Ultima editare: 29 Iul 2013
  6. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Tu fa testul,ca se gaseste cineva sa stie sa-l citeasca :)

    Sa inteleg ca nu ai vag com?

    Din ce descrii ai intrat in limp mode?Da,EGR-ul poate fi o cauza,precum si N75,sunt atatea;dar un log,poate fi un bun inceput :)
     
  7. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Tu cred ca sigur ai probleme cu partea de admisie in sensul ca EGR-ul nu lucreaza in parametrii. EGR-ul pe masina ta (cat si la orice motor de 1.9 sau 2.0 TDI la B7) este electric si nu se poate repara/curata, trebuie obligatoriu inlocuit.
    Am patit si eu aceeasi chestie ca si tine si am descoperit ca rotitele din plastic de la EGR erau tocite/rupte si nu mai faceau serviciul si implicit clapetele de admisie din galeria de admisie ramaneau inchise.
    Galeria de admisie are clapete care si ele se incarca cu funingine de la EGR si implict daca nici EGR-ul nu mai are forta sa impinga acele capete pentru a ramane deschise se intampla exact ce povestesti tu.

    Scoate/demonteaza capacul EGR-ului de plastic (este gri capacul, cel inscriptionat cu marca si seria/codul de piesa) si verifica rotitele de plastic din interior. Ar trebui sa auzi si un zgomot dubios de la EGR daca el este defect.
     
    Ultima editare: 6 Aug 2013
  8. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    Da cu siguranta am fost in limp mode, a fost comportament specific.
    Nasol daca nu se poate curata, totusi merg maine la un service sa imi puna un tester pe masina (din pacate nu mai am VAG-ul, mufele pe care le aveam la S3 nu mai merg pe B7, cred ca sunt alt protocol) altfel mi-as fi facut singur un log...

    ms de info, o sa vad maine care e treaba...
     
  9. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Curios,mufele sunt aceleasi din 95 incoace si banuiesc ca aveai un 301 care totusi trebuia sa mearga si pe B7;de ce nu te intalnesti cu baietii din B sa-ti faci un log si o scanare?

    Stii bine ca fara cele de mai sus dam cu presupusul :)
     
  10. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cablul de diagnoza dedicat de la A3 8L sau A3 8P nu merge si la A4, este diferit. Trebuie un cablu universal care citeste si A3 8L sau A3 8P si restul de masini. Oricum la o scanare apare sigur o eroare undeva sau se vede in LOG o modificare.
     
  11. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    exact, mufele sunt la fel, insa cablul in sine nu, are un protocol diferit...am incercat eu chiar 2 cabluri pe care le foloseam la S3 8L, chiar si vreo vaersiuni de VAG...nexam :)

    O sa dau pe la service astazi.

    Am gasit un clip in care arata ca se poate curata EGR-ul, pt modelul meu
    http://www.youtube.com/watch?v=6tqSpYaSZqw
     
    Ultima editare: 30 Iul 2013
  12. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Se curata in conditiile in are partea electrica este buna. Daca partea electrica -electronica este defecta adio curatare.
     
  13. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    Daca era defecta partea electrica cu siguranta primeam "Check Engine" in bord, ar fi stupid ca in 2013 sa mi se buleasca asa ceva pe sistem electric sa nu fiu avertizat :)
    Ma ingrijorasem cand ai spus ca nu se poate curata...
    am plecat la service.

    -----------

    LE: am venit de la service.

    In prima faza, am gasit un furtun spart, este cotul care vine din intake pipe (cel cu MAF-ul montat) si intra in carcasa clapetei de admisie. Am atasat poza.
    L-am comandat OEM..400 lei, foarte scump mi se pare un partar de furtun.

    Dupa care am demontat EGR, se pare ca are ceva funingine depusa, l-am bagat la curatat. Galeria prezinta si ea evident...depuneri insa acolo nu mai umblu.

    Am facut proba cu un furtun inlocuitor si turbina nu mai face zgomotul pe care il auzeam, era un fasait puternic, care de fapt nu era de la turbo, era aerul care iesea prin acea spartura. Motorul suna putin "lesinat" (nu gros), iar acum suna gros si plin...turbina face presiune, este ok.

    Astept sa vina furtunul original, sa curatam si EGR-ul si revin cu detalii dupa drivetest.
     
    Ultima editare: 30 Iul 2013
    Audi4BRB apreciază asta.
  14. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    Se pare că am rezolvat problema fără VAGCOM sau loguri! Caz fericit de altfel.
    Furtunul cu pricina era problema principală.
    Curațarea EGR-ului mi-a adus o îmbunătățire a accelerațiilor. Față de cum era mașina înainte de apariția problemei.

    Cost total intervenție 480 ron

    Mulțumesc tuturor pt sfaturi
     
    Laru apreciază asta.
  15. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    VW Passat 3C5 2.0 tdi (BMP) 2007 + VW Golf 7 1.6
    BRB/BKE 115CP - problema intreruperi intre 1800-2200 rmp

    BKE am si eu la B6. Sper ca ti-ai rezolvat problema, dar ma cam indoiesc ca acel furtun de intercooler sa fie cauza. Dupa cum am inteles din explicatia ta, ramaneai fara "energie" inainte de 2000 de ture, nu! Dupa era totul ok.
    Schimba acel furtun intermediar superior de la intercoler, roaga pe cineva sa tureze pana in jur de 3000 de ture si tu tine mana pe furtun. Concluziile le tragi singur!

    Parerea mea: fara un scan umblii pe intuneric!
     
  16. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    @Teko, nu ramaneam fara energie, am spus clar ca erau "usoare intreruperi , in fractiuni de secunda" fenomenul de Stuttering
    Probabil ca aparea fenomenul la 1900 rpm fiindca acolo are punctul de cuplu maxim...nu stiu.
    Din moment ce am gasit acel frutun spart si l-am inlocuit, iar masina merge foarte bine acum, de ce crezi ca am nevoie de un log? Sa descopar ce?

    Te duci sa faci o verificare la masina atunci cand nu functioneaza bine, cand ai un consum ridicat, sau mai stiu eu ce nu este in regula cu masina, dar altfel?
     
  17. Teko

    Teko Gold Member

    Înscris:
    27 Iun 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    VW Passat 3C5 2.0 tdi (BMP) 2007 + VW Golf 7 1.6
    BRB/BKE 115 CP - diverse probleme si rezolvari

    Eu am incercat sa exprim o parere, pertinenta sau mai putin.
    Tu faci cum vrei :) Sa nu crezi ca buna functionare, aparenta "la ureche", inseamna ca este OK. La ultimul scan am ramas si eu surprins de ce am gasit. Parerea mea: preventia te scuteste de efort material. :)
     
  18. adibose

    adibose 6th Gear Member

    Înscris:
    1 Aug 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    2007 - A4 B7 Avant 1.9TDi
    Ai dreptate, un scan nu strica niciodata. Ca si la doctor, faci analize anuale ca poate ai ceva desi te simti bine.
    Azi am și scanat-o și n-am găsit decat ceea ce mă așteptam să găsesc un urma acelui furtun și încă o chestiune mai veche legata de o centură de siguranță. In rest este ok. Am sters mesajele si pe viitor dacă simt că ceva nu este ok o duc la scan.
     
  19. Leu47 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Iul 2013
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A4, B7, 1.9 TDI - BRB

    Buna. Ma confrunt si eu cu o problema similara. In momentul in care rulez masina, DOAR cand accelerez, se aude din fata un bazait subtire. Vreo idee ce este?
     
  20. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Raspund eu in locul colegului pentru ca l-am ajutat sa-si rezolve (si a rezovat) problema. A schimbat tot ce inseamna accesorii/transmisie/auxiliare adica: rola intinzatorului (INA), rola directoare de sub intinzator (Gates), rola cu ambreaj de la alternator (Gates) si cureaua de la transmisie/accesorii (Dayco).

    O seara buna
     

Distribuie pagina asta