Salut, as vrea sa imi schimb bujiile la urmatoarea revizie fapt pentru care m-am orientat catre NGK iridium. Voi ce parere aveti merita aceste bujii? Se va simti vreo diferenta intre bujiile clasice NGK si cele cu iridum? Am si stage 1 la motor iar din ce vad pe audizine e recomandat modelul BKR7EIX care e o ideea mai rece decat bujia originala. Ce parere aveti? Va multumesc.
Eu nu stiu daca am soft modificat pe masina si nici Bogdan de la care am luat-o nu stia de asa ceva, cu atat mai putin samsarul care a adus-o in Romania si de la care a luat-o Bogdan. Cert e ca in vara cand am schimbat bujiile mai mult preventiv am gasit pe masina Ngk BKR7EIX care pe audizine si pe siteurile de tuning din America sunt recomandate si pentru 2.0T cu soft. Eu am pus bujii Bosch OEM si nu am vazut si nici nu am sintit nici o diferenta intre NGK-urile gasite pe masina si cele OEM puse de mine. Diferenta intre bujiile clasice si cele cu iridiu este durata de viata recomandata a acestora. De exemplu la bujiile cu electrod clasic NGK da o durata normata de viata intre 30 si 45 de mii de km, iar pt cele cu electrod de iridiu sau platina o durata de viata intre 80 si 120 de mii de km.
Ai 3 optiuni: BKR6E (cupru), BKR6EIX (iridiu), PFR6Q (platina - stock la B6 1.8T meu). Sau cele mai reci: BKR7E, BKR7EIX (nu stiu codul pt platina mai reci). Cele mai performante sunt cele cu cupru BKR6E/BKR7E (http://myfastgti.com/volkswagen/thr...g-Explaination-for-1.8t-Incl.-Heat-Range-Info). Ca fapt divers, Ginel @ PowerTech mi-a recomandat sa folosesc PFR6Q, desi am remap+decat. Probabil iarna sunt temperaturi prea mici ca sa ai BKR7E (sau BKR7EIX). Problema cu cele de cupru e ca trebuie schimbate la max 8k km, iar pretul, de la $2 cat e bucata in US, ajunge la noi la minim $4 si nici nu stii daca-s originale, daca sunt facute in Japonia sau Franta. Daca gasesti BKR7E la pret normal (~10 lei) si sunt originale si ti le schimbi singur, le-as tine pe astea vara si iarna as pune BKR6E.