1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Schimbarea treptei de viteza - turatia optima - motor diesel - A4 B8

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de Silviu 28, 4 Aug 2010.

  1. Silviu 28

    Silviu 28 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Apr 2009
    Locație:
    constanta
    Masina:
    Audi Q5 2.0 TDI 2018 Quattro
    Am un A4 2.0 TDI 143CP. Voi la ce turatie schimbati vitezele? Eu unul schimb la 2000 de ture ca asa imi indica calculatorul imi arata treptele cand sa schimb banuiesc e mersul economic. Voi ce sfaturi imi dati? Nu vreau sa merg subturat ca nu sctic turbina depuneri calamina arderi....
     
  2. premieru

    premieru 2nd Gear Member

    Înscris:
    30 Noi 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Mercedes C220
    Calculatorul iti indica sa schimbi in functie de cum o accelerezi. Accelereaza puternic si iti va spune sa schimbi undeva in jur de 4000. Cel putin asa e la mine.

    Eu schimb undeva in jur de 3000 cand e motorul cald. Cand e rece, pana in 2500, poate chiar mai jos.
     
  3. QUATTROINELE 4th Gear Member

    Înscris:
    18 Mar 2010
    Locație:
    Tulcea
    Masina:
    A6c7 2.0tdi 177cp
    Daca mergi mult prin oras ar trebui sa schimbi la peste 3000 ture altfel se infunda filtrul de particule.
     
  4. Valush

    Valush 3rd Gear Member

    Înscris:
    7 Mai 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B8 2008, 2.0 TDI
    nu trebuie sa schimbi tot timpul la 3000, chiar daca mergi mult prin oras, o sa ai un consum frumusel in felul asta. Poti sa schimbi linistit pe la 2000-2400 (depinde de cum mergi tu), cand iesi din oras conduci un pic mai sportiv si nu vei avea probleme. Eu nu am avut nici una in 2 ani (am avut altele dar nu legate de filtre infundate). In plus din cate stiu eu daca se infunda filtrul de particule ti se aprinde un martor pe bord si trebui sa merge mai turat in a 4-a pana se stinge martorul. Parca asa scrie prin carte.
     
  5. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Nu se infunda filtre si turbina imediat,insa in timp acolo ajungi.
    Schimba la 2500-3000 de ture sa te bucuri de cei 140 de cai si de o turbina sanatoasa.La drum lung trebuie scoasa macar odata pe luna.
    cea mai mare greseala care se poate face cu un diesel este schimbarea vitezelor la turatii mici si dupa acceleratie brusca.daca schimbi la 2000 de ture accelerezi usor pana la 2000 de ture si abia dupa o calci.Multi schimba la 2000 de ture si ii dau in gura dupa,cand motorul abia are 1500 de ture.
    Filtrul de particule nu trebuie lasat sa se incarce pana apare martorul.Folosind motorina premium si un stil de condus adecvat nu apuca sa se incarce.
    O turbina noua costa minim 600 euro,iar economia de carburant nu se justifica.Este ca mersul cu geamul deschis,desi masina are clima!
     
  6. klaudyu

    klaudyu Silver Member

    Înscris:
    15 Mar 2008
    Locație:
    Rebrișoara
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDI 131 cp 2002
    Tu ai cuplul motor incepand cu o turatie de 1750 rpm pana la 2500 rpm.Eu consider ca in acest interval turbina merge perfect si masina trage folosindu-se de toti Nm care ii are.
     
  7. calinbalan 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Sep 2008
    Locație:
    privat
    Masina:
    Mercedes-Benz E-klasse 2012,Audi A4/B8 2008
    salut

    eu schimb cand imi arata pe bord ,ca asa am citit si in cartea service a masinii
     
  8. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
  9. klaudyu

    klaudyu Silver Member

    Înscris:
    15 Mar 2008
    Locație:
    Rebrișoara
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDI 131 cp 2002
    Cutia "schimba" exact la rpm de putere maxima.Eu imi sustin ideea si spun ca perfect ar fi sa schimbi in turatie de cuplu maxim.Acolo ai senzatia ca te baga in scaun,pentru ca acceleratia este maxima.Daca vrei viteza maxima atunci schimbi in turatia de putere maxima exact cum schimba "automata".
     
  10. laurxxl

    laurxxl 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Ian 2009
    Locație:
    Buzau
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0 TDI 143 CP B&O
    suggested gear A4 B8

    Salutare.
    Sa va zic dilema mea.:)
    Am functia suggested gear.
    Nici bine nu ajung la 2000 ture si imi sugereaza sa schimb in treapta superioara.
    Functia inversa nu stiu sa mearga, adik sa imi spuna sa schimb la o treapta inferioara. Nu stiu de ce.

    Revin la dilema.
    Am motor tdi cr, cel din semnatura.
    Stiu si toti ma sfatuiesc sa merg turat cu motorul diesel, sa nu schimb sub 2500 ca se strica nush ce "pesa".
    Pai eu ce fac?
    Pe cine ascult?
    Masina imi sugereaza sa schimb la max 2000 ture.:think:
     
  11. sab197

    sab197 Silver Member

    Înscris:
    11 Mai 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0 tdi multitronic, MY 2009
    Acum toata lumea pune accent pe ecologie deci pe cat mai putine noxe, suggested gear tocmail asta face iti sugereaza schimbarea treptei de viteza la raportul optim putere motor/noxe.
     
  12. laurxxl

    laurxxl 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Ian 2009
    Locație:
    Buzau
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0 TDI 143 CP B&O
    asta e fain, ma intereseaza clar sa consum mai putin si sa poluez mai putin.
    de fapt de poluat nu prea ma intereseaza dar de consum....:p

    insa cum ramane cu utilizarea motorului diesel, cu mersul turat, cu schimbatul peste 2500 ture, cu "pesele" ce se strica daca merg in turatii joase?:sadlike:
     
  13. noname00 5th Gear Member

    Înscris:
    3 Iul 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A5 3.0TDI 240CP
    1. Suggested gear merge si in sens invers, incearca sa mergi in a 4a si incetineste usor de tot pana ajunge turatia la 900-1000rpm... o sa vezi ca la un moment dat iti sugereaza 4->3
    2. Clar nu e ok sa mergi mereu asa si clar nu e bine sa accelerezi puternic de la turatiile alea. In concluzie, nu e rau mersul la turatii scazute atata vreme cat nu abuzezi de el. De asemenea, e bine ca din cand in cand sa mai vada si 4500rpm talpa ca sa dea afara "jegul".
     
  14. premieru

    premieru 2nd Gear Member

    Înscris:
    30 Noi 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Mercedes C220
    Daca accelerezi mai tare vei vedea ca-ti sugereaza sa schimbi pe la 4000turatii. :)
     
  15. alex4ever

    alex4ever Silver Member

    Înscris:
    15 Sep 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    BMW 530xD (231cp) 2006 AUDI A4 2.0tdi quattro (170cp) S-line 2010 Bmw 330xD (245cp 520Nm) 2011.
    Are dreptate premieru. Da-i o talpa o data si o sa vezi ca nu iti mai zice sa schimbi asa devreme. Este destul de inteligent sistemul am observat. L-am urmat intr-o zi asa sa vad daca intr-adevar merge pe eco... am resetat consumul de dimineata si mi-am vazut de drum... la sfarsitul zilei imi arata cu un litru jumate mai putin decat inainte :)) Acum e o diferenta... a mea cand vad consumul instant cand plec de pe loc ca se duce la 35 ma crucesc.
     
  16. laurxxl

    laurxxl 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Ian 2009
    Locație:
    Buzau
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0 TDI 143 CP B&O
    Nu cred ca se va intampla asta. M-am jucat in seara asta cand am venit de la Bucuresti pe Urziceni, spre Buzau.
    Clar el stie sa schimbe viteza la 2000 turatii. Si asa sugereaza din soft.
    Acum este dilema cu mersul subturat al motorului.
    Nu ma pricep prea bine. 2000 este subturat pt motorul meu? Asta e dilema?
    Adica am facut un experiment urmarind cel mai mic consum posibil la viteza cat mai mare. La 110 Km/h in treapa a 6-a am 2000 ture si consum pe cruise control de 5,3 l/100 km.
    Sigur nu plesneste motorul?
    Ca pe mine clar ma lasa nervii sa merg asa incet, eu obisnuit sa nu o iert sub 150 km/h. :eyebrows:
     
  17. alex4ever

    alex4ever Silver Member

    Înscris:
    15 Sep 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    BMW 530xD (231cp) 2006 AUDI A4 2.0tdi quattro (170cp) S-line 2010 Bmw 330xD (245cp 520Nm) 2011.
    Incearca in felul urmator... dai blana de cand pleci de pe loc si uite te la cat iti sugereaza el.... si vei vedea ca pe undeva e la 2400-2500 (daca dai blana). La 2000 este o turatie foarte buna pentru diesel. Problema nu este mersul subturat ci accelerarile cand masina e subturata. Eu cu un peugeot 307 mergeam cu a 5-a la 50-52 km/h pe kiseleff la relanti, si are 5 ani masina acum si 70000 km si nu am schimbat nimic la ea, nu a consumat un gram de ulei vreodata in viata ei desi am mers si distante lungi pe autostrada cu viteza ei maxima (deci peste 4000 rpm pe bord).

    Dieselul cand mergeti subturat si vreti sa accelerati nu trebuie facuta brusc apasarea pedalei, ci trebuie apasat treptat(simtiti si voi cand incepe sa ia). Acum toate masinile inteligente (deci Audiul se incadreaza) gestioneaza electronic admisia combustibilului in camera, asa ca daca mergi subturat cu ea, oricat de tare ai apasa pe pedala de accelerati tot va baga o cantitate fixa de motorina, care va creste o data cu turatia. De asemeni, fiind masini cu cunoscute probleme cu uleiul, nu trebuie mers distante lungi cu viteze care sa necesite peste 3000-3200 rpm (eu la 3000 mi se pare ca am 165-170 nici nu stiu). Am mers si cu 240 cu ea pe distanta foarte scurta si am observat ca mi-a consumat ulei (bine ca e relativ noua masina, am decat 8500 km facuti intr-un an). Multa bafta si schimba fara grija cand iti arata pe bord acolo, numai nu accelera brusc cand esti sub 2000 rpm. La peste 2000 poti sa faci ce vrei ca nu pateste nimic.
     
  18. laurxxl

    laurxxl 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Ian 2009
    Locație:
    Buzau
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0 TDI 143 CP B&O
    Mai este o chestie legata de turatii si de schimbatul vitezelor. Sau cred….
    Pe ceasul vitezometrului sunt niste linii rosii, la 30, la 50 si la 140 (km/h). Presupun ca aceasta reprezinta viteza maxima la care e indicat sa schimbi treapta pentru putere maxima - mers sportiv: la 30 treapta a 3, la 50 treapta a 4 si la 140 treapta a 5. La aceste viteze turatia este intre 3600-4000, deci puterea maxima pe care o dezvolta motorul.
    Am dreptate, am inteles bine?
     
    Ultima editare: 24 Mai 2011
  19. alex4ever

    alex4ever Silver Member

    Înscris:
    15 Sep 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    BMW 530xD (231cp) 2006 AUDI A4 2.0tdi quattro (170cp) S-line 2010 Bmw 330xD (245cp 520Nm) 2011.
    Eu zic totusi ca e ca la modelele mai vechi (mai multe marci practicau asta). Adica acele linii rosii sunt informativ niste viteze de croaziera pe care sa le folosesti in majoritatea tarilor din europa.... (30 zone cu restrictii din orase, 50 in orase si 140 pe autostrada?!?!) Nu stiu... imi dau si eu cu parerea:P Cu cat mai multe cu atat mai bine
     
  20. laurxxl

    laurxxl 4th Gear Member

    Înscris:
    26 Ian 2009
    Locație:
    Buzau
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0 TDI 143 CP B&O
    Am observat odata la un Superb cu cutie automata ca daca cuplezi modul sport atunci iti schimba viteza exact cam la 4000 ture, pe unde e liniutza rosie de pe ceasul vitezometru. Pe asta ma bazez cand presupun ca se respecta acelasi lucru si la o cutie manuala, acest raport intre viteza / turatie / treapta de viteza.
     

Distribuie pagina asta