1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul de franare la Audi A4 B8 - inlocuire lichid frana - discuri si placute - upgrade frane

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de traian si decebal, 3 Iul 2008.

  1. traian si decebal Audi Expert

    Înscris:
    4 Feb 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C8 45tfsi Quattro, Maserati Grecale Modena
    am facut azi o mare boacana.
    am lovit masina insa modul cum s-a intamplat este f ciudat. eram pe maniu inainte de statia de metrou pacii pe sensul de mers spre pitesti.
    am mers aprox 100 metri in spatele unui bou care desi avea liber in fata mergea cu 30 km/h.
    accelerez pana la aprox 60, il depasesc pe om prin stanga si ma bag in fatza lui . mai aveam 20 metri pana la masina din fata care stationa si calc frana.
    surpriza : pedala de frana se inmoaie ca o balega, se lipeste de podea (am pus multe alte frane inainte insa nicodata nu mi s-a lipit pedala de podea) , intra abs-ul si ma duc tarash aproape 20 de metri fara sa reusesc sa opresc masina . il lovesc pe cel din fata cu aprox 20 km la ora si il arunc cu un metru si jumate mai in fata. noroc ca ala nu avea piciorul pe frana.
    injur de toti dracii si imi imaginez ca partea din fata s-a transformat in dezastru iar eu am nevoie de masina, trebuind sa plec sambata in grecia si in plus de asta imi trebuie masina zi si noapte.

    ma dau jos, si la o prima analiza nu s-a intamplat nimic la masina decat numarul indoit si in acelasi timp sarit din suport(nu picat jos). cel pe care l-am lovit avea un fiat si bara spate era cam aiurea. rezolv cu un milion cu toate ca trebuia sa ii dau rca -ul.


    in fine, problema mea si frica in acelasi timp este ca am o problema cu frana pt ca pe jos era uscat iar eu nu am reusit sa reduc in 20 de metri decat cu 40 km/h. ce ma ingrikoareaza este faptul ca pedala de frana s-a inmuiat si a picat pe podea(in mod normal se opreste mult mai sus) iar in tot acest timp abs-ul lucra cu eficienta 0.
    totusi in acelasi loc ma vazusem o frana de camion (urma pe asfalt) de aprox 20 m. sa fi fost oare ceva pe asfalt??
    am mai franat pe gheata cand aveam volvo si reactia pedalei pe drum alunecos a fost complet diferita in sensul ca pedala s-a intarit si nu am putut-o apasa mai mult de un cm.


    intrebarea mea este de ce s-a inmuiat pedala incat a ajuns pe podea?
    abs-ul lucra(cel putin se auzea sunet din ala de abs) insa nu -mi oprea masina.
    sa reduc in 20 de metri cu pedala la fund abia cu 40 km/h pe un asfalt uscat si la o temp exterioara de 35 grade mi se pare un mare neajuns.
    pe jos nu era nisip nu era pietris.

    voi ati mai patit, indiferent de masina sa se duca pedala pe podea atunci cand intra abs-ul?
     
  2. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    O singura data am patit-o aproximativ ca tine dar a fost doar o atingere usoara fara incidente .
    Nu stiu daca se potriveste cazului tau in cazul meu schimbasem placutele
    de frana fata-spate si tocmai ce aveam 1 km
    de cand la schimbasem
    m-au trecut toata transpiratia :p.
     
  3. traian si decebal Audi Expert

    Înscris:
    4 Feb 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C8 45tfsi Quattro, Maserati Grecale Modena
    totusi, intrebarea mea este daca ati patit ca atunci cand calcati frana, pedala sa se duca de moale ce este pana la podea.
    in mod normal , indiferent cat de energic apesi pe frana, pedalei de frana i se termina cursa cu aprox 2-3 cm pana la podea insa la mine pedala s-a inmuiat si s-a dus pana jos de tot.

    la tine eu zic ca a fost ceva diferit.
     
  4. Ice_2k

    Ice_2k Gold Member

    Înscris:
    29 Dec 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi S5 B8.5
    nasoala treaba, nu prea-i ok... intr-adevar, si la mine cand pun frana si pe jos este f alunecos (gen gheata) pedala se intareste f sus, d-abia se duce 1-2cm.
     
  5. traian si decebal Audi Expert

    Înscris:
    4 Feb 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C8 45tfsi Quattro, Maserati Grecale Modena
    asa am patit iarna asta cu volvo s40 ce l-am avut. eram pe bulevardul timisoara iar pe jos era sticla fara ca eu sa stiu.
    apas frana si pedala se intareste ca naiba si abia am reusit sa o apas un centimetru.

    asta este reactia abs-ului pe drum f alunecos: intareste pedala ca naiba si nici intr-un caz nu o inmoaie asa cum am patit eu.
     
  6. Dr.Silviu

    Dr.Silviu Gold Member

    Înscris:
    13 Mar 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 2007
    Te-ai uitat la nivelul de lichid de frana? Poate ai scapari pe undeva...
     
  7. cristi231077

    cristi231077 Audi Expert

    Înscris:
    5 Sep 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    <<<<===
    Dute la un service care face ITP si verifica franele pe stand, ar trebui sa se vada daca nu prinde bine frana.
     
  8. Gibi Bronze Member

    Înscris:
    2 Apr 2008
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A4 2006 1,9 TDI
    E normal ca pe drum lunecos sa intre abs-ul mai repede - pedala de frana se intareste mai repede, pt ca coeficientul de frecare este mai mic(ruperea de aderenta apare mai repede); pe asfalt uscat, coeficientul de frecare este mare, alunecarea apare mai greu, forta de apasare la pedala creste, abs-ul isi intra in functie mai tarziu, cursa pedalei de frana se mareste.
    La tine, eu cred ca ai o problema pe circuitul de frana, aer pe conducte ??? Daca este aer, trebuie sa ai si pierderi de lichid, zic sa o duci la "doctor", nu te juca!
     
  9. glumaretzuu Gold Member

    Înscris:
    16 Mar 2008
    Locație:
    Bacău / Iași
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0TDI
    Daca ti-a facut doar atunci e o chestie f ciudata. Daca si acum iti mai face probleme cand franezi brusc atunci cu siguranta la service vor gasi problema. Sper ca nu se va putea spune despre Audi cum se zicea despre Dacie: "In frane si femei sa nu ai incredere.".Bafta si tine-ne la curent cu rezultatele!:icon_thumright:
     
    Ultima editare: 4 Iul 2008
  10. 4AUDI Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2007
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 Avant, 2003, 1.9TDI, 131CP
    n-ai incercat in cei 20m sa lasi frana si sa o apsi iar? adica apasari succesive? eu asa faceam la dacie cand era moale pedala :)

    pe de alta parte, cu siguranta ai o problema la frane, intamplarea ta e cea mai clara dovada, nu?

    du-te la un service neaparat, cu franele nu e de glumit!
     
  11. traian si decebal Audi Expert

    Înscris:
    4 Feb 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C8 45tfsi Quattro, Maserati Grecale Modena
    m-am uitat si nivelul lichidului este in regula.
    problema este ca nu mi-a mai repetat aceeasi figura cu toate ca am incercat de numeroase ori ulterior sa vad ce se intampla. masina frneaza de rupe si zici ca se dezmembreaza la cat de tare se infig anvelopele pe asfalt.


    ma gandeam si eu azi ca ar fi fost bine sa fi ridicat piciorul de pe frana si sa apas din nou insa in momentul ala in care se intamplau toate nu mi-a trecut asa ceva prin minte.

    ideea este ca pe drum alunecos , cand iti intra abs-ul , pedala de frana nu se inmoaie ci se intareste si abia o poti apasa. la mine reactia a fost inversa : pedala s-a inmuiat iar frana nu tinea deloc cu toate ca dadea impresia ca abs-ul lucreaza.

    naspa este ca maine dimineata plec in grecia si ma strange in spate. mai am un ford focus care are 12500 km. masina noua . si am calculat ca ma voi intoarce din grecia cu aprox 16000 km daca folosesc fordul iar oamenii mi-o scot din garantie pt ca nu i-am facut revizia.
    am doua masini noi si nu ma pot deplasa cu nici una.

    a picat ca un rahat intamplarea asta. cand merg pe strada am tot felul de filmulete imaginare in fatza ochilor cu incercari de a ma opri la semafor si cu masini si pietoni loviti.
     
  12. 4AUDI Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2007
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 Avant, 2003, 1.9TDI, 131CP
    de ce nu mergi acuma repede la un mecanic? sau macar o scanare, poate s-a stocat vre-o eroare ceva...
    repet, cu franele nu e de glumit!
     
  13. mihai23

    mihai23 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Mai 2008
    Locație:
    AB/TM
    Masina:
    A4 b5 facelift, AJM, sport heated leather seats, bose sound, Sport suspension OEM
    si eu am avut aceas problema ca si cea pe care o ai tu, cand nu apasam pedala mai ,,viloent,, nu farana bine deloc(mergea pedala in fund, intra abs-ul si farana ff ineficient)totul sa rezolvat cu o simpla aerisire a conductelor de frana de la rotiile din sapate mecanicul mi-a spus ca se acumuleaza aer datorita distantei mari dintre pompa de frana si roti.
     
  14. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    eu as fugi repede la service...masina e in garantie deci trebuie sa rezolve, insa la cum stau ei cu programarile....
    intr'adevar e simtoma de aer pe instalatie, dar nu mi se pare normal la o masina noua
     
  15. andreipit

    andreipit 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Ian 2008
    Locație:
    PITESTI
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI, 140 CP, 2005
    Referitor la sistemul de franare de la A4 b6, am citit ca pedala este echipata cu un senzor care detecteaza cat de puternic si rapid a fost actionata pedala, astfel incat in cazuri de urgenta, cursa pedalei scade cu aprox 3-4 cm daca pui frana brusc, incercati asta, mergeti si puneti frana brusc sa vedeti ca pedala este tare si mult mai eficienta. La tine se pare ca a functionat invers :(
     
  16. satwien

    satwien 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Apr 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B8
    Si eu zic ca e cazul sa mergi rapid la un service. In Bucuresti e imposibil sa te lipesti de o programare, dar du-te la Ploiesti (am uitat cum ii zice dealerului de acolo), sunt mult mai liberi si mai serviabili decat la Porsche. La sugestia unor prieteni am fost de doua ori acolo si am fost foarte multumit. De cat sa-mi fac nervi la Porsche, mai bine consum ceva motorina pana la Ploiesti si am rezolvat frumos si elegant problema.

    Revenind la problema ta, pare ca si cum franele nu ar fi fost aerisite dupa o interventie in sistem, ceea ce e ilogic, cred ca ne-ai fi spus daca era asta. Cati km are masina?
     
  17. Tha JiM

    Tha JiM 3rd Gear Member

    Înscris:
    20 Noi 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C7 2013, 2.0 TDI 177cp CGLC, multitronic
    Ma bag si eu aici cu un fel de problema.
    Cand ma urc in masina si vreau sa pornesc prima data apas frana, dupa care ambreiajul. aici apare "problema". Din cand in cand pedala de frana este intepenita sus. (ca si cum as fi apasat de mai multe ori pe frana cu motorul oprit). Din cate mi-am dat seama face asa mai mult dimineata. E cam enervant, ca parcarea din fata blocului e un pic in panta, si era cat pe ce sa iau un stalp in bara la o faza din asta.
    Ce ar putea fi? Dupa ce pornesc motorul pedala isi revine, iar in mers franeaza excelent..
     
  18. 4AUDI Silver Member

    Înscris:
    26 Aug 2007
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 Avant, 2003, 1.9TDI, 131CP
    e normal, pt. ca tu apesi frana inainte ca sa pornesti motorul. pompa servo actioneaza doar cu motorul pornit. se poate intampla ca frana sa nu fie tare, depinde cum ai oprit masina ultima data. adica daca ai oprit si ai ramas cu piciorul pe frana pana la oprirea motorului, pedala va fi tare. daca opresti masina pe loc, apoi iei piciorul de pe frana si abia dupa cateva secunde opresti masina, atunci pedala nu va mai fi tare la urmatoarea pornire.
    iar ca sa nu ai probleme din cauza pantei, trage frana de mana si totul se rezolva. oricum nu e prea sanatos sa stai cu frana apasata.
    parerea mea, sper sa nu fi gresit pe undeva...
     
    Ultima editare: 8 Iul 2008
  19. Moldovan Dan 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Sep 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    a5 sportback
    am patit si eu

    am franat o data violent,sa intarit pedala,a batut abs de cateva ori si totusi franarea a fost pe o distanta mult mai mare ca de obicei si masina sa dus din spate in lateral stanga.
     
  20. andreipit

    andreipit 3rd Gear Member

    Înscris:
    26 Ian 2008
    Locație:
    PITESTI
    Masina:
    Audi A6 2.0 TDI, 140 CP, 2005
    Si eu am patit la fel....:((

    ieri cu circa frana la 70 km/h am pus frana brusc, in acel moment pedala era foarte tare si nu la fel de eficienta ca de obicei! Am incercat apoi sa repet, sa vad daca se mai intampla la fel....nu a mai reaparut problema
     

Distribuie pagina asta