1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Bujii incandescente A4 B8 - martor aprins in bord - schimbare - cuplu de strangere

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de Silviu 28, 19 Sep 2012.

  1. Silviu 28

    Silviu 28 1st Gear Member

    Înscris:
    26 Apr 2009
    Locație:
    constanta
    Masina:
    Audi Q5 2.0 TDI 2018 Quattro
    Va salut! Am ajuns la 90.000 km iar la carte scrie ca tb sa schimb bujiile. Voi ce parere aveti chiar tb sau sa mai fac km? Ele costa 300 lei sunt originale. Vreau pt siguranta mea a masinii...
     
  2. ajaccio 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Sep 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    A4 2.0 Tdi 2008
    Din semnatura vad ca ai un 2.0 TDI.
    Din cate retin eu la 90.000 se schimba bujiile la motoarele pe benzina (cel putin asa e trecut in caietul de intretinere in limba germana)
     
  3. glumaretzuu Gold Member

    Înscris:
    16 Mar 2008
    Locație:
    Bacău / Iași
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0TDI
    La diesel se schimba bujiile cand pica, nu la un anumit numar de km. Ele sunt utile la pornire si pana la cateva minute cand e rece afara. Eu am schimbat o bujie incandescenta la 70000 km; aparea si pe VAS eroare.
     
  4. madalinc

    madalinc Bronze Member

    Înscris:
    13 Mai 2013
    Locație:
    Pitești
    Masina:
    A4, b8, 143cp
    Bujiile nu functioneaza decat la temperaturi negative.
     
    Ultima editare de un moderator: 28 Mar 2014
  5. anarchy

    anarchy Gold Member

    Înscris:
    15 Dec 2007
    Locație:
    Wild West
    Masina:
    A6 C7 3.0TDI
    eronat... bujiile functioneaza in unele cazuri si cand e motorul cald... la anumite turatii...
    la masinile mai noi nu-s folosite doar pentru pornire... ci si pentru reducerea poluarii.
    de asemenea sunt implicate si in procesul de regenerare.
    functionarea lor nu este de tip on/off. sunt controlate de un calculator dedicat sau de ECU si se incalzesc progresiv si gradual prin intermediul unei comenzi de tip PWM, in functie de cat e nevoie.
     
    Berescu vali și Catalin_Kta apreciază asta.
  6. madalinc

    madalinc Bronze Member

    Înscris:
    13 Mai 2013
    Locație:
    Pitești
    Masina:
    A4, b8, 143cp
    Cred ca ele sunt de vina atunci, nu au fost schimbate de 100 de mi de km. La temperaturi scazute la pornire trepida motorul cu exceptia zilei de azi, dar nu s a mai intamplat de mult.
     
  7. midsummer

    midsummer 3rd Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2013
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B8 Avant 2011, 2.0TDI CAGA, Multitronic
    Eu am o bujie arsa si mi s-a spus ca ele nu ajuta decat la pornire, iar in cazul motoarelor diesel se poate merge si in 3.

    Oricum intentionez sa o schimb, dar...asa sa fie oare ?
     
  8. anarchy

    anarchy Gold Member

    Înscris:
    15 Dec 2007
    Locație:
    Wild West
    Masina:
    A6 C7 3.0TDI
    ti s-a spus gresit... nu e deloc adevarat.
    se poate merge si in 2-3 bujii, dar asta nu inseamna ca masina merge bine.

    madalin : Daca e vreo bujie arsa iti da pe diagnoza lucrul acesta...
    check-ul se face in fiecare zi ...
     
  9. BogdySBR

    BogdySBR 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Aug 2013
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Q5 40TDI
    pai atunci de ce crezi ca au mai pus 4 dca merge si in 3??:keule:
     
  10. midsummer

    midsummer 3rd Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2013
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B8 Avant 2011, 2.0TDI CAGA, Multitronic
    Multumesc pentru clarificari.
    Si mie mi s-a parut ciudata informatia...cu atat mai mult cu cat mi-a fost spusa dupa o diagnoza in reprezentanta Audi din Timisoara. :-)
     
  11. anarchy

    anarchy Gold Member

    Înscris:
    15 Dec 2007
    Locație:
    Wild West
    Masina:
    A6 C7 3.0TDI
    sunt cei mai "priceputi" aia de la porsche tm ...
    evita-i
     
  12. midsummer

    midsummer 3rd Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2013
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B8 Avant 2011, 2.0TDI CAGA, Multitronic
    Intr-un final, am reusit sa-mi gasesc timp sa schimb bujia defecta cu una OEM, Beru.
    Nu stiu in ce masura e efect placebo, dar am impresia ca am scapat de un usor tremurat al motorului la relanti. Are logica ?
     
  13. anarchy

    anarchy Gold Member

    Înscris:
    15 Dec 2007
    Locație:
    Wild West
    Masina:
    A6 C7 3.0TDI
    Are :) evident
     
    Bogdanbyby apreciază asta.
  14. piumarius

    piumarius 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Dec 2013
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A4 2.0 TDI Quattro S-line | 170 CP | 2011
    Bujiile incandescente functioneaza 5 sec la pornirea motorului, atat. Nu vad logica cu relantiul.
     
  15. anarchy

    anarchy Gold Member

    Înscris:
    15 Dec 2007
    Locație:
    Wild West
    Masina:
    A6 C7 3.0TDI
    nu e deloc adevarat.
    logica asta era la masinile vechi
     
  16. piumarius

    piumarius 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Dec 2013
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A4 2.0 TDI Quattro S-line | 170 CP | 2011
    Singurul moment in care bujiile pot functiona mai mult este la pornirea la rece (prima pornire) unde, in functie de temperatura motorului, acestea pot functiona pana la 3 minute. In acest caz putem vorbi de o influentare a relantiului.
    In toate celelalte cazuri nu influenteaza cu nimic relantiul.
     
  17. celo

    celo Silver Member

    Înscris:
    1 Iul 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0 TDI CAGA 2010 @ 180HP/400NM
    @piumarius & anarchy Si eu stiam (poate bine,poate rau) ca au rol doar la pornirea la rece(cel mult in primele 3 minute de la pornire). Acum daca nu este corecta informatia(in speta la motoarele de generatie noua) ar fii foarte interesat de aflat si detaliat.Poate daca gasim un articol dintr-o sursa credibila care sa detalieze problema,am putea rezolva dezbaterea asta,mai bine (zic eu) daca sa va contraziceti unul pe celalalt.
     
  18. madalinc

    madalinc Bronze Member

    Înscris:
    13 Mai 2013
    Locație:
    Pitești
    Masina:
    A4, b8, 143cp
    Eu am observat ca dimineata in garaj dupa ce stationeaza noaptea, cand pun contactul uneori se aprinde spirala aceea de la buji. Deci uneori motorul porneste cu ajutorul acelor bujii chiar si la 15 grade afara.
     
  19. piumarius

    piumarius 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Dec 2013
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A4 2.0 TDI Quattro S-line | 170 CP | 2011
  20. anarchy

    anarchy Gold Member

    Înscris:
    15 Dec 2007
    Locație:
    Wild West
    Masina:
    A6 C7 3.0TDI
    uitati aici documentul de la VW de SSP (self study program) :
    http://www.volkspage.net/technik/ssp/ssp/SSP_316.pdf


    principiul de functionare al systemului integral este explicat incepand cu pagina 34.
    in a doua jumatate a paginii 37 gasiti argumente la ce vi-am spus.
    eu detin altfel de informatii mult mai stufoase ca acolo, deoarece fac softul pentru asa ceva. acolo gasiti un mic rezumat pentru public.

    informatia de acolo este putin invechita si ea... si cu normele euro 5 si euro 6 functionalitatea bujiilor incandescente a fost extinsa si putin schimbata.

    un tip "mai modern" de system gasiti in acest SSP incepand cu pagina 48 :
    http://www.natef.org/NATEF/media/NATEFMedia/VW Files/2-0-TDI-SSP.pdf
     

Distribuie pagina asta