1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Turbina motor diesel la A4 B8 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de strumfyspm, 12 Apr 2012.

  1. strumfyspm Guest

    Stie cineva ce fel de turbina are motorul CAGA?

    Ma refer daca are sau nu geometrie variabila si, scuze, ce inseamna?
     
  2. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Are geometrie variabila. Inauntru sunt niste paleti care din cauza turatiei motorului isi modifica asezarea in turbina. Asta inseamna geometria variabila. Turbinele motoarelor diesel fabricate de catre grupul VAG dupa anul 1998 au geometrie variabila.
    Exista pe You-Tube si pe internet in general niste filmulete exemplificatoare. Bafta.
     
  3. marianu

    marianu Silver Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A6 2019 2.0 204 cp
    mai e vreun coleg la care suiera turbina?a mea face la o anumita turatie zici ca e o cucuvea....
     
  4. celo

    celo Silver Member

    Înscris:
    1 Iul 2013
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B8 2.0 TDI CAGA 2010 @ 180HP/400NM
    Nu stiu cat de multa "suiera" la tine,dar si a mea "suiera". Am intrebat intr-un service de profil din Bucuresti daca este normal,dupa ce s-a "ascultat" turbina s-a decretat cum ca ar fi normal nivelul de zgomot.
     
  5. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
    Turbina trebuie sa suere, acum depinde cum.

    Una peste alta turbinele de pe motoarele de 143cp sunt KKK, de altfel recunoscute pentru sueratul mai pronuntat fata de un Garet spre exemplu.

    In ce conditii ai sunet mai pronuntat? In acelerare? In revenire din presiune? La ture putine, la ture multe?

    Pentru a fi sigur ca turbina lucreaza in parametri poti face un log in treapta 3, full throttle, de la 1800-1900ture pana treci de 4000.


    Un suerat poate aparea si din cauza unui furtun spart, nu doar datorita unei turbine defecte.
     
    malita florin apreciază asta.
  6. marianu

    marianu Silver Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A6 2019 2.0 204 cp
    cam pe la 1600-1800 rot apare acel suierat.
    daca este furtun spart, ar trebui sa scoata fum negru si sa nu traga nu?
    MAF arata valorile normale.
    ma gindesc sa curat egr-ul.
     
  7. xstefan10

    xstefan10 2nd Gear Member

    Înscris:
    30 Sep 2012
    Locație:
    Târgu Jiu / București
    Masina:
    Audi A4 B6, 1.9 tdi AVF, 2003
    Am si eu o intrebare: audi a4 b8 2.0 tdi CAGA, are turbina cu geometrie variabila ca la modele precedente?
     
  8. dorutzu74 5th Gear Member

    Înscris:
    21 Apr 2009
    Locație:
    Vaslui
    Masina:
    A6, 2011, CAHA, 125 KW, A4,2009,CAGA,105KW
    Nu prea ai sa vezi fum in spate la motoarele CR, pentru ca au filtru de particule. Ala exact aia face: elimina fumul din spate.
     
    smurff apreciază asta.
  9. marianu

    marianu Silver Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A6 2019 2.0 204 cp
    da,are geometrie variabila,insa e actionata cu vacum si controlata electronic
     
  10. nikku 1st Gear Member

    Înscris:
    17 Mai 2012
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    A4 B7 2007 1.9 115cp s-line
    Salut,
    Intrebare, a mea se aude normal, suieratul acela lin si placut pana calc mai tare, atunci acelo suierat este acoperit cu un zgomot ca de flex indepartat, iau piciorul de pe ac dispare, accelerez tare apare iar, aveti pareri?
     
  11. slabutzggg

    slabutzggg 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Dec 2013
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B8, 2.0 TDI, 2009
    Am aproximativ 80 mii km si a inceput si a mea sa suiere( apare pe la 1600-1900 rot, mai ales la prima pornire, dupa nu mai face). Ma gandesc ca deznodamanul este unul lesne de intes, probabil in viitorul apropoat o sa se blocheze turbina si nu o sa mai functioneze.
     
  12. cristyyy2003 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Aug 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    A4
    Turbina motor diesel 2.0TDI la A4 B8 - probleme diverse - cauze si rezolvari

    Salutare,

    N-as fi vrut sa deschid un topic nou, dar cum cel dedicat ptr acest tip de probleme este inchis mi-am permis sa deschid un topic nou. Daca am ratat la lectura mea pe diagonala si la "search" si problema este deja dezbătută acolo, va rog sa inchideti / stergeti acest topic.

    Așadar, problema este următoare: la prima pornire - dimineata in general se întâmplata asta, se aprinde intermitent martorul de "bujie". La a doua pornire acesta nu se mai aprinde.
    Dupa 1-2 zile rămâne aprins martorul "check engine". La o diagnosticare făcută pe "genunchi" eroarea este:P2563 - Turbocharger Boost Control Position Sensor Cricuit / Range Performance (INTERMITENT).
    Am sters eroarea dar a reparut dupa acelasi scenariu de mai sus.
    Prima încercare de rezolvare a problemei am încercat-o la Porsche Vest 2. Dupa o diagnosticare amanuntita au spus ei, mi-au dat la înlocuit "Senzor Poziție Supapa Vacuum Turbina" (pret 317lei). Cum produsul nu se afla pe stoc, am ales sa fie comandat iar intervenția sa fie făcută intr-o locatie mai convenabila pentru mine - Audi Pipera.
    A doua încercare, ati intuit corect, înlocuirea senzorului indicat de Porsche Vest 2 la Audi Pipera. In acest service s-a înlocuit senzorul dar problema persista - de altfel mi-au pus senzorul meu pe masina din moment ce nu era defect.
    Acum..diagnosticarea lor ma lasa "rece" la propriu! Diagnosticul este turbina defecta! Dar nu turbina propriu zis ci nush ce senzor de vacuum care vine capsulat pe / in turbina, zic ei. Pret reparatie: 7600lei turbina noua + garnituri + manopera cu un total de ~10000lei.

    Întrebarea mea este: chiar este capsulat? Nu exista nicio metoda de reparare / înlocuire doar pentru acel senzor?

    Masina are 103000km (REALI) si o am de aproximativ 2 saptamani.

    Multumesc ptr ajutor!
     
    Cornel CR apreciază asta.
  13. cristyyy2003 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Aug 2014
    Locație:
    București
    Masina:
    A4
    Revin cu un update. Dupa ce am aprofundat subiectul pe forumuri (Locale si externe) i-am rugat pe baietii de la Porsche sa verifice furtunul de vacuum turbo (aici m-a ajutat si @cipos).
    De la un deviz de 10000lei am ajuns sa platesc cateva sute de lei.
    Problem solved!
     
  14. bogdan_TM

    bogdan_TM 3rd Gear Member

    Înscris:
    19 Dec 2010
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B8 | 2008 | 2.0 TDI (CAGA)
    Turbina

    Problema: Axul de la turbina rupt

    Va salut! Venind din concediu, imi apare in bord martorul de la ulei si un mesaj in care scria sa opresc motorul si sa verific uleiul. Am oprit motorul, l-am lasat cateva minute, dupa care am verificat. Uleiul era in limitele normale. Pornesc din nou la drum si aud o bataie metalica la motor, care m-a cam speriat. Am sunat un prieten mecanic si mi-a spus ca e pompa de ulei si ca masina trebuie adusa pe platforma. Am adus-o pe platforma la Porsche Timisoara si dupa o constatare mecanica la ei, mi-au spus ca s-a rupt axul de la turbina si ca turbina trebuie inlocuita. Cost piese aproximativ 9000lei. Mi se pare exagerat asa ca am zis ca nu o repar la ei.

    La recomandarea lui anarchy as vrea sa pun o turbina pentru motorul de 170 de cp, (CAHA). Ca daca tot trebuie schimbata, as vrea ceva mai bun si sa se si potriveasca cu softul masinii, care are acum in jur de 170cp. Stiu ca turbina e KKK si as vrea sa pun una Garrett, dar nu am gasit.

    Imi puteti da va rog o serie de sasiu de la un motor CAHA de 170cp? As vrea sa caut turbina pe original in prima faza.

    Astept pareri si sfaturi si multumesc anticipat!

    Bogdan.
     
  15. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
    Salut.

    Imi pare rau pentru intamplare!

    Nu te pot ajuta cu sfaturi exacte, dar ma decalar interesat de aceasta modificare. Turbina de 170hp pe motor 143hp.
    Din cate stiu cea de 170hp este Borgwarner bv43A iar cea de 143 este Borgwarner bv43.

    Mi-ar fi de mare ajutor cat mai multe informatii legate de aceasta mutare.
    Din cate stiu, turbinele nu sunt chiar plug&play, dar sunt relativ usor de schimbat intre ele.

    Spor si te rog sa postezi aici detaliile schimbarii.

    Multumiri.
     
    Ultima editare: 23 Sep 2014
    malita florin apreciază asta.
  16. robertnrm 3rd Gear Member

    Înscris:
    20 Iun 2008
    Locație:
    Bucuresti/Pitesti
    Masina:
    Audi Q5 8R FL, CGLC, 2014
    Turbina de CAHA are codul original 03L145702E sau 03L145701E(eticheta unde este poansonat codul este galbena la caha si albastra la caga), iar pe langa turbina trebuie inlocuit si amortizorul care are codul 03L131111G, care este confectionat din plastic la 170 cp comparativ cu cel de 143 cp care este din otel, dar diferenta majora fiind la flansa de prindere.
    In rest totul ar trebuii sa fie plug&play.
     
  17. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
    La ce de pe galerie sau la evacuare spre DPF?
     
  18. robertnrm 3rd Gear Member

    Înscris:
    20 Iun 2008
    Locație:
    Bucuresti/Pitesti
    Masina:
    Audi Q5 8R FL, CGLC, 2014
    Este vorba doar de flansa amortizorului, flansele catre dpf si cea de pe galerie sunt identice.
     
  19. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
    Asta este o veste foarte buna!
    Din ce imagini am mai vazut mi se parea ca cele trei prezoane de pe galerie sunt mai distantate la BV43A fata de BV43.

    O alta intrebare: Dupa schimbarea amortizorului se mufeaza in conucta existenata pe masina, sau trebuie alta? Cea pentru motorul de 170hp?
     
  20. marianu

    marianu Silver Member

    Înscris:
    31 Aug 2011
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    A6 2019 2.0 204 cp
    de curiozitate citi km are masina?
     

Distribuie pagina asta