1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Sistemul Quattro si sistemul de transfer (Diferential) - montare ulterioara la A4 B8

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de biciu, 15 Mai 2012.

  1. biciu 2nd Gear Member

    Înscris:
    13 Apr 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi Q5, 2.0TDI CGL, 2011
    Salut !

    Sunt confuz referitor la niste detalii. Itentionez sa schimb uleiul si filtrul (cum spune in carte) pt sistemul Torsen.
    Cineva mi-a spus ca se schimba uleiul in doua locuri (si in fatza si in spate !?!). La reprezentanta am cerut o oferta si mi-au dat pe oferta doar uleiul si un filtru.
    Aici pe forum vad ca se discuta si de schimbatul uleiului in "cutie" (imi imaginez ca e vb de cutia de viteze) odata cu cel din Torsen.

    Rog pe cineva care stie, sa imi spuna exact care sunt locurile unde se schimba strict uleiul pt Torsen (nu ma intereseaza sa schimb si uleiul din cutia de viteze). Filtrul stiu ca e undeva pe puntea din spate. Dar care este locul din "fatza" unde mai trebuie schimbat uleiul ? Si este vorba de 2 tipuri de ulei ? (unul pt fatza si altul pt spate ? )
    Si aici dau un citat dintr-un post anterior al acestui topic :
    "Differential oil grade front SAE- 75W/90 Synthetic
    Differential front (AT) - 1,1 L
    Differential oil grade rear SAE - 75W/90
    Differential front - 1,5 L"

    Multumesc !
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Iul 2015
  2. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    din cate stiu eu , s-ar putea sa gresesc.....la masina ta trebuie trei tipuri de uleiuri. Unul pentru cutie , unul pentru sistemul torsen si altul pentru grupul pe spate. Acum depinde .....nu sunt sigur. Indiferent ....sfatul meu e sa-i schimbi si uleiul in cutie si pe cel la puntea spate....si sa pui numai original.
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Iul 2015
  3. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    biciu trebuie sa folosesti 2 tipuri de uleiuri pentru sistemul Torsen: unul pentru grup si altul pentru diferential. Atentie mare ce fel de ulei cumperi, de unde si mai ales atentie mare la cine te duci sa faci acest schimb de ulei. Vezi ca nici la reprezentanta nu procedeaza uneori in mod corect. Bafta.
     
    Ultima editare: 9 Iul 2015
  4. biciu 2nd Gear Member

    Înscris:
    13 Apr 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi Q5, 2.0TDI CGL, 2011
    Cristi m-ai scos din dilema. Deci pana la urma, chiar trebuie schimbat din 2 locuri. Am cerut o oferta de la Brady, pe Iuliu Maniu si in oferta vad trecut doar 1 Buc ulei (G055175A2 ) si 1 Buc filtru + manopera. Chestia asta imi da de inteles ca il vor schimba numai dintr-un singur loc (cel mai probabil din spate).
    Schimbul am sa-l fac in mod cert la o reprezentanta cu "piesele" tot de la ei. Am sa sun maine si la Porsche sa vad poate ei sunt mai destupati si stiu despre ce e vorba.
    Pana atunci, poate cineva sa imi recomande o reprezentanta unde a facut acest schimb de uleiuri si filtru si a fost multumit ?
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Dec 2013
  5. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    daca tot schimbi uleiul in diferential si in grupul pe spate ...de ce nu schimbi si in cutia de viteze ?
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Iul 2015
  6. biciu 2nd Gear Member

    Înscris:
    13 Apr 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi Q5, 2.0TDI CGL, 2011
    Am sunat si la Porsche si aceeasi oferta am primit. Mi-au zis ca se schimba numai intr-un singur loc (probabil in grup) si asta pt ca asa este prevazut in manualul de service. In rest nu se recomanda schimbarea altui lichid (referitor la Torsen) de catre producator. Pentru acelasi motiv nu schimb nici uleiul din cutia de viteze. Si Porsche si Brady mi-au zis ca nu se schimba decat la cererea explicita a clientului, pt ca acest schimb nu este recomandat in cartea de service.
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Iul 2015
  7. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    Nu scrie ca nu este recomandat ca si operatiune, scrie ca nu este obligatoriu. Schimbul acestui ulei se face la cererea explicita a clientului pentru ca durata de viata a masinilor si numarul de km facuti pentru o masina este in medie cam cat folosesc vesticii. Ei zic ca e lifetime, in fine, fiecare face ce vrea. Daca ar fi sa o iei asa poti merge cu un ulei in cutia de viteze vreo 20-30 de ani daca te tine masina pentru ca nu scrie in carte ? Asta e pur marketing ca sa demonstreze ei cat de ieftine sunt masinile lor de intretinut si ce costuri mici au. Mai e o varianta: nici nu prea au interes ca masina ta sa dureze prea mult, ca sa-ti cumperi alta peste cativa ani. Multa bafta, faci ce vrei.
     
    Ultima editare de un moderator: 17 Mai 2012
    lowlife și Mimpos apreciază asta.
  8. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Aici parerile sunt imparetite clar in doua::)
    -cei care merg cu ochii inchisi pe "recomandarile" reprezentantelor
    -cei ce mai au alte cunostinte tehnice de mecanica,chimie etc
     
  9. DeViAnS

    DeViAnS Gold Member

    Înscris:
    15 Sep 2011
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A4, CGLC, 2013 - Quattro
    La miscarea axiala stanga/dreapta cardanul trebuie sa fie fix, sau este permis un mic joc? Nu pocneste la plecare de pe loc sau decelerare.
     
  10. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Miscarea asta o faci cu motorul oprit cutia de viteze fiind pe liber (punctul zero) / neutral adica incerci sa misti cu mana cardanul ?
     
  11. DeViAnS

    DeViAnS Gold Member

    Înscris:
    15 Sep 2011
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A4, CGLC, 2013 - Quattro
    da.. motorul oprit, pe liber (manuala), incerc sa invart de el si are un mic joc.. o cursa totala de ~ 3-4 milimetri.
     
  12. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cardanul si transmisia Quattro au toate la un loc o marja de joc tehnologic. Daca se amplifica aceasta marja/toleranta si iti iese din cote atunci faci niste investigatii suplimentare.
    Oricum masina nu este noua si in plus nu este bine sa abuzezi de plecari in forta sau iarna sa fortezi inutil transmisia. De obicei flansa cardanica sau crucea cardanica da nastere la aceste jocuri peste toleranta admisa dar nu numai ele. Orice fier se uzeaza in timp si automat vei capata niste jocuri in transmisie/cardan. Deocamdata daca nu sunt zgomote evidente si vibratii nefiresti lasa lucrurile asa. Bafta.
     
    Ultima editare: 14 Oct 2015
    Daniel Moldovan apreciază asta.
  13. DeViAnS

    DeViAnS Gold Member

    Înscris:
    15 Sep 2011
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A4, CGLC, 2013 - Quattro
    ok, multumesc mult pentru sfaturi. Bafta
     
  14. molecula 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Noi 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4, 2.0 TDI CAHA Quattro 170hp, 2011
    Salut, tot nu imi este clar, exista ulei pt grup si ulei pt torsen si inca un filtru la grup? As vrea sa le schimb si eu eventual si filtrul. Imi recomandati un service in Bucuresti?
     
  15. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    Da. Exista masini quattro care au 3 uleiuri, ca sa zic asa. Un ulei se schimba la cutie, unul la diferentialul.torsen care este lipit de cutie si al treile ulei la grupul pe spate la puntea spate. Sunt modele de quattro care au numai la cutie si grup pe spate. Depinde de modelul cutiei. La cutie nu e ca la motor. Aici e mai complicat si mai delicat cu uleiul. Trebuie sa fii foarte atent deoarece un singur tip de vascozitate ...spre exemplu 75W90 sa fie de fapt vreo 4-5 tipuri de ulei care NU si NU se potrivesc de la o cutie la alta, ar in mod cert uleiul de la grupul pe spate nu este acelasi ca uleiul din cutie desi au aceleasi vascozitati. Sunt doua coduri diferite cu ulei diferit. Multi se duc la magazine " buna ziua șefu vreau ulei de cutie” ii da șefu un ulei de cutie ...”din ala bun” si gata . A rezolvat problema. Incep sa pice si apoi ” e proaste domle Audili astea...e proaste mi-a picat cutia de viteze” Trebuie sa intri in program sa vezi exact tipul de masina, de motor, de cutie pe care il ai si acolo specifica codul de piesa de original pentru uleiul respectiv. La fel sa faci si cu diferentialul si grupul pe spate. Ei ....exact uleiul ala sa-l pui. In general il gasesti cam pe la reprezentante si e despul de scumpicel. Gasesti si de la producatori gen FEBI , SWAG, sau Motul Castrol etc...dar trebuie sa aiba trecuta pe eticheta exact norma de ulei. In general incepe cu G 052....iar ultimele doua reprezinta flaconul ( 0.5 / 1 / 5 litri )
     
    Ultima editare: 27 Noi 2015
  16. molecula 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Noi 2015
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4, 2.0 TDI CAHA Quattro 170hp, 2011
    Si un service care sa faca schimbul si sa abia si uleiul corespunzator imi puteti recomanda? Poate si un cost macar aproximativ.
     
  17. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    In general un service catusi de putin serios poate face acest schimb. In legatura cu uleiul, aveti doua variante. Fie rugati un coleg de pe forum care are ETKA sau ELSA sa va spuna exact tipulbde cutie si ulei, fie va.duceti la.reprezentanta Audi si pe baza seriei de caroserie o sa va dea uleiul potrivit. Nu recomand schimbul in reprezentante deoarece acolo te poti trezi cu surprize neplacute. Uleiul este destul de scump. In jur de 140 lei/ litru, dar o cutie de viteze este 4000 de euro. Un service nu recomand deoarece din 2008 de cand.sunt in Bucuresti, inca nu am gasit un service care sa-mibplaca si care sa-mi dea increderea necesara. Eu inca ma duc la mecanicul meu de la Focsani, care, ca o paranteza, tocmai a facut un motor de A7 zilele trecute deoarece proprietarul a avut bani sa dea 35.000 de euro pe masina, dar a pus ulei de la coltul blocului, atentie, cel mai ieftin si slab ulei pe motiv ca face multi km, il schmba des si nu avea.chef sa dea asa de multi bani pe un schimb. Pentru schimb ulei cutie, ai putea sa vorbesti cu colegul CATA181 care si-a schimbat si el la A6 din 2012 si pe deasupra este si foarte bun in tot ceea ce inseamna electrica/electronica la grupul VAG si are toate programele si testerele posibile. Face totul din pasiune si posibilul din imposibil. El te poate ajuta cu o recomandare schimb ulei sau pote chiar ti-l.poate schimba el deoarece stie cam tot ce inseamna audi. Nu este o operatiune complicata dar este o operatiune care necesita seriozitate si nu "las' ca merge si asa"
     
  18. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Aici pe acest topic discutam despre ulei la grup si diferential si diverse probleme ale sistemului Quattro nu despre cutia de viteze. Ca sa nu fiu nevoit sa sterg/editez mesajele si sa sa va suparati ulterior, nu mai discutati despre altceva decat scrie in titlul topicului. Multumesc.
     
    molecula apreciază asta.
  19. Alex aiden 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Dec 2016
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4 2.0tdi CGLC quattro 2014
    Buna ziua!acum 3 săptămâni am achiziționat un audi a4 b8.5 2014 cu s tronic 177 cp și quattro. Intre timp am observat ca la virarea roților în timpul plecării de pe loc se aude o vibratie și toată masina intra ușor în rezonanta, ea se simte și în volan! Am fost la un mecanic și mi a spus ca este sunetul este normal din cauza sistemului torsen.Este cazul sa ma duc la dealer pentru o constatare ? S a mai întâlnit cineva cu zgomotul acesta ? Se poate rezolva în vreun fel? Multumesc
     
  20. biju2000

    biju2000 5th Gear Member

    Înscris:
    22 Noi 2016
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 8.5 Allroad, S-Tronic, 2.0 TDI 177CP, CGLC, 2014
    Ultima editare: 29 Dec 2016
    Alex Pinti și Dobritan sorin apreciază asta.

Distribuie pagina asta