1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Electroventilatoare motor la A4 B6 - functionare - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B6 (2001 – 2005)' creată de NoReflex, 5 Ian 2009.

  1. NoReflex 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4, 1.6, 2002
    Salut!

    Ma numesc Ionut si sunt din Timisoara.
    Vara trecuta mi-am cumparat prima mea masina, un Audi A4 din 2002 cu motor pe benzina de 1.6 litri.
    Totul a mers ok pana acum vreo luna cand am plecat cu masina pe la 5 dimineata. A pornit ok, a mers bine vreo 10 km pana am iesit putin din oras cand deodata nu a mai vrut sa se accelereze. Am tras pe dreapta si am oprit motorul dar am observat ca ventilatorul de la radiator se invartea in continuare. Am sunat un coleg si mi-a spus ca poate sa fie de la sigurante asa ca le-am scos si le-am verificat pe toate (in timpul asta ventilatorul mergea in continuare). De frica sa nu-mi descarce de tot bateria am deconectat-o. Dupa asta am mers la un service (remorcat) unde mi-au scos mufa de la ventilator ca sa nu mai porneasca si asa am mers de atunci.
    Problema pe care am observat-o mai greu e legata de incalzirea motorului. Daca stau cu masina pornita pe loc in aproximativ 20 de minute temperatura apei ajunge la 90 de grade dar cum plec cu ea scade la 50 (sau mai jos ca nu pot fi sigur cat indica ceasul cela).
    Din cate m-am priceput si eu m-am gandit ca e blocat termostatul pe deschis si motorul trebuie sa incalzeasca toata apa din instalatie si din radiator (asa ca trebuie sa astept mult timp pana sa pot porni incalzirea sa imi incalzeasca habitaclul) si tot din motivul asta cand masina e in mers aerul raceste apa din radiator si temperatura scade sub 50, iar cand se intampla asta - caldurica mai pe sponci :(
    Din cate am inteles termostatul care imi trebuie mie costa cam 300 - 350 RON. Eu as vrea sa il cumpar dar am o retinere legata de problema cu ventilatorul - poate vreun senzor de temperatura de la motor e defect si computerul tot comanda pornirea ventilatorului si e posibil sa influenteze si functionarea termostatului (un fel de comanda mai prioritara - ca am vazut ca termostatul asta e mai complicat decat alea pe care le-am vazut pe Discovery la "How it's made" - adica doar un corp metalic).

    Am cautat pe acest forum diferiti termeni ("incalzire motor", "ventilator pornit","termostat deschis") si alte variatiuni dar devreme ce nu stiu exact care este problema nu prea stiu ce sa caut.

    Va multumesc anticipat si va doresc un an nou cat mai bun!

    Numai bine,
    Ionut
     
  2. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    1.in primul rand schimba termostatul unul bun ajunge 60-70 ron Behr,Wahler cu cat mergi mai mult asa o sa ai probleme cu altele si in special pompa de benzina temp.trebuie sa stea punct 90 de grade C indiferent unde conduci.
    2.ca mergi fara ventilator este foarte rau cat a fost rece afara si nu ai fortat-o nu ai avut probleme nu inseamna ca nu o sa ai pe viitor .
    Ventilatorul are un rol bine definit chiar si iarna te poti trezi sa-ti fiarba vasul de expansiune.
    Modelul tau nu e pe fulie are o termocupla care cupleaza si decupleaza in functie de temperatura .Ai aici o schema.
    Cu motorul pornit si Ac off avem:
    temp coolant ________vent mare___vent mic(aux)
    F18 termoswitch________ V7__________V35
    sub 91 grd C ___________Off_________ Off
    intre 92 si 97 _________stage 1 _______Off
    intre 98 si 105 ________stage 2 _______Off

    Cu motorul pornit si Ac on avem:
    temp coolant ____Presiune AC _____vent mare____ vent mic(aux)
    F18 termoswitch ___F 129 ___________V7 ___________V35
    peste 98________ peste 16________ stage 2________ stage 2
    sub 98 __________peste 16 ________stage1_________ stage2
    peste 98 __________sub 16________ stage2 _________stage1
    sub 98 ____________sub 16________ stage1 _________stage1

    ...deci vezi unde este termocumpla asta ,tu ai o problema de natura electrica.;)

    PS...atentie aici discutam despre masinile ce nu au ventilatorul pe fulie ventilatorul nu porneste odata cu pornirea motorului ci dupa 91 grade C.
     
    Ultima editare: 5 Ian 2009
  3. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Parerea mea este ca mecanicul care ti-a scos prima data mufa de la ventilator este bun de tinut aproape.Cum sa scoti mufa de la ventilator,daca iti fierbea motorul?Termostatul asa cum a spus si iulian nu sare de 100 ron,hai maxim 150 ron daca il iei de unde nu trebuie.Verifica tot ce tine de sistemul de racire.Temperatura motorului trebuie sa stea la 90 de grade in sarcina si la -20 de grade cu clima pornita la maxim.Asculta-l pe iulian ca se pricepe,nu stiu cum este la motorul tau,dar tinand cont ca pana acum jumatate de an am condus benzinar si am trecut pe diesel,pot sa-ti spun ca benzinarul se incalzeste mult mai repede.Consumul cum este daca mergi cu motorul rece asa cum se intampla acum?Nu forta motorul pana nu rezolvi problemele.Bafta si tine-ne la curent
     
  4. NoReflex 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4, 1.6, 2002
    Salut!

    Vă mulţumesc frumos pentru răspunsuri!

    Din câte am înţeles va trebui să schimb termostatul (acesta închide si deschide circuitul de răcire) şi termocupla (care porneşte si opreşte ventilatorul - o mică întrebare aici : termocupla controlează ambele ventilatoare sau sunt două termocuple, pentru fiecare ventilator?).

    suntzmeu, când mi-a scos mecanicul mufa motorul era "rece" (am ţinut maşina pornită cam 30 de minute pe loc iar când a ajuns la 90 de grade am pornit încălzirea şi nu a mai urcat).
    Cât despre consum ... nu am observat diferenţe : în medie consumă 5-6 l afară şi 8-9 în oraş - estimez şi eu pentru ca la mine computerul de bord nu îmi indică consumul instantaneu ci doar câţi km mai pot să merg cu ea :(

    Încă o întrebare pentru cei din Timișoara : ce autoservice îmi recomandați? Eu până acum am auzit de Promotor si de Porsche Timisoara - Audi Service (pe Calea Aradului).

    Numai bine,
    Ionuț
     
  5. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    ..din cate stiu este doar o termocupla sper sa nu ma insel ;)
    Incearca aici baietii sunt din Timisoara si cunosc bine Audi,VW : 0728988279-Dan si 0728988247-Razvan au service in str . Diaconu Coresi pe langa Spitalul Judetian.

    PS..sa ne spui dupa cum se comporta masina.
     
  6. NoReflex 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4, 1.6, 2002
    Salut!

    Am fost astăzi de dimineaţă și m-am întâlnit cu Răzvan. I-am spus ce mi s-a întâmplat și a rămas ca mâine să merg să îmi verifice maşina cu calculatorul și probabil o să îmi schimbe termostatul. Cu ventilatorul deocamdată nu poate fi sigur de sursa problemei dar sperăm să aflăm mai multe mâine.

    Numai bine,
    Ionuț
     
  7. NoReflex 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Ian 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4, 1.6, 2002
    Noutati...

    Salut!

    Îmi cer scuze că nu am mai postat evoluţia problemei mele dar m-am gîndit să scriu cînd am ceva rezultate.
    Din păcate termostatul a făcut ceva ocolişuri și a întîrziat cîteva zile bune aşa ca luni a ajuns într-un final dar a venit tot modelul fara corpul de plastic si nu s-a potrivit. Asa ca au desfăcut băieţii partea de sus a motorului si am luat seria de pe termostatul original (care nici macar nu era stricat - s-au rupt doar "urechiusele" alea care tineau corpul metalic). Asa ca va trebui sa aştept încă vreo 3-4 zile pana vine termostatul potrivit (pe comanda).
    In rest...mi-au sters codul de eroare de la ventilator cu Vag-Com (mufa acestuia fiind deconectată) iar dupa aceasta l-am legat, am pornit maşina si nu a mai făcut probleme. Am încălzit motorul pînă peste 90 de grade si a pornit ventilatorul iar după ce a scăzut sub 90 s-a oprit - deci presupun ca funcţionează corect.
    Un lucru curios - pe termostatul meu am văzut trecut 105 °C - ceea ce mi se pare cam mult (daca numărul acela reprezintă într-adevăr temperatura de deschidere). Oricum pînă vine asta nou circul fără :D.

    Numai bine,
    Ionuț
     
  8. gelu ispas

    gelu ispas 6th Gear Member

    Înscris:
    3 Aug 2008
    Locație:
    Caracal
    Masina:
    audi A4 Avant
    Imi cer scuse ca intervin in acest topic dar am o nelamurire.Sper sa nu se supere nimeni si sa-mi raspundeti ca oricum baiatul cu termostatul nu a facut nimic zilele astea.
    Deci:-cu gerul asta temperatura motorului oscileaza undeva intre88-90grade si 70-75 grade(cred).Mentionez ca,clima merge non-stop pe HI si pe ECON.
    Este normal aceasta oscilatie mare?
    La voi cum e?
    Ptr.NOREFLEX-Cred ca 105 reprezinta temperatura la care porneste celalalt ventilator.(de avarie)
    Inca odata imi cer scuze si stiu ca sunt nesimtit!:banghead:
     
  9. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    ..nu ai de ce sa-ti ceri scuze :)

    1.daca o sa privesti atent schema de mai sus ventilatorul mic merge doar daca ai pornita clima ,cand o opresti ventilatorul opreste.
    Se poate verifica cine nu crede deci nu este ventilator de avarie
    2.in cazul tau o variatie mica gen 88-99 de grade C nu inseamna nimic.
    Dar daca esti perfectionist poti schimba senzorul de temperatura si termostatul,astea sunt desele probleme intalnite sunt zeci de topicuri deschise pe tema asta.
    Inainte de toate este ca oricine care are mici variatii de temperatura ,sa verifice pe baza schemei de mai sus cand intra in functiune ventilatorul mare si cel mic.
    Cu motorul pornit si Ac off avem:
    temp coolant ________vent mare___vent mic(aux)
    F18 termoswitch________ V7__________V35
    sub 91 grd C ___________Off_________ Off
    intre 92 si 97 _________stage 1 _______Off
    intre 98 si 105 ________stage 2 _______Off

    Cu motorul pornit si Ac on avem:
    temp coolant ____Presiune AC _____vent mare____ vent mic(aux)
    F18 termoswitch ___F 129 ___________V7 ___________V35
    peste 98________ peste 16________ stage 2________ stage 2
    sub 98 __________peste 16 ________stage1_________ stage2
    peste 98 __________sub 16________ stage2 _________stage1
    sub 98 ____________sub 16________ stage1 _________stage1


    stagiul 2 inseamna ca elicea trebuie sa invarta mai tare.
    Cu clima scoasa ventilatorul mic trebuie sa fie off.
    In cazul ca nu demareaa ventilatoarele ca in schema este o problema.
     
  10. Never666

    Never666 6th Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2009
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4
    Cine comanda pornirea si oprirea ventilatorul de clima si cine controleaza turatia ei ? din ce ai scris acolo are 2 trepte (stage 1 si stage 2)
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Mar 2012
  11. aryes13 Guest

    Functionarea corecta a ventilatoarelor :
    - Cu motorul pornit si AC oprit avem :
    Termoswitch F18----------------------------V7-----------------------V35
    temperatura lichid racire -----------ventilator mare---------ventilator mic
    intre 84 si 91 grade C----------------------Off------------------------Off
    intre 92 si 97 grade C ------------------turatia 1---------------------turatia 1
    intre 98 si 105 grade C -----------------turatia 2---------------------turatia 2
    - Cu motorul pornit si AC pornit avem:
    Termoswitch F18-------------------------F129 senzor-----------------V7-----------------------V35
    temperatura lichid racire -------------- Presiune AC -----------ventilator mare---------ventilator mic
    intre 91 si 98 grade C ---------------------------sub 16 bari ------------turatia 1------------------turatia 1
    intre 99 si 105 grade C -------------------------sub 16 bari ------------turatia 2 -----------------turatia 1
    intre 91 si 98 grade C --------------------------peste 16 bari -----------turatia 1------------------turatia 2
    intre 99 si 105 grade C -------------------------peste 16 bari -----------turatia 2------------------turatia 2


    Presiunea in instalatia de AC este intre 2 si 32 bari .
    Daca presiunea in instalatia de AC este sub 2 bari nu pornesc ventilatoarele si daca presiunea in instalatia de AC depaseste 32 bari , intra protectia si se opreste compresorul .
    Termostatul OEM de pe instalatia de racire incepe deschiderea la 80 grade C si este maxim deschis la 105 grade C . Extensia ( deschiderea ) este de aproximativ 7 mm .
    Conform specificatiilor , antigelul din instalatie nu trebuie sa depaseasca 60 % .

    Verificarea turatiei ventilatoarelor :
    - pe radiator , in partea dreapta ( cand priviti din fata masinii ) , undeva aproape de baza este localizat termoswitch-ul F18 . Scoateti mufa din el . Mufa are 3 pini , dispusi in triunghi .
    - pentru turatia 1 : Aceasta operatiune ar trebui ( teoretic ) sa fie posibila si cu contactul luat . Faceti punte intre pinul 1 si pinul 2 si ambele ventilatoare ( V7 si V35 ) trebuie sa porneasca in turatia 1 .
    - pentru turatia 2 : Pentru turatia a 2-a trebuie neaparat pus contactul . Apoi faceti punte intre pinul 2 si pinul 3 si ambele ventilatoare ( V7 si V35 ) trebuie sa porneasca in turatia 2 .
    Aceasta este mufa de la F18 :
     
  12. aryes13 Guest

    Coolant fan control:
     
  13. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    O confuzie curenta printre mecanici si automat si pe forumuri;)
    1.in primul rand schema este valabila pentru masinile de dupa 2000-2002 ce nu sunt pe fulie.
    2.masina ta este pe fulie ventilatorul mare merge continuu indiferent de temperatura indicata in bord.
    Ventilatorul mic porneste in momentul cand porneste compresorul .Este impropriu spus ca in momentul cand pornesti clima porneste ventilatorul mic.
    Pornind clima fara sa mearga compresorul ,ventilatorul mic nu trebuie sa porneasca.
    Daca apesi Auto sau acea steluta(fulg) compresorul trebuie sa porneasca >automat ventilatorul mic porneste.(atunci trebuie sa fie racoare in masina :yahoo:)

    Din ce am inteles la tine nu pleaca ventilatorul mic,verifica termoswitch-ul F18 indicat de aryes 13.
    In plus eu iti recomand sa pui un electrician sa verifice sigurantele de langa lichidul de servo,sub protectia neagra din plastic sunt camuflate doua sigurante are legatura cu ventilatorul mic si clima.
    Succes.
     
    Ultima editare: 29 Apr 2009
  14. mariusrizea

    mariusrizea 5th Gear Member

    Înscris:
    22 Sep 2008
    Locație:
    RO, BUCHAREST
    Masina:
    A4,2003,1.9TDI,131cp
    Pornire ventilator la rece/temperatura scazuta a motorului la A4 B6 - probleme cauze si rezolvari

    De cand au inceput caldurile uneori cand pornesc masina (prima pornire pe ziua aia) dupa cc 10 secunde porneste si ventilatorul de la radiator.Este normal asta in conditiile in care apa din motor, teoretic nu ar trebui sa fie calda ?
    Este oare posibil sa fie ceva legat de sonda de temperatura care se pare ca este pe duca (creste relanti-ul pana pe la 1000 timp de 1 minut dupa care revine) ?
     
  15. filalucian

    filalucian Platinum Member

    Înscris:
    24 Feb 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A4 1.8t B5 1997
    Asa cum banuiesti si tu,nu prea este normal.Fie ai ceva probleme cu termostatul,fie cu sonda.:respekt:
     
  16. mariusrizea

    mariusrizea 5th Gear Member

    Înscris:
    22 Sep 2008
    Locație:
    RO, BUCHAREST
    Masina:
    A4,2003,1.9TDI,131cp
    Sonda aceea da o temperatura falsa a lichidului de racire si de asta porneste ventilatorul? E o teorie buna ?
     
    elcodelau apreciază asta.
  17. filalucian

    filalucian Platinum Member

    Înscris:
    24 Feb 2009
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi A4 1.8t B5 1997
    E o teorie buna,ceasul din bord ce temperatura iti indica atunci cand porneste ventilatorul?Dupa ce ajunge la 90 de grade variaza sau ramane acolo?
     
  18. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Din ce an este masina ta?Daca este sub 2004 ai 2 ventilatoare.Unul mare care porneste odata cu motorul si unul mic care porneste odata cu clima.Atunci cand pornesti motorul oare nu ai clima pornita?
    In general ventilatorul porneste aiurea atunci cand ai senzorul de temperatura stricat(pentru ca nu stie ce temperatura are motorul,calculatorul da drumu la ventilatior preventiv,sa nu iti fiarba motorul)
    Dar eu cred ca tu atunci cand pornesti masina,clima este pornita
     
  19. Vlad04NOZ

    Vlad04NOZ Gold Member

    Înscris:
    20 Sep 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi B3 1.8S & Audi A4 B5 Avant
    suntzmeu are dreptate asa e si la A4-le meu din 2000 un ventilator porneste odata cu motorul(cel de pe partea soferului) iar celalalt si el daca clima este pornita(asta chiar si iarna) treaba cu ventilatorul de la clima se poate verifica la rece la pornire clima pe OFF trebuie sa functioneze un singur ventilator iar pe ON ambele;)
     
  20. mariusrizea

    mariusrizea 5th Gear Member

    Înscris:
    22 Sep 2008
    Locație:
    RO, BUCHAREST
    Masina:
    A4,2003,1.9TDI,131cp
    filalucian : Dupa ce temperatura ajunge la 90 grade acul nu variaza deloc.




    suntzmeu : Da, masina este din 2003 si am clima pornita odata cu pornirea motorului.O sa incerc si varianta fara clima pornita, dara acum este motorul cald ca am venit de la drum.Va spun maine sau mai pe seara.
     

Distribuie pagina asta