1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor diesel cod AAT la A6 C4 - discutii diverse - probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C4 (1994 – 1997)' creată de Gunther, 2 Ian 2009.

  1. Gunther

    Gunther 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Aug 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 1997 Avant
    Motorul cod AAT 2.5 TDI - discutii diverse

    daca ma ajuta cineva nu stiu cum se da fulia trebuie sa schimb semeringul si are 4 imbusuri pe care le-am desfacut si un surub pe mijlocul fuliei dar nu se desface un mecanic mi-a zis ca este un surub de chidaj dar nu se desface.
     
  2. mosh_g 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Mai 2008
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A6 4f 2.0TDIe 2010 manual gearbox
    sal

    desfaci cele 4 suruburi de M8 si apoi surubul central. trebuie sa-ti faci o cheie de blocare a fuliei ! e stransa f tare. dupa ce schimbi semeringul (si ma gandesc ca o sa schimbi si cureaua de distributie) montezi totul la loc si strangi surubul central cu 160Nm+180 grd si suruburile mici cu 20Nm+90grd. bafta!
     
  3. Gunther

    Gunther 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Aug 2008
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    Audi A4 1997 Avant
    multumesc ma gandeam ca surubul central trebuie desfacut ma gandesc unde gasesc o cheie de blocare a fuliei am sa dau la un stungar sa o faca,bine inteles ca am sa schimb si cureaua de distributie
     
  4. dodoloi

    dodoloi 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Locație:
    Suceava-Wien
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI AEL QUATTRO 1997
    Inspirat de topicul colegilor nostri cu A4 , m-am gandit sa dau jos admisia sa o curat + sa strang galeria de evacuare ca pierdea putine gaze la pornire dimineata (iesea putin fum ) si surpriza , un surub rupt in chiuloasa si 2 slabe de tot . In momentul de fata galeria e la curatat (tatal meu , binevoitor ca intotdeauna ma ajuta la capitolul asta , curatand-o intr-o baie cu solutie speciala la un combinat chimic ). Pana acum nu am nici o poza :( dar am sa fac dupa ce am galeria curata . Mentionez ca la km masinii chiar nu era murdara galeria.
     
  5. FloRio

    FloRio Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 110hp~AFN 1998
    Cati km are masina?Care a fost motivul pentru care ai curata-o?nu tragea masina?sau doar asa sa fi impacat ca e curata?
     
  6. dodoloi

    dodoloi 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Locație:
    Suceava-Wien
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI AEL QUATTRO 1997
    Masina are peste 344 000 km si inca merge suuper ;)) . Am mai desfacut o data EGR si am vazut ca era cam multa mazga in galerie si am zis sa o curat sa fiu eu impacat cu ideea ca e curata :P si cum am mai zis sa strang un pic galeria de evacuare care imi pregatise si o surpriza ;))
     
  7. FloRio

    FloRio Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 110hp~AFN 1998
    da e bine,macar stii o treaba,a mea are 431 000 km i'am curatat si eu galeriile de vreo 2 luni dar nu se simte mare diferenta,parca tot asa trage
     
  8. dodoloi

    dodoloi 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Locație:
    Suceava-Wien
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI AEL QUATTRO 1997
    Nu ma astept sa traga mai bine , dar mi-a ramas gandul la cata mizerie era in ea , si pentru linistea mea am dat-o jos .. inca ceva ... nu stiu ce sa fac , sa las in continuare EGR activ , sau sa il blochez ?
     
  9. FloRio

    FloRio Platinum Member

    Înscris:
    30 Aug 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 110hp~AFN 1998
    de ce sa il blochezi?
     
  10. dodoloi

    dodoloi 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Locație:
    Suceava-Wien
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI AEL QUATTRO 1997
    Majoritatea zic ca EGR umple admisia de mizerie ... si multi si-au obturat gazele care ajung la EGR cu o saiba oarba sau o tabla , si cica s-a imbunatatit si mersul motorului .
     
    Ultima editare: 6 Dec 2009
  11. dodoloi

    dodoloi 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Locație:
    Suceava-Wien
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI AEL QUATTRO 1997
    Am terminat operatiunea "curatarea galeriei si a EGR-ului " dar tot persista o problema , o lipsa de putere in anumite viteze ... aidca , sunt in viteza a3-a si motorul nu are putere sa urce in ture cum o face de obicei ( parca nu ar avea turbo) scot pe liber , turatia ajunge la 900 si introduc din nou in viteza , si motorul isi revine , dar pe la 3200 rot/ min imi taie "mau' " adica motorul se limiteaza la turatia aia ...Se poate ca de la filtru de motorina sa se intemple chestia asta ? cand am schimbat filtrul de motorina am avut ceva probleme cu surubul in care se infileteaza filtrul si cred ca pe acolo prinde ceva aer..precizez ca motorul nu scoate fum
     
  12. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Mie mi se pare mai mult un limp mode(vezi aria probleme turbina);fa un log in mers si posteaza-l sa vedem cum stai cu turbina si debitmetrul.
     
  13. dodoloi

    dodoloi 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Locație:
    Suceava-Wien
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI AEL QUATTRO 1997
    Am sa caut pe cineva din Suceava cu un vag com sa facem un log , ca habar nu am cum se face .... poate este cineva din Suceava chiar din colegii de pe forum.
    Unde se afla N75 si senzorul de presiune galerie admisie (Map) la modelul 100 Avant C4 2.5 TDI AAT.... Eu am acolo pe peretele ala in spatele motorului unde duc toate furtunasele de vacuum o "chestie " in care intra si vacuumul de la turbo si vacuumul de la EGR , dar scrie pe "chestie " FORD :| cred ca nu e original , dupa ce opresc motorul se aude ceva zgomot de la el vreun minut ...
     
    Ultima editare: 8 Dec 2009
  14. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Ce formă are? E cumva sferic? Este un acumulator de vacuum. Nu contează că e de Ford, toate funcţionează la fel, dar dacă se aude un fâsâit din zona lui înseamnă că se descarcă şi trebuie să cauţi cauza. Motorul meu nu diferă constructiv foarte mult de al tău. La mine există vacuum în acea sferă şi după 24 de ore de la oprirea motorului.
     
  15. 200km/h 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Dec 2008
    Locație:
    caracal
    Masina:
    Audi b4 Quattro
    domnul nelu un tel ceva o adresa de mess am aceeasi masina ca a d-voastra si nu cunosc prea multe despre ea.
     
  16. dodoloi

    dodoloi 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Locație:
    Suceava-Wien
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI AEL QUATTRO 1997
    Am sa fac o poza sa il vedeti domnu' Nelu , si nu se aude un fasait , mai degraba ca un mtoras asa se aude ..daca scot un furtun din el , iese aer din el si nu se mai aude
    Am reusit sa fac si ceva poze
     
    Ultima editare: 10 Dec 2009
  17. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Ai curaţat-o nu te-ai jucat! Parcă e nouă.
    Înţeleg din ceea ce spui, că efectul aceste operaţii este nul. Îţi recomand să demontezi toba catalitică. Dacă pe aia o s-o poţi curaţa, vei simţi că ţi-au revenit toţi caii sub capotă. Eu n-am reuşit, şi am înlocuit-o cu un segment de ţeavă de dimensiuni adecvate. Fără să exagerez, nu mi-am recunoscut maşina.
    Când am achiziţionat-o, se manifesta destul de ciudat, în sensul că până la 100km/h totul era OK, aşa mi se părea. Între 100 şi 120 începea să se accelereze mai greu, iar pe segmentul 120 - 160 creşterea vitezei dura o veşnicie. La 160 plafona, orice i-aş fi făcut. Mergând odată în spatele ei, cu o altă maşină am observat că fumul atunci cînd era accelerată, ieşea cam alene din eşapament, nu se izbea de asfalt - ţevile fiind orientate în jos, - cum văzusem că se întâmplă la alte maşini când se apasă viguros pe acceleraţie. Am fost convins că undeva evacuarea este obturată, şi am demontat galeria de evacuare de pe chiulasă, împreună cu turbina, acel cot care direcţionează gazele sub maşină, şi catalizatorul. De la turbină spre catalizator era dezastru, tot era plin de funingine, Am curaţat cotul cu un lanţ până n-a mai ieşit gram de funingine, dar catalizatorul era aproape cumplet obturat, nu se vedea nimic de pe o parte pe cealaltă a lui. A rezistat tuturor încercărilor de al curaţa, şi cu benzină şi cu diluant şi cu lampa de gaz am vrut să ard acea funingine dar n-am obţinut nimic. Dacă nu ai canal unde să lucrezi, nu are rost să te apuci, pentru că nu poţi scoate acel cot de sub maşină.
    După ce am montat totul la loc, am văzut ce poate motorul AEL.

    De vreo jumătate de an, maşina mi-a fost "confiscată" de fică-mea, şi eu merg cu a ei, un Opel Astra 1,7 CDTI 101 hp din 2006. Nu prea mai ştiu ce e sub capotă la Audi, şi de aceea nu pot să-ţi spun ce este acea piesă pe care scrie Ford. Cert este că nu e vorba de ce ţi-am spus eu in precedentul meu post. Mă voi uita în manualul maşinii să văd ce scrie.

    Cele bune!

    PS Nu ştiu de ce, porcăria asta de calculator înlocuieşte acel grup de trei litere pe care-l intuiţi, cu trei steluţe. E tare pudic.
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Mar 2013
  18. dodoloi

    dodoloi 3rd Gear Member

    Înscris:
    30 Oct 2009
    Locație:
    Suceava-Wien
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI AEL QUATTRO 1997
    Galeria de admisie , cum arta pe dinafara asa e si inauntru :P ... Revenind la ale noastre , mai am o problema , dimineata cand o pornesc mai iese fum de la galeria de evacuare ... cand am desfacut galeria de admisie am vazut si care e motivul problemei de mai sus , 1 surub rupt si 2 suruburi slabite (precizez ca nu stiu ce e cu celelalte de jos pentru ca nu am avut acces la ele ) am strans suruburile cu pricina , si problema inca persista dar nu asa de pronuntat , insa se aude un " FASHAIT" la accelerare pana in 2500 rot/ min (ma gandesc ca poate asta e motivul "fashaitului " slabirea galeriei de evacuare)
    PS: Si eu ma gandeam de muult timp sa dau catalizatorul jos , nu pentru ca nu ies gazele ok , ci e o manie de a mea ;)) si sigur se va simti diferenta ( apropo N75 care e din pozele de mai sus ? )
     
  19. Romeo_79

    Romeo_79 Gold Member

    Înscris:
    12 Iul 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    A4 Allroad 2.0 TDI 177 CP CGLC 2013
    Nu sunt convins dar,din cate stiu eu,acea piesa e un electroventil care comanda EGR.

    Iar aceasta e N75... N75.JPG
     
    Ultima editare: 10 Dec 2009
  20. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Nici una. Caută ceva care să arate ca în imaginea de mai jos. Aşa cum a zis Romeo, este un electroventil. Ca localizare, este pe undeva pe lângă carcasa filtrului de aer (la mine).
     

Distribuie pagina asta