1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Schema furtune vacuum la A6 C4

Discuție în 'Audi A6 C4 (1994 – 1997)' creată de seaman, 14 Dec 2009.

  1. seaman 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6 (C4) TDI Avant
    Buna ziua,

    Am cautat mai peste tot si nu am gasit o schema corecta a furtunelor de vacuum pentru motorul meu cod AEL 2,5 TDI de pe un Audi A6 platforma C4. Vreau sa vad de ce nu este actionat wastegate-ul de pe turbina. Daca ma poate ajuta cineva, as fi recunascator.
    Va multumesc, o zi buna !
     
  2. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    De unde ştii că nu este acţionat? Pe loc n-ai cum să-ţi dai seama.
     
    Ultima editare de un moderator: 15 Mar 2012
  3. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Se poate verifica pe loc simplu:scoti furtunasul care vine din N75 la actuator si verifici daca ai presiune(pt wastegate;pt vnt trebuie sa ai vaccum) cand calci acceleratia.SEAMAN turbo tau e GT,nu VNT?
     
  4. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Dacă ne explici şi cum faci respectiva verificare,... te credem! Turbina la AEL este Borg&Warner cu geometrie fixă. Tija actuatorului este montată în interiorul corpului turbinei şi mişcarea ei nu poate fi observată. Faptul că există elementul de comandă, nu înseamnă că se şi execută acea comandă, deschizându-se acea supapă by pass.
     
    Amarandei apreciază asta.
  5. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Pt tine era postul si in acelasi timp pt a putea verifica daca are presiune pt a comanda actuatorul;nu stiam ce fel de turbo e pe acest motor,de aia si intrebasem;vad ca-ti place bagarea in seama si disputele,mie nu(aici inchei si conversatia cu tine).Daca crezi ca te ajuta schema pt 1,9tdi cu turbo wastegate,le atasez.Btw,fa-ti timp sa citesti regulamentul,nu se da QUOTTE la postul anterior.
     
    Ultima editare: 14 Dec 2009
  6. seaman 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6 (C4) TDI Avant
    Va multumesc amandurora pentru raspunsurile prompte.Turbina e cu geometrie fixa. Nu inteleg eu bine, in cazul meu wastegate-ul e actionat cum: prin presiune sau vacuum ? Eu suspectez ca furtunele nu au fost puse fiecare cum trebuie, de aceea caut o schema sigura pentru motorul asta. Vreau sa ma asigur ca furtunele sunt corect puse, inainte de a trece la demontare turbo etc.

    Simptomele sunt: in treptele 4/5/6 nu urca in ture mai mult de 3000 de nici un fel, viteza limitata la max 140, fum mult la plecare de pe loc si in vitezele 1-4, turbo nu se aude sa functioneze iar la scanare vag cantitatea de aer indicata era cca 950 pe cand cea solicitata era 1850. Am curatat EGR, intercooler, furtunele nu sunt sparte.
     
  7. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Revin la ceea ce am spus la primul post (puţin perturbat de "savantul" diesel power, care ne-a explicat de la ce capăt trebuie să scoatem un furtun).
    Fă următorul test:
    Întrucât cantitatea de gaze evacuate de motor în lipsa sarcinii este incomparabil mai mică (ECU află acest lucru de la injectorul cu fir, care monitorizează cantitatea de carburant injectată, raportată la turaţia motorului, şi ea monitorizată de senzorul de poziţie al pedalei de acceleraţie) turbina va fi rotită mult mai lent, atât cât este necesar pentru turaţia de mers în gol. Accelerând motorul (de altă persoană) vei observa că la un moment dat (2500-2800 ture) furtunul care vine de la intercooler se întăreşte, semn că turbina forţează aerul să intre în admisie. Ca să-ţi dai seama dacă supapa de by pass din turbină funcţionează, conectează un furtun pe actuatorul acesteia, şi cu o pompă de picior (de umflat roţile) fă presiune ţinând mâna pe furtunul de la intercooler. Dacă atunci când faci presiune simţi că furtunul se moaie, poţi să fii sigur că turbina funcţionează corect. Turaţia motorului trebuie menţinută cam pe la 3 mii de ture.

    Dacă între cantitatea de aer solicitată şi cea livrată există un ecart atât de mare, îndreaptă-ţi atenţia spre debitmetru. Mai mult ca sigur el nu mai măsoară corect, şi minte ECU, aceasta comandând numai atâta motorină cât spune el. Ai putea să mai încerci să ştergi puţin acel senzor cu o pensulă înmuiată în alcool izopropilic Pentru scurt timp, 2-3 luni, starea de lucruri se ameliorează. De asemenea, mai poţi bloca cu ceva, (fâşie de tablă de formă dreptunghiulară) clapeta debitmetrului pe deschis maxim şi vezi ce răspuns primeşti. Nu în ultimul rând, uită-te şi la toba catalitică. Dacă motorul scoate fum mult, sigur acolo s-a făcut un depozit de funingine.
    Baftă!

    PS Putem vorbi pe PM sau la telefon.
     
  8. seaman 2nd Gear Member

    Înscris:
    10 Apr 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6 (C4) TDI Avant
    Multumesc, Nelu.
    Voi incerca testul cu pompa de picior. Totusi, esti sigur ca wastegate e actionat prin presiune si nu prin vacuum ? Spun asta pentru ca am un alt wastegate identic, am pus un furtun pe stut si cand am tras aer atunci a miscat si scaunul supapei. Altfel arcul din ciuperca il impinge in pozitia inchis max si nu inteleg cum ar mai fi actionat prin presiune.

    Debitmetrul ma gandeam eu ca nu e dus, daca in treptele mici urca in turatii normal pana la 4000. A fost si el curatat de curand. Sau nu e concludent ?

    Catalizatorul l-am spalat bine de tot asta vara, nu cred sa fie el buba.

    Pot vedea undeva pe vag com daca imi functioneaza (bine) N18 si N75 ?

    Multumesc inca o data, o zi buna !
     
  9. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    SEAMAN,lasa metodele sec xx descrise de user-ul de mai sus,pt verificarea debitmetrului,turbo,egr,valva n75 se foloseste WAG COM-ul,facand log in mers.Intra pe ENGINE,MEASURING BLOCKS,GROUPS 003,010 si 011,dai LOG IN,SAVE si face log-ul in treapta 3 sau 4 pornind de la aprox 1500rpm pana in 4000rpm.In functie de ce se vede in log,puteam avea o baza de plecare pt problema ta;din ceea ce descrii tu,ca nu trage mai sus de 3000rpm,se numeste LIMP MODE(daca nu stii ce e asta,gasesti suficiente informatii pe topicul dedicat problemelor turbinei,multe puse de mine).Faptul ca ai si fum,asta inseamna mai multa motorina si prea putin aer;actuatorul tau merge pe presiune,nu vaccum(wastegate-presiune,turbo geometrie variabila-vaccum).Sincer sa fiu,ai plecat de la o premiza gresita deschizand acest topic,trebuia sa fi postat direct pe acel topic dand detaliile care care le-ai prezentat mai sus.
     
    Ultima editare: 15 Dec 2009
  10. 12vyo

    12vyo 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Feb 2010
    Locație:
    Galați
    Masina:
    audi a6 c4 ael 1996
    salut scuze ca intervin in aceasta discutie dar te pot ajuta cu o informatie incearca sa afli schema originala pe net in programu ETKA acolo am gasit si eu acea schema si am folosito cu succes
     
  11. NEMESYS66 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Feb 2011
    Locație:
    REMETI
    Masina:
    A6 1Z 1996
    SAL are cineva schema pt 1.9 tdi de la furtunase la mine sa rupt acela ce merge la ecu ,am avut limp mode dupa ceva timp am rezolvat l-am pus sus la galerie dar nu stiu de unde s-a rupt am tot cautat si nu am gasit a6 1.9 doar 80 si e altfel:weight_lift2:
     
  12. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Te ajută cu ceva schema asta?
     
  13. NEMESYS66 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Feb 2011
    Locație:
    REMETI
    Masina:
    A6 1Z 1996
    merci am sa le verific maine
     
  14. NEMESYS66 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Feb 2011
    Locație:
    REMETI
    Masina:
    A6 1Z 1996
    Merci Nelu
    :respekt::beerchug:

    Am rezolvat abia saptamana ,asta era desfacut pinionu de la vibrochen si doua furtune inversate oricum deschidea valva tot presiune intra in capsula ,avans static 1"juma dinte dus .Cand ma gandesc ca am facut 30000km asa...:banghead:

    Acuma e mult mai bina primeste aer cat cere turbo la 1,95 bari in 3 th ,am scos putin egr cu vag-ul Ce mai Am inapoi masina:undwech:
     

Distribuie pagina asta