Go Back   Club Audi Romania - Forum cu discutii despre modelele Audi > Modele Audi > Audi A6 > Audi A6 C4 (1994 – 1997)
Inregistrare Regulament Lista membri Galerie foto Calendar Cauta Mesajele de azi Mark Forums Read

Reply
 
LinkBack Thread Tools Search this Thread Display Modes
  #1  
Old 14th December 2009, 11:13
seaman seaman is offline
2nd Gear Member
Masina mea: Audi A6 (C4) TDI Avant
 
Join Date: Apr 2008
Location: Constanta
Posts: 49
seaman is on a distinguished road
Default Schema furtune vacuum la A6 C4

Buna ziua,

Am cautat mai peste tot si nu am gasit o schema corecta a furtunelor de vacuum pentru motorul meu cod AEL 2,5 TDI de pe un Audi A6 platforma C4. Vreau sa vad de ce nu este actionat wastegate-ul de pe turbina. Daca ma poate ajuta cineva, as fi recunascator.
Va multumesc, o zi buna !
Reply With Quote
  #2  
Old 14th December 2009, 11:30
Nelu Pătraşcu's Avatar
Nelu Pătraşcu Nelu Pătraşcu is offline
Gold Member
Masina mea: AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
 
Join Date: Feb 2009
Location: ARAD
Posts: 567
Nelu Pătraşcu is on a distinguished road
Default

De unde ştii că nu este acţionat? Pe loc n-ai cum să-ţi dai seama.

Last edited by Cristi : 15th March 2012 at 11:55.
Reply With Quote
  #3  
Old 14th December 2009, 13:50
hang your idols's Avatar
hang your idols hang your idols is offline
pasionat Audi
Masina mea: Audi TT Quattro 1,8T 225bhp & A4 B6 Quattro 1,9TDI 131bhp+
 
Join Date: Sep 2008
Location: A place between here and there
Posts: 3,260
hang your idols is an unknown quantity at this point
Default

Se poate verifica pe loc simplu:scoti furtunasul care vine din N75 la actuator si verifici daca ai presiune(pt wastegate;pt vnt trebuie sa ai vaccum) cand calci acceleratia.SEAMAN turbo tau e GT,nu VNT?
__________________
Reply With Quote
  #4  
Old 14th December 2009, 14:15
Nelu Pătraşcu's Avatar
Nelu Pătraşcu Nelu Pătraşcu is offline
Gold Member
Masina mea: AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
 
Join Date: Feb 2009
Location: ARAD
Posts: 567
Nelu Pătraşcu is on a distinguished road
Default

Dacă ne explici şi cum faci respectiva verificare,... te credem! Turbina la AEL este Borg&Warner cu geometrie fixă. Tija actuatorului este montată în interiorul corpului turbinei şi mişcarea ei nu poate fi observată. Faptul că există elementul de comandă, nu înseamnă că se şi execută acea comandă, deschizându-se acea supapă by pass.
Reply With Quote
  #5  
Old 14th December 2009, 15:07
hang your idols's Avatar
hang your idols hang your idols is offline
pasionat Audi
Masina mea: Audi TT Quattro 1,8T 225bhp & A4 B6 Quattro 1,9TDI 131bhp+
 
Join Date: Sep 2008
Location: A place between here and there
Posts: 3,260
hang your idols is an unknown quantity at this point
Default

Quote:
Originally Posted by Nelu Pătraşcu View Post
De unde ştii că nu este acţionat? Pe loc n-ai cum să-ţi dai seama.
Pt tine era postul si in acelasi timp pt a putea verifica daca are presiune pt a comanda actuatorul;nu stiam ce fel de turbo e pe acest motor,de aia si intrebasem;vad ca-ti place bagarea in seama si disputele,mie nu(aici inchei si conversatia cu tine).Daca crezi ca te ajuta schema pt 1,9tdi cu turbo wastegate,le atasez.Btw,fa-ti timp sa citesti regulamentul,nu se da QUOTTE la postul anterior.
__________________

Last edited by hang your idols : 14th December 2009 at 15:11.
Reply With Quote
  #6  
Old 14th December 2009, 22:37
seaman seaman is offline
2nd Gear Member
Masina mea: Audi A6 (C4) TDI Avant
 
Join Date: Apr 2008
Location: Constanta
Posts: 49
seaman is on a distinguished road
Default

Va multumesc amandurora pentru raspunsurile prompte.Turbina e cu geometrie fixa. Nu inteleg eu bine, in cazul meu wastegate-ul e actionat cum: prin presiune sau vacuum ? Eu suspectez ca furtunele nu au fost puse fiecare cum trebuie, de aceea caut o schema sigura pentru motorul asta. Vreau sa ma asigur ca furtunele sunt corect puse, inainte de a trece la demontare turbo etc.

Simptomele sunt: in treptele 4/5/6 nu urca in ture mai mult de 3000 de nici un fel, viteza limitata la max 140, fum mult la plecare de pe loc si in vitezele 1-4, turbo nu se aude sa functioneze iar la scanare vag cantitatea de aer indicata era cca 950 pe cand cea solicitata era 1850. Am curatat EGR, intercooler, furtunele nu sunt sparte.
Reply With Quote
  #7  
Old 15th December 2009, 08:10
Nelu Pătraşcu's Avatar
Nelu Pătraşcu Nelu Pătraşcu is offline
Gold Member
Masina mea: AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
 
Join Date: Feb 2009
Location: ARAD
Posts: 567
Nelu Pătraşcu is on a distinguished road
Default

Revin la ceea ce am spus la primul post (puţin perturbat de "savantul" diesel power, care ne-a explicat de la ce capăt trebuie să scoatem un furtun).
Fă următorul test:
Întrucât cantitatea de gaze evacuate de motor în lipsa sarcinii este incomparabil mai mică (ECU află acest lucru de la injectorul cu fir, care monitorizează cantitatea de carburant injectată, raportată la turaţia motorului, şi ea monitorizată de senzorul de poziţie al pedalei de acceleraţie) turbina va fi rotită mult mai lent, atât cât este necesar pentru turaţia de mers în gol. Accelerând motorul (de altă persoană) vei observa că la un moment dat (2500-2800 ture) furtunul care vine de la intercooler se întăreşte, semn că turbina forţează aerul să intre în admisie. Ca să-ţi dai seama dacă supapa de by pass din turbină funcţionează, conectează un furtun pe actuatorul acesteia, şi cu o pompă de picior (de umflat roţile) fă presiune ţinând mâna pe furtunul de la intercooler. Dacă atunci când faci presiune simţi că furtunul se moaie, poţi să fii sigur că turbina funcţionează corect. Turaţia motorului trebuie menţinută cam pe la 3 mii de ture.

Dacă între cantitatea de aer solicitată şi cea livrată există un ecart atât de mare, îndreaptă-ţi atenţia spre debitmetru. Mai mult ca sigur el nu mai măsoară corect, şi minte ECU, aceasta comandând numai atâta motorină cât spune el. Ai putea să mai încerci să ştergi puţin acel senzor cu o pensulă înmuiată în alcool izopropilic Pentru scurt timp, 2-3 luni, starea de lucruri se ameliorează. De asemenea, mai poţi bloca cu ceva, (fâşie de tablă de formă dreptunghiulară) clapeta debitmetrului pe deschis maxim şi vezi ce răspuns primeşti. Nu în ultimul rând, uită-te şi la toba catalitică. Dacă motorul scoate fum mult, sigur acolo s-a făcut un depozit de funingine.
Baftă!

PS Putem vorbi pe PM sau la telefon.
Reply With Quote
  #8  
Old 15th December 2009, 08:54
seaman seaman is offline
2nd Gear Member
Masina mea: Audi A6 (C4) TDI Avant
 
Join Date: Apr 2008
Location: Constanta
Posts: 49
seaman is on a distinguished road
Default

Multumesc, Nelu.
Voi incerca testul cu pompa de picior. Totusi, esti sigur ca wastegate e actionat prin presiune si nu prin vacuum ? Spun asta pentru ca am un alt wastegate identic, am pus un furtun pe stut si cand am tras aer atunci a miscat si scaunul supapei. Altfel arcul din ciuperca il impinge in pozitia inchis max si nu inteleg cum ar mai fi actionat prin presiune.

Debitmetrul ma gandeam eu ca nu e dus, daca in treptele mici urca in turatii normal pana la 4000. A fost si el curatat de curand. Sau nu e concludent ?

Catalizatorul l-am spalat bine de tot asta vara, nu cred sa fie el buba.

Pot vedea undeva pe vag com daca imi functioneaza (bine) N18 si N75 ?

Multumesc inca o data, o zi buna !
Reply With Quote
  #9  
Old 15th December 2009, 09:20
hang your idols's Avatar
hang your idols hang your idols is offline
pasionat Audi
Masina mea: Audi TT Quattro 1,8T 225bhp & A4 B6 Quattro 1,9TDI 131bhp+
 
Join Date: Sep 2008
Location: A place between here and there
Posts: 3,260
hang your idols is an unknown quantity at this point
Default

SEAMAN,lasa metodele sec xx descrise de user-ul de mai sus,pt verificarea debitmetrului,turbo,egr,valva n75 se foloseste WAG COM-ul,facand log in mers.Intra pe ENGINE,MEASURING BLOCKS,GROUPS 003,010 si 011,dai LOG IN,SAVE si face log-ul in treapta 3 sau 4 pornind de la aprox 1500rpm pana in 4000rpm.In functie de ce se vede in log,puteam avea o baza de plecare pt problema ta;din ceea ce descrii tu,ca nu trage mai sus de 3000rpm,se numeste LIMP MODE(daca nu stii ce e asta,gasesti suficiente informatii pe topicul dedicat problemelor turbinei,multe puse de mine).Faptul ca ai si fum,asta inseamna mai multa motorina si prea putin aer;actuatorul tau merge pe presiune,nu vaccum(wastegate-presiune,turbo geometrie variabila-vaccum).Sincer sa fiu,ai plecat de la o premiza gresita deschizand acest topic,trebuia sa fi postat direct pe acel topic dand detaliile care care le-ai prezentat mai sus.
__________________

Last edited by hang your idols : 15th December 2009 at 09:24.
Reply With Quote
  #10  
Old 9th October 2010, 18:50
12vyo 12vyo is offline
2nd Gear Member
Masina mea: audi a6 c4 ael 1996
 
Join Date: Feb 2010
Location: galati
Posts: 33
12vyo is on a distinguished road
Default

salut scuze ca intervin in aceasta discutie dar te pot ajuta cu o informatie incearca sa afli schema originala pe net in programu ETKA acolo am gasit si eu acea schema si am folosito cu succes
__________________
Audi A6 2.5 TDI AEL 1996 Qattro.
Reply With Quote
Reply

« Compatibilitate Motoare benzina pentru A6 C4 | Suspensie sport Audi A6 C4 berlina »


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 
Thread Tools Search this Thread
Search this Thread:

Advanced Search
Display Modes

Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Schema Vacuum motoare diesel 1.9 TDI cta1979 Motoare si transmisii 4 4th April 2014 11:56
Vacuum si furtune Vacuum la B4 d_a_n_gerous Modele clasice 28 18th January 2013 10:59
Furtune Tuning Emeraldu Motor 1 25th May 2008 17:40


All times are GMT +2. The time now is 10:05.


Powered by vBulletin®
Copyright ©2000 - 2014, Jelsoft Enterprises Ltd.
SEO by vBSEO 3.0.0
Copyright ©2007 - 2014 Club Audi Romania
Club Audi Romania este un site independent si nu este afiliat in niciun mod cu Porsche Romania sau Audi AG. Orice referinta la marca Audi este facuta in scopuri exemplificative si noncomerciale.
Mesajele publicate aici apartin exclusiv celor care le-au exprimat si nu implica responsabilitatea detinatorilor acestui site sau a marcii Audi.
- Schema furtune vacuum la A6 C4 - Forum Audi -

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101