1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Airbag la A6 C5 - martor aprins in bord - demontare - schimbare - probleme diverse

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de audisline, 16 Iul 2008.

  1. audisline 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iul 2008
    Locație:
    pitesti
    Stie cineva cam la cati km la ora sar airbagurile la Audi A6 2001??????
     
  2. Florin Sandu

    Florin Sandu Banned

    Înscris:
    26 Mai 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 3.0 TDI QUATTRO, Audi A3 1,6 FSI
    Nu cred ca exista o activare in functie de viteza, probabil ca totul este legat de puterea impactului :think: Si oricum nu sar daca nu ai centurile puse.
    Daca gresesc astept alte pareri :)
     
  3. nookie 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Ian 2008
    Locație:
    Cluj - Bistrita
    Masina:
    A6 2.5TDI AYM
    Chestia cu saritul nu depinde de viteza, ci de impact.

    Am auzit si eu ca nu ar sari daca nu ai centura pusa, dar mi se pare putin aiurea, chiar atunci cand ai mai mare nevoie de protectie, sa iei o moscatura de volan...:wacko:

    DAca stie cineva mai bine cum sta treaba, chiar as fi si eu curios
     
  4. audisline 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iul 2008
    Locație:
    pitesti
    chiar nu stie nimeni cand se declanseaza aibag-urile la audi a 6?

    de ci ma intereseaza neaparat la cati km/h se declanseaza aibag-urile vreau sa stiu daca dau in judecata grupul wag :):yes:
     
  5. V8TDI

    V8TDI Gold Member

    Înscris:
    21 Noi 2007
    Locație:
    la casa
    Masina:
    Q7 4.2 TDI. De la Abt.
    Din cate stiu eu, cele frontale de la 30 km/h. Asta daca te lovesti de un obiect fix (copac, stalp, perete etc.) pentru ca altfel vitezele se compun. Pana la 30 de km/h se considera ca nu e chair periculos impactul si nici centura nu e neaparat necesara. Repet, ca viteza de impact.

    In ce priveste ne-declansarea fara centura, mi se pare normal, pentru ca ar face mai mult rau. Elementul principal de siguranta in caz de impact este centura, airbagul este o chestie suplimentara care doar "completeaza" nu substituie centura.
     
  6. andy85 1st Gear Member

    Înscris:
    18 Iul 2008
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    A6 Allroad Quattro 3.0 TDI 2008
    Airbag-urile expira

    Atentie mare !!! Nu multi stiu ca airbagurile expira dupa 8 ani si trebuiesc inlocuite. Am auzit la muti ca nu le sare aibag-ul la impact si se mira de ce. Daca nu le schimbati la 8 ani va puteti lua adio de la ele.
     
  7. V8TDI

    V8TDI Gold Member

    Înscris:
    21 Noi 2007
    Locație:
    la casa
    Masina:
    Q7 4.2 TDI. De la Abt.
    Nu la 8 ci la 14 ani.
     
  8. audisline 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iul 2008
    Locație:
    pitesti
    salut

    stie cineva unde sunt montati senzori de la airbag-urile frontale la audi a6 ???????????:rtfm:
     
  9. nitescucip 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Sep 2007
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    AUDI A6 quattro - 2001
    Nu conteaza viteza

    Comanda airbag-urilor este data de niste senzori de deceleratie. N-au nici o treaba cu viteza in sensul ca viteza din momentul impactului nu este parametru pentru declansarea airbag-urilor.
    Firesc, cu cat este viteza mai mare -> impactul mai puternic -> decelerarea mai mare.

    In functie de cate airbag-uri are masina si tipurile lor, exista mai multi senzori de decelerare (ex.pentru impact lateral).

    Nu stiu daca la toate modelele, insa stiu ca pe unele, pe langa senzorii astia, mai exista si senzori pirotehnici, cu rol redundant.

    Si inca o chestie: nu conteaza daca sunt sau nu centurile puse. Airbag-urile sar oricum daca pragul de decelerare este atins.
     
  10. X Gold Member

    Înscris:
    21 Noi 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    -
    Functionarea Airbag-urllor este foarte complexa

    Precum a zis si colegul "nitescucip", airbag-urile nu sar in functie de viteza de impact, ci daca sunt distrusi niste senzori amplasati in partea frontala a autoturisumului(airbag frontal)sau laterala (airbag lateral/cortina) s.a.m.d. - ideea e ca poti sa intrii si cu 100km/h intr-un stalp, si daca senzorii nu sunt distrusi nu pornesc declansarea airbag-urilor, sau poti sa intrii cu doar 20-30 km/h in ceva si sa sara daca s-a atins punctul respectiv. Dar, cum au zis si ceilalti, depinde si de vechimea lor cat si de alti factori. S-ar putea sa-i dai in judecata degeaba pentru ca ei pot veni cu argumente daca impactul nu a fost deosebit de violent.
     
  11. RALLYMAN

    RALLYMAN Bronze Member

    Înscris:
    9 Mar 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Volkswagen Passat variant 1,9TDI 1Z 1994
    Adica daca n-ai nimerit senzoru' nu se umfla gogoasa ... asta-i poveste de adormit copii sau dezimformare crunta ... senzorul de impact frontal este montat undeva sub bord pe centru prins rigid de sasiu/caroserie si reactioneaza numai la shock de la o anumita intensitate in sus ca sa nu pocneasca atunci cand atingi bara, farul sau o aripa ...
    Senzorii de impact lateral sant amplasati pe stalpii laterali prinsi rigid pe acestia ...
    Si din cate stiu senzorii sant refolosibili ... nu se consuma de la prima ,,abatere'' ... ca sa nu mai spun ca unul scosese ideea ca dupa un impact trebuie schimbat si calculatorul de airbaguri :) ...
     
  12. Catalin_1987

    Catalin_1987 Moderator&Quattro Driver Staff Member

    Înscris:
    27 Mar 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4,1.9 TDI AVF,2003
    Din cate stiu eu airbag-urile se declanseaza si daca nu porti centura.doar ca centura ajuta enorm prin faptul ca se pretensioneaza la impact(pe langa ca se blocheaza la soc,in momentul impactului se strange in jurul tau tinandu-te lipit de scaun).calculatorul nu se schimba decat daca a fost afectat.daca nu se reprogrameaza(stiu sigur asta la volvo)
     
  13. audisline 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Iul 2008
    Locație:
    pitesti
    ok am inteles situatia

    totusi ma intereseaza unde sunt amplasati senzorii frontali sa vad totusi daca au fost atinsi asta ma intereseaza nu de ce nu au sarit
     
  14. RALLYMAN

    RALLYMAN Bronze Member

    Înscris:
    9 Mar 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Volkswagen Passat variant 1,9TDI 1Z 1994
    Daca citesti postul meu de mai sus ai sa vezi ca scrie unde sant amplasati senzorii ...
     
  15. X Gold Member

    Înscris:
    21 Noi 2007
    Locație:
    Iași
    Masina:
    -
    Asta chiar mi-a placut...

    Ai nu mai spune.....ne-ai dat gata:). Daca ar fi cum zici tu acolo, ar insemna ca nu ar mai sari niciodata gogoasa,sau ar trebui sa distrugi toata masina ca sa sara airbag-urile, dar in fine. Dar oricum,e o gluma buna ;):):) Faza cu centurile cred ca e foarte adevarata,ce a zis colegul celalat, insa in momentul impactului se alege prafu de senzori,nicidecum sa fie pe stalpii laterali sau la mama Ana pe sasiu:):):) ........ hai ca a fost tare Ma mir ca n-ai zis ca sunt in portbagaj:):icon_thumright:
     
  16. RALLYMAN

    RALLYMAN Bronze Member

    Înscris:
    9 Mar 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Volkswagen Passat variant 1,9TDI 1Z 1994
    Dar unde-s bre ... ia zi matale ... :idea:
     
  17. vladddd 1st Gear Member

    Înscris:
    29 Iul 2008
    Locație:
    Arad
    Masina:
    Audi A6 Quattro 132kw
    cam incinse spiritele....

    din experienta(neplacuta) proprie am constatat clar/net/bistosh urmatoarele: airbag-ul sare si daca nu ai centura pusa si, mai nasol, sare si daca nu e nimeni pe scaun(evident cel din dreapta) iar senzorii sigur nu sunt in fata si nu se inlocuiesc dupa impact. in plus calculatorul de airbag este distrus, trebuie schimbat sau daca stiti vreun electronist bun se rescrie softul, iar centurile de asemenea trebuiesc inlocuite (sare ceva chestie, cred ca e capsula pirotehnica)
    spun astea deoarece am rupt un stalp de beton( ca norocu' din ala mai subtire de 30 cm diametru) cu un A6 din 2003 in urma unei usoare atipiri la volan (somnic usor) pe la vreo 60-70 kmh. stiu mai multe detalii deoarece am reparat masina ulterior pe banii mei (recent cumparata, nu aveam inca , casco). in plus se sparge si parbrizul( mie mi-au sarit airbag-urile frontale:evident sofer unde aveam si centura si fara logica a sarit si cel de la pasager plm: eram singur in masina)
     
    Ultima editare: 4 Aug 2008
  18. jacobson

    jacobson 4th Gear Member

    Înscris:
    23 Dec 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 3.0 quatro
    Oricum mare noroc ai avut.....adormitul la volan este cel mai urat lucru care se poate intampla cu urmari ditre cele mai nasoale......

    ....poate ai avut ceva pe scaunul ala din dreapta eu uneori si portofelu daca il tin intr-un loc anume imi piuie senzorul de centura..
     
    Ultima editare de un moderator: 10 Dec 2013
  19. RALLYMAN

    RALLYMAN Bronze Member

    Înscris:
    9 Mar 2008
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    Volkswagen Passat variant 1,9TDI 1Z 1994
    Daca deconectezi bateria, capsa pirotehnica din airbag nu mai are cum sa declanseze ... ea declanseaza numai electric ... si e de preferat sa o deconectezi de fiecare data cand umbli in zona airbagurilor sau a senzorilor ...
    Ca sa scoti volanul am vazut intr-un filmulet pe youtube ca se infige o surubelnita in partea dreapta a volanului, dinspre bord spre sofer, si se deblocheaza o siguranta care tine capacul volanului cu airbagul ...
     
  20. blajinu' 2nd Gear Member

    Înscris:
    12 Iun 2008
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6 1.9 TDI
    In dreapta/stanga volanului, dinspre bord spre sofer sunt doua suruburi cu cap de imbus stelat, nimic altceva...
     
    Ultima editare de un moderator: 10 Dec 2013

Distribuie pagina asta