1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Servodirectia - Caseta - Pompa servo si Lichid servo la A6 C5 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de nookie, 27 Apr 2010.

  1. nookie 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Ian 2008
    Locație:
    Cluj - Bistrita
    Masina:
    A6 2.5TDI AYM
    salut,

    am un audi a6 2002 v6 tdi 114kw

    ma intereseaza daca se poate monta pe aceasta masina o caseta de directie
    (sau pompa de servo) de generatie mai noua, cea de pe a6-le nou de exemplu care merge foarte usor la virarea volanului.

    Daca nu, spuneti-mi de unde as putea cumpara o cremaliera pt caseta de directia actuala, la un pret acceptabil, deoarece imi scartaie la virarea volanului. Am inteles ca sunt niste bucse de sustinere a cremalierei, care nu au nici un fel de ungere si in timp incep sa scartaie.

    Multumesc frumos
     
  2. HARFO66

    HARFO66 Bronze Member

    Înscris:
    13 Oct 2008
    Locație:
    iasi
    Masina:
    a6 2.5 150HP
    Ai incercat prin schimbul uleiului sa vezi daca mai scartie?
     
  3. l.u.v

    l.u.v Bronze Member

    Înscris:
    19 Oct 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI Quattro
    Caseta din asta gasesti si pe modelul vechi, nu numai la cel nou.
    Eu am pe ea asta:speed-related variable steering assist (Servotronic)
    Adica in oras directia este foarte usoara, iar la viteza se intareste.
    Cert este ca in oras volanul este incredibil de"moale'.
    Acuma n-as putea sa-ti spun daca se poate monta la una care nu are asa ceva.
     
  4. nookie 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Ian 2008
    Locație:
    Cluj - Bistrita
    Masina:
    A6 2.5TDI AYM

    Schimbul de ulei urmeaza sa il fac. Am fost cu ea la reprezentanta si mi-a spus un mecanic ca e din cauza bucselor de la cremaliera.

    Daca a mai patit cineva asa ceva, e rugat sa imi dea niste indicii, nu e o problema grava, dar e foarte enervanta, mai ales ca nu suna tot timpul
     
  5. l.u.v

    l.u.v Bronze Member

    Înscris:
    19 Oct 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI Quattro
    Vezi sa nu scartaie capetele de bara.
    Fac la fel..
     
  6. nookie 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Ian 2008
    Locație:
    Cluj - Bistrita
    Masina:
    A6 2.5TDI AYM
    Am schimbat capetele de bara cu unele noi si acum nu mai scartaie nimic, multumesc de sfaturi
     
  7. alin35 2nd Gear Member

    Înscris:
    29 Apr 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    1999 Audi A6 150 CP? 2500 cmc; Audi A6 3000 Diesel 224 CP
    Am cumparat de curand o caseta de directie de A6 si am impresia ca e incompleta.
    Atasez o poza si vreau ca cineva sa imi spuna ce vine in locul marcat de mine
    Multumesc

    [​IMG]
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Aug 2012
  8. mariandex

    mariandex 3rd Gear Member

    Înscris:
    29 Ian 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    audi a6 avant 1,8T cod AEB 150 hp
    Salut , te pot ajuta doar cu o poza din Elsawin , si banuiesc ca in locul acela era piesa de la nr 5 , nu sunt sigur pentru ca poza care ai pus-o e prea de aproape :
    Pune si tu doua trei poze din plan mai indepartat cat si cu toata caseta ca sa-mi dau seama mai bine .

    Pentru poza 1

    Exploded view of power-assisted steering box, right-hand drive vehicles as of Model Year '99
    1 - Power-assisted steering box
    q With integrated steering damper
    2 - Cheese-head bolt, 13 Nm
    q Steering centring screw plug → Fig.
    3 - Banjo bolt, 40 Nm
    q With integrated non-return valve
    4 - Banjo bolt, 50 Nm
    5 - Adjusting screw
    6 - Seal, 16 x 22 mm
    q Replace
    7 - Return pipe
    8 - Seal, 14 x 20 mm
    q Replace
    9 - Pressure pipe
    10 - Hexagon socket head bolt, 21.5 Nm
    q For attaching pressure and return pipes to steering box
    11 - Servotronic connector




    Pentru poza 2

    Exploded view of Servotronic steering box
    1 - Power-assisted steering box with track rods
    q Exploded view for left-hand drive vehicles:
    q Exploded view for right-hand drive vehicles:
    2 - Servotronic connector
    3 - Servotronic control unit -J236- in 13-position relay carrier
    q Located beneath trim in driver's footwell → Current flow diagrams, Electrical fault finding and Fitting locations
    q Servotronic control unit -J236-, position 13
    q Checking power supply → Chapter
    q Checking vehicle speed signal → Chapter
    4 - Hexagon socket head bolt, 3 Nm
    q w.a.f. 2.5 mm
    Do not unfasten Torx bolts
    5 - Servotronic solenoid valve -N119-
    q Replacement of the Servotronic solenoid valve involves removing the steering box
    q Checking → Chapter
    Do not unfasten Torx bolts
    6 - Seal
    q Always replace
    7 - Seal
    q Always replace
    8 - Strainer
    q Always replace



    pentru poza 3


    Adjusting power-assisted steering box
    Two mechanics are required to perform adjustment. Adjustment is to be made with the engine switched off.
    – Raise the vehicle on a lifting platform.
    – Wheels in straight-ahead position
    – Moving the steering wheel from side to side (roughly 30° around the centre axis) will produce a rattling noise in the event of excessive steering play.

    – Have the second mechanic carefully turn the adjusting screw -arrow- until the rattling noise disappears inside the vehicle.
    – Perform a test drive.
    – In doing so, make sure the steering returns smoothly and automatically to the straight ahead position after manoeuvring or cornering. Correct the setting if necessary.
     
    Ultima editare: 17 Ian 2011
  9. mariandex

    mariandex 3rd Gear Member

    Înscris:
    29 Ian 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    audi a6 avant 1,8T cod AEB 150 hp
    Sau dupa cate imi dau seama e vorba de piesa nr 5 din poza 2 (cea din mijloc) valva solenoid N119 pentru servotronic si nu de piesa nr. 5 din poza 1 (cea din stanga) care e un surub de reglaj pentru taria puterii asistate .
     
  10. dana6q 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Iul 2009
    Locație:
    slatina
    Masina:
    A6 quatro,2.7 biturbo,2001
    Demontare caseta de directie A6 Qattro

    Salut,
    Este cineva care poate da detalii despre demontarea casetei de directie la un A6 C5 Qattro 2001 care are cutie automata ? Se poate face intr-un service normal, sau trebuie mers la un service Audi ?
     
    Ultima editare de un moderator: 10 Mar 2012
  11. Escudo 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2008
    Locație:
    Cervia,Italia
    Masina:
    Audi A6 2.5 Avant Quattro Tiptronic 180 hp
    problema la servo

    Salut.Am un Audi A6 2.5 TDI Tiptronic.Am si eu o problema,sper ca nu mare.Cand dau de volan in stanga sau in dreapta se aude ca un huruit,dar doar dupa ce umblu putin cu ea.Cand o pornesc si o las in N nu se aude deloc.Stie cineva ce poate fi?Am drum in Italia peste cateva zile si sper sa nu raman prin Ungaria cu ea.
     
  12. marian_milea

    marian_milea 4th Gear Member

    Înscris:
    29 Noi 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,C6,2.0tfsi 2010
    1.controleaza si tu sa vezi daca lichidul hidraulic e la nivelul corespunzator
    2.daca nu e, completezi, daca e, directia e suprasolicitata si da semne de oboseala
    Banuiesc ca nu mai ai rotile stoc ale masini ?
    oricum cert e ca trebuie sa mergi la o verificare amanuntita sa vezi despre ce e vorba adica la un service
    te astept sa imi spui ce sa mai intamplat
    bafta
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Aug 2012
  13. zoly 2nd Gear Member

    Înscris:
    14 Feb 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a6 1.9tdi
    Salut, verifica rola de la alternator sa nu fie blocata...in majoritatea cazurilor acolo este problema...
     
  14. Escudo 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Oct 2008
    Locație:
    Cervia,Italia
    Masina:
    Audi A6 2.5 Avant Quattro Tiptronic 180 hp
    marian_milea Lichidul l-am verificat astazi,e OK. Azi am observat ca nu facea de fiecare data zgomot directia, cateodata face cateodata nu. Cat despre jante, am 2 seturi de jante, ambele de 17''. Normal rotile stoc sunt de 16'', cum scrie si in talon, deci nu le am cele stoc :) nu stiu ce sa zic de service, e cam departe de mine. La mine in oras isi prind urechile la asa masini. Oricum in maxim o saptamana plec in Italia si ma duc acolo, ca am si garantie pe ea un an.


    zoly Daca imi zici si unde se afla ar fi bine :anbet: nu ma prea pricep la masini :)
     
    Ultima editare de un moderator: 16 Aug 2012
  15. Chefa6

    Chefa6 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Aug 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C5 2001 2.5 TDI 180cp quattro
    probleme servo-directie?

    Salut, azi dimineata am pornit masina, A6 c5 2001 quattro 2.5 tdi 180cp, dupa cateva secunde a inceput sa se auda un zgomot ca un fel de harait/bazait/etc, care crestea proportional cu turarea motorului si care se amplifica la rotirea volanului stanga dreapta, in pozitia 0 fiind mai redus putin... Ma gandesc ca poate fi o problema cu pompa de servodirectie...
    Mentionez ca e prima data cand se manifesta fenomenul.
    Ceva sugestii pana ajung la un doctor?
     
  16. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    In primul rind verificarea uleiului de servo si schimbarea acestuia daca e murdar si cu impuritati (ar trebui sa fie verzui) si verificarea curelei de accesorii, sa fie bine intinsa.
     
  17. Chefa6

    Chefa6 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Aug 2012
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C5 2001 2.5 TDI 180cp quattro
    Nivel lichid hidraulic scazut sub minim, il verificasem acum 2 saptamani.., se pare ca pierd pe undeva prin partea dreapta, am observat o pata acum...
     
  18. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Atunci o vizita la un mecanic daca nu ai tu cunostintele necesare sa vezi pe unde pierde, s-ar impune o verificare amanuntita a casetei de directie si traseului furtunelor de ulei spre si dinspre aceasta, pompa si vasul de ulei servo. Spor la treaba.
     
  19. Dr. Gabriel

    Dr. Gabriel Audi Expert

    Înscris:
    26 Iun 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    A6,1.8T AWT,2001
    Salut. Stie cineva daca la un 1.8T se poate schimba doar rulmentul de la pompa de servo ? Are un zgomot specific de rulment. Pot spune cu certitudine ca pompa e buna deoarece nu face zgomot la viraj stanga-dreapta, nu merge greu, nu are semne de oboseala. Cred ca s-a uzat efectiv rulmentul de la pompa. Stie cineva o solutie fara sa inlocuiesc pompa ?
     
    Ultima editare de un moderator: 9 Dec 2012
  20. alinutzu32

    alinutzu32 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Sep 2012
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    a6 2,5quattro 2001
    Am si eu o problema cu servo. La turatii mici i-a foarte greu virajul, daca o turez se poate vira mai usor dar face un uruit/zgomot. Nu stiu ce poate avea, daca aveti vreun raspuns va rog sa ma ajutati.
    Lichidul era foarte negru si l-am schimbat cu Mobil rosu, am inteles ca trebuie sa verific cureaua sau mi-a cazut pompa. Un sfat ceva va rog. Multumesc
     
    Ultima editare de un moderator: 19 Ian 2013

Distribuie pagina asta