1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Stropitori parbriz si faruri - stergatoare si brate - la A8 D3

Discuție în 'Audi A8 D3 (2003 - 2010)' creată de dumitru13, 18 Sep 2011.

  1. dumitru13 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Feb 2011
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A8L 3.0 TDI 2008
    Salut!

    Am o problema la masina.
    Pun lichid de parbriz, intra aproape 4 litri. A doua zi imi apare in bord eroare cu washer fluid si tot asa.
    M-am uitat sub masina si nu curge nimic dar lichidul numai este in bazin ?. Ce ar putea fi ?

    Multumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Sep 2011
  2. isvaly

    isvaly Gold Member

    Înscris:
    25 Aug 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A4,A6,A8,Q7,
    Este imposibil sa se evapore, pe undeva se scurge ..
     
    Ultima editare de un moderator: 18 Sep 2011
  3. wolfquatro

    wolfquatro 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    A8/4.2 d/2007
    Am patit si eu .....si totusi curgea pe la furtunasele de la faruri. :)
    Incearca sa stropesti dupa ce pui apa si urmareste - sigur e de acolo.
    Bafta.
     
    Ultima editare de un moderator: 21 Sep 2011
  4. isvaly

    isvaly Gold Member

    Înscris:
    25 Aug 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A4,A6,A8,Q7,
    Sau apropo de furtunase. Furtunasele de la spalatorul de far .. pot curge si din bara.
     
    Ultima editare de un moderator: 21 Sep 2011
  5. landshut

    landshut 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Oct 2008
    Locație:
    Filiasi Dolj- Landshut Germania
    Masina:
    audi a4 b5 1.6 100 ps, audi Q7 4l 240ps
    Stropitori parbriz si faruri - stergatoare si brate - in fata si la hayon - la A8 D3

    Acum cateva zile cand am vrut sa spal parbrizul mi-au ramas spalatoarele de la faruri deschise. Problema este ca nu se mai inchid si imi apare mereu in bord eroare. Se poate actiona mecanic pentru inchiderea lor? Va multumesc anticipat.
     
  6. isvaly

    isvaly Gold Member

    Înscris:
    25 Aug 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A4,A6,A8,Q7,
    Nu este recomandat actionarea mecanica din deschis spre inchis pentru ca daca a ramas deschis sigur ceva a plesnit-pocnit si nu mai permite intrarea lor inapoi .. drept urmare iti recomand sa dai bara jos si sa vezi ce impiedica intrarea stropitorilor inauntru . Daca fortezi este posibil sa rupi cine stie ce prindere de pe bara sau ce sa rupi mai rau pe acolo iar reparatia va fi mai costisitoare.
     
  7. landshut

    landshut 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Oct 2008
    Locație:
    Filiasi Dolj- Landshut Germania
    Masina:
    audi a4 b5 1.6 100 ps, audi Q7 4l 240ps
    iti multumesc dar am rezolvat problema. Am pus un bidon de 2 litri de apa mai calda in bidonul de la stropitoare si se pare ca imi inghetase apa in bidon. Acum imi merg. Multumesc si sper sa nu mai am si alte probleme.
     
  8. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    In general asa se intampla daca iti ingheata apa in rezervorul pentru spalat parbrizul/farurile. Si eu am patit acelasi lucru acum multi ani, initial am crezut ca cineva mi-a fortat stropitoarele ca sa le fure.
     
  9. silkworm 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A8 D3 3.0 TDI 2005 (210CP), A6 C6 3.0 TDI Quattro 2006 (224CP), A6 C5 2.5 TDI Quattro 2002 (180CP)
    Am si eu o problema oarecum similară: umplu vasul, dar îmi arată în continuare simbolul de eroare ca și cum nu ar fi apă în vas.

    Nu există pierderi de lichid, însă am remarcat că stropitoarele de faruri nu stropesc. Dar sunt acționate: mai întâi se ridică cel din stânga (nu stropește), apoi se coboară și imediat se ridică cel din dreapta (nici acela nu stropește).

    Am avut un A6 4F din 2006 și la acela stropitoarele erau acționate prin presiunea apei (probabil - că dacă nu aveam suficientă apă în vas, parbrizul era stropit, dar farurile nu).

    La A8 4E, stropitoarele ies oricum - probabil acționate de motorașe - dar în cazul meu, nu stropesc.

    M-am gândit că poate e un al doilea vas de care nu știu eu, special pentru faruri... dar mă îndoiesc. Dacă este, înseamnă că fabrica l-a ascuns desutl de bine :) Sau poate există o a doua pompă, care ar putea fi defectă.

    Idei?...
     
  10. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Sunt 2 pompe una pentru parbriz si una pentru faruri. Stergatoarele tale de far sunt actionate electric (complet diferit fata de alte modele Audi care sunt actionate prin presiunea apei). Verifica cea de a 2-a pompa. Bafta.
     
  11. silkworm 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A8 D3 3.0 TDI 2005 (210CP), A6 C6 3.0 TDI Quattro 2006 (224CP), A6 C5 2.5 TDI Quattro 2002 (180CP)
    Ahaa, mă gândeam eu că de vină trebuie să fie cea de-a doua pompă! :)

    Dar... spălătoarele de far așa trebuie să se comporte - să se ridice/coboare pe rând?
     
  12. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Da, asa trebuie sa se comporte la A8 D3. Bafta.
     
  13. silkworm 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A8 D3 3.0 TDI 2005 (210CP), A6 C6 3.0 TDI Quattro 2006 (224CP), A6 C5 2.5 TDI Quattro 2002 (180CP)
    Mulțumesc. Mi-am rezolvat problema - era vorba despre furtunul care face legătura între pompă și primul spălător de faruri (cel din dreapta). Este 39 lei la Audi, l-am comandat.
    Oricum mi-am rezolvat problema încă din week-end, "românește" - am "reparat" vechiul furtun, dar l-am comandat și pe acesta, "ca să fie", și mai la vară când o da căldura, poate mă încumet să-l înlocuiesc, dacă nu cumva cedează reparația între timp.

    Mi-am dat seama că nu e pompa de vină, pentru că o auzeam cum bâzâia când era motorul oprit și acționam spălătoarele de faruri. De fapt, când spălam doar parbrizul, totul era ok, dar când încercam să spăl farurile, pierdeam într-un timp scurt foarte mult lichid din vas.
     
  14. landshut

    landshut 2nd Gear Member

    Înscris:
    24 Oct 2008
    Locație:
    Filiasi Dolj- Landshut Germania
    Masina:
    audi a4 b5 1.6 100 ps, audi Q7 4l 240ps
    Stergatoarele se pot regla doar cu vag-comul sau si mecanic? Multumesc
     
  15. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Ele se regleaza mecanic conform cu ce scrie in ELSA. La o anumita distanta de baza parbrizului (distanta care este mentionata in ELSA adica manualul de reparatie al grupului VAG).
     
  16. silkworm 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A8 D3 3.0 TDI 2005 (210CP), A6 C6 3.0 TDI Quattro 2006 (224CP), A6 C5 2.5 TDI Quattro 2002 (180CP)
    Pe lângă problema pe care am enunţat-o mai sus, am constatat că unul dintre spălătoarele de faruri îmi curge. L-am comandat de pe ebay şi când a sosit, am constatat, pe factură, că scrie că e pt. partea stângă. Am făcut săpături şi am observat că au coduri diferite - baza este aceeaşi, dar diferă terminaţia pt. stânga, respectiv pt. dreapta, ceea ce mă determină să cred că este acelaşi aparat, dar probabil cu o mică diferenţă de simetrie.

    Știe cineva care este diferența reală dintre ele? Nu de alta dar se pare că mie mi-ar trebui cel de pe dreapta.
     
  17. isvaly

    isvaly Gold Member

    Înscris:
    25 Aug 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A4,A6,A8,Q7,
    Diferenta este de prindere pe bara ... paractic nu ai ce ii face .. Difera sistemul de prindere dintre unul si altul ..
    Difera si stropitorile non facelift cu cele facelift atat stropitoarea cat si capacele.
     
  18. silkworm 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A8 D3 3.0 TDI 2005 (210CP), A6 C6 3.0 TDI Quattro 2006 (224CP), A6 C5 2.5 TDI Quattro 2002 (180CP)
    Păi eu am dat bara jos acum vreo două luni ca să rezolv pierderea de lichid despre care am vorbit într-un mesaj anterior, şi am văzut că pe lângă problema cu furtunul, mai era și problema asta de la stropitor.
    Am schimbat stropitoarele între ele (ca să fiu sigur că problema nu era de la îmbinări și să elimin orice alte cauze) și am constatat că într-adevăr, stropitorul este de vină.

    După aceea am pus bara la loc, cu stropitoarele schimbate, deci cel defect acum se află în stânga. Când l-am comandat pe acesta, am ținut cont că trebuia să-l iau pe cel din dreapta (pentru orice eventualitate), numai că în UK, "passenger side" este de fapt partea stângă. :P

    Revenind... eu am schimbat stropitoarele între ele şi nu am avut probleme. Ciudat. :)
     
  19. isvaly

    isvaly Gold Member

    Înscris:
    25 Aug 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    A4,A6,A8,Q7,
    Da foarte ciudat. Eu din experienta mea pot sa iti spun ca si la A6 si la A8 nu se potrivesc cele de pe non-facelift cu cele de pe facelift si nu au cum sa se potriveasca la prinderi cele din stanga pe dreapta si invers.
     
  20. silkworm 3rd Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2008
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    A8 D3 3.0 TDI 2005 (210CP), A6 C6 3.0 TDI Quattro 2006 (224CP), A6 C5 2.5 TDI Quattro 2002 (180CP)
    Până la urmă n-a mai fost nevoie să pun spălătorul de faruri pe care l-am luat de pe ebay, pt. că mi-am făcut facelift şi a trebuit să iau spălătoare noi.

    În ceea ce priveşte stropitori de parbriz, Există un retrofit OEM cu trei duze (încălzite), codul este 4F0098101. Eu mi l-am comandat, este mult mai eficient decât cele cu două duze, mai ales vara, pe căldură, la drum lung, când se umple parbrizul cu insecte.

    Codul începe cu 4F, e adevărat (adică pt. A6), dar fabrica a destinat retrofitul şi pt. A8 (vine cu adaptoare).

    Vine cu CD cu instrucţiuni de instalare, deşi nu e necesar, instalarea este relativ simplă.

    Mai greu este partea cu reglatul. Producătorul spune că nu recomandă să reglezi cu bolduri, ace şi alte materiale de împuns. Există o unealtă specială pt. aşa ceva (T10127), dar e cam greu de găsit.
     

Distribuie pagina asta