Spalat Motor - este indicat sau nu ? Am in gand sa curat motorul atat la exterior cat si la interior. La exterior as vrea sa il duc la o spalatorie-stiu ca trebuie acoperite niste elemente(alternatorul si computerul de bord+panoul electric) si la interior sa ii bag un aditiv de spalare(" motor- flush" ) - care am inteles ca se baga peste uleiul vechi,apoi se scurge si se baga ulei nou. Credeti ca e indicat? Va rog sa-mi dati sfaturi legate de curatarea si pe interior cat si spalatul pe dinafara cu jet de apa. Multumesc anticipat
motor PAREREA MEA este sa nu il duci la spalatorie k aia nu se uita unde pun jetul ala si oricum nu iese cum ar iesi dk o faci tu singur cumparandu-ti de la MAFRA vreo 3-4 spray-uri decapante, eu ajea l-am curatat iar in interior nu inteleg de ce vrei sa il cureti, are vreo problema, pt k am mai auzit de la diversi mecanici k nu e indicat sa faci ajea ceva dar dk chiar vrei poti sa dai baia de ulei jos si sa o cureti... =)) cunosc un tip care o curata de cate ori sch uleiul are un golf3 si e mecanic
c0rl30n3_don Legat de curatatul la spalatorie, cred ca ai dreptate - nici mie nu mi s-au parut prea responsabili cei de acolo Ideea cu spray-urile imi place, dar nu stiu pe ce sa dau si pe ce nu. Poti te rog sa-mi zici cum l-ai curatat tu? - adica pe ce piese ai dat si pe ce nu, si apoi, cum il clatesti? - sau ramane asa? alexp87ro Asa am auzit si eu, dar macar o data - acum ca am cumparat-o de la fostul proprietar si nu e prea curat motorul
Poti sa cureti interiorul si exteriorul cat vrei dar mororul...mai bine nu! Nu-ti place cumva cum merge? Glumeam! Nu este indicat sa speli motorul, dar fiecare face ce vrea! Eu la niciuna nu am spalat motorul. B4-le il am de 7 ani, vreau sa zic ca motorul este gri de la praf, desi are scut, dar mi se rupe! Pentru mine motorul trebuie sa functioneze perfectsi nu sa arate bine! Daca vrei sa vinzi masina, atuncea este altceva, dar in rest......
E mi-am intrebat mecanicul si a zis sa nu-mi spal motorul sub nici o forma. Daca stau bine si ma gandesc ....... la cati senzori si mufe sunt pe motor, nu cred ca e prea indicat sa intre apa in ele.
Asa e, m-am gandit si eu la treaba asta - are o parte electrica foarte laborioasa si cred ca e riscant sa-l spal. Poate sa intreb la reprezentanta, desi...
Pe vremea cand aveam timp.... Eu am luaty 5 sprayuri asta vara k mi se pusese mie ajea pe creier sa-l curatz... si l-am luat eu cand nu aveam ce face cu sprayu si cu periutza de dintzi (nu rade k te vad) si am cam dat peste tot dar cu grija... Iar de clatit nu ai ce sa clatesti k se evapora imediat dar curatza... Dk chiar vrei sa-l curetzi cu toate k nu e nevoie numai dk ai pitici pe creier k mine... curatal dar curatal cu grija... sau mai bine NU
Exeleron La reprezentanta Audi in Germania se ofera si spalat motor. Costa vreo 65 de EUR daca nu ma insel. Deci daca ei pot, poti sa-l speli si tu. Problema e sa ai suficienta grija sa nu bagi apa unde nu e voie. Si in nici un caz nu recomand spalarea cu jetul de la Kaercher! Prietenii stiu de ce !
Eu cred ca e o mare diferenta sa-ti spele motorul la o reprezentanta Audi din Germania fata de o spalatorie auto din Romania, unde la multe dintre spalatorii abia stiu sa-ti spele masina la exterior, ce sa mai vorbim de spalatul motorului. Poate la saloanele alea de cosmetica auto.
V8TDI Sunt absolut de acord cu tine - am ajuns la concluzia ca daca il speli sau cureti cu spray, dar CU GRIJA LA PARTEA ELECTRICA , cred ca e totul ok.Multumesc pt sfaturi cristi231077 Asa e, ai dreptate! Spalatoriile din tara sunt superficiale, DAR- Pot sa ma duc la reprezentanta(Ca tot trebuie sa-i fac revizia) si sa intreb ce trebuie acoperit exact.Iar apoi, la spalatorie le spun personal celor de acolo ce sa-mi acopere si ce nu. Cred ca se rezolva asa! In felul asta nu stric nici masina si am si motorasul curat!! Nu crezi ca e o idee buna? c0rl30n3_don Multumesc pentru sfaturi Am prins ideea, iar faza cu periuta e practica - mai ales la treburile migaloase, char daca unii se amuza.
Nu ma amuz deloc, eu asa fac cu jentile de doua ori pe an! La cate spite are si mai ales ca sunt cromate e nevoie de cate un frecus calumea! Dau jos rotile si cu periuta iau toate spitele pe rand si le curat. In timp praful de pe discurile de frana si placute se lipeste asa de tare incat la un spalat normal nu se mai ia calumea!
Sper ca macar din cand in cand ai mai schimbat sau macar ai scuturat filtru de aer Daca m-as uita de o masina folosita si as descoperi un motor proaspoat spalat as fi foarte atent. Vinzatorul ori a spalat motorul ca sa ascunda gradu de uzura (de ex. ulei pe la garnituri) ori vrea sa sugereze ca masina a fost ingrijita si are putini km. Si in plus pot fi sigur ca spalatul a fost facut cu mare grija stiind ca omu vrea sa vinda masina, nu sa o pastreze?
Clarrrrrrrrrrrrrrrrrr ca am schimbat filtu de aer PS: cred ca mi-ai dat de lucru, ar cam trebui sa-l schimb, daca nu, macar sa-l curat, ca nevastamea sigur nu l-a curatat
Eu am un a6 la care a fost spalat motorul.Astia au o solutie pe baza de soda caustica pt motoare care ataca toate mufele si circuitele electrice( nu imediat) , pe langa asta au bagat si apa intr-un far care incepea sa se abureasca si nu stiam de ce. Sa nu mai zic cum arata mufa farului ca am stat 1 ora sa o curat . Cine stie ce oi mai gasi de acu' incolo
Stef's Deci zici ca nu e inspirat.....apropo de far-sa stii ca la o masina mai veche de 2-3 ani am vazut ca incep sa se abureasca si sa se si intunece. Adevart este insa ca nu e normal sa faca ce au facut, mai ales cu solutia aia acida orgonaskaroly Periuta e practica mai ales la suprafete migaloase.Uneori folosesc si o pensula fina - pentru trapele de la aeroterma, cand o aspir.
eu mi-am curatat motorul singur... mi-am cumparat un spray cu silicon,am curatat cu un prosop curat tot motorul,am sters tot ce se putea sterge,iar apoi am dat cu spray-ul cu silicon pe toate partile din platic... si sa va spun sincer am ramas uimit cat de bine a ramas. acum sunt pornit sa-l curat in acest fel la fiecare 2 saptamani. bafta
Tehnic vorbind, fiind vorba de soda caustica, solutia e de fapt bazica nu acida. Dar oricum, tot coroziva e. Insa n-am inteles unde a spalat omul masina, ca ar trebui reclamati astia cu spalatoria lor: cum sa speli cu soda caustica? Pai se duce lacul dupa 2 spalari... ca sa nu mai vorbim de altele pe la motor...
V8TDI Cine stie....poate n-o fi fost chiar soda caustica, dar oricum inseamna ca a fost nemultumit, deci nu recomanda.In ceea ce priveste reclamatia, ar trebui chiar dati in judecata pentru asa ceva, insa nu stiu ce rezultate ar avea, avand in vedere ca unele spalatorii au conceptia-"Spalati motorul pe propria raspundere" dannypapuc Sa stii ca pana la urma asa am facut si eu....cel putin pana la vara. Insa principala problema e ca nu prea putem inlatura si uleiul depus sau urmele mai profunde de motorina/vasilina/praf sau alte substante din compartimentul motorului. La jet de apa si cu soluite degresanta iese super, dar cu riscurile aferente
Spalare motor TDI Salutare, Ce pericole pot sa apara in situatia in care vreau sa spal compartimentul motor? Aici ma refer la plasticaraie, capac motor si cam tot ce e pe acolo. Ce trebuie acoperit? Unde trebuie sa fiu atent sa nu ajunga apa ? Merci mult si bafta !