1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

REGULI pentru cumparatori:

Discuție în 'Vanzari / Cumparari piese si accesorii auto' creată de Cristian S., 9 Aug 2011.

  1. Cristian S.

    Cristian S. Audi Expert

    Înscris:
    8 Mar 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Observ de ceva vreme niste "incidente de plata" privind diverse vanzari/cumparari de masini si piese. Desi multi fac presiuni asupra administratorilor forumului pt a face un control al vanzatorilor (autorizati sau nu), eu va propun , acelora dintre dvs ce doriti sa cumparati cate ceva de la colegii forumisti, sa respectati cateva reguli:
    1. interesati-va cine este vanzatorul
    - verif cu un simplu search nick-ul sau si posturile sale. se poate identifica numele sau real sau face afaceri doar sub acoperirea nick-ului? Daca e numai nick- e de evitat!!!
    - a mai avut incidente de plata/livrare?
    - reprezinta o firma autorizata ? Sau e o persoana fizica ce are ceva obiect de activitate vanzari/cumparari? E cumva un simplu nene ce incearca sa faca bani pe net identificand cererea dvs de piese/accesorii? Daca nu in business e greu de crezut ca veti putea face treaba cu el. Va va oferi preturi mici nestiind ce trebuie sa livreze
    - are cunostintele tehnice necesare pt a identifica ceea ce va trebuie? Sunt diversi nene bine intentionati dar care habar nu au ce ce se mananca tehnica si comanda/livreaza prostii in dorinta de profit. Necunostiinta lui o veti plati dvs cu bani, nervi si timp pierdut.
    2. inainte de a plati vreun avans:
    - puneti toate intrebarile esentiale privind produsul si salvati raspunsurile. La intrebarile pe care nu le puneti, vanzatorul nu poate fi acuzat ca v-a mintit !!! Discutia are valoare de contract si in situatia cand deal-ul capata aspecte penale va trebui sa prezentati dovezi ca ati fost inselat.
    - cereti poze reale ale produsului sau trimite-ti pe cineva sa vada despre ce este vorba.
    - discutati termenul de livrare si conditiitle de retur ale produsului
    - daca este cazul, discutati de conditiile de garantie ale produsului
    - stabiliti in cazul returului , daca se vor storna banii sau se va accepta alt produs la schimb.
    - stabiliti cine face plata transportului.
    3. Livrarea:
    - daca doriti sa platiti prin ramburs , verif inainte de expedierea coletului de catre vanzator, suma pe care o aveti de plata precum si daca sunteti dispus sa achitati aceasta suma ! In situatia cand nu ridicati coletul sunteti pasibil de o plangere penala de inselaciune si vanzatorul are dreptul la despagubiri
    - la primirea marfii verif ca coletul sa fie intact si sa nu aiba stricaciuni din transport pe care ulterior sa le indreptati incorect impotriva vanzatorului.
    4. Montajul
    - aveti grija unde va duceti sa va montati piesa pe masina. Greselile mecanicului nu pot fi imputate vanzatorului. Daca nu faceti dovada ca ati montat piesa in service autorizat pe marca respectiva, vanzatorul poate anula legal, orice pretentie a dvs vis-a-vis de garantie sau eventuala nefunctionare a piesei comandate.
     
  2. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
    As mentiona ca la curieratele rapide este servicul de a lasa destinatarul sa deschida pachetul inainte de a plati transportu+rambusul. Nu costa nimic in plus, dar vede piesa inainte de a plati.Asa are garantia ca vanzatorul a trimis exact ceea ce a spus ca trimite.
     
  3. Cristian S.

    Cristian S. Audi Expert

    Înscris:
    8 Mar 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    FanCurier,Cargus,DHL, va lasa clientul sa deschida coletul daca este specificat la predare de catre expeditor.
     
  4. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Va rog sa mai cititi o data postul colegului meu:

     
  5. PavelFlorescu 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Seat Toledo,1.6 16v, 2004
    Nu este adevarat, am sunat la nu stiu cate firme de curierat si nu mai exista acest serviciu de specificare cu deschidere inainte de livrare- dati si voi telefoane si intrebati. Nu se poate deschide coletul inaintea platii atat a transportului, cat si a rambursului. Dupa ce se plateste, banii nu se mai returneaza destinatarului nemultumit sau inselat ori escrocat, raman la curier.

    Se poate lasa un vizor la colet, un perete al ambalajului poate fi facut dintr-o bucata de pet (taiati o sticla de suc si lipiti bucata de plastic transparent cu scotch, sa se vada inauntru).
     
    Ultima editare: 6 Iul 2012
  6. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Pavel, mai da tu telefoane. In octombrie 2011 cand am scris ultimul post era disponibil la FanCourier. Acum nu... cel putin nu la ei.
    Luni am trimis un colet in care am specificat ca accept deschiderea coletului inainte de plata. Singurul dezavantaj la treaba asta este ca expeditorul este obligat sa plateasca transporetul dinainte ca deh, daca destinatarul nu mai ridica coletul implicit nu mai plateste nici transportul. Cat despre ramburs, in caz de probleme de neridicare dupa ce am specificat ca accept deschiderea coletului... nu mai poate firma de curierat ca tu nu iti mai recuperezi rambursul sau pietrele din colet.

    Cateva observatii insa:
    - serviciul este disponibil la Urgent Curier
    - doar daca expeditorul este pers juridica.


    Asta cu vizorul sa se vada in colet mi se pare cea mai stupida idee. Coletul trebuie sa fie impachetat bine, prin bine ma refer sa reziste socurilor (nu vrei sa stii cum sunt tratate coletele), precum si sa reziste la apa. Firma de curierat nu isi asuma nici o raspundere in cazul in care apa afecteaza coletele.

    Si nu in ultimul rand, ce va tot agitati atata? Din cauza voastra se face paching list la toate firmele de curierat mari. Ai paching list, ai dovada a ce e in colet.
    Teapa poti lua si daca deschizi coletul ijnainte sa platesti si daca ai packing list. Cum? Iti trimit un produs defect.Nu cred ca te simti mai putin tepuit daca produsul e defect si nu ai primit pietre in colet.
     
  7. syc@

    syc@ 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2011
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A4 B5 1.8T Quattro EX:A4, 1.9TDIAvant '97, A6 2.5TDI Avant'96; A4 Avant1.9tdi
    Cu fan curier am trimis f multe multe colete si in ultima perioada aveau o hartie aditionala in 3 exemplate in care u ca si expeditor mentionai ce produs expediai si eventual un cod / serie de pe el. la destinatatie platesti valoare si transport apoi verifici coletu daca corespunde ce e mentionat pe hartie cu ce e in cutie ei nu isi mai asuma nici o responsabilitate in cazul in care nu functioneaza produsul.
    Metoda de siguranta pentru cei care trimit colete si se plimba de cateva ori de la destinatar la expeditor si nu il mai ridica nici unu iar fanu se alege cu gaura in buget pt transport.

    Apropo de rezistat la apa am fost la Timisoara acum 3 luni duba de la urgent arata de parca au roso soarecii, gauri de linistit cade un far cu dimensiuni moderate, ;)
     
    Ultima editare: 6 Iul 2012
  8. PavelFlorescu 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Seat Toledo,1.6 16v, 2004
    Va multumesc pt. propunerea de a da din nou telefoane, chiar voi hartui telefonic firmele de curierat si voi reveni.
    Am sunat la Urgent Curier si i-am intrebat clar daca are voie cineva sa plateasca mai intai transportul si abiia ulterior rambursul, am fost instiintat oficial ca nu.
    Dar voi suna din nou si voi inregistra convorbirea.
    Voi trimite si e-mail.
    Nu e posibil sa fiu mintit pe fata.
    Respect !
     
  9. syc@

    syc@ 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Apr 2011
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    A4 B5 1.8T Quattro EX:A4, 1.9TDIAvant '97, A6 2.5TDI Avant'96; A4 Avant1.9tdi
    Eu lucrez cu Urgentu de 2 ani, dar trimit de pe firma, automat la persoane juridice sunt alte conditii, si inca ceva fiecare sucursala este Franciza si au dreptu de a modifica politica ;)
     
    Ultima editare: 7 Iul 2012
  10. PavelFlorescu 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Seat Toledo,1.6 16v, 2004
    Iata raspunsul oficial pe care l-am primit prin e-mail de la dispeceratul firmei de curierat:

    "Buna ziua,

    Verificarea continutului coletului consta in urmatorul procedeu:

    -La expediere coletul trebuie sigilat doar in prezenta curierului dupa intocmirea procesului verbal de constatare a continutului.
    -La livrare curierul trebuie sa incaseze suma de ramburs solicitata de catre expeditor dupa care destinatarul poate verifica continutul coletului in prezenta curierului.
    -Daca destinatarul refuza primirea coletului suma de ramburs va ramane in posesia Sc.U***** C*****
    -Expeditorul va fi anuntat cu privire la refuzul primiri coletului de catre destinatar si cu aprobarea acestuia expeditia se va face retur.
    -Dupa primirea coletului retur de catre expeditor acesta isi va da acordul pentru inapoierea sumei de ramburs destinatarului.

    Pentru mai multe detalii nu ezitati sa ne contactati".

    Nu mai exista serviciul deschidere colet inaintea platii, iar destinatarul pagubit cam dificil recupereaza vreun ban, daca expeditorul e un tepar ordinar...
    Numele firmei de curierat l-am sters partial ca sa nu fiu acuzat de publicitate mascata aici pe forum.
     
    Ultima editare: 9 Iul 2012
  11. pcmarius

    pcmarius 6th Gear Member

    Înscris:
    6 Iun 2008
    Locație:
    Canada
    Masina:
    Audi, Allroad, 2.7 BiTurbo, 250cp
    Fan curier si cargus nu mai lasa sa se verifice coletul inainte.
     
  12. PavelFlorescu 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Seat Toledo,1.6 16v, 2004
    Eu, daca trimit o piesa undeva, precizez cumparatorului ca expedierea se face pe riscul lui.
    Fac poze din care unghi vrea el, il rog sa trimita vreo cunostinta sa verifice daca totul e in regula, dar daca el doar vrea sa stea acasa si sa cumpere prin telefon e riscul lui absolut si trebuie sa-si asume consecintele.
    In plus, solicit garantii ca nu face comenzi doar ca sa-si bata joc de mine.
    Altfel, prefer sa nu vand.
    Stima.
     
  13. CipryD

    CipryD 4th Gear Member

    Înscris:
    2 Aug 2012
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    Audi A4 B7 '08 2.0 TDI BPW
    Acuma 2 saptamani am comandat ceva de pe internet si am primit coletul prin Atlassib. Era specificat pe colet ca se poate verifica inainte de plata ramburs.L-am desfacut fata de ei si am verificat.Am avut posibilitatea de a platii rambursul sau sa il trimit inapoi.De mentionat este ca taxa de livrare era deja achitata.
     
  14. Cristian S.

    Cristian S. Audi Expert

    Înscris:
    8 Mar 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Depinde peste cine dai,zilele trecute am deschis un colet in fata curierului inainte sa platesc rambursul.Este dreptul tau.
     
  15. PavelFlorescu 1st Gear Member

    Înscris:
    28 Feb 2012
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Seat Toledo,1.6 16v, 2004
    Eu am facut documentare la mai multe firme de curierat si am aflat altceva, am postat raspunsul oficial cu ghilimele (ultimul post la pag. 1 a acestui subiect).

    M-as bucura sa procedeze si altii ca mine si sa posteze cu ghilimele procedurile oficiale ale transportatorilor sau curierilor cu care au colaborat.

    Stima.
     
  16. Nepotu66

    Nepotu66 4th Gear Member

    Înscris:
    4 Mar 2011
    Locație:
    Ploiești
    Masina:
    A4 B6, 2.0 ALT
    Dupa patania de azi am aflat ceva mai multe in legatura cu firmele de curierat.
    Fan Curier permite verificarea coletului dupa plata lui, in prezenta agentului, daca nu este in conformitate cu ce ati comandat se face proces verbal si se refuza coletul sau se poate verifica inainte de plata doar daca expeditorul plateste transportul + o taxa de 3 lei pentru deschiderea coletului.

    In momentul de fata sunt cu o paguba de 700 ron pentru ca agentul de la curier fiind nou nu stia procedurile, abia dupa ce am ajuns la sediul lor mi-au explicat in detaliu.

    Poate unii stiati dar eu unul nu, fiind invatat de la alte firme sa sun, vin imi da chitanta, iau/predau coletul si "Hasta la vista,baby".
     
    CheGuevara apreciază asta.

Distribuie pagina asta