1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Totul despre Filtrul de Particule - DPF - curatare - inlocuire

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de BlackW0lf, 6 Oct 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. BlackW0lf 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Oct 2007
    Locație:
    Campulung Moldovenesc
    Masina:
    Audi A4 2.0 TDI
    am si eu o probl.. am cumparat un audi din germany si imi da o eroare cu galben la comp de bord ... nu stitzi ce inseamna ???? rasp rpd please

    [​IMG]
     
  2. micu

    micu Bronze Member

    Înscris:
    9 Iul 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 18T 8L
    Nu cumva este semnul de la catalizator? E posibil ca la un anumit numar de KM, sa trebuiasca sa il schimbi .... :)
     
  3. cristi231077

    cristi231077 Audi Expert

    Înscris:
    5 Sep 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    <<<<===
    Dupa martorul ala care e aprins asa pare, dar cel mai sigur raspuns e testerul :meeting:
     
  4. BlackW0lf 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Oct 2007
    Locație:
    Campulung Moldovenesc
    Masina:
    Audi A4 2.0 TDI
    am gasit pan la urma... era DPF`ul ... ms oricum
     
  5. danutlazaroiu

    danutlazaroiu 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Noi 2007
    Locație:
    CRAIOVA
    Masina:
    A4.1,9 TDI,2004
    sincer cred ca acel semn e ...catalizatorul,,......eu ii mai bag din cand in cand un aditiv de motorina si ii mai dau putin ,,in gura,,...incearca si tu,dar desi cred ca trb sa schimbi catalizatorul daca deja ai martorul aprins.sper sa rezolvi problema si poate ma ti si pe mine la curent si ii spui cum ai rezolvat problema
     
  6. mlozoveanu

    mlozoveanu Bronze Member

    Înscris:
    13 Noi 2007
    Locație:
    Somewhere in the jungle (Buc)
    Masina:
    A4 8E Avant 2.0 TDI 103 KW
    Salut!

    Acel martor se aprinde din cauza carburantului, in cazul meu motorina, si daca mergi la drum lung si treci peste 2000 de ture, dupa ceva timp acel martor va dispare, cu conditia sa NU mai bagi carburant de acelasi tip.
     
  7. daniel83

    daniel83 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Oct 2007
    codul afisat pe bordul masinii are legatura cu catalizatorul :motz:...ai grija ce faci
     
  8. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Problema este 100% DPF-ul. Sa inteleg ca ai motor de 170 de ps? Este o problema mare in romania mai ales din cauza coarburantilor de proasta calitate dar si din cauza stilului de condus, ma refer aici la mersul subturat, defapt aceeasi cauza pentru problemele de turbina la ceilalti! in legatura cu DPF-ul, cei de la Skda au mari probleme cu VRS TDI de170 PS, in special aici in romania. Nu stiu cum sta treaba cu grupul VW, sincer nu prea am auzit probleme! Si la tine BlackW0lf cu siguranta o sa mai apara problema, asa ca tre sa testezi bine care pompa iti ofera cel mai bun carburant si sa te obisnuiesti cu un stil constant de condus, intre 2000 si 3000 schimburile de viteza sau chiar si peste 3000, pentru ca este un diesel "sport"!!!
     
    Albertinni apreciază asta.
  9. mlozoveanu

    mlozoveanu Bronze Member

    Înscris:
    13 Noi 2007
    Locație:
    Somewhere in the jungle (Buc)
    Masina:
    A4 8E Avant 2.0 TDI 103 KW
    DFP (Diesel Particulate Filters)

    De ieri m-am "capatat" si eu cu acest martor (martorul de la bujiile de preincalzire) care palpaie intermitent si pe deasupra s-a aprins si martorul de "motor"...plus cel de DFP (Diesel Particulate Filters) pe care il am cam de-o saptamana.

    Rezultatul !?!? ... nu mai am putere deloc...!!

    M-am uitat in cartea tehnica dar e in germana si nu inteleg nimic :uhm::banghead:

    Ma puteti ajuta cu vreun sfat ?
     
  10. gynel

    gynel 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Noi 2007
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDI, AVF 130 CP, 2004, Multitronic, MMI, Sport
    cu dpf -ul aprins nu e bine sa mergi prea mult. Ai filtrul de particule infundat peste concentratia admisa.

    DPF - FILTRUL DE PARTICULE DIESEL

    Gazele de evacuare, rezultate in urma procesului de ardere in motorul Diesel, contin in mod normal particule de carbon (indiferent de regimul de functionare a motorului), cantitatea de particule produsa de motor creste cu sarcina motorului.

    La aprinderea martorului de avertizare DPF, trebuie mers cu masina in regim stabilizat, pana la stingerea martorului respectiv (apx.15 minute), cu o viteza de peste 60 km/h si cu o turatie intre 1800 si 2500 rpm.

    Martorul de avertizare DPF se aprinde in cazul in care autoturismul este condus pe distante scurte (impiedicand desfasurarea procesului de regenerare).
     
    Ultima editare: 1 Apr 2008
  11. jony

    jony Gold Member

    Înscris:
    25 Sep 2007
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    audi a4 2004, 1.9TDI, 131 cp, 6 trepte
    mie de atunci numai mi-a facut nimic acel bec
     
  12. mlozoveanu

    mlozoveanu Bronze Member

    Înscris:
    13 Noi 2007
    Locație:
    Somewhere in the jungle (Buc)
    Masina:
    A4 8E Avant 2.0 TDI 103 KW
    Ieri am dus masina in service la Avia Motoros din Militari si dupa scanare a aparut doar codul 08194 care face referire la faptul ca valoarea este peste threshold pentru DFP (54%), desi in bord mai erau aprinsi martorii de bujie incadescenta (acea spirala) si cel de motor.

    Ideea este ca nici pana in acest moment cei de la service nu au putut sa-mi rezolve problema :( desi au verificat o gramada de senzori conform procedurilor pe care le aveau, au iesit de 2 ori cu masina pe autostrada pentru regenerarea filtrului...

    S-a mai confruntat cineva cu o astfel de problema legata de DFP?
     
  13. mlozoveanu

    mlozoveanu Bronze Member

    Înscris:
    13 Noi 2007
    Locație:
    Somewhere in the jungle (Buc)
    Masina:
    A4 8E Avant 2.0 TDI 103 KW
    Dupa 1 zi, 150km facuti de catre cei de la service si un pachet de tigari (confiscat din torpedou :) ) masinutza e :icon_thumright: acum.

    Problema a fost de la filtrul DFP care s-a infundat mult peste masura si automat computerul a "taiat" o mare parte din puterea masinii pentru a o proteja.
    Ceilalti 2 martori, cel de bujie incadescenta si cel de motor, au fost ca urmare a cresterii peste limita admisa a valorii DFP-ului.

    Factorii care pot duce la "infundarea" DFP-ului (transmisi de catre cei din service): :rulez:

    - mers urban mult;
    - mers pe distante scurte;
    - tipul de combustibil;
    - stilul de condus - ori blana ori agale;
    - porniri dese cand este frig afara - sa inteleg ca nu se recomanda sa mergi cu masina cand e frig ca ti se poate infunda DFP-ul :p

    Recomandare : cum se aprinde martorul DFP cum trebuie sa rulezi cu masina timp de 15-20 minute cu viteza constanta de 70Km/h sau astepti, cum am facut eu, si te duci cu ea in service. :(

    Masinile acestea parca zici ca sunt prietene (neveste) ... trebuie sa le mai scoti din cand in cand la o plimbare mai lunga ca d'acasa la servici si inapoi nu le convine tot timpul :)

    All the best!
     
    Doarolti Traian Cristian și Albertinni apreciază asta.
  14. V8TDI

    V8TDI Gold Member

    Înscris:
    21 Noi 2007
    Locație:
    la casa
    Masina:
    Q7 4.2 TDI. De la Abt.
    Corect! Adica in traducere libera, iesi o tura de vreo 50-100 de km pe autostrada si da-i gaz...
     
  15. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Da, problema este frecventa la noi cu masinile cu DPF! Foarte multi se plang, care si-au luat Skoda noua! Nu cred ca exista cineva care sa nu fi patit-o cu filtru de particule. Mai ales cei din Bucuresti sunt disperati. Mlozoveanu, poti sa te astepti sa mai ai probleme, unii din 2 in 2 saptamani merg la service, dar degeaba. Solutia cea mai simpla este cum au spus si baietii, sa iesi cu ea din oras si sa-i dai in gura, am inteles ca trebuie sa mergi constant cu ea aproximativ 10 minute cu viteza a 4-a pe la 100/kmh ca sa-si revina.
     
  16. gynel

    gynel 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Noi 2007
    Locație:
    Galati
    Masina:
    Audi A4 1.9 TDI, AVF 130 CP, 2004, Multitronic, MMI, Sport
  17. mlozoveanu

    mlozoveanu Bronze Member

    Înscris:
    13 Noi 2007
    Locație:
    Somewhere in the jungle (Buc)
    Masina:
    A4 8E Avant 2.0 TDI 103 KW
    pai ... din cate vad eu doar eu m-am plans pana acum sau mai exact doar eu am ajuns cu ea in service.

    unii zic ca la 70 km/h, tu spui la 100 km/h...ideea e sa-ti faci un drum un pic mai lung cu ea.

    ceea ce mi se pare sau poate este adevarat este ca dupa interventia celor de la service parca nu se mai infinge ca-nainte.
     
    Ultima editare: 8 Apr 2008
  18. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Sa stii ca nu sunt foarte multi cu Audi (ma refer masini cu DPF), asa cum am zis majoritatea de care am auzit eu au Skoda, poate si pentru ca, costurile pentru o Skoda noua sunt mult mai mici decat pentru un Audi nou!
    Cat despre faptul ca nu-ti mai merge ca inainte...eu m-as duce inapoi la ei si as sta pe capul lor pana o rezolva. Dar parca vad ca o sa-ti spuna ca totul e ok si ca doar ti se pare ca nu mai trage la fel! Cam asa se procedeaza la noi.
     
  19. mlozoveanu

    mlozoveanu Bronze Member

    Înscris:
    13 Noi 2007
    Locație:
    Somewhere in the jungle (Buc)
    Masina:
    A4 8E Avant 2.0 TDI 103 KW

    pai tocmai acest lucru vreau sa-l evit... sa ma ia aia la "impins vagoane" ca domnule vi se pare...masina nu are aprins nici un martor...deci e OK :ohmy:
     
  20. zeuss

    zeuss 5th Gear Member

    Înscris:
    29 Oct 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    A4 B7, BPW
    oameni buni

    am un mare off, am un audi a4 2.0 tdi 140 din 2006 cu filtru de particule diesel, si imi apare destul de frecvent, acea eroare cu de la filtru de particule, si cartea tehnica imi zice sa ii fac regenerarea, ii fac , dar deja ma enerveaza, cum fac 50 de km de oras cu imi apare iarasi , deja m-am saturat, ce pot sa ii fac ? cei de la service zic ca din cauza ca am mers cu motorul subturat :crying:, mie nu mi se pare ca merg asa , ca doar acuma nu oi merge cu motorul doar in 4000 de ture, ce mama ei ? ce sa ii fac ? ca ma cam calca pe bataturi ? are careva vre-o idee ?:aggressive:
     
    Cata_Costea și Superb 1 apreciază asta.
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta