1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Audi A3 8L 210.000

Discuție în 'Masina mea / Prezentarea membrilor' creată de audia38l, 11 Feb 2012.

  1. audia38l 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2011
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    A2, 1.4 Tdi, 2001
    Salutare,
    Am cumparat un Audi A3 la mana a doua, avea 196.000 de km cand l-am luat.
    Sincer pretul m-a convins, nu prea stiam eu nimic despre masina, si chiar si in momentul in care am cautat, nu am gasit absolut nimic concret despre probleme sau alte chestii de genu.
    Asadar, am mers si am luat-o cu gandul ca nu poate fi nimic prea grav.
    Avea niste zgomote ingrozitoare care venea de la rotile din fata, asadar am mers vreo 300 de km cu 70 la ora, ingrozit fiind de faptul ca voi pierde vreo roata pe drum. Am ajuns la destinatie si m-am apucat de treaba.
    Am schimbat capete de bara, pivoti, bucsile de la brate, erau praf, chiar mi-a zis mecanicul ca se mira ca nu s-a rupt ceva, singurele elemente intregi erau bucsile de la bara stabilizatoare.
    Am lasat masina parcata, si cand am mutat-o, am vazut pete de ulei sub ea. Am mers la un prieten si am spalat motorul si pe deasupra si pe dedesubt.
    Mi-a aratat de unde curgea ulei, si am dedus ca este o problema tipica, deoarece prietenul in cauza este si mecanic. Curgea ulei pe langa garnitura de la motor, cea de sus, de la capac, si pe la un furtun care este deasupra filtrului de ulei, furtunul de pe masina era fizic sectionat. Partea buna cu modelul asta de Audi este ca elementele de directie sunt ieftine, ieftina a fost si garnitura de la motor si garnitura de la bujii (sunt set), furtunul cu princina l-am gasit doar la reprezentanta la un pret acceptabil.
    Masina avea un sunet foarte `puternic`, dar cand am verificat toba sa vad daca e sau nu sport, am constatat ca piesele din ea erau toate rupte si zdranganeau. Am cautat in Romania toba finala si cea intermediara, dar preturile au fost astronomice, asadar am luat evacuarea noua din germania, de pe ebay.
    O alta problema tipica la tot grupul VAG este motorasul de la stergatorul din spate, problema recunoscuta la un moment dat si de ei. Am cautat si motorasul acela in Romania, si in final l-am cumparat tot de pe ebay, nou cu 39 de euro, livrat acasa.
    Inca o problema care exista la cele mai multe a3-uri mai vechi, se dezlipeste materialul de pe plafon. Am cautat, nu am gasit nuanta care am vrut, si intr-o dupa-masa, m-am enervat si am dat jos plafonul. Am tras de material, care s-a dezlipit(ce mai era prins din el), l-am aruncat in masina de spalat (eu sunt nefumator, tipul de la care l-am luat fuma, asadar am rezolvat 2 probleme dintr-un foc) dupa care, am cumparat prenandez de vreo 30 de lei si am lipit materialul pe plafon, nici nu se cunoaste ca ar fi fost vreodata desprins.
    La 198.000 (aproximativ) am schimbat kit-ul de distributie. Din cate am citit se schimba la 180.000, iar tipul de la care l-am luat nu a schimbat nimic la ea. Asadar am cumparat Kit continental (o curea si 2 role) si pompa de apa. Multa lume nu schimba tot kit-ul (fie schimba doar cureaua, fie doar cureaua si o rola) sau nu schimba si pompa de apa, si se mira de ce li se strica supapele cand se rupe cureaua. Tot odata cu kit-ul complet am schimbat si termostatul, pentru ca este o problema comuna la tot grupul VAG, si am schimbat si lichidul de racire. Cand schimbati lichidul de racire, este foarte important sa folositi apa demineralizata, pentru ca altfel ruginesc elementele dinauntru si lichidul din borcan in loc sa fie roz va fi rosiatic.
    lLa 199.000 (aproximativ) am schimbat uleiul de la motor si toate filtrele. Indicat este dupa ce se schimba odata filtrele toate, la urmatorul schimb de ulei, sa schimbati doar uleiul si filtru. Serice-urile va jecmanesc de bani schimband la 15 mii filtrul de benzina sau filtrul de aer. Filtrul de aer se schimba cand este murdar, iar filtrul de benzina din cate stiu eu se schimba cel putin la 30.000 de km (ca doar nu bagam benzina nefiltrata in masini). Filtrul de polen trebuie schimbat si el, multa lume care are mirosuri ciudate in masina, nu se gandesc ca si filtrul respectiv poate fi `vinovat` de mirosuri. Tot la 199.000 am schimbat si bujiile, din cate stiu se schimba la 30.000.
    Foarte multi poseseori de masini, nu schimba si nu verifica uleiul in cutia de viteze niciodata. Nici eu nu faceam aceasta operatiune, dar am avut o masina la care s-a stricat cutia din cauza nivelului de ulei, si ca sa nu mai patesc asa ceva, l-am schimbat si pe asta. Diferenta a fost ca de la cer la pamanat, cu uleiul nou intra mult mai usor in viteza. Ulei am pus total 75w90, si ulei de motor aral 10w40 vara si 5w40 iarna.
    O alta problema comuna la VAG este pompa de abs. Aveam becul aprins cand am luat-o. Pe VAG imi arata senzor fata stanga. Am schimbat senzorul, si la o zi s-a aprins din nou becul de ABS. M-am uitat la lichidul de frana, care in loc sa fie galben era negru, motiv pentru care l-am schimbat. Si dupa aceasta operatiune becul se aprindea cand avea el chef, in final am dedus ca de fapt la mine era stricat cablul care face legatura de la senzorul de abs la pompa de abs. Cand aveti bec abs aprins si bec esp, si schimbati senzorul si problema persista, 99% e defecta pompa de abs, practic se intrerup niste pini, gasiti pe net cum se rezolva.
    Per general este o masina foarte buna. In germania am vazut una cu motor ca si al meu care avea 466.000 de km pe bord, si motorul era al ei.
    Acum regret ca am luat 1.8 fara turbo, dar a avut un prieten 1.8 turbo pe a4 si o biela i-a spart blocul motor, si de asta l-am evitat. Consumul in afara este sub 7. In oras real cred ca trece de 11, dar n-am `verificat` niciodata.
    Merge foarte ok masina, ajunge foarte usor la 230 km/h, si nu te `face de rusine` in depasiri.
    Eu mai am si alte masini, dar la A3-ul asta, vitezele se schimba foarte usor, si pedala de ambreiaj este foarte usoara, probabil asta este la toate, dar eu nu am reusit sa merg si cu un alt A3. O alta chestie foarte `buna` este frana de mana, care am inteles ca se regleaza singura. Am avut un e46 la care trageam de maneta pana in capat ca sa tina, ori la asta tragi doar putin si tine.
    E46 avea motor de 2.2 170 de cai, audi are 1.8 125 de cai 20v. M-am intrecut cu un prieten care il conducea, si s-a `chinuit` sa ma `faca`, ne intreceam pe autostrada si in final ne-a iesit un bou in fata, ca altfel macar stiam o treaba.
    Sincer recomand oricui sa isi cumpere A3, dar sa aveti grija la ce v-am scris mai sus. Astea le-am schimbat eu, nu a costat o avere, dar pe langa ce am dat pe masina, am mai dat fara manopera vreo 800 de euro pe euro pentru piese.
    Mare grija cand va cumparati masini, degeaba masina costa foarte putin, daca trebuie bagati bani in ea dupa. Mai bine va cumparati o masina intretinuta si la care s-au facut interventiile costisitoare, decat sa dati voi bani dupa aia oricum. Asa am patit eu, si mi-ar fi placut sa imi fi spus cineva asta inainte sa fi luat masina.
     
    alin08 apreciază asta.
  2. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Bine ai venit in primul rand.

    Un adevara roman autobiografic al masinii tale si plin de sfaturi pentru altii. Macar de ar pricepe, cine trebuie sa priceapa. Sper sa te bucuri in continuare de masina din plin. Multa bafta.

    O noapte buna
     
  3. Marius.Babei

    Marius.Babei 5th Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2009
    Locație:
    botosani
    Masina:
    Audi A4(b5) 1.6 101 cp
    salut!

    Interesant, dar cred ca te-ai fi confruntat cu astfel de probleme la orice alta masina ai fi cumparat. E normal ca la o masina veche sa apara probleme, mai ales ca proprietarii inainte de a vinde o masina nu prea se mai ocupa de ea. Bine ca ai avut doar probleme minore si sa speram ca nu vor mai fi altele. Numai bine!
     
  4. audia38l 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2011
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    A2, 1.4 Tdi, 2001
    Salut

    Salut,
    Probabil ca orice as fi luat ar fi avut anumite probleme, ceea ce vroiam sa se intelega din tot ce am scris eu, este ca mai bine cumperi ceva care stii ca a fost reparat, decat sa iei ceva ieftin si in care sa investesti pana uiti de tine.
    O alta chestie foarte buna la A3, si probabil si la alte modele de audi, este caroseria, care fiind galvanizata nu rugineste.
     
  5. myth

    myth Silver Member

    Înscris:
    26 Ian 2011
    Locație:
    Alba Iulia
    Masina:
    audi a4 '96 <-> audi a6 '98 + audi a3 '03
    Am citit totata povestea si respect pentru munca depusa, dar am cateva obiectii de facut. Cam la fiecare problema a ta ai spus "o alta problema comuna..." ei bine, din cate ai patit tu, eu am intalnit doar ocazional. De exemplu, la semnatura mea vezi 3 Audi-uri, + 2 care acum nu mai sunt, dar nici unul nu a avut probleme la pompa de abs.

    Ii amuzant cum spui ca ajungi repede la 230km\h, cand la motorul tau (si implicit, tot Audi a3 ) viteza maxima ii 202km\h, iar 0-160 km\h se face in 31 de secunde.

    Ziceai de prietenul tau cu E46 si 170 de cai ca l-ai facut tu cu 125 de cai. Crezi ca la BMW se masoara altfel caii decat la Audi? Spune-i sa-si duca masina la diagnoza, ca stiu cum se conduce un E46, si surplusul de putere chiar se simte.Motorizarea aia trebuie intotdeauna sa fie superioara, vorbind de performante, decat motorizarea ta. Cauta pe net si ai sa vezi ca 1.8 125 cai atinge suta in 9,7 sec, pe cand e46 cu 170 de cai in 8 secunde. Inca o data, motorul acela nu merge la parametrii normali, deaia l-ai "facut".

    Ai mentionat si de materialul de pe plafon care era dezlipit. Am vazut numeroase masini cu aceasta simptoma si toate aveau un numitor comun: toate erau tinute in locuri unde bate mult soarele. La nici o masina care a mai vazut garajul din cand in cand nu are aceasta problema. Nu lua asta ca un defect, ci mai degraba cu un indiciu despre trecutul masinii ;)

    Astea fiind spuse, multa bafta in continuare. Asa cum am scris si in primul rand, respect pentru munca depusa.
     
  6. audia38l 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2011
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    A2, 1.4 Tdi, 2001
    salut

    E46 era al meu. Crede-ma mergea in parametrii optimi. Legat de pompa de ABS, este o problema cunoscuta la grupul VAG, asta nu inseamna ca toate modelele sunt afectate. Diferenta dintre E46 si A3, este o supapa in plus, adica in loc de 4 la bmw , 5 la audi. Nimeni niciodata nu o sa iti faca diferente intre caii putere`, ceea ce tu scrii, este ca 2 nu este tot una cu 2. Ori eu nu am scris asa ceva.
    E46 l-am avut 4 ani, asadar stiu cand o masina este sau nu puturoasa. A3 este mult mai agil, si mult mai usor de condus.
     
    Ultima editare de un moderator: 19 Feb 2012
  7. Nu mai spune ca problemele care le ai avut tu le au toate. Cat te-a costat masina ?
     
    Ultima editare de un moderator: 20 Feb 2012
  8. audia38l 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2011
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    A2, 1.4 Tdi, 2001
    Salut

    Nu e neaparat necesar ca toate A3-urile sa aibe problemele pe care le-am avut eu. Din cate stiu eu problemele cunoscute la grupul VAG sunt cu motorasul de la stergatorul spate, cu garnitura de la cubultori, cu tapiteria de pe plafon si cu pompa de ABS.
    Ceea ce eu am patit am si descris aici. Legat de pret, a fost unul decent, sub pretul pietii, dar in final am ajuns sa investesc in ea mai mult, decat daca as fi luat una care sa fie cu toate service-urile la zi. Dar omul prin natura lui, cauta cel mai mic pret, chiar daca in final se va dovedi o afacere proasta.
     
    Ultima editare de un moderator: 20 Feb 2012
  9. Liviu_MS

    Liviu_MS 3rd Gear Member

    Înscris:
    21 Noi 2011
    Locație:
    Targu-Mures
    Masina:
    -
    Nu cred ca e doar o mica diferenta de putere/acceleratie intre 1.8 125 cp si 2.2 170 cp. Iar diferenta cea mai importanta o reprezinta cei 2 cilindri in plus ai bmw-ului. Cine a avut un motor in 6 cilindri stie la ce ma refer. Cum a spus-o si myth, ceva nu era in regula la E46. Si nu cred ca era vorba de greutate.
     
  10. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    A3 vine de pe platforma Golfului sunt probleme comune pe Vw mult ;mai putin pe A4.
    Pe A4 poate cei cu avant sa fi avut probleme la stergatorul spate desi nu imi aduc aminte.:)

    A4 are suspensie multilink indeajuns de scumpa,prietenii stiu de ce :)
    pe A3 este altceva un fel de ''triungi'' cu mult mai ieftin.


    Inca ceva schimba filtrul de aer & polen anual pentru a nu schimba prea des debitmetrul si a nu mirosi clima a "ciorapi murdari''.

    Drum bun fara incidente :hi:
     
  11. audia38l 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Oct 2011
    Locație:
    Cluj Napoca
    Masina:
    A2, 1.4 Tdi, 2001
    Liviu_MS Da, avea o problema, tractiunea spate. din cate stiu eu la e46 2.2 170 cai acceleratia e la 8.2 secunde , iar la a3 1.8 20v e 9.6, calculezi si jantele pe 15 de la audi, si pe 17 la bmw, latimea la anvelope care la bmw erau pe spate 245 si la a3 195, si concluzia e clara. eu nu scriu ceea ce am auzit de la altii, masinile au fost ale mele ambele. ne-am intrecut bara in bara, pana a iesit un cretin in fata si am franat.

    iulian_1976 din cate stiu eu VAG recomanda schimbarea filtrului de polen la 2 ani, si schimbarea filtrului de aer la 30.000 de km. Pentru siguranta eu folosesc filtru de aer cu protectie pt praf. Legat de mirosul din clima, trebuie ca macar odata la 4 ani sa o dezinfectezi, la Cluj costa in jur de 80 de lei, si la reprezentanta Audi era ceva oferta cu 150 de lei, iar in banii astia `dezinfectau` si interiorul. Daca esti fumator, se `imbiba` fumul in filtrele de la climatizare, si de acolo poate sa iti miroasa ingrozitor in masina. Eu la e46 nu am dezinfectat clima, credeam ca nu e necesar, pana am facut conjuctivita, asadar cel mai sigur e sa rezolvi `problema` inainte sa patesti chestii neplacute.
     
    Ultima editare de un moderator: 21 Mar 2012
  12. maxx5151

    maxx5151 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Mar 2013
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A3 1.8T 2001 250 CP.
    Partea cu biela la 1.8T nu e COMUNA 1.8T ii plac turatiile si nu cedeaza usor
     
  13. marifodor03 1st Gear Member

    Înscris:
    6 Mar 2013
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    audi a4
    E un model foarte bun si fiabil. Trebuie doar sa ai curajul sa conduci mai agresiv!
     

Distribuie pagina asta