1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Calculator Coloana Volan - Contact Blocat - masina nu porneste - A6 C6 (4F) - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C6 (2004 - 2011)' creată de dorde81, 26 Ian 2010.

  1. R.Z.V.

    R.Z.V. Gold Member

    Înscris:
    28 Ian 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.0T 2007
    Piciu, daca ai putea sa pui un DIY sumar ar fi super. Sunt convins ca multi dintre noi ar accepta cu placere sa renunte la blocarea volanului, vorbim de cca 1000E cam aruncati pe geam, tinand cont de defectiune si urmarile sale.
     
  2. Piciu33

    Piciu33 3rd Gear Member

    Înscris:
    4 Iul 2012
    Locație:
    Germania
    Masina:
    Audi A6 3.0TDI Quattro,224hp, BMK, 2005
    Anulare blocaj volan

    Salutare,in primul rand problema se datoreaza motorasului din interiorul calculatorului,el are rolul de a actiona niste contacte si tija de bolcare a volanului.Datorita uzurii el nu isi mai face treaba cum trebuie in special cand este mai frig si mecanismul de blocare al volanului probabil actioneaza mai greu,deci in principiu nu aveti ce repara decat sa anulati blocajul de la volan.Tin sa mentionez ca nu vor ramane erori sau becuri aprinse in bordul masinii/(cel putin la mine nu au ramas),doar ca nu se va mai bloca volanul.
    Nu va trebuie prea multe cunostinte de mecanica sau electronica,doar rabdare ceva scule si bere.
    La mine a durat ceva mai mult fiind prima data,am fost nevoit sa desfac mai multe,nestiind exact ce trebuie sa fac,am sa incerc sa explic doar ce este necesar anularii blocajului si sper sa inteleaga toata lumea.
    -In primul rand se porneste masina si se vireaza putin stanga,pt a avea acces la surubul care fixeaza crucea de la axul volanului in caseta de directie(se afla jos in planseul pedalier).
    -Cu cheia in contact(sa fie volanul deblocat)se scoate borna se minus de la baterie
    -Se scoate capacul de la sigurante(este prins doar in niste cleme),apoi capacul de sub bord(are un surub in lateral la sigurante si doua jos)
    -Se scoate ornamentul de la volan(cele doua capace)
    -Se scoate cablajul care vine sus la volan(o mufa la semnalizare si una in drapta la maneta stergatoare)
    -Se scot mufele de la calculator coloana volan(sunt doua)
    -Se scoate surubul de la crucea axului complet(Imbus 6) si se trage de el inspre volan pana iese afara
    -Se desfac cele 4 suruburi care fixeaza coloana volan
    Acum toata coloana volan este complet demontata si o puteti pune pe masa de lucru.
    -Se desfac cele 3 suruburi incercuite cu rosu,la cel rotund eu am facut un canal cu panza si l-am desfacut cu surubelnita dreapta fara probleme
    -Se desface surubul din spatele calculatorului,cel care fixeaza tija de blocare a volanului.
    -Cu un cleste se desface marginea carcasei(in zona incercuita)si se scoate capacul
    -Daca ati respactat ce am spus mai sus,adica inainte de de a demonta cu cheia in contact,cu volanul deblocat sa scoateti borna de la baterie,atunci inseamna ca rotita e in pozitia care trebuie si nu trebuie sa faceti altceva decat sa scoateti mufa de alimentare de la motoras.
    Dupa ce ati scos mufa de la motoras puteti proba la masina daca e in regula,se pun cele doua mufe la calculator ,se pune borna la baterie inapoi,si se pune contactul,daca merge inseamna ca e totul in regula,scoateti inapoi borna,montati inapoi calculatorul pe coloana,inclusiv tija de blocare a volanului,montati coloana inapoi si Drumuri bune sa aveti.
    Imi cer scuze daca nu prea ma pricep sa explic asa bine sper ca ati inteles.Daca mai e ceva ce nu ati inteles va ajut cu placere.
    Va doresc o seara placuta si sper ca nu v-am plictisit prea tare.
     
  3. Aurel G

    Aurel G Audi Expert

    Înscris:
    19 Mai 2011
    Locație:
    Italia - Vicenza / CHISINAU - Rep. Moldova
    Masina:
    AUDI A6 C7, 2.0TDI, CNHA ,QUATTRO, 2016.
    bun tutorial, dar nu se poate de ajuns la acest modul fara de a demonta toata coloana.
     
  4. Piciu33

    Piciu33 3rd Gear Member

    Înscris:
    4 Iul 2012
    Locație:
    Germania
    Masina:
    Audi A6 3.0TDI Quattro,224hp, BMK, 2005
    Eu unu nu cred ca se poate fara a demonta toata coloana,dar nu cred ca e asa complicat precum pare.
     
  5. Aurel G

    Aurel G Audi Expert

    Înscris:
    19 Mai 2011
    Locație:
    Italia - Vicenza / CHISINAU - Rep. Moldova
    Masina:
    AUDI A6 C7, 2.0TDI, CNHA ,QUATTRO, 2016.
    pentru mine nu ar fi complicat ca am desfacut la ea si mai complicate lucruri la motor, oricum merci si sper sa fie cuiva de mare ajutor.
     
  6. R.Z.V.

    R.Z.V. Gold Member

    Înscris:
    28 Ian 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.0T 2007
    Oricum, e mai bine decat varianta cu dat 7-800lei, solutia propusa pana acum.
     
  7. cata181

    cata181 Audi Expert

    Înscris:
    24 Sep 2010
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 D4 3.0 TDI Quattro 190 kW (254 PS)
    Totusi s-a gandit cineva sa blocheze cumva si acea rola contra rotirii accidentale? Va dati seama ce s-ar putea intampla in cazul in care acea rola se roteste si blocheaza volanul in mers?
     
  8. Piciu33

    Piciu33 3rd Gear Member

    Înscris:
    4 Iul 2012
    Locație:
    Germania
    Masina:
    Audi A6 3.0TDI Quattro,224hp, BMK, 2005
    In primul rand rola aceea nu poti sa o invarti asa usor,in al doilea rand calculatorul este situat in partea de jos a coloanei iar tija de blocare urca in sus,imi este foarte greu sa cred ca o sa urce tija de nebuna in sus,in al treilea rand un calculator functional invarte roata numai cand se baga cheia in contact dupa care se opreste,se roteste in sens invers cand este scoasa cheia din contact atata timp cat cheia este in contact motorasul nu este alimentat.Deci de ce nu se blocheaza volanul accidental?
     
  9. blinki2009 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Noi 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    audi A6 motor 2.0 TDi 140CP an 2005 motor tip BLB
    FARMEC uitate la postarile lui PICIU 33 a descris ff exact rezolvarea la problema ta.
    PICIU 33 a mea am facut-o dupa cum mi-ai explicat si merge impecabil nici macar nu a mai fost nevoie de VAG, ESP sa stins singur dupa o tura cu masina.Multumesc , super treaba , era chiar jenanta problema cu coloana volan.
     
  10. Piciu33

    Piciu33 3rd Gear Member

    Înscris:
    4 Iul 2012
    Locație:
    Germania
    Masina:
    Audi A6 3.0TDI Quattro,224hp, BMK, 2005
    Salut,ma bucur ca ai reusit.Sa ai cat mai multi km fara probleme.Numai bine
     
  11. alexfunm 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Dec 2013
    Locație:
    Germania
    Masina:
    A6, 3.0 tdi
    A6 3.0 Bmk Cu Multe Probleme

    Buna,
    de curand mi-am luat belea pe cap.
    A6-3 litri-2005-270000 km-7000 €
    cum e si normal are si bube dar e si frumoasa. Am sa pun si o poza.
    Beleaua nr 1:
    masina nu vrea sa pornesca.
    cauza comform acestui forum: coloana de volan.
    rezolvare: cu certuri la Audi (in Germania) reusesc sa-i conving sa-mi schimbe coloana de volan (1000 €) neavand posibilitatea sa o anulez cum se mai face pe la noi :(
    pt cei care o sa mai pateasca asta, rugati pe cineva sa o deblocheze cu un tester si nu mai scoateti cheia din contact pana nu gasiti o solutie care sa va convina. Masina nu se mai inchide din butonul de pe a doua cheie ci doar manual.
     
  12. danytabya

    danytabya 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2013
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A6,2.0 tdi ,2007 cod motor BRE
    Va salut,

    Am si eu acesta problema cu un audi a6 avant motor 2.0 tdi din 2007.
    Bag cheia in contact si nu se aprinde nici un bec la bord,si nici nu se aude sunetul acela de deblocare.(am incercat cu ambele chei si tot asa)
    Cunoaste cineva prin Baia Mare vreun meserias pentru aceasta problema ?
    Multumesc mult!
     
  13. killeras 1st Gear Member

    Înscris:
    13 Noi 2012
    Locație:
    Barlad
    Masina:
    Audi A6 4F, motor 2.0 TDI, 2006
    Salutare ,

    In primul rand vreau sa-i multumesc lui Piciu33 pt postarea lui detaliata cu poze si tot ce trebuie, am vb cu un prieten mecanic si i-am aratat exact despre ce este vorba si mi-a zis ca operatiunea e destul de usoara.

    In al doilea rand experientele si sfaturile voastre m-au scutit de cheltuieli de sute...poate mii de euro, cu multe piese cu probleme, cum ar fi blocul electrovalve clima , EGR, acum calculatorul asta de coloana volan si multe altele pe care le-am reparat aproape pe gratis avand in vedere costul piesei noi.

    Acum vreau si eu sa impartasesc o experienta si un sfat celor care nu vor sa arunce 1000 euro pe aceasta piesa.

    Am patit exact ca voi, intr-o dimineata am bagat cheia in contact sa pornesc masina, erau -3 grade afara, acest motoras care deblocheaza volanul s-a auzit fff ciudat, in sensul ca parca nu mai avea vlaga in el si intr-o secunda s-a oprit, va inchipuiti ce senzatie de 2 lei am avut stand intr-o masina de clasa asta.

    Boon, long story short, am citit aici pe forum simptomele, am chemat pe cineva cu testerul, mi-a deblocat-o, exact eroarea asta era, calculator coloana volan. 2 zile a pornit ok, insa la fel se auzea motorasul ala, greoi, de parca dadea sa moara, insa pornea. dupa 2 zile iar n-a mai pornit insa intre timp am apucat sa-mi cumpar tester original VAS PC, apropo e aprox. 100 de euro sau este o varianta chiar de 100 de ron (se merita fratilor), va ajuta in mai multe okazii. Ideea e ca acuma mi-o deblochez singur cu testerul, insa e deranjant tare, 1 data la 2 zile se blocheaza...:(((.

    Insa am observat o chestie care sper sa-i ajute temporar pe cei care nu vor sa dea 1000 de euro pe piesa sau care nu au timp momentan sa faca operatiunea descrisa de Piciu33. Cand bag cheia in contact prima oara se deblocheaza greoi volanul, insa mirare cand am observat ca daca introduc cheia de mai multe ori se aude din ce in ce mai ok motorasul asta, asa ca seara cand ajung acasa scot cheia din contact si o mai introduc de 2-3 ori fara sa mai pun contactul, adica fara sa o mai rotesc, doar cat sa se blocheze-deblocheze volanul, pana nu se mai aude greoi. Vreau sa zic ca de 2-3 saptamani fac treaba asta si dimineata se deblocheaza instant si ff usor, nu am mai avut nici o problema cu blocatul acestui motoras.

    Sper sa ajute pe cineva experienta mea si sarbatori fericite va doresc. :)
     
  14. danytabya

    danytabya 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Mai 2013
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    Audi A6,2.0 tdi ,2007 cod motor BRE
    Salut,

    Nu stie nimeni prin Baia Mare un service sau un specialist care sa-mi rezolve acesta problema ?
    Am chemat pe cineva cu testerul si nu a reusit sa acceseze modulul de la calculator volan,a incercat si cu blizuri dar nu a mers.
    V-as ramane recunoscator daca cineva m-ar indruma spre rezolvarea acestei probleme.
     
    DănuțGhiunghius apreciază asta.
  15. alexfunm 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Dec 2013
    Locație:
    Germania
    Masina:
    A6, 3.0 tdi
    danytabya Incearca cu avariile pornite. La mine asa au reusit. Nu a mers cu blituri. Pe urma nu mai scoate cheia din contact si cand ai timp fa asta:

    Cauta postul 89 a lui Piciu33 si vei rezolva problema pe veci. Multumim Piciu33 !

    Pe mine m-a costat 1000 de eurasi. :crying:
     
    Ultima editare de un moderator: 25 Dec 2013
  16. marek43 3rd Gear Member

    Înscris:
    3 Ian 2014
    Locație:
    Satu-Mare, România
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI, quattro,2007
    Salut, pentru toată lumea și bine v-am găsit. ..sper
    Sunt nou și sper să postez corect comentariul meu.
    Această problemă cu imobilizatorul este sau NU un defect de fabricație ?

    Am pățit-o și eu acum o luna. Dimineața când să pornesc mașina ... zero. Nici o reacție. După mai multe telefoane și verificări am ajuns la concluzia ca, DA, s-ar putea sa fie problemă in proporție de 90% cu imobilizatorul.
    Nu sunt nici mecanic nici electrician sau inginer dar imi imaginam deja cel mai crunt scenariu. Mă simțeam atât de penibil uitându-mă la o hardughie pe care am dat atâția bani. Ce-i drept când am luat-o avea 2 ani si jumate și ani de zile nu am avut nici o problema. În fine, am ajuns la cineva foarte cunoscut în Satu-Mare care mi-a spus că îmi rezolva problema cu 300-400 de euro dar nu poate să îmi garanteze că nu se mai întâmplă încă o dată aceeași chestie.
    Așa că direcția la reprezentanță. Cea mai apropiată era Baia Mare dar m-am lepădat rapid de ei. Stiți de ce ?. Pentru că i-am sunat la ora 12.00 și mi-au spus ca mă vor contacta in 5-10 minute. Vreau să vă spun că m-au sunat abia dupa 3 ore. I-am refuzat categoric. Pentru mine era o chestie urgentă
    Și uite așa am ajuns cu mașina în Ungaria la vecinii noștri. Problema s-a rezolvat foarte profesional și elegant. Am ajuns la un cost de 1060 de euro : transport + diagnosticare + schimb coloană volan (inclus imobilizatorul) + sincronizare chei. Asta e...

    Și ca să nu uit să vă spun ce răspuns mi-au dat domnii de la reprezentanță:
    Acel imobilizator a fost gândit de neamț pentru neamț. Pentru că acesta pornește dimineața mașina, face până la servici foarte mulți km pe autostradă și mai pornește seara la întoarcere. Bineînțeles sunt și abateri de la această regulă, dar cam așa se întâmplă.
    De câte ori pornim noi mașina în România in regim de oraș, intr-o singură zi ? Nu va dați seama dar să știți ca de vreo 5-6 ori mai mult.
    Ei, cam de atâtea ori poate fi mai scurtă viața imobilizatorului. Mulțumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Ian 2014
    sporea apreciază asta.
  17. Piciu33

    Piciu33 3rd Gear Member

    Înscris:
    4 Iul 2012
    Locație:
    Germania
    Masina:
    Audi A6 3.0TDI Quattro,224hp, BMK, 2005
    Foarte interesant,cu toate ca eu nu cred ca a fost gandit sa fie folosit doar de doua ori pe zi dar ce sa zic poate asa o fi
     
  18. R.Z.V.

    R.Z.V. Gold Member

    Înscris:
    28 Ian 2012
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.0T 2007
    E o chestie inutila oricum...care ii e rostul, pt ce a fost gandita? Blocheaza volanul ca sa ce?..
     
    vladliviu85 și Fly apreciază asta.
  19. marek43 3rd Gear Member

    Înscris:
    3 Ian 2014
    Locație:
    Satu-Mare, România
    Masina:
    Audi A6, 3.0 TDI, quattro,2007
    Salut,
    Incă o dată și mă bucur că mi-ați văzut comentariile.
    Felicitări pentru Piciu 33 cât și pentru ceilalți de genul lui care știu să rezolve asemenea probleme.
    Eu nu am avut norocul ăsta.
    Dar ceea ce v-am spus este absolut adevărat. Este o chestiune similară cu multe dintre produsele electrocasnice, care nu vi se pare că mai nou toate cedează imediat după ce expiră termenul de garanție sau, ma rog la cel mai scurt timp după aceea. Cunosc eu multe cazuri in cercul meu de prieteni.

    Să știi Piciu 33 că ceea ce am spus eu este reprodus in mare parte sunt vorbele celor de la reprezentanță. E chestie de uzură mecanica mai degrabă. Mi-ai spus că este acolo un motoraș care pur și simplu a obosit și din cauza asta pentru că așa e politica firmei trebuie sa-ti schimbe toată șandramaua, adică, coloana de volan.

    Crede-ți că nu m-aş fi bucurat să plătesc un 300 sau 400 de euro numai pentru imobilizator ?
    Și pentu Răzvan, cred că nu mă înșel nu-i așa ? Să știi că pe lângă faptul ca-ti blochează volanul eu zic ca funcția lui principala este tocmai sa-ti pornească masina, nu ?
    Îți dai seama că la mine au trebuit sincronizate cheile după piesa nouă, deci sunt acolo niște chestii, care nu sunt chiar floare la ureche, cel puțin pentru mine care nu sunt in domeniu.
     
    Ultima editare de un moderator: 4 Ian 2014
    Q70 apreciază asta.
  20. VdTAFAN

    VdTAFAN Silver Member

    Înscris:
    22 Oct 2012
    Locație:
    Craiova/Caracal
    Masina:
    Audi A6, 3.0TDI, BMK,6HP19A,2006
    Am si eu o problema mai neobisnuita. Din ce am citit pe thread, cand bagati cheia nu va deblocheaza volanul si masina nu porneste. La mine e invers. Cand scot cheia, nu mai blocheaza volanul lucru care duce la nefunctionalitatea inchiderii centralizate si in majoritatea cazurilor, nu imi da drumul la cheie din contact. In 10% din cazuri imobilizatorul prinde un pic( se aude sunetul specific dar daca invart de volan parca sare peste niste dinti). Cand immo ul prinde, atunci functioneaza si inchiderea centralizata. O sa merg la reprezentanta dar au zis ca trebuie sa demonteze tot sa vada ce e defect. Astept pareri. Multumesc.
    Mi a aparut mare cu rosu o cheie si un contact si eroarea Ignition Lock
     
    Ultima editare: 18 Feb 2014

Distribuie pagina asta