1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Trapa la A4 B8 (8K) - probleme diverse - montare ulterioara - se poate si ce implica

Discuție în 'Audi A4 B8 (2008 - 2015)' creată de ALX218, 23 Oct 2013.

  1. MRR

    MRR Silver Member

    Înscris:
    29 Oct 2012
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A4 B8 Avant 2.0 TDI CR (CAGA),143 CP,2009
    Buna tuturor!

    De ceva vreme nu am reusit nicicum sa gasesc o rezolvare la problema mea, si anume, infiltrarea apei in coltul dreapta spate plafon! Neavand acces la acel furtunas, a fost foarte greu sa depistez ce problema am, infundat furtunasul sau fisurat. La momentul acela, am verificat scurgerile fata, dar nu erau infundate, se scurgea apa pe la balamaua usii in fiecare parte!
    Tin sa precizez, masina e un B8 2009 Avant cu trapa panoramica!

    Cu inima impartita (fiind constient ca trebuie sa desfac plafonul ceea ce nu mi-a placut niciodata sa fac) am comandat cele 4 furtunase din reprezentanta: pe fata a venit la set 2 buc (poza nr.1 - furtunasele albastre), si la bucata pe spate stanga dreapta (poza nr. 1 - furtunasul gri)!
    Aseara in 5h si jumatate a avut loc demontarea plafonului, schimbarea furtunaselor, si montarea plafonului, ornamentelor la loc!

    Concluzie: furtunasele fata au fost intr-o stare buna, nu necesitau neaparat schimbarea lor, dar fiind comandate, evident le-am schimbat!
    Furtunasul spate dreapta la capatul unde se clipseaza sus la trapa, (poza nr. 5, in poza e furtunasul nou), acea imbinare unde am incercuit era desprinsa si peacolo se infiltra apa!
    "Mit spulberat:" reprezentanta da vina pe o imbinare metal-plastic si se fisureaza furtunasul, NU exista imbinare metal-plastic!
    Nu a fost nici un furtunas infundat, am gasit mizerie doar pe partea stanga spate pe canalul de scurgere de la trapa!

    Ne-am lovit de o "problema": Furtunasele pe spate vin prin interiorul stalpului, iar undeva la mijloc umplut cu un fel de spuma, ca sa fixeze bine furtunasul in stalp, cred! De iesit a iesit furtunasul vechi, da cum il bagi pe cel nou prin stalp unde e spuma intarita? Nu stiu ce kit de reparatie exista si daca exista pentru inlocuirea acelui furtunas, dar noi am stat 1h sa golim stalpul masinii de spuma, ceea ce nu a fost usor deloc, in stalp la mijloc erau cateva gaurele, in rest doar pe sus si jos am avut acces cat de cat, iar apoi a mers foarte usor introducerea noului furtunasului!

    Pozele 2, 3, 4, (6 - furtunas vechi), 7 din timpul operatiunii!

    Multa bafta celor care au probleme cu scurgerile de la trapa! Eu va doresc sa nu aveti parte de asemenea probleme!
    Numai bine!
     
  2. szergiu

    szergiu 4th Gear Member

    Înscris:
    6 Mai 2013
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    A4 B8 AVANT 2.0 TDI 170 CP 2009
    Vad ca se discuta destul de putin despre trape la A4 8K. In afara de probleme cu scurgeri nu prea sunt. Vreau sa va povestesc ce am patit si eu cu trapa de la avantul meu.
    Asta iarna un prieten foarte curios a apasat pe butonul de deschidere al trapei cand aceasta avea putina gheata deasupra. Evident ca trapa s-a fortat, nu s a deschis si a ramas blocata. Pe moment a scos motorul trapei niste sunete extrem de urate (deranjante la ureche).
    Dupa primul dezghet am incercat sa deschid trapa (era destule grade cu plus) dar supriza, trapa s-a deschis putin, totul normal, dupa care s-a blocat si a reinceput simfonia (zgomotul deranjant). Partea urata e ca nici nu o puteam inchide la loc. Cu chiu cu vai, s-a inchis trapa (dupa multe emotii si sunete foarte urate).
    Momentan ma bucur doar de plafonul panoramic pentru ca trapa, evident este defecta (blocata). Este cineva care a mai patit asa ceva si eventual sa aiba si o rezolvare (exceptand schimbarea integrala a trapei cu una noua/SH) ? Multumesc.
     
    Ultima editare de un moderator: 1 Sep 2015
  3. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
    Remus, pana la urma ti-ai facut curaj. A fost ceva de munca...

    szergiu, in primul rand fa o curatare si gresare a sinelor trapei, un tratament pentru chederele acesteia. In acest fel elimini imposibilitatea culisarii trapei din acest motiv.
    Dupa aceea fa o calibrare a motorului acesteia tinand rotit de comutator la fiecare capat (cand ajunge) cate 10sec.
    La pasul trei, daca nu ti-au reusit pasii anteriori, verifica amanuntit sufele ce trag partea mobila, scoate motorasul si pozitioneaz-l pe 0. Este o procedura in Elsa. Nu o am acum, dar daca ceri ajutorul colegilor poate te ajuta careva cu un fisier in care sunt indicati pasii si modul in care se face acest lucru.

    PS: Trapele au nevoie de mentenanta! (curatare si gresare periodica)
     
  4. MRR

    MRR Silver Member

    Înscris:
    29 Oct 2012
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A4 B8 Avant 2.0 TDI CR (CAGA),143 CP,2009
    Mihai, asta este, nu am avut de ales! A trebuit sa desfac plafonul.
    Am ramas putin mirat, ca nu au fost infundate furtunasele, e un lucru bun pana la urma, dar nu ma asteptam sa curga pe la imbinarea aia!
    A fost ceva de munca, dar eu doar l-am ajutat pe meserias!
    Numai bine!!
     
  5. marius_alexandru 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Oct 2015
    Locație:
    falticeni
    Masina:
    a4 b8 2.0 143 cp 2010
    zgomot trapa

    Salut . De 2 saptamani sunt fericitul posesor unui audi a4 din 2010 si a inceput sa se auda la trapa cand e deschisa un zgomot cand iau cu masina o denivelare ca si cum ar vibra ceva. A mai intalnit cineva problema asta . Ms mult:banghead::banghead::banghead:
     
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    marius_alexandru citeste acest topic unde ti-am mutat mesajul si unde trebuia sa scrii si iti atasez copia unui mesaj scris in alt topic. Citez:

    ..... Fa intai o curatare integrala a trapei (gresare culisante, curatare canale de scurgere, curatare si gresare mecanisme de culisare si asa mai departe) si dupa, mai verifica inca odata. Toate astea se fac cu niste solutii speciale si nu cu orice vaselina se ung sinele de culisare si glisare. Cum scrie in link-ul asta: http://www.justanswer.com/audi/6k8zh-audi-a5-quattro-a5-just-turned-yr-old-month.html la fel procedezi si tu.
    Solutiile pentru mentenanta sunt:
    - Foloseste izopropanol pentru curatarea garniturilor si apoi G 052 141 A2 - pasta krytox pentru garnituri trapa
    - mai raman sinele de ghidare. Le poti unge cu G 060 751 A2 - vaselina pentru sinele de ghidare trapa. Folosesti exact ce ti-am indicat eu adica mergi si comanzi aceste produse cu acelasi cod si neaparat originale nu altceva. Iti atasez si un PDF care il respecti intocmai ca si pasi pentru mentenanta trapei. Tot ce scrie acolo se aplica exact si la tine.

    Sau si mai mult pentru ca sa stiti ce aveti de facut pentru intretinerea trapei trebuie sa cititi integral si sa aplicati tot ce scrie in acest topic: https://vwforum.ro/topic/129833-trapa-panoramica-probleme-intretinere-tiguan-5n-5n2/page/2/ care este "Biblia" service-ului trapelor din grupul VAG. Este un user de pe vwforum care si-a facut singur intretinerea la trapa. Nu este greu si puteti face si voi asta daca nu aveti doua maini stangi. Bafta.
     
    Ciprian.Mod apreciază asta.
  7. marius_alexandru 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Oct 2015
    Locație:
    falticeni
    Masina:
    a4 b8 2.0 143 cp 2010
    In primul rand scuze ca am postat unde nu trebuia.... de gresat e gresat tot ce tine de acele sine culisante doar ca am observat astazi ca inauntru mi se pare ca e rupt ceva trancaneste doar cand e deschisa inclinata nu cand e bagata toata sub plafon sau cand e inchisa de tot . Stie careva vreun meserias sa se ocupe de aceasta problema?de mesterit imi place mesteri.... da nu m as baga singur sa desfac plafonu ...... ms mult
     
  8. alex_ 4th Gear Member

    Înscris:
    23 Feb 2010
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 Avant 2009, 2.0 TDI (CAGA) 143cp
    Va salut,

    De ceva timp dupa o ploaie mai sanatoasa gaseam mocheta imbibata cu apa in zona pasagerului; plafonul se vedea putin umezit in partea dreapta fata ceeea ce insemna ca sunt infiltratii de la scurgerea de pe acea parte a trapei.

    Astazi am desfacut plafonul doar in coltul dreapta fata, am deschis trapa si dupa ce am facut proba cu apa am observat picaturi la imbinarea furtunasului cu mufa de la scurgerea dreapta fata a trapei (foto. 1).

    Am scos furtunasul din stutul trapei (foto. 2) si dupa ce am indepartat mufa de furtunas, am observat ca acesta a fost lipit defectuos de mufa, fiindca se vad urmele de adeziv sau ce-or fi folosit; furtunasul nu avea urme de adeziv decat in cap (foto. 4) iar pe lungime, doar in doua locuri (corespunzatoare zonelor albastre de pe mufa, dupa cum se vede in foto. 3). De asemenea in foto. 4 se observa si ca furtunasul nu are forma perfect cilindrica fiind cam turtit.

    Prin urmare, excluzand infundarea orificiilor de scurgere, cam asta cred ca e cea mai frecventa cauza a infiltratiilor de la trape, proasta imbinare a mufelor si furtunaselor si lipirea acestora. Este stupid ca o optiune care se cam duce spre 1000 euro la achizitia unei masini noi, este facuta de ras de o amarata de imbinare.

    Rezolvarea a fost extrem de simpla prin folosirea unui silicon de etansare ca in foto. 5.

    Ar fi fost inutil sa cumpar tot setul de furtunase deoarece pe langa faptul ca nu cred ca sunt ieftine, as fi avut mai mult de munca fiindca ar fi trebuit sa demontez ornamentele pe tot traseul furtunasului pana la usa.

    Sper sa fie util celor care au trapa, in cazul care (eu nu va doresc) au infiltratii de apa in masina.

    Numai bine!


    1.jpg foto.1 2.jpg foto. 2 3.jpg foto. 3 4.jpg foto. 4 5.jpg foto. 5
     
    Ultima editare: 26 Mar 2016
  9. MRR

    MRR Silver Member

    Înscris:
    29 Oct 2012
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A4 B8 Avant 2.0 TDI CR (CAGA),143 CP,2009
    Da, daca te uiti la posturile de mai sus si eu am avut problema cu scurgerea dreapta spate. 'Din pacate' solutia a fost demontarea plafonului si inlocuirea celor 4 furtunase de scurgere, chiar daca doar furtunasul dreapta spate era cu problema.
    Verdictul: proasta imbinare a furtunasului cu acea mufa care vine in stutul trapei, si nu cum credeam ca era infundat.
     
  10. bz58bcr

    bz58bcr 2nd Gear Member

    Înscris:
    12 Ian 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B8.5 2.0 Avant 2013, Audi A4 1.9 tdi 131cp 2002
    Salut,
    Si eu de cateva zile gasesc apa in masina. Dupa ce am citit aici, ieri dupa ploaie am verificat plafonul. Era ud in partea dreapta fata, deci curge pe la trapa in fara dreapta. Plafonul ud, ud si spre stalp si balta jos.
    MRR- cat ai dat pe cele doua furtune fata? Dar pe cele din spate. Am fost la reprezentanta si abia martea viitoare m-au programat.
    Stie cineva un service in Bucuresti sa faca asta ? La reprezentanta imi e frica sa nu-mi bage costuri aiurea. In mare e doar furtunasul, dar ei pot baga la manopera demontarea completa a plafonului, a trapei, poate inlocuiesc si toate cele patru furtune si nu e nevoie. Multumesc
     
  11. alex_ 4th Gear Member

    Înscris:
    23 Feb 2010
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 Avant 2009, 2.0 TDI (CAGA) 143cp
    Salut bz58bcr,
    Nu cred ca e cazul sa mergi in service (mai ales la reprezentanta) pentru a-ti rezolva problema, decat daca te dau banii afara din casa (o sa-ti bage pe gat manopera cat cuprinde si o sa-ti inlocuiasca furtunele, care culmea, dupa cativa ani vor avea aceeasi problema). Nu m-ar surprinde sa iti ceara sa lasi masina in service de pe-o zi pe alta.

    De asemenea, nu trebuie sa cumperi furtunul deoarece el nu se deterioreaza, ci doar se dezlipeste de mufa fixata in capatul lui. Acest lucru se intampla datorita temperaturilor foarte mari la care este supus vara (la masinile de culoare inchisa solicitarile sunt si mai mari), fiind pozitionat chiar sub tabla acoperisului. Probabil nici solutia adoptata de producatorul trapei (in cazul meu Webasto) pentru a imbina furtunul cu mufa nu este cea mai buna. Faptul ca nu se deterioreaza nimic la furtun e confirmat si de colegul MRR, cateva posturi mai sus.

    Revenind la problema ta, o rezolvare acceptabila ca si costuri este demontarea plafonului, curatirea si remufarea tuturor celor patru furtunuri (chiar daca acum iti creeaza probleme doar unul), folosind un mastic siliconic rezistent la temperaturi ridicate cum sunt cele folosite pentru etansat baia de ulei, etc. Eu am folosit " LIQUI MOLY Silikon-Dichtmasse " transparent.
    Este evident ca cel mai complicat este sa demontezi plafonul, dar poti gasi in aria de prestari servicii un coleg de pe forum care poate face acest lucru.
    Cateva posturi mai sus (postul 28) poti vedea modul in care am procedat eu; la momentul respectiv nu am stiut sa demontez intreg plafonul si am intervenit doar in partea dr. fata.
    Nici acum nu stiu, dar va trebui la un moment dat sa repar preventiv si celelalte furtunuri.
     
  12. bz58bcr

    bz58bcr 2nd Gear Member

    Înscris:
    12 Ian 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B8.5 2.0 Avant 2013, Audi A4 1.9 tdi 131cp 2002
    Multumesc de sfaturi alex_

    Nici eu nu vreau sa aleg reprezentanta. La repararea mufei ma bag, nu e problema. Imi e frica doar de desfacutul plafonului. Pe stalpul drepta e si airbaig,daca nu ma insel si imi e frica sa trag. Deci revin cu o intrebare:

    Stie cineva un service in Bucuresti care sa ma ajute cu demontarea plafonului ( sau macar partea fata dreata a plafonului) ???

    PS: alex_ de unde gasesc acest silicon?
     
    Dan Marius apreciază asta.
  13. MRR

    MRR Silver Member

    Înscris:
    29 Oct 2012
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    Audi A4 B8 Avant 2.0 TDI CR (CAGA),143 CP,2009
    Salut,
    Nu mai retin exact pretul, pe fata au venit la set furtunasele (stanga-dreapta) cod: 8k9877201, iar pe spate la bucata, cod: 8k9877203C.
    Cred ca undeva in jur de 150-170 ron au fost toate 4 furtunasele! Daca bine imi amintesc setul pe fata a fost 60 ron aprox, si parca pe spate 50 ron buc.
    Iti recomand daca dai jos plafonul, sa schimbi toate cele 4 furtunase! Nu cred ca vrei sa platesti 2 manopere intr-un interval de timp, poate scurt!
    Eu am avut problema cu un furtunas, dreapta spate, si am observat ca nu era infundat ci imbinarea aceea dezlipita!
    Bafta iti doresc, vei avea nevoie!
     
  14. alex_ 4th Gear Member

    Înscris:
    23 Feb 2010
    Locație:
    Craiova
    Masina:
    Audi A4 Avant 2009, 2.0 TDI (CAGA) 143cp
    Te poti descurca singur daca incerci doar la stalpul dreapta fata;
    incepi cu ornamentul de pe stalp; scoti plasticul cu sigla Airbag, in spatele lui e un surub care fixeaza ornamentul pe stalp, desfiletezi surubul si desprinzi ornamentul de pe stalp doar in partea superioara sau il scoti complet. Suruburile sunt cu locas hexalobular (TORX).
    Demontezi suportul de la parasolar, ai si acolo un surub sau doua. Plasticele astea sunt prinse prin clipsuri, prin urmare daca te prinzi unde sunt si daca nu le bruschezi nu ai ce sa strici.
    Am demontat si panoul de comanda al trapei dar nu cred ca era necesar; pentru asta deschizi suportul de ochelari si ai inauntru un surub; dupa ce scoti surubul, panoul iese usor fiindca e prins in clipsuri.
    Cea mai dificila parte este demontarea manerului de pe plafon dar pentru asta iti pun un link:



    Indepartezi plafonul (nu foarte mult deoarece ii poti provoca cute ce se pot vedea ulterior) cat sa ajungi la furtun si ... gata, aici te descurci. Inainte de a scoate furtunul, deschide trapa, toarna apa prin exteriorul trapei si observa unde ai problema (daca furtunul este infundat sau dezlipit). Apoi, curata, degreseaza, pune silicon intre furtun si mufa (si intre stutul trapei si mufa, pentru siguranta). Asigura-te ca nu obturezi furtunul cu prea mult silicon. Silicon de felul asta sau alta marca poti gasi la magazinele de piese auto.
    Succes!
     
    Ultima editare: 26 Apr 2016
    Bogoa apreciază asta.
  15. bz58bcr

    bz58bcr 2nd Gear Member

    Înscris:
    12 Ian 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A4 B8.5 2.0 Avant 2013, Audi A4 1.9 tdi 131cp 2002
    Salut,

    Scuze ca vin cu raspunsul asa de tarziu. Am ajuns la un mecanic ce lucreaza la Porche-Pipera. M-am dus la garajul lui ( unde lucreaza dupa job). Mi-a desfacut putin plafonul in dreptul furtunelor fata, a dat cu niste banda cu silicon ( ceva de genul) si a spus ca este gata. Cost 80 lei. La prima ploaie, iar balta la mine in masina. Apoi toata vara nu am mai facut nimic, nici nu a plouat. In septembrie am mers la un mecanic prin Dobroiesti-Ilfov ( omul are service acasa la el, lucreaza singur si am auzit ca se pricepe). Am dus masina la el, am lasat-o o zi si jumatate, a desfacut tot plafonul. Cand am fost sa iau masina, omul mi-a zis ca in masina ploua, nu picura, atat de multa apa intra. Nici sa ii dau bani in plus nu a vrut sa imi spuna 100% ce a fost. Imi zicea : "Nu-ti mai curge, ce mai vrei? Sa-mi iei painea de la gura?" . Dar din discutii pe la furtune erau probleme. Nu le-a schimbat, nu era nevoie. M-a costat 250 lei. Au trecut 9 luni si la mine in masina e uscat.
     
    Iulianf și iulianburleasca apreciază asta.
  16. szergiu

    szergiu 4th Gear Member

    Înscris:
    6 Mai 2013
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    A4 B8 AVANT 2.0 TDI 170 CP 2009
    Știu ca e cam prosteasca întrebarea... Dar totuși...
    Trapa de la un a4 b8 avant se poate înlocui cu o panorama de la un a6 4f.
    Ma interesează în principal mecanismul cu cabluri / șine etc...
    Trapa Mea e blocata din cauza ca cineva a apăsat pe buton de curiozitate iarna (avea zapada/gheata deasupra)...
     
  17. rotitza

    rotitza Pasionat Audi Staff Member

    Înscris:
    7 Oct 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 C7 Allroad - 3.O BiTDI quattro - 2O13 ~ max torque @ 650Nm
    Nu cred ca sunt comparibile piesele de la trapa de a6 4f. Acea trapa nu este panoramica si culiseaza in mod diferit.

    Eu te sfatuiesc sa o deschizi si sa o gresezi! Asta cred sa fie problema ei.
    Foloseste cu incredere WD40 cu care vei da pe sinele de culisare.
     
  18. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Nu, evident ca nu poti monta elemente de la trapa de A6 C6 (4F).
     
  19. szergiu

    szergiu 4th Gear Member

    Înscris:
    6 Mai 2013
    Locație:
    Suceava
    Masina:
    A4 B8 AVANT 2.0 TDI 170 CP 2009
    Mulțumesc Cristi
    Rotitza.
    Problema e ca la mine e blocata... Decalibrata... Scoate niște zgomote crunte când o acționez din buton. (trosnete/pocnituri)
    Ea acum e închisă (nu am pierderi l/scurgeri deloc).
    AM întrebat în reprezentanta Audi Suceava. Mi au zis ca trece de 2000 euro schimbarea trapei.. (am zis pas bineînțeles)

    Atât de idioți sa fie cei de la Audi sa nu pună o protecție la un astfel de caz?
    Totuși mulți posesori de Avant au copii mici curioși care pot sa apese pe butoane...
    Dacă trapa e înghețată și cineva o acționează aceasta devine inutilizabile... (asa s a întâmplat în cazul meu)
     
  20. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Incearca sa o deschizi manual, cu "manivela" dedicata, apoi sa vezi care e problema. Daca doar a incercat din buton si nu s-a deschis, nu ar trebui sa se fi rupt cabluri sau altceva, daca zici ca ai zgomote de acest fel. Oricum, nasol, o sa incerc sa o feresc si eu cat pot...
    Daca vrei, pot sa-ti caut un pdf cu demontarea/curatarea/gresarea trapei, macar sa ai idee ce e pe-acolo.
     

Distribuie pagina asta