1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutie automata Tiptronic la A6 C5 - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de alin35, 2 Dec 2010.

  1. decomarius

    decomarius 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Aug 2015
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    A6 C5 , 2,5 tdi 4x4, tiptronic, AFB
    Am 266 000 km . I-am schimbat uleiul in cutie si filtrul acum 4 luni. Cam pe la cat sa ma astept sa pice ;D?
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Ce sa pice ? Ce problema ai ?
     
    Tavone apreciază asta.
  3. decomarius

    decomarius 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Aug 2015
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    A6 C5 , 2,5 tdi 4x4, tiptronic, AFB
    Cutia triptronic. Probleme nu am, dar din cate vad a tot picat cutia la altii, asa ca la mine ce ar fi mai special sa nu pice?
     
  4. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pai pe noi ne intrebi ? Aici discutam dupa simptome/fapte, nu la ghicitoare.

    Cam toata lumea e racita, eu oare cand racesc ?
     
  5. George93 1st Gear Member

    Înscris:
    14 Dec 2015
    Locație:
    galati
    Masina:
    audi a6
    Salut, dețin un a6 din 2002 motor 2.5 cutie automată tiptronic . îmi da suturi în treaptă 3 , 6 în D și R. Am avut o eroare și am dus-o la reprezentanță mi-au rezolvat problemă . Eventual le-am zis să îmi facă și o constatare , mecanicul mi-a propus să schimb cutia , iar inginerul mi-a zis să încerc să îi fac un schimb de ulei. Apropo cică au găsit ulei lipsă în cutie . Nu știu ce să fac , mă gândesc ca dacă îi fac schimbul de ulei să nu dau banii degeaba și să îmi dea suturi mai mari . Aș merge pe variantă să schimb cutia voi ce spuneți?
     
  6. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    In primul rand te rog, sa modifici/completezi profilul tau cu masina care o detii (in speta Audi), adica: tipul masinii, an de fabricatie, tipul motor/capacitate cilindrica si obligatoriu cod motor pentru ca data viitoare, daca mai pui intrebari, sa nu stam sa ghicim despre ce tip de masina si motorizare vorbesti. Uita-te la profilul meu si ai sa intelegi despre cum trebuie sa arate si profilul tau. Multumesc.

    In al doilea rand te rog ca pe viitor sa nu mai deschizi un topic nou fara sa folosesti functia Cauta pentru ca topicul o sa fie sters fara explicatii. Adreseaza intrebarile sau opiniile tale in topicuri deja deschise. Citeste acest topic de la inceput unde a fost mutat mesajul tau initial.
     
  7. Corleonemrs1994 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Ian 2016
    Locație:
    bacau
    Masina:
    audi a6 an 1998 motor 2.4
    Salut,
    Am un audi A6 C5 din 1998 motor 2.4 cutie automata tiptronic. Am cumparat-o acum doua luni, motorul merge bine am pus-o pe tester nici o problema cu motorul dar are o singura problema la cutia automata.
    Merge normal schimba perfect in schimb daca in mers accelerez brusc zici ca se rupe in doua: smuceste deodata foarte tare. Daca merg normal cu ea, functioneaza cutia perfect.
    Am intrebat mai multa lume: unul ca ar trebui sa schimb uleiul, unul cutia si mai nou un mecanic mi-a spus ca ar fi convertizorul in valoare de 300 de lei. Va rog ajutor. Multumesc anticipat.
     
  8. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Pana nu te duci la cineva priceput in cutii automate sa iti faca o constatare, nu afli ce se intampla. Da, este posibil sa fie convertizorul de vina, dar cand il schimbi fa si revizia la cutie.
     
  9. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    La tiptronica pot fi mai multe cauze, cea mai simpla este verificarea cantitatii de ulei din cutie (nu mai tin minte cum, la arabu' in TM ti-l scoate si masoara sa vada daca sunt cel putin 6 litri, dupa care cu o pompa cu aer comprimat baga 7-8l in cutie functie de cat a scos, convertizorul mai retine intre 1 si 2l).
    La mine, de exemplu, nu smuceste deloc doar ca nu imi intra in frana de motor si cateodata smuceste pe frana de motor inexistenta si doar la ridicarea piciorului de pe acceleratie = cauza necunoscuta.
    Depinde mult si ce cod de cutie ai 5hp19fed sau fad astea sunt la tractiunea fata. Repararea costa intre 500 si 1500 euro, conversia pe manuala maxim 1000 euro daca vrei kit ambreiaj nou (disc, placa, rulment, volant, piston actionare)
     
  10. andreei 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Feb 2011
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    A6, 2.5 TDI, 2003 BFC
    Am si eu o problema de mult la masina (A6 2.5 model 2002 BFC 163kw) dupa ce am schimbat uleiul in cutie acum 2 ani (rulat cam 40000 km) la vreo 6 luni cand circulam undeva la 30-40 km smucea iar acum a inceput sa smuceasca si undeva la 100 km iar peste nu mai se simpte nici o smucitura, de intrat intra bine in toate vitezele. Tin sa mentionez ca, cand motorul sau mai bine zis apa din motor este rece nu smuceste deloc dar dupa aproximativ 10 minute incepe sa smuceasca aveti ceva sugestii. pe tester nu apare nici o eroare. Multumesc
     
  11. naniacostin

    naniacostin 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2014
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 allroad c5
    posibil convertizor...verifica totusi si uleiul din cutie..sa nu ai lipsa.
     
  12. menumorut

    menumorut Bronze Member

    Înscris:
    31 Mar 2009
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A4B8, 2.0 CAGA 105 kw, Dpf Off, Egr Off, Stage 1, 183.3 Hp
    Daca iti smuceste cand motorul este intre 1500-2000rpm este posibil sa ai aceeasi problema care am avut-o eu la multitronicul meu : blocul de valve.
     
  13. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Andrei, ce cod ai pe cutie?
    In general o tiptronica smuceste pe accelerare din blocul de valve.
    Cam astia sunt pasii care trebuiesc facuti la schimbarea uleiului in tiptronica
    1. scos uleiul vechi si masurata cantitatea
    2. demontat baie ulei si spalat cu benzina
    3. garnitura baie ulei noua
    4. demontat bloc valve (avut grija sa nu se atinga contactele electrice ale valvelor, se pot arde din cauza electricitatii statice)
    5. spalat cutie interior cu unu sau doua spray-uri de curatat/degresante (de preferat cel de curatat frane)
    6. spalat blocul de valve dupa ce se raceste
    7. spalat suruburile ce fixeaza blocul de valve
    8. aspirat cu o pompa, uleiul din cutie prin canalele ambreiajelor (sunt niste canale verticale) plus cu un compresor sa se sufle aer pe un canal si aspirat din cel care curge.
    9. montat totul la loc (avut grija mare la mufa/mufele electrice ale blocului de valve sa nu se atinga contactele cu mana, aceeasi electricitate statica)
    10. masurat tot uleiul scurs si incarcat cu ulei nou conform cartii tehnice a tipului de cutie.
    Daca nu sunt respectati pasii iti poti strica cutia. Sunt cutii foarte fiabile cu conditia sa fie intretinute la timp si exploatate corect, de exemplu nu stai in drive si pe frana ca fortezi aiurea pompa si ambreiajul convertizorului, scoti in neutral.
    Daca se foloseste preponderent urban atunci si intervalul de schimb ulei scade, nu mai faci la 60.000km ci la 40.000km sau chiar la 30.000km.
    Daca nu stii istoricul masinii atunci iti recomand un schimb din scurt de 20.000km dupa care maresti intervalul la 40.000km.
     
  14. andreei 1st Gear Member

    Înscris:
    23 Feb 2011
    Locație:
    Oradea
    Masina:
    A6, 2.5 TDI, 2003 BFC
    Nu stiu sa iti spun codul. Uleiul si filtrul l-am schimbat in Oradea la un atelier auto dar nu imi aduc aminte sa fii aspirat sau spalat cu spray nici curatat suruburile.
    Detin masina din 2005 si am 285000 km. S-ar putea sa am destul ulei?
     
  15. naniacostin

    naniacostin 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2014
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 allroad c5
    s.ar putea sa ai prea putin :)
     
  16. Luciradu 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Feb 2016
    Locație:
    Qatar
    Masina:
    Audi a6 2003
    Bună , am și eu o problema cu cutia tiptronic la audi a6, din 2003 , 2, 4 l,benzina. când sau în reverse direct din parking nu cuplează bine , accelerez și cresc turațiile dar masina merge F lent în reverse, dacă pun în N și apoi reverse cuplează bine dar da câteva șuturi și dacă accelerez merge bine în reverse. Dacă conduc vreo ora și se încălzește cuplează mai bine direct din P. Vitezele în condus merg toate bine, schimba la timp fără zgomote, doar cu reverse am problema. Ceva idei?
     
  17. d3lux 1st Gear Member

    Înscris:
    9 Feb 2016
    Locație:
    tg-jiu
    Masina:
    audi a6
    Cutia nu smuceste nu face zgomote ciudate. problema este in felul urmator schimba perfect treptele 1 si 2 cand trece in treapta 3 incepe sa patineze. Am cautat cutie mai in toata tara si nu am gasit nici una cu cod-ul DEW . Ce trebuie sa fac daca gasesc aceeasi cutie dar cu alt cod. Masina este un audi a6 quattro de 2.5 cod motor AFB din 1999
     
    Ultima editare: 9 Feb 2016
  18. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Cauta compatibile, intreaba reprezentanta (nu neaparat cea la de noi).
     
  19. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Luciradu problema ta este nivelul scazut de ulei (care la cald isi modifica volumul si automat lucreaza mai "lejer")...asadar fuga si fa-i revizia cutiei.
     
  20. naniacostin

    naniacostin 5th Gear Member

    Înscris:
    17 Iul 2014
    Locație:
    ploiesti
    Masina:
    a6 allroad c5
    d3lux masina fiind Quattro clar ai cutie tiptronic. Codul acela de cutie trebuie sa fie la fel ca al tau altfel nu va merge. Calculatorul cutiei de viteze e compatibil doar cu acel cod de cutie pe parte electronica. Si daca ar merge electronica nu merge la grupuri Anumite rapoarte in cutie ai tu, anumite rapoarte alta cutie. Rezulta ca si grupul spate difera.
     

Distribuie pagina asta