1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motorul 2.5 TDI cod AKE pe A6 C5

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de audipowervl, 26 Oct 2008.

  1. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Desfa capacul filtrului....si i-a filtrul sus....e imposibil sa nu auzi "tobosaru" acolo, presiunea uleiului de verifica cu manometru montat in locul senzorului de presiune si orice service decent o poate face,desi prima oara te avertiza senzorul daca era o anomalie

    Eu zic sa incerci un filmulet pe care il incarci in youtube si pui linkul aici.Si oricum cat cauti o ipoteza a noastra,duci masina la un mecanic, pentru ca nimeni nu poate ghici,din moment ce nu ai nici o eroare este clar este o problema mecanica.
     
  2. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    @mare_hotz Bataile metalice nu sunt la masina lui, ci la Loganul de servici. :)
    El era doar curios daca trebuie sau nu sa arunce ulei. :)

    La un Logan cand ii scotea busonul de ulei sarea ulei si se auzea un sunet metalic.
    La masina lui nu sare nici ulei si nici nu se aude nici un sunet, doar ii ies putini vapori de la ulei. E ceva normal. :)
    Asta vroia el sa stie, daca e normal sau nu.
     
    mare_hotz apreciază asta.
  3. cristian_23

    cristian_23 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Iul 2016
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a6 avant c5 2500 tdi quatro an 2003
    Audi66 are dreptate alea sunt la logan , ce sa zic ma duc la service dar unde toti ma refuza pe motiv ca nu se pricep sau altii imi ia banii pe diagnoza si nu gasesc nimic , va rog ajutati-ma cu un mecanic bun
     
  4. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Recomanda-le alora care te refuza sa isi deschida patiserii :) Intradevar mecanici buni sunt putini si greu de gasit.
     
  5. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
  6. cristian_23

    cristian_23 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Iul 2016
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a6 avant c5 2500 tdi quatro an 2003
    multumesc gabitza121 pentru recomandare , am ncercat sa il sun pe om dar are tel inchis momentan , dupa ce am vazut pare ok omul.
     
  7. cristian_23

    cristian_23 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Iul 2016
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a6 avant c5 2500 tdi quatro an 2003
    Am fost acum sa obtin o diagnoza din nou si am obtinut niste erori noi din pacate. Una spunea eroare la calculatorul pompei de injectie supraalimentare motor si una era pe injectorul cu fir. Deci dupa cum spun ei ar fi de vina o valva la pompa de injectie care ramane deschisa si inunda cu combustibil cilindri. Asta desi pompa si injectoarele au fost verificate si sunt ok cel putin asa au spus cei de la skoda unde am verificat anterior.
     
  8. dani2.5 tdi 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Iul 2016
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI 2001
    Salutare băieți,
    Am un audi A6 C5 2.5 TDI V6 2001 si dintr-o data mi-a ieșit fum necăcios de la distribuție (de frecare ) si am oprit imediat. Am chemat mecanicul sa vadă despre ce este vorba si cand am dat la automat se auzea o mare bătaie la motor. Am verificat si una din curele este slaba.
    Mâine se ocupa sa o desfacă dar spune ca ar fi de schimbat distribuția ca s-ar fi blocat o rolă, de-aia sa întâmplat asa si ca ar trebuie si chiuloasa din dreapta reparata. Specific ca distribuția este făcută in Decembrie si are 14.000 km de atunci. Va rog sa ma ajutați care știți si ați trecut prin asta. Multumesc.
     
  9. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Sa treci prin asta e greu,dar daca totusi o rola s.a slabit,clar au deranj prin chiulase...pregateste-te financiar.
     
  10. dani2.5 tdi 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Iul 2016
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI 2001
    imca nu ma anunțat de la service dar sunt pregătit multumesc
     
  11. horeabortan 1st Gear Member

    Înscris:
    8 Mai 2015
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi ALLROAD, 2,5 cmc, 2002
    Un mecanic foarte bun stiu eu, insa este din Sibiu. Dar la A6 C5 este tatic.
     
  12. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    La Oradea îl ai pe colegul LXL.
     
  13. gabitza121

    gabitza121 Audi Expert

    Înscris:
    22 Ian 2013
    Locație:
    Brașov / Benidorm
    Masina:
    a6 avant quattro,2.5tdi AKN 2001/ a6 avant quattro, 3.0tdi BMK 2006
    Pfuuuu deci colegul @dani2.5 tdi este din Constanța și voi îi recomandați mecanic din Oradea?
    Pai platforma și piesele fac cat masina

    Ce ai făcut cu mașină pana la urmă.Am un amic bun mecanic auto la Mangalia.
     
    dani2.5 tdi apreciază asta.
  14. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Pe 17august sunt eu in C.ta ....daca nu rezolvi imi rezerv cateva ore pentru tine.
     
  15. dani2.5 tdi 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Iul 2016
    Locație:
    Constanta
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI 2001
    Salut băieți,
    Nu am mai scris ca am intrat la nebuni cu mașina asta. Deci in principiu am achiziționat toată distribuția in valoare de 1.800 lei, tacheti si compensatorii hidraulici 12 cu 12 pentru o singura chiuoasa iar ieri m-a sunat ca de fapt problema a fost de la pompa de ulei si din acea cauza s-a hulit distribuția si bineînțeles si ambele chiulase. Zilele astea merg sa iau chiulasele cu axe de la dezmembrari după care va scriu in detaliu. Multumesc pentru recomandări dar avem mecanici buni aici la Cardinal doar ca sunt destui de scumpi cand vine vorba de o asemenea lucrare. Pentrut mine prețul de manopera eate de 2.000 lei fără factura. Va salut.
     
  16. sorel09 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Noi 2014
    Locație:
    Slatina
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0TDI, BLB.
    Salutare dragi colegi,
    Detin un Audi A6 C5 2,5TDI cod motor AKE. De curand am verificat avansul in TDI Timing. Prima data cand intru imi arata Timing 2.2-2.4 linia galbena aproape pe cea albastra uneori chiar pe ea dar dupa ce intra in fuly retarded si revine la normal imi arata -2,2, -2,4 dar linia galbena este tot aproape de cea albastra sau pe ea. Este normal sa faca asa ?
    Atasez un video (scuzati comentarile).



    Va Multumesc.
     
  17. cristian_23

    cristian_23 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Iul 2016
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a6 avant c5 2500 tdi quatro an 2003
    Va salut din nou dupa o lunga pauza luata fortat sa zicem . Va scriu in speranta ca pot ajuta pe cineva sa nu pateasca ca mine . Daca cautati putin mai sus in discutiile anterioare o sa vedeti ca am postat si eu o problema care parea minora , mai exact un sunet de tacheti in sarcina (tacanit) doar la o anumita plaja de turatii. Bun am tot cautat sa o repar din service in service prin intrebari pe forum si nu am gasit un raspuns clar. Am continuat sa merg intre timp asa si intr-o zi veneam de la constanta fara nici o avertizare masina inceput sa tremure puternic sa se zguduie efectiv . Am tras pe dreapta si am investigat , masina mergea in 3 pistoane din 6 . Am reusit sa merg spre casa cu ea asa fara sa chem platforma. Dupa ce am desfacut motorul am constat urmatoarele : culbutori , tacheti , axe cu came , chiuloase , supape , biele la pistoane indoite
    Toate astea de la un banal sunet de tacheti. In concluzie am schimbat toate astea plus segmenti , garnituri , cuzineti si distributie . Am o nota astronomica de plata :))) dar am un motor nou :))
    Acum va dau un sfat tratativa cu seriozitate orice defect de la masina ca nu se stie ce ascunde.
     
    Bogdan123 apreciază asta.
  18. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Salut....iti spun eu sigur....ca din tacheti morti nu indoi biele, nu cumva ti-a picat vreo rola si a facut deranj in distributie?
    Am desfacut cateva 2,5cu tacheti rupti sau came rupte ....si in cel mai nefericit caz o supapa indoita,dar pina la biele este cale lunga si crede-ma...nu le indoi asa repede.
     
    audi66 apreciază asta.
  19. cristian_23

    cristian_23 2nd Gear Member

    Înscris:
    4 Iul 2016
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    audi a6 avant c5 2500 tdi quatro an 2003
    Pai hai sa iti explic fenomenul ca si eu am refuzat sa cred . Din moment ce tachetii si culbutorii nu au mai dechis supapele ce crezi ca sa intamplat cu motorina venita in capul pistonului ? Simplu s-a acumulat si a explodat exact ce stie ea sa faca dar cand pistonul a revenit in faza de evacuare nu a avut cum sa evacueze presiunea. Eu cand am venit cu ea inapoi stricata asa pe autostrada, ca sa nu mai trepideze rau asa am dat-o pe manual si am mers in 4-5.000 de ture ca asa nu se mai simtea trepidatul ala.
    Concluzie: presiunea facuta a indoit biela dar supapele nu au fost atinse. Bine, la un moment dat trebuia sa cedeze ceva si ca sa elibereze acea presiune s-a intamplat un lucru care se intampla foarte rar, s-au pus segmentii in linie si presiunea si motorina s-a dus in baia de ulei.
    Deci, cam asa a fost sirul evenimentelor. Poate la unii care sa spart un tachet sau mai multi nu au avut ghinionul sa se duca toti 4 de pe acelasi piston si sa nu aibe unde sa mai evacueze.
     
  20. mare_hotz

    mare_hotz Platinum Member

    Înscris:
    3 Noi 2014
    Locație:
    Nurnberg
    Masina:
    A6 2.5tdi Avant AKN
    Siti de ce este pus injectorul cu fir ? Tocmai din cauza asta, corecteaza valorile de injectie in asa fel incat motorul sa functioneza in parametrii, daca nu ma crezi iti arat corectii de pe un 2.5 pe bancul 2 pistoanele 4-6 nu primeau motorina si injectoarele dadeau ca si blocate. De fapt pe bancul ala supapele erau degeaba (nu exista atac pe ele) asa ca treaba cu motorina injectata ... pica.
    Exista doar o posibilitate de neexclus, cazul in care injectorul tau cu fir era paradit sau injectoarele in sine aveau probleme. Referitor la faza cu segmentii aliniati exista o probabilitate foarte mica ca asta sa se intample.
    Iar ce spui tu cu 4-5.000 rpm de unde ? 4.300 rpm e pragul de siguranta dupa care se taie injectia, plus ca motorul intrat in avarie nu mai atinge pragul ala, plus ca sunt atatia senzori care pot detecta o avarie si mai mult ca sigur ti-a pus ECU in avarie.
    Totusi, nu vorbim despre Dacie iar tu esti primul cu o asemenea povestioara.
     

Distribuie pagina asta