1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Cutie automata Tiptronic la A6 C5 - probleme diverse - cauze si rezolvari

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de alin35, 2 Dec 2010.

  1. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Nu. Uita-te in Etka, o sa vezi ce se afla in cutie : cuplari, lamele, portsateliti, arbori, pinioane, pompa de ulei, etc.
     
    mare_hotz apreciază asta.
  2. alexandru_88 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Ian 2014
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    Audi A6 2.4 benzina quattro,2000
    Salut,
    Am aceeasi problema ca tine nu merge in reverse doar foarte incet pleaca dar fara putere. In rest, merge perfect. Ce poate sa fie ? A6 C5 2.4 quattro an 2000
     
  3. Dranca Paul Andrei

    Dranca Paul Andrei 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Sep 2016
    Locație:
    Vatra Dornei, Suceava
    Masina:
    audi a6 all-road, motor 2500, 2003
    Salutare.
    De curand an achizitionat un audi a6 din 2001, tiptronic ( PDNR234 + -) MOTOR 2.5 dar de 151cp. Cutia schimba perfect pe modul automat nu smunceste si schimb foarte bine vitezele insa debea zilele astea am observat ca pe ,,+" ,,-" nu isi schimba deloc vitezele nu are nici un efect. A mai patit careva aceiasi chestie?
     
  4. decomarius

    decomarius 3rd Gear Member

    Înscris:
    18 Aug 2015
    Locație:
    Focsani
    Masina:
    A6 C5 , 2,5 tdi 4x4, tiptronic, AFB
    Da este un fel de senzor (un fel de magnet?) care se macina si nu mai merge sa schimbi cu + si - . Trebuie sa schimbi banda aia neagra de la schimbator.
     
  5. Dranca Paul Andrei

    Dranca Paul Andrei 1st Gear Member

    Înscris:
    21 Sep 2016
    Locație:
    Vatra Dornei, Suceava
    Masina:
    audi a6 all-road, motor 2500, 2003
  6. tyrex 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Iul 2010
    Locație:
    Mogoșoaia
    Masina:
    Audi A6 2,5 TDI 2004
    Fratilor mi s-a ars caculatorul de cutie automata si nu am gasit altul cu codul meu in toata tara si nici nu am sanse se pare. Ce pot face in situatia asta pentru ca alt calculator nu citeste ca lumea raporturile de vitea si masina are mici smucituri la schimbarea vitezelor. Numai bine
     
  7. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Mai cauta si pe ebay.de si ebay.co.uk poate ai mai mult noroc.
     
  8. tyrex 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Iul 2010
    Locație:
    Mogoșoaia
    Masina:
    Audi A6 2,5 TDI 2004
    Multumesc Nucu o sa incerc , nu ma asteptam sa am atatea probleme cu rahatul asta de calculator. Numai bine.
     
  9. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Posteaza si codul acestuia sa vedem daca nu are si alte compatibilitati.
     
  10. tyrex 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Iul 2010
    Locație:
    Mogoșoaia
    Masina:
    Audi A6 2,5 TDI 2004
    Nucule am rezolvat cu calculatorul de cutie am gasit altul bun dar cod diferit si am telefonat la un service auto special pentru Audi si care pe baza numarului de sasiu mi-a schimbat softul in cutie punind softul original. Acum cutia merge brici , functioneaza ca si cand era fata mare. Numai bine
     
    nucugheri apreciază asta.
  11. grethos 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2017
    Locație:
    arad
    Masina:
    audi
    Salut,
    Am un Audi A6 C5 tdi 2001 cutie automata. Masina functioneaza normal doar ca la semafor cu piciorul pe frana in D masina se zguduie si daca dau sa plec cu ea nu pleaca de pe loc in dreapta D iar daca accelerezi si da sa plece, pleaca bruscat si apoi merge normal. Daca ma puteti ajuta sau cineva a mai avut astfel de problema va rog sa imi spuneti. Va multumesc.
     
  12. cosminsirb 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Sep 2016
    Locație:
    Simeria
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI Quattro 2000 cod AFB
    Asa am patit si eu inainte sa cada cutia.
    In D nu pleca iar cand acceleram ma baga in scaun.
    A mai functionat vreo 3, 4 zile apoi nu mai mergea masina decat vreo 10 km si intra in avarie cutia si nu mai mergea masina decat cu maxim 20-30 km/h.
    Cand am schimbat cutia si am scos uleiul din cea defecta aveam bucati de metal in cutie, nu pilitura.
    Cred ca ti s.a dus, sau este pe duca, ambreajul din cutie.
     
  13. grethos 1st Gear Member

    Înscris:
    20 Feb 2017
    Locație:
    arad
    Masina:
    audi
    Salut cosminsirb,
    Cum iti mergea in R ?
     
  14. cosminsirb 1st Gear Member

    Înscris:
    10 Sep 2016
    Locație:
    Simeria
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI Quattro 2000 cod AFB
    Si in R mergea, bagam in R si pleca singura, nu smucea. Doar in D facea asa ceva.
     
  15. Alexandru21

    Alexandru21 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2014
    Locație:
    Botosani
    Masina:
    Audi A6 Avant,2.5 TDI AKN
    Am schimbat uleiul în cutie zilele trecute,filtru, garnitura noi, deoarece îmi smucea când o comutam pe D sau R, asta doar de pe loc. Am schimbat uleiul și nu mi.a mai făcut nici o problema. Astăzi am observat ca în treapta a doua se aude un pocnit când schimba din 2 în 3, și o ușoară smucela. Pe cutie nu am nici o eroare. În rest mașina trage brici, tocmai ce iam schimbat pompa de injecție, debitmetru, ulei, filtre etc.... Din ce am citit pare a fi convertizorul de cuplu, voi ce credeți?
     
  16. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    Da'blocul de valve l-ai spalat?
     
  17. Skywalker

    Skywalker Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2011
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Renault Grand Scenic 1.9dCi
    In general o tiptronica smuceste pe accelerare din blocul de valve.
    Cam astia sunt pasii care trebuiesc facuti la schimbarea uleiului in tiptronica
    1. scos uleiul vechi si masurata cantitatea
    2. demontat baie ulei si spalat cu benzina
    3. garnitura baie ulei noua
    4. demontat bloc valve (avut grija sa nu se atinga contactele electrice ale valvelor, se pot arde din cauza electricitatii statice)
    5. spalat cutie interior cu unu sau doua spray-uri de curatat/degresante (de preferat cel de curatat frane)
    6. spalat blocul de valve dupa ce se raceste
    7. spalat suruburile ce fixeaza blocul de valve
    8. aspirat cu o pompa, uleiul din cutie prin canalele ambreiajelor (sunt niste canale verticale) plus cu un compresor sa se sufle aer pe un canal si aspirat din cel care curge.
    9. montat totul la loc (avut grija mare la mufa/mufele electrice ale blocului de valve sa nu se atinga contactele cu mana, aceeasi electricitate statica)
    10. masurat tot uleiul scurs si incarcat cu ulei nou conform cartii tehnice a tipului de cutie.
    Daca nu sunt respectati pasii iti poti strica cutia. Sunt cutii foarte fiabile cu conditia sa fie intretinute la timp si exploatate corect, de exemplu nu stai in drive si pe frana ca fortezi aiurea pompa si ambreiajul convertizorului, scoti in neutral.
    Daca se foloseste preponderent urban atunci si intervalul de schimb ulei scade, nu mai faci la 60.000km ci la 40.000km sau chiar la 30.000km.
    Daca nu stii istoricul masinii atunci iti recomand un schimb din scurt de 20.000km dupa care maresti intervalul la 40.000km.

    Asa face Samer la Timisoara, am lucrat la el o perioada scurta pentru a afla mai multe despre cutiile automate dar cam secretos tipul.
    Pasii de mai sus i-am facut personal la o masina care a venit in service pentru schimbul de ulei, cod cutie 5HP19FAD
     
    apokalypsm și Alexandru21 apreciază asta.
  18. Alexandru21

    Alexandru21 2nd Gear Member

    Înscris:
    19 Noi 2014
    Locație:
    Botosani
    Masina:
    Audi A6 Avant,2.5 TDI AKN
    In nici un caz nu au dat blocul de valve jos . Doar baia de ulei au curatat.o si au schimbat filtru, garnitura si uleiul . In jur de 6 litri au scos si in jur de 6 litri au bagat inapoi. Mai mult de atat nu au facut.
     
  19. s_soso

    s_soso 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Dec 2013
    Locație:
    oradea
    Masina:
    Audi A6 c5 1.8 2002
    Salut,
    Am un audi A6 C5 an 2004 motor 2.0 ce are cutie tiptronic si cand fortez aceleratia imi intra in eroare nu mai trage masina si palpaie in bord toate treptele de viteza. In in plus daca o duc pe plus/minus nu coboara treptele doar le urca. Ce sa-i fac sau care este cauza ?
     
  20. Alph

    Alph 2nd Gear Member

    Înscris:
    26 Dec 2016
    Locație:
    Constanța
    Masina:
    A4 B7, 2.0, 2006 BLB 103kw 140 Hp
    Te duci și ii refaci computerul de pe cutia de viteze. Costul undeva la 1500 lei. Trebuie sa cauți un service ce se ocupa cu Mecatronica. Trebuie să-ți demonteze de pe cutie TCM (computerul de pe cutia de viteze), și să-ți refacă lipiturile.
     

Distribuie pagina asta