1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Indicatoare ceasuri bord - turometru - vitezometru - becuri si lumini bord - la audi 80 - 90 - 100 -

Discuție în 'Modele clasice' creată de Zake, 18 Ian 2008.

  1. tedy66

    tedy66 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Oct 2016
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi 80 2.0 E, ABK, 1992
    Stie cineva care ar fi motivul ca ceasul electronic din corpul turometrului din bordul unui 80 b4 2.0e din 1992 nu-si schimba culoarea - nu se lumineaza - in intuneric? Se luminau cifrele in rosu pe fond negru noaptea, ziua sunt negre pe fond alb, iar acum ceasul e imposibil de citit noaptea... Ce piesa electronica produce trecerea din starea de zi in starea de noapte?? Care e principiul de functionare? Sa fie ars un simplu bec in pertea de jos a turometrului?
     
  2. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    S-a ars becul. Nu este nici o "piesa electronica" acolo, este un afisaj lcd transreflexiv. Becul sta aprins atat timp cat este contactul pus, nu conteaza ca este zi sau noapte. Din acest motiv se arde mai repede decat cele pentru ceasurile de bord. Cumpara un bec de calitate, OSRAM sau ceva similar. Cele chinezesti (ieftine) se ard repede. Cred ca este de 1,2W.
     
  3. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Cum spune și Alex, cumpără Osram. Recomand modelul de 1,5W cu următorul cod: 2452MFX6 . Are durata de viață cea mai mare dintre toate becurile de bord Osram sau alte mărci. Din acesta am pus și eu recent la ceas.
     
  4. tedy66

    tedy66 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Oct 2016
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi 80 2.0 E, ABK, 1992
    Bun. Multumesc. Deja l-am comandat. Pentru a-l monta, dau aparatele de bord jos, nu? E localizat in zona ceasului cu pricina, pe spatele placii, printre celelalte becuri? Sau cum il depistez care este???
     
  5. tedy66

    tedy66 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Oct 2016
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi 80 2.0 E, ABK, 1992
    Oameni buni, vreau si eu un vitezometru functional cu kilometrajul functional pentru Audi 80 B4, ABK, nov.1992... second hand sau spuneti-mi unde-l pot comanda nou. Am luat SH unul cu exact acelasi cod de pe o masina fabricata tot in nov. 1992, acelasi cod pe setul de ceasuri si am avut surpriza sa fie vitezometrul defect, asa ca nu l-am mai schimbat. Eu nu am de gand sa desfac bucati aparatura, cum am vazut pe aici ca fac unii "curajosi", cel mult as fi in stare sa inlocuiesc setul de ceasuri din dreapta... mai mult nu, mi-e frica sa nu-mi ramana piese. :) Si risc sa termin si vitezometrul, care este functional... Ati cumparat careva unul nou de pe undeva?
     
  6. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Întâi dai ceasurile jos. Te poți inspira din acest topic pentru contact (http://www.clubaudi.ro/threads/cont...b4-schimbare-inlocuire-contact-pornire.38934/), unde te interesează doar până la demontarea ceasurilor. Mare atenție la mufe! Întâi ridici cu grijă siguranțele și apoi scoți mufele. Becul pentru ceas este exact lângă mufa galbenă, între ea și modulul minicheck (cel cu martorii de ulei, temperatură) etc. Vezi postul #644 pe acest topic, colegul Iora a pus mai multe poze cu niște ceasuri și îți dai seama de acolo.
    Legat de problemele kilometrajului, cauți obligatoriu ceasuri fabricate în 1994, că astea nu mai crapă.
     
  7. tedy66

    tedy66 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Oct 2016
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi 80 2.0 E, ABK, 1992
    Multumesc, CristiCosti! Cred c-am sa reusesc...
     
  8. tedy66

    tedy66 1st Gear Member

    Înscris:
    15 Oct 2016
    Locație:
    Botoșani
    Masina:
    Audi 80 2.0 E, ABK, 1992
    Am reusit sa schimb becul de la ceas. Era ars... am pus un Osram, la indicatiile lui CristiCosti. Multumesc mult celor care m-au ajutat!
     
  9. marius2002 3rd Gear Member

    Înscris:
    27 Noi 2009
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi 80 B4, 2000, 1993
    Exista si alta culoare decat alb?
    De ce intreb...? Ca eu mi-am pus niste becuri (mai bine zis SMD-uri) chinezesti, rosii. Se vade extraordinar de frumos bordul. Din pacate, asa cum spui si tu, se ard foarte repede, si mai mult decat atat, m-am chinuit foarte tare sa le montez pentru ca aveau acele aripioare foarte lungi si drepte. A trebuit sa le scurtez si sa le fac o mica indoitura pe mijloc, la fel ca cele originale, si sa le mai indoi putin in sus ca sa stea fixate bine, etc...Este o munca de chinez...care nu se merita, zic eu. Acum mai am in bord doar un bec rosu, restul sunt albe.
     
  10. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Dacă te referi la becuri, nu știu să fi văzut model colorat. În schimb, din fabrică, cred că începând cu 1995 pe Cabrio cel puțin, s-au pus niște filtre roșii de cauciuc peste becuri ca să fie iluminarea ca la A4 B5. Eu am luat odată de la dezmembrări un set de ceasuri pentru diverse experimente și aveau acele filtre pe becuri. Se vedea roșie iluminarea, dar parcă e mai odihnitor portocaliul-roșcat original, părerea mea. Ți-am făcut 2 poze la acele filtre.
    Am făcut destule teste pe acele ceasuri de probă și nu prea luminează frumos niciun led în locul becului. Singurul model care se apropie de uniformitatea iluminării date de bec sunt niște chinezării, li se zice T5 COB, sau T5 ceramic, etc. Sunt mult mai rezistente decât porcăriile cu smd-uri. Am pus o poză ca să vezi despre ce e vorba. Alea le scosesem din soclul de plastic și le cositorisem direct pe placa electronică.
     
  11. jonny 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Mar 2016
    Locație:
    bihor
    Masina:
    audi 80,b4 avant tdi 90cp 1993
    Buna ziua,
    Am si eu doua mici probleme:
    prima ar fi cu ceasul din bord, becul la el functioneaza dar nu imi afiseaza nimic, nici ora nimic doar lumina de fundal al lui,
    a doua problema o am la ceasurile de bord: aseara am desfacut ceasurile si l-am scos afara pentru ca nu aveam bec la bujii. Tot am cautat si am gasit doua fire cu un beculet mic iesite din ceasurile de bord.
    Am verificat ce becuri imi lipsesc si am lipsa de la cat si bujii. Am schimbat beculetul ala mic care cred ar fi de la bujii, am pornit masina si la inceput palpaie becul dupa aia ramane pornit. Bujiile nu sunt rupte. Sa fie contactul de la pedala de frana ? Nu stiu. Va rog sa ma ajutati daca puteti. Masina e un B4 avant cod motor 1Z 90 cp din 1993 iar ceasurile sunt VDO cu turometru, fara clima.
     
  12. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Becul acela cu 2 fire e de la airbag. Când are eroare, el clipește 1 minut sau ceva de genul și după aceea rămâne aprins. Trebuie să pui diagnoza și să ștergi erorile, apoi se va stinge. Daca ai deja bec pus în locașul pentru airbag, scoate-l și pune-l pe acesta cu fire. La martorul de bujii îi pui bec în locașul din placa electronică și atât, trebuie să funcționeze după. Legat de ceas, ori e defect, ori e placa electronică fisurată în zona alimentării ceasului, ori e vreo siguranță arsă.
     
    jonny apreciază asta.
  13. jonny 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Mar 2016
    Locație:
    bihor
    Masina:
    audi 80,b4 avant tdi 90cp 1993
    Eu am zis ca de la airbag nu are cum fi daca e bec acolo nu am stiut. O sa incerc săptămana asta sa ajung la un tester. Ai idee daca se poate schimba doar ceasul ? O sa verific si sigurantele.
     
  14. CristiCosti

    CristiCosti Silver Member

    Înscris:
    12 Noi 2012
    Locație:
    Urziceni
    Masina:
    Audi 80 B4 2.0E (ABK) 116CP - 1994 / Audi A4 B6 1.8T (BFB) 163CP - 2003
    Au mai fost umblate ceasurile, cineva a pus bec acolo neștiind că airbag-ul are becul pe fire, separat de bord. Legat de ceas, se poate schimba, dar mai greu e de făcut rost, că nu demontează nimeni ceasurile de bord doar pentru acela. Deci nu ai decât să le iei complete și să-l transferi la tine sau să pui ceasurile de bord cu totul că e mai simplu. Ai grijă, că sunt 2 modele de ceasuri de bord, VDO și UN4. La primul, scrie VDO sub martorul de frână de mână, la celălalt nu scrie nimic (nu se potrivesc componente de la unul la altul, în afară de beculețe).
     
    Ultima editare: 26 Noi 2017
  15. jonny 2nd Gear Member

    Înscris:
    17 Mar 2016
    Locație:
    bihor
    Masina:
    audi 80,b4 avant tdi 90cp 1993
    Ok Cristi, multumesc foarte mult pentru ajutor mai tarziu ma pun sa demontez ceasurile. Schimb becul de la airbag il pun la bujii si unde ar veni cel de la airbag normal cel cu firele, nu mai pun nimic il anulez. Oricum merg saptaman asta si pun testerul sa anuleze airbag-ul.
    Siguranta aia pentru ceas unde se afla sa o verific prima data sa vad ca poate e ea arsa. Multumesc.
     
  16. alex_hobeanu

    alex_hobeanu Bronze Member

    Înscris:
    10 Ian 2008
    Locație:
    California, USA
    Masina:
    A4 1.8T (AMB) quattro 2004 / A4 2.0T (CPMB) quattro 2014 / Q5 3.2 (CALB) 2012
    Afisajul cu cristale lichide este defect, a cedat adezivul folosit pentru lipirea celor doua foi de sticla si s-a evaporat "cristalul lichid". Defectul se manifesta prin aparitia unei pete albe (luminate) care creste pe masura ce se evapora lichidul din interior. Din ce imi mai aduc aminte afisajul este la fel la toate. Stiu ca am schimbat de doua sau trei ori si ultima data am pus de pe un B4 care avea varianta noua, UN4 cred ca se numeste. Nu s-a potrivit ceasul cu totul asa ca l-am desfacut si in final am schimbat doar sticla (afisajul).
    Cauta prin dezmembrari alte ceasuri, nu cred ca iti vinde nimeni doar ceasul dar uita-te atent la afisajul ceasului sa fie complet negru. Daca are vreo pata alba, oricat de mica, inseamna ca adezivul a cedat.
     
  17. Lucian_kel

    Lucian_kel 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2017
    Locație:
    Trento - Italy / Iași
    Masina:
    Audi 80 cabrio 1994, 2.0 benzină ABK
    Bună ziua. Am o problema cu indicatorul de benzina si temperatura apă. Nu îmi funcționează tot timpul, cel de apă cand indică ...când nu indică (insa in momentele de funcționare, arată valori corecte), iar cel de benzină, când are chef si indică, de obicei arată valori eronate ( mai mici sau egale cu, cantitatea de benzină din rezervor).
    Bănuiesc ceva lipituri/circuite din bordul cu ceasuri.
    Dacă cineva ma poate îndruma exact spre problema e perfect, sau măcar să am confirmarea că problema e din spatele ceasurilor, că după mă ocup eu.
    Mulțumesc.
     
  18. Lucian_kel

    Lucian_kel 2nd Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2017
    Locație:
    Trento - Italy / Iași
    Masina:
    Audi 80 cabrio 1994, 2.0 benzină ABK
    Salutare. Am rezolvat, cu ajutorul colegului ioan.serban91, căruia îi mulțumesc pentru amabilitate. Problema e din spatele ceasurilor, mai exact de la un tranzistor numit regulator de tensiune, a cărui soclu se dezlipește de pe placă. Am refăcut lipiturile și deocamdată indicatoarele funcționează bine.
    Totodată am înlocuit și becul de la termometru, iar acum am și acolo lumină.
     
  19. Popoviciu Madalin 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Sep 2018
    Locație:
    Sibiu
    Masina:
    Audi 80 b4 , 1.9 TD , 1992
    Am citit de 2 zile la acest topic si nu am gasit nici un raspuns la urmatoarea intrebare.
    Momentan pe Audi 80 b4 td am un ceas de bord cu ceas in stanga, nu m'ar deranja acest lucru doar ca de ceva timp vitezometrul si kilometrajul imi tot fac figuri.

    Cand merg cand nu merg. Am luat inca un ceas de bord complet ce provine din dezmembrari, acela este UN4 , nu e VDO ca cel de pe masina si am observat ca imi functioneaza perfect kilometrajul si vitezometrul la el doar ca turometrul si ceasul de apa nu functioneaza. Am dat tensiune si ceasul de apa indica deci teoretic ar trebuii sa functioneze.

    Si intrebarea ar fi:

    Pot sa trec de la ceasuri de bord VDO la UN4 doar asa plug and play ? Sau trebuie modificat ceva sa imi functioneze ceasul de apa si turometrul ? Tin sa precizez ca pe VDO ceasul de apa merge perfect.
     
  20. Iordache ion 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Mai 2017
    Locație:
    Zătreni
    Masina:
    Audi 80 b 4 tdy
    Unde găsesc și eu rotita dintata?
     

Distribuie pagina asta