1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Uleiuri pentru motor Diesel la Audi

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de ovidiutm, 11 Iun 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Hai sa expunem ceva fain cu niste aspecte clare pentru ca toti sa inteleaga.
    https://bobistheoilguy.com/forums/u...19/Total_Quartz_Ineo_5w30_-_'13_V#Post4458519
    Aici gasiti analiza de ulei uzat a unui nene de prin Sua.
    Ultima analiza din dreapta la km cei mai putini este facuta cu Castrol. Se vede foarte clar ca uleiul a oferit uzuri destul de ridicate.
    Urmatoarea analiza cea pe la 9000 mile, este facuta cu Mobil1 ESP 5w30 dar dupa o anulare de DPF si EGR. Scaderea uzurilor a fost facuta din 2 aspecte
    - dpf si egr anulate
    - ulei mai bun

    Ultima analiza, adica cea din stanga, este facuta cu un Total Quartz Ineo MC3 5w30. Un ulei ieftin la 110 lei 5 litri, dar foarte bun pentru motoarele VAG FARA DPF

    Imi place ca te-ai interesat si ai citit cat de cat despre uleiuri. Cu cateva pagini in urma am lasat o postare mai mare cu o lista de uleiuri faine. Citeste despre fiecare daca te pasioneaza domeniul si vezi care iti place mai mult :)

    Atata timp cat folosesti un ulei bun, aprobat si ai interval de schimb decent, nu te doare capul. Motorul nu cere uleiuri extrem de fitoase, de cele mai multe ori noi depasim oarecum limita intelegerii si aruncam banii pe consumabile scumpe pentru mica impresie ca este cel mai bun tratament.

    a4sline
    Acel ulei RP prezentat de tine este cu dedicatie catre motoarele de la americani, nu este o varianta dedicata celor europene. Confrom normei masinii tale, ai nevoie cu HTHS minim de 3.5 ceea ce acel ulei nu pare sa aiba. Deci este ceva mai scump si care nu indeplineste minimul cerut de VW pentru masina ta.
    Pentru ceea ce a fost el facut, este bestial adica pentru barcile cu motoare de peste 5000 cm3 de la americani care cer alte tipuri de uleiuri. Borsy a caracterizat corect uleiul dar acea vascozitate a lui este o sabie cu doua taisuri. Se apropie de ceea ce cere VAG dar in realitate nu prea este.
     
    TaZZuLeTz și Gabi 78 apreciază asta.
  2. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Mai oameni buni v-am rugat sa nu mai intrebati ce ulei sa puneti, in masinile voastre cu motor diesel, atat timp cat s-a discutat asta de sute de ori pe topic.

    Intrebati doar ce nu s-a mai discutat adica despre uleiuri care au aparut mai noi sau nu au fost mentionate in acest topic.

    Repet, nu mai intrebati ce fel de ulei sa puneti in motorul vostru diesel atat timp cat exista raspuns la acesta intrebare.
    Raspunsul il aflati citind acest topic si de 2-3 ori daca trebuie. Multumesc foarte mult pentru intelegere.
     
    TaZZuLeTz și kojak13 apreciază asta.
  3. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Omul a întrebat și mi s-a părut interesant că mai apar în peisaj și alte mărci de ulei în afară de cele 'consacrate'. Eu l-aș folosi dacă aș avea un PD, totul e în limite, dar asta aș face eu.
    Royal Purple e o marcă top quality în SUA, la preț nu mă bag, ce e pentru unul mult pentru altul e un fleac, cum ar zice un actor celebru. :)
     
    Cosmin ZKG, Kspic, kojak13 și alți 2 apreciază asta.
  4. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Oricum eu sunt sceptic putin legat de acel RP si VAG. Poate din cauza generatiei 506 506.01 si uzurile premature.
     
  5. TaZZuLeTz

    TaZZuLeTz Bronze Member

    Înscris:
    1 Apr 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 D4 3.0 TDI 2012 CDTA
    Salutări colegii.

    Am un a8 3.0 tdi cu dpf off si cat off, resoftat, la care caut un ulei sa protejeze motorul, practic sa renunț la 5w30 c3.

    Stiu ca cel mai bun ulei e 0w40 de la red line însă cautam ceva relativ ok ca buget si m-am oprit la mobil one.

    Acuma intervine problema mea. Înainte era 0w40 simplu de la mobil one. Între timp au scos două variante - new life si turbo diesel ambele de 0w40. Au specificații diferite însă.

    As vrea sa va intreb pe Voi, mult mai calificați ca mine, care dintre cele două e mai potrivit pentru utilizarea mea într-un common rail dpf cat off. Eu tind să cred ca cel turbo diesel e mai bun ca specificații dar si cel new life are cSt la 100 grade destul de ridicat.
    SmartSelectImage_2017-12-07-19-35-28.png SmartSelectImage_2017-12-07-19-35-50.png
     
    kojak13 apreciază asta.
  6. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Mie cel mai bun ulei mi s-a parut Valvoline SynPower 5W30, urmat de Motul X-Clean, tot 5W30.
    Bun, din punctul meu de vedere, adica sunetul motorului si vascozitatea uleiului dupa 10.000 km cand faceam schimbul.
    Pe partea de protectie stiu ca Valvoline-ul este peste Motul si Mobil 1.
     
    kimson, Kspic, kojak13 și încă o persoană apreciază asta.
  7. TaZZuLeTz

    TaZZuLeTz Bronze Member

    Înscris:
    1 Apr 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 D4 3.0 TDI 2012 CDTA
    Da, eu pana mai recent foloseam synpower xl-iii 5w30 dar odata cu dpf off si cat off si resoftare trebuia sa urc înspre 5w40. Odata ajuns la 5w40 am vrut si ungere la rece si de aici nevoia de 0w40. Am facut research la 0w40 la shell hellix ultra, petronas, red line, millers, mobil one, valvoline.

    Clar cel mai bun e red line 0w40 dar pretul e enorm iar la cei 7 litrii pe care îi bag odata la câteva luni (fac multi km), nu stiu daca e rentabil.

    Așadar, m-am orientat spre ceva sa fie bun dar nici scump si m-am oprit la mobil one datorita faptului ca au VI foarte mare. Înainte, exista doar un tip de 0w40 la mobil. Între timp au scos două sortimente si nu Ma pricep care ar fi mai benefic caci fiecare are plusuri si minusuri fata de celalalt.
     
    Kspic și kojak13 apreciază asta.
  8. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Sincer sa fiu faptul ca ai DPF anulat si soft nu este neaparat un motiv sa zicem suficient de interesant pentru a trece la un ulei mai greu. Poti eventual sa treci la un C3 mai bogat in zddp adica un ulei cu norma 505.01. ( Synpower MST C3 5w30 si 5w40 )

    Daca doresti 0w40, poti alege noua lor reteta de 0w40 FS . In analiza de ulei uzat de mai jos ai 3.0 TDI + Mobil1 FS 0w40 si aditiv de ulei liqui moly ceratec.
    Cel mai fain 5w40 de comert dpdv al proprietatilor la rece dar si al comportamentului dpdv al uzurilor este Ravenol VST 5w40 care costa si undeva la 130 lei / 5 litri. Are NOACK sub 7% ceea ce il face destul de apropiat fata de Redline 5w40 de exemplu.
    Dpdv al bazei este full PAO + ceva doza de esteri, daca tin bine minte pe la 5%. Pachetul de aditivare este foarte bun.

    VST-ul este ca sa zicem asa, o varianta mult mai ok la pret a uneui A3B4 de calitate cu nivel de protectie asemanator uleiurilor de competitii. Este un ulei care face fata cerintelor sport de strada ca sa zicem asa.

    3553296-page-001.jpg
     
    Reviver, TaZZuLeTz și Gabi 78 apreciază asta.
  9. TaZZuLeTz

    TaZZuLeTz Bronze Member

    Înscris:
    1 Apr 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 D4 3.0 TDI 2012 CDTA
    Am inteles tot ce mi-ai spus. Multumesc foarte frumos pentru raspuns, timp si amabilitate.

    Nu stiam de Mobil FS 0w40, cred ca si datorita faptului ca inca nu a apărut pe piață la noi in Romania. Si de aceea eu ma uitam la ce găsesc la un autonet sau e piesa sau chiar la raft de Carrefour.

    La mine se pretează un 5w40 pentru ca duc o masina de 250 cai in aproape 400 cu mai multe modificari gen turbina injectoare intercooler etc.

    Totodată, vreau si ungerea aia la rece pentru ca eu vin de la cSt 40 de cam 68 parca (anexez la poze) iar la mine lanțurile la pornire iarna mai fac uneori zgomot. Ma gandesc ca daca as merge pe ceva cu mult mai vascos sa nu fiu nevoit să schimb distribuția mai devreme decât e cazul.

    5w40 de la Valvoline mi se pare cam prea vascos la cSt 40 indice 85, având în vedere că am un pui de simptome la distributie si vin de la indice 68. Cel puțin asta e impresia mea - nu sunt expert.

    Uitandu-ma asa cu ochi de amator, acum constat ca valvoline 0w40 si ravenol 5w40 sunt extrem de similare la valorile din fisa tehnica. Ravenol ar fi cu puțin mai vascos si mai dens la temperaturi joase.

    Acuma sa-mi expun un pic logica. La mobil turbo diesel 0w40 ma bucura acel cSt 40 grade de 71 care e al naibii de aproape de 68 ce am eu acuma si mai ales VI care e destul de mare la 196. Asta e ce mi-a atras atenția la el. La capitolul aditivare sincer nu pot sa ma laud ca nu ma pricep. Am cules informatii citind sectiunea asta de 130 pagini de două ori cap coada dar nu ma pot declara expert ca altii gen Kspic sau borsy.

    Totodată, stiu si de scandalul cu Mobil si Valvoline unde Mobil depășea uzura la axa cu came si stiu ca multa lume e un pic mai reticenta cu Mobil datorita acelui incident.

    SmartSelectImage_2017-12-08-17-06-54.png SmartSelectImage_2017-12-08-17-07-33.png SmartSelectImage_2017-12-08-17-08-00.png SmartSelectImage_2017-12-08-17-02-57.png
     
    Ultima editare: 8 Dec 2017
    kojak13 apreciază asta.
  10. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Atenție și la baza uleiului! Contează cum se comportă acel ulei după 'rodaj' (și nu numai) pachetul de aditivare, etc.! Nu doar cifrele contează, ex. Fuchs 5w40 XTL, care oferă un pachet inteligent de aditivare.
    Dacă un ulei e dopat mai mult nu înseamnă că oferă o protecție mai bună, contează ambianța și calitatea aditivilor.
    În rest noi să fim sănătoși, marfă e suficientă pe piață.
    Baftă multă tuturor!
     
    Kspic, kojak13, Reviver și încă o persoană apreciază asta.
  11. TaZZuLeTz

    TaZZuLeTz Bronze Member

    Înscris:
    1 Apr 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 D4 3.0 TDI 2012 CDTA
    Deci trag concluzia ca m-am cam hazardat in ă ma aruncă spre 0w40 ca norma. Vad ca sunt opțiuni mai bune la 5w40 pe piață.

    Cred ca m-am uitat la acel 0w40 de la redline ca fiind un bun substitut pentru 5w40 al lor si am ramas cu acel 0w40 in minte.

    Cred ca am mai fost încântat si de faptul că peste tot scrie ca gtr foloseste 0w40 si mai cu toții știm că e o masina mai mult decât potenta la capitolul putere si poate m-a încântat si acest aspect.

    Deci una peste alta am ajuns la două opțiuni Ravenol 5w40 si Fuchs 5w40 ca fiind sugestiile voastre de experți supra calificați în chestiunile astea. Opțiuni sa-mi poata oferi protecție sporită cu pachet de aditivare buni si baze bune.

    Una peste alta, am pe ce merge înainte ca opțiuni si va multumesc foarte foarte frumos pentru opiniile voastre cât și pentru experienta voastră in domeniu in a-mi explica ca nu numai cifrele contează la un ulei cu adevărat bun.

    P.s. Mi-a mai recomandat cineva Polytron 5w40 si mi-a descris cum făcea masina lui mai silentioasa (tot 3.0 tdi de la vag) dar acuma nu stiu ce sa zic ca nu am gasit fișa tehnică sau safety data sheet la nimic de la Polytron desi in SUA au marketing agresiv la tv si online.
     
  12. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Nu te-ai hazardat deloc! Era un exemplu acel Fuchs pentru a arăta că deși are +80cS la 40C° e aditivat în așa fel încât să fie fluid la pornire, și nu numai.
    Eu zic că ești pe calea cea bună, cu un pic de atenție vei face o alegere bună.
    P.S
    Nu Polytron.
     
    Gabi 78, kojak13 și TaZZuLeTz apreciază asta.
  13. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Nu vascozitatea la 40 de grade este cea importanta ci parametrii ce caracterizeaza pornirea la rece.
    - CCS
    - MRV
    - Pour Point.

    Borsy a zis foarte foarte bine.
    De exemplu un 5w30 Fuchs Titan Pro Flex 5w30 are nevoie de 5-6 secunde pentru a lubrifia motorul la -27 grade.

    Ravenol SSL 0w40 de exemplu are o fisa tehnica wow.
    Mobil1 FS 0w40 se gaseste si la noi, in carrefour am vazut deja.

    Valvoline Synpower MST C3 5w40 - noua reteta deja este la uleideulei.ro pe stoc sau Fuchs Titan GT1 5w40 XTL sunt uleiuri 505.01 cu pachet modern de aditivare si chiar foarte ok pentru motorul tau.
    Eu ti-am dat doua exemple.
    Ai vazut ca FS 0w40 scoate rezultate chiar ok. Poti folosi si New Life 0w40 fara probleme.
    Dar atunci cand experimentezi uleiuri noi, ceva mai atipic fata de restul pentru linistea ta 100% la final este ok sa faci si o analiza de ulei uzat. Asa iti poti confirma daca ai scos uzurile dorite.

    NU pentru uleiurile polytron, metabond, metalubs
     
    Adelin D., kojak13, Valvali și alți 2 apreciază asta.
  14. TaZZuLeTz

    TaZZuLeTz Bronze Member

    Înscris:
    1 Apr 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A8 D4 3.0 TDI 2012 CDTA
    Una peste alta, deși e o idee mai scumput fata de omologii sai, 200 lei/5 litrii, o sa merg pe RAVENOL SSL 0W-40. Fișa tehnică chiar mi se pare wow intr-adevar, CCS mic si vascozitate la 100 grade de 14 se numără printre punctele forte. Alea dar nu numai. E singurul din ce am vazut eu fise tehnice care se apropie de redline 0w40 dar la jumatate sau mai puțin de jumătate din pret. La redline pour point de -57 e chiar OMG dar nah, de aceea si pretul pe masura.

    Una peste alta, va multumesc foarte foarte foarte frumos pentru tot ajutorul, indicatiile, sugestiile si lămuririle pe care mi le-ați oferit. Va voi ramane vesnic recunoscător pentru acest ajutor pentru mine, masina mea si linistea mea sufletească.
    SmartSelectImage_2017-12-09-16-50-50.png SmartSelectImage_2017-12-07-14-42-19.png
     
    kojak13, Valvali și Gabi 78 apreciază asta.
  15. 70dny

    70dny 4th Gear Member

    Înscris:
    9 Mar 2008
    Locație:
    arad
    Masina:
    audi a4 B8 2.0 TDI 103kw CJCA 2013
    Bună seara. Acest ulei schimbat la 15000 km este ok pentru motorul meu care are 222000 km?. Este un ulei produs de Shell sau de Castrol? Are cineva fişa tehnică pentru acest ulei? Mulțumesc pentru informații.

    IMG-20171209-WA0000.jpg IMG-20171209-WA0001.jpg
     
  16. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Acest ulei este orice marca in functie de cum are contract fabrica. Da, este bun pentru motorul tau. Nu iti trebuie fisa tehnica. Pentru un 5W30 sunt destule fise tehnice aici in topic. Bafta.
     
    kojak13 apreciază asta.
  17. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Audi declara faptul ca este facut de Castrol. Ei si-au pastrat parteneriatul pentru acest ulei mai ales pentru cel 5w30 Made in Germany.
    Sunt 2 variante, a doua fiind Made in EU.

    Pentru prima umplere in fabrica difera, de exemplu la rusi uleiul de prima umplere pentru VW este Lukoil.
    Sincer, parerea mea este ca uleiul nu merita banii ceruti ( peste 60 lei / litru ). Dar este ok.
    Daca mergi majoritar in oras nu iti recomand sa il folosesti 15.000 km.

    Legat de Ravenol SSL 0w40. Nu te orienta folosind site-ul din Ro. Nu este actualizat de multa vreme.
    Ultima fisa tehnica pentru SSL o ai mai jos.

    - orice motor care cere ulei C3 are nevoie de HTHS ( vascozitatea uleiului ca sa zicem asa la 150 grade ) de 3.5 deci o vascozitate 5w30/0w30 minim. Faptul ca un ulei 0w40 are 14 mm^2/s la 100 grade sau 13 mm^2/s in momentul in care au HTHS de 3.7 nu face nici o diferenta in cazul unor conditii extreme.
    - te intereseaza calitatea uleiului si ceea ce stie sa faca in motor. Protectie este data pana la un nivel de vascozitate dar diferenta o face calitatea bazei + pachetul de aditivare.

    Ravenol SSL 0w40.png
     
    cornel1970, kojak13 și TaZZuLeTz apreciază asta.
  18. bigj80 1st Gear Member

    Înscris:
    5 Dec 2017
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    a4 b7 1.9 2007 cod motor brb
    As baga in audi a4 b7 1.9 fara dpf un ulei valvoline synpower 5w40.
    Am cautat mst c3 dar nu am gasit.
    Este o alegere buna?
     
  19. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Topicul asta l-ai citit integral si nu te-ai lamurit ? Ai niste tabele cu uleiuri mai in spate.
     
    kojak13, TaZZuLeTz și bigj80 apreciază asta.
  20. Meri

    Meri 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Mar 2017
    Locație:
    Targoviste
    Masina:
    A4 1.9TDI 116CP BKE
    Apropo de site-ul Ravenol Romania. Dupa nenumarate email-uri si telefoane catre Ravenol Romania, nu au avut bunul simt sa modifice greselile de pe site-ul romanesc, cu toate ca le-am cerut in mod expres acest lucru. La Ravenol VMO aparea ca este long life, desi este 5w40. Pana la urma, la cererea mea expresa catre Ravenol Germania a fost modificata pagina romaneasca la VMO. Ulteior am observat paginia gresita/neactualizata si la alt ulei. Problema cea mare este ca toate site-urile romanesti care vand uleiuri, inclusiv Emag copiaza greselile de pe site-ul oficial romanesc.
    Respect Ravenol Germania si Rusine Ravenol Romania.

    Kspic, am vazut ca esti fan Mobil 1. Zi-mi te rog,ce elemente de siguranta trebuie sa gasesc la bidonul de 4 litri la ESP ? Vad pret bun la emag si vreau sa schimb uleiul.
    Multam.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta