1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Uleiuri pentru motoare cu benzina la Audi

Discuție în 'Motoare si transmisii' creată de a6benzin, 4 Sep 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. audi66

    audi66 Audi Expert

    Înscris:
    18 Ian 2011
    Locație:
    București / Italy
    Masina:
    - A6 C6 3.0TDI CDYA 2010 -
    Un ulei cu norma de diesel, tu vrei sa il pui in benzinar ? Felicitari, inseamna ca nu ai citit mai mult de 2 posturi din acest topic, care de fapt trebuia sa il citesti integral.
     
  2. sandman

    sandman 6th Gear Member

    Înscris:
    15 Mai 2014
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    ex: Audi A4 B8 Avant, 2.0TDI 170CP, 2011
  3. MarianMaxx

    MarianMaxx Audi Expert

    Înscris:
    19 Apr 2014
    Locație:
    Italia
    Masina:
    Audi A6 4G "break" 2.0 TDI ultra 190 CP S-tronic (CNHA) 2014 "S-Line de Romania"
    Normal ca il recomanda, dar cand face spuma in anotimpul rece, cine isi asuma vina? Cauta ulei cu norma specifica pentru motorul tau.
     
  4. catalin achim 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Oct 2016
    Locație:
    Slatina
    Masina:
    Audi A6 2.0 tfsi(BPJ) 2006
    Ce am văzut eu ca in fișa tehnica la capitolul cenușă sulfatata sta mai bine decat Ravenol..Liqui-Moly..5w40 ..uleiuri recomandate de utilizatori.De asta va cer si parerea vis-a-vis de alte specificații pe tehnica din fișa pe care nu stiu sa le interpreteze.Am văzut că X-cess tot de la motul sta mai slab.Vreau un ulei o idee mai vascos decât 5w30 la temperaturi mari.Sincer va rog sa-mi ziceți si daca aveti surse sigure de achiziție.. Multumesc mult de sfaturi....Si chiar am citit tot tipicul.Ce am inteles e sa caut un ulei cu continut scazut de cenușă si Noak scazut.La castrol pe site-ul oficial nu reusesc sa deschid fișele tehnice.Ms încă o dată.
     
  5. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Vad ca scrie "or Gasoline engines". Si are doar ACEA C3.
    Eu nu mai inteleg daca uleiul meu Sustina despre care vorbeam mai in urma (si care are doar ACEA C3), e bun pentru tfsi sau nu.
    Cum iti dai seama ca uleiul ala Motul e pentru diesel?
    benzinarele cer 502.00, dieselurile 505.00.
    Dupa ce criterii alegi un ulei care sa stii ca e BUN pentru un benzinar, ca eu nu mai inteleg :)
     
  6. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Nu mai înțelegeți că vă prindeți urechile inutil.;)
     
  7. catalin achim 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Oct 2016
    Locație:
    Slatina
    Masina:
    Audi A6 2.0 tfsi(BPJ) 2006
    Eu sunt conștient că mi le-am prins deja. Din cauza asta si intreb Borsy. Motulul din postul de mai sus, cu specificațiile din fișa tehnica, e apropiat de Ravenol ? E mult mai slab, e tot pe aceeași linie ? Merci mult.

    Momentan in motor am asa ceva. Si e zgomotos tare.

    15203193845752069236268.jpg
     
  8. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    sau pe clubopel, ca si acolo am inteles ca era intr-un mare fel
     
  9. gabi_74

    gabi_74 Audi Expert

    Înscris:
    6 Dec 2009
    Locație:
    Romania
    Masina:
    Audi A6, C6, 2.0 TDI,CAGB,136 CP,2010
    Și nu numai,mai au postate"îndrumări binevoitoare",pe Renault forum,Dacia forum,asta din cercetarile mele,și cine știe mai pe unde.Eu înțeleg sa fii atoștiutor în materie de uleiuri,dar când vii cu lecția învățată și prezinți rețeta perfecta de care ulei sa cumperi sau de unde,cam bate la ochi.Majoritatea din cei care "sfatuiesc" colegii ce uleiuri sau aditivi sa cumpere,sunt ei persoanele care l-e vand.
    Sper sa nu dispară și de aici postarile cum dispăreau acolo,imediat după ce acești baieti erau luați la rost de mulți useri .
     
  10. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Am vorbit foarte frumos!
    Eu nu vând, nu am vândut, nu e domeniul meu de activitate!!! ;)
    De altfel nimeni nu poate spune că a fost abordat de mine pentru așa ceva.
    În rest nu răspund la restul aberațiilor că facem flame.
     
    Kspic apreciază asta.
  11. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Audi 66 Acel motul Specific de care colegul a vorbit mai sus nu este doar de diesel ci este dedicat motoarelor VAG C3, 502 si 505.01. Nu este cel mai reusit ulei pentru benzinare aici iti dau dreptate.

    Acelasi ulei il avea un coleg de cerculete cu A3 2.0 TFSI 380 cp si 525 nm cuplu soft Revo. De la acel ulei a trecut la Ravenol VST 5w40 cu feedback pozitiv pentru sezonul rece dar si pentru felul in care masina se comporta.
    Legat de fisele tehnice, diferentele sunt foarte mai mai ales cand discutam despre proprietatile la rece.
    Legat de bazele folosite - ulei hidrocracat ( Motul ) vs ulei cu baza PAO si esteri ( Ravenol )

    Eu te sfatuiesc sa alegi unul din uleiurile postate de mine acum multe pagini in urma.
    Daca mergi mult in oras iar cu 5w30 nu ai consum semificativ de ulei, iti recomand sa ramai cu 5w30 504.


    O sa va rog eu in locul lui Cristi, pe cei care aveti chef de cancan sa va retrageti pe privat unde sa va continuati dezbaterea legat de forumurile unde se fac x,y,z lucruri. Daca vreti sa discutam lucruri utile ok, dar scandalurile le lasam pentru un show pacatos la A1.



    Una peste alta de vineri intra in teste Ravenol VMP. Teoria este foarte buna legat de el, chiar ceva aparte.
    Pe scurt, uleiul 504 507 cu cea mai buna fisa tehnica din gama lui, folosit la cupa audi tt si este in acelasi timp uleiuri de prima umplere si revizie pentru Audi RS3 LMS
    ravenol.jpg
    audi rs3 LMS.png
     
    Ultima editare: 7 Mar 2018
    borsy apreciază asta.
  12. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    La cate cunostinte are baiatul despre uleiuri si la cat ne-a ajutat cu adevarat pe cativa car chiar nu stim multe despre uleiuri eu zic ca este de apreciat. Doar ca mai nou am observat ca suntem buni doar pe critica, nimic nu se mai face bine pe forum. Vorbim de niste "fer" si suntem mai catolici ca papa. Ba uleiul nu e bun, ba reconditionatul nu e la fel ca cel oem , ba piesele sunt china. Vorba lu Cristi bucurati-va de viata si luati lucrurile bune de pe forum nu tot mestecati pe un rahat de 10x.
    Fix de asta nu isi prezinta unii masina pentrut ca pot fi pasionati ca daca nu ajung la inaltimea altora ei dau cu pietre ca vezi domle nu e boboc masina.
     
    Kspic, Gabi_KGT, borsy și alți 2 apreciază asta.
  13. K3nT Platinum Member

    Înscris:
    1 Oct 2013
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4B6 1.9TDI AVF 2003 Berlina 155HP 1BV ; A6C7 Avant Quattro 2,0 TDI -DDDA-2018
    Dpmdv atata timp cat baietii vorbesc cu date si argumente este suficient.Suntem destul de maturi si ar trebuii sa stim sa filtram informatiile(oferite gratis) intr-un mod corect, nu am vazut niciunde ca ei sa oblige pe cineva sa cumpere dintr-un anumit loc sau strict ce recomanda ei!
    Vrei sa "le dai peste nas" vii cu date/dovezi .
    Mi se pare absurd sa vii si sa "dai" in cineva care iti ofera niste informatii insotite si de date/explicatii, altii recomanda dupa ureche si nu sunt pusi la zid.
    Eu merg de 4 ani pe recomandarile primite de la ei(borsy si kspic) si sunt foarte multumit, de cumparat nu am auzit niciodata de la vreunul dintre ei sa imi recomande magazine de unde sa le iau !Am devenit prea fudui si nu ne mai plac nici informatiile gratis.

    Daca ar fii vandut gogosi sunt absolut convins ca nu ar mai fi activat pe forum.

    Bafta.
     
    Kspic și borsy apreciază asta.
  14. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Daca "ii miroseam" ca este ceva adevarat din cele mentionate anterior zburau instant de pe forum. :) Si credeti-ma ca am un nas de copoi foarte performant.:)
    Au mai incercat unii pe aici sa "o caute" cu mine si au zburat instant de pe forum indiferent de vechimea avuta pe acest forum si indiferent de informatiile care le-au mentionat de-a lungul timpului si implicit de aportul adus la cresterea acestui forum. Asa ca va rog sa incetati cu acuzatiile inutile si denigrarea absolut gratuita. Multumesc pentru intelegere.
     
    Gabi 78, kojak13, Kspic și alți 3 apreciază asta.
  15. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Am primit explicatia de la Szakal Metal, cei care distribuie acest ulei la noi. Datorita unei norme/directive europene din 2017, nu au voie sa mai treaca 2 norme pe bidon, adica si ACEA C3, si A3/B4. De aceea a ramas doar ACEA C3.
    Pe cele care apar 2 norme inca, probabil sunt stoc mai vechi.
    Dpdv al compozitiei uleiului, nu s-a schimbat nimic.
     
    Kspic apreciază asta.
  16. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Așa cum ți-am spus , cea mai apropiata de realitate este C3 nu a3b4. Am explicat mai sus de ce dpdv al conținutului de sulf .

    Ei puteau să recomande uleiul pentru A3B4 pe ambalaj dar na .... Cei de la marketing nu au gândit asta .
     
  17. iVladBogdan Silver Member

    Înscris:
    3 Feb 2013
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    A4 B5 1.8T AWT 2001
    Chiar daca nu are legatura in mod deosebit cu TFSI-urile, pot sa va relatez eu ceva in legatura cu Eneos Sustina, din experienta proprie.
    Folosesc acest ulei de tipul 5W40 intr-un motor Honda 2.0i simplu de 3 schimburi incoace (schimburi la 6-7000 km, masina destul de abuzata) si se comporta excelent.
    De asemenea, intr-un alt motor Honda de tip 2.0 i-VTEC, tot cu injectie indirecta, voi face trecerea maine de la un ulei Mobil 0W20 la Eneos Sustina 5w30, care nu (mai are) niciun fel de specificatie A1/B1 A3/B4, specificatii pe care le am eu in manual. Vreau sa il folosesc pentru ca este foarte laudat chiar si pentru benzinare acest Sustina 5w30 si voi reveni cu feedback despre cum se comporta intr-un motor pe benzina (el avand, teoretic, specificatie pentru diesel).

    Edit: si pentru ca am vazut ca se discuta mai sus si despre trecerea la uleiuri de tip 0w20 la Audi, fara sa fiu un expert in domeniu, imi permit sa va spun ca nu este o idee excelenta. Honda si Toyota folosesc aceasta strategie la benzinare de ceva vreme, aceste uleiuri fiind niste uleiuri mai degraba pentru economie/eficienta, nefiind niste uleiuri foarte performante.
    Personal am folosit ce se recomanda in manual la motorul specificat mai sus, 0w20, si desi in primii 2-3000 km motorul suna foarte bine, dupa acest prag, motorul incepe sa sune mai metalic.
    De asemenea, nu stiu cat de ok este un ulei cu indice de vascozitate la cald de 20, pentru niste motoare care ating destul de des peste 6000 rpm (aici vorbim cam de orice benzinar, fie el Audi sau alta marca).
    Un avantaj ar fi ca se incalzeste foarte repede orice motor cu un ulei de aceasta vascozitate.
    Eu l-as folosi conform manualului si la un TFSI, dar tinut sub observatie in timp.
     
    Ultima editare: 12 Mar 2018
  18. borsy

    borsy Audi Expert

    Înscris:
    4 Noi 2013
    Locație:
    România
    Masina:
    Audi A6 C7 avant/S-tronic/2.0 TDI ultra-140kw CNHA
    Dacă producătorul a gândit motorul pentru un SAE20, îți garantez că o să cadă tabla de pe mașină înaintea motorului, bineînțeles întreținut corespunzător.
    Nu grosimea uleiului protejează motorul.
    Vezi mai sus că a postat Kspik ce ulei s-a folosit în Audi RS3 LMS la cupa Audi TT. Și anume un SAE30, nu vreun SAE60, cum de altfel ar gândi majoritatea că ar fi cazul!
    Bazele de ulei și rețetele de aditivare la uleiurile moderne sunt concepute să reziste la uzură și temperaturi mai ridicate.
    Cel mai important lucru e schimbul la timp (sau mai repede) cu un ulei de calitate!
     
    Gabi 78 și Kspic apreciază asta.
  19. Roger25

    Roger25 Gold Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A6, BPJ, 2.0 TFSI, 2011
    Exact asta ma "ingrijora" si pe mine, ca C3-urile sunt mai mult recomandate pentru diesel / DPF decat pentru benzina.
    O sa merg si eu pe Eneos Sustina 5W-40 in continuare la urmatorul schimb, sa vedem.. desi mi se pare ciudat cum de japonezii nu au fost interesati sa obtina si ei o aprobare VW 502/505, un Porsche A40, ceva..
     
  20. Kspic

    Kspic Platinum Member

    Înscris:
    20 Iul 2015
    Locație:
    Brașov
    Masina:
    Audi A3 1.4 TFSI
    Honda nu are legătură cu grupul VAG.
    Au alte aliaje și motoare oarecum diferite .

    Sustina 5w30 din punctul meu de vedere nu este ok pentru a fi pus în motoarele VAG.
    Cel 5w40 da.
    Uleiurile 508-509 pentru VAG sunt ceva mai speciale , cam ultima tehnologie lansată pe piață în materie de lubrifianți .
    Dar am mai spus asta ..... Sunt sceptic cu privire la felul în care motoarele au fost adaptate sa lucreze cu acele uleiuri 0w20. Nu neapărat îmi fac griji pentru un interval de schimb mic ci în cazul în care este ținut 30.000 km

    Daca discutam despre mașină ta , ai gusturi bune la uleiuri. Abordează un interval de schimb mic și ..... O poți păstra și pentru nepoti .
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta