1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Volan Audi A6 C5 (4B) - inlocuire volan cu model tip B7 sau TT - montare comenzi si incalzire

Discuție în 'Audi A6 C5 (1997 - 2004)' creată de JohnDoe, 11 Dec 2010.

  1. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Daca nu ai cutie automata, tu va trebui sa ai la releu cablaj din 9 fire. Ti le-am pus in chenar cu rosu. Pe soclul releului ai numerotarea pinilor, te uiti atent ca srie foarte mic, respecti EXACT pozitiile de acolo. Ai mai jos imagine cu toate firele care trebuie trase. Intreaba punctual care nu stii ce trebuie sa faci cu el.
     
  2. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    Dacă ești paralel cu "chestiile astea", poate că n-ar fi tocmai o idee bună să te lași la mâna ta.
    Are dreptate electricianul sa nu lucreze pe ger; e munca de migală si nu poate fi facută cu degetele înghețate.

    În materialul postat de Nucu ai inclusiv pozele cerute. Mai clar de atât s-ar fi putut numai dacă îl făceau direct în română.
    Spre exemplu, la paginile 22-27 ai tot ce-ti trebuie.
    Pag. 23: poză și explicitarea tuturor mufelor volanului.
    Pag. 25: poză cu mufele de pe placa de baza a volanului.
    Pag. 27: poză cu mufele de pe spira de volan.
    În plus, chiar și norocul e de partea ta pentru că în PDF ai totul explicat și pozat pe o mașină cu facelift, cum e a ta, altfel ar fi existat unele diferențe între imagini și piesele de non facelift.

    În mare, trebuie conectate comenzile de pe airbagul de volanul la placa de bază trapezoidală de pe volan.
    Din acea placă duci fire la spira de volan, prin mufa dinspre habitaclu.
    Apoi, de la mufele din spatele spirei de volan duci firele în releul dublu, în mufa din spatele lui.
    Din acea mufă pleci cu două fire de CAN către RNSe, pe care ar trebui să le ai deja trase din ceasurile de bord dacă RNSe-ul deja funcționează cum spui, caz în care doar te legi pe cele existente.
    Dacă vrei și încălzirea în volan, mai duci un fir din mufa releului către mufa de la butonul de încălzire aferent scaunului șoferului.
     
  3. amegus 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2009
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    A6 1.9 2002 cod motor AWX + A4 2.5 TDI Quattro BDH
    Destul de clar si la obiect - apreciez. Pana aici m-am descurcat bine

    Aici cum fac legaturile ?

    Multumesc!!!

    Daca le-am identificat corect (poza atasata) in dreapta e firul Can bus high ,respectiv Can bus low in stanga ?
     
  4. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Asta trebuie sa o determini in functie de culorile firelor, nu de pozitia acestora.
     
  5. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    Din câte am înțeles eu, RNSe-ul e de retrofit, iar cine i l-a legat e posibil să nu fi respectat coloristica. Eu parcă le-aș căuta la origini, în mufa gri din ceasuri, care e high și care e low.
    În plus, dacă bine îmi amintesc eu, către CANuri se pleacă din mufa releului, nu direct din spiră.
     
  6. amegus 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2009
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    A6 1.9 2002 cod motor AWX + A4 2.5 TDI Quattro BDH
    Intr-adevar Rns-e este retrofit dar cred ca legaturile sunt facute bine, intrucat in DIS pot vizualiaza informatiile provenite de la unitate ( radio si intructiunile despre navigatie ). Firele catre CAN-uri pleaca intradevar din mufa releului ca in chema postata de Nucu
    Exista totusi si posibilitatea ca legaturile de la navigatie catre CAN sa nu fie corecte, intrucat din VCDS nu pot accesa modulul Navigatie sau Radio.
     
  7. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    CAN-ul n-are nicio legatura cu spira. CAN-ul se duce la releu de unde vrei, de unde ti-e mai la indemana, de la mufa gri a IC-ului pinii 5 HIGH si 6 LOW sau de la RNS-E mufa D pinii 9 HIGH si 10 LOW. Dar e greu sa explici de la 0 la cineva care nu intelege nicio boaba...nu ca nu am vrea, dar e aproape imposibil daca nu ai cateva cunostinte. Semnalul pentru comenzi vine pe un singur fir (care trebuie adaugat) si este LIN BUS.
    PS. Nu poti accesa modulul deoarece foarte probabil nu s-a relocat din vechea pozitie in noua pozitie a mufei RNS-E firul de K-line responsabil pentru interogare cu VCDS.
     
  8. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    Corect!

    De aici e convertit în CAN de către releu și scos ca atare către ceasuri și unitate. Ar trebui să verifici și releul să aibă terminația corectă. Numai cele de facelift știu de CAN.
     
  9. amegus 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2009
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    A6 1.9 2002 cod motor AWX + A4 2.5 TDI Quattro BDH
    Buna ziua,
    Revin la incercarea mea de a finaliza montajul volanului cu, comenzi pentru A6 C5 2002
    Dupa instalarea navigatiei cu succes, incerc sa fac trecerea la un volan cu, comenzi.
    Am incercat dar prin faptul ca mi sa parut complicat , nefiind in domeniu , am renuntat la a face interventia eu.
    La îndrumarea unui coleg de pe forum (m-a ajutat cu un numar de telefon al unui domn din Iasi care a facut asa ceva) am contactat pesoana in cauza urmând ca in perioada urmatoare sa facem interventia - totusi o sa mai dureza cateva saptamani pana atunci. Zice ca toate componente pe care le am sunt ok.
    Totusi, cautand pe cineva care este mai devreme disponibil, am gasit o alta persoana care s-ar descurca aspra interventiei insa spune ca volanul pe care il am deja cumparat si montat pe masina (foto atasate) nu este compatibil (este de nonfacelift), si nu o sa functioneaze.
    Am atasat fotografii cu ce e montat pe masina si ce am cumparat, pentru modificarea volanului.
    Va rog, cineva care se pricepe, poate sa imi spuna daca e in regula sau nu ? Multumesc.
     
  10. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    E cam talmes-balmes ce ai tu acolo. Intr-adevar volanul e de NFL, releul e pentru radio , adica tot pentru NFL. Celelalte componente sunt de FL.
    Ceea ce inseamna ca nu vei putea imperechea comenzile de pe NFL care stiu "radio", adica CLK, DATA, ENA, cu RNS-E care stie CAN.
    Trebuie sa intrebi inainte sa cumperi piesele, ce anume iti trebuie si ce coduri.
     
  11. amegus 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2009
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    A6 1.9 2002 cod motor AWX + A4 2.5 TDI Quattro BDH
    Deci concluzia , imi trebuie alt volan ( de facelift) si alt releu
    Corect?
     
  12. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Da. Releul sa fie pentru CAN.
     
  13. amegus 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2009
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    A6 1.9 2002 cod motor AWX + A4 2.5 TDI Quattro BDH
    Am gasit sa cumapr si volan facelift , persoana respectiva zice ca imi trebuie si spira
    Are dreptate??
    Si mai zice ca releu pe care il am e ok , alt model dar face acelasi lucru
    Va rog frumos sa ma ajutati , intrucat fiecare din cei intrebati imi zic lucruri diferita si nu stiu care din ei are dreptate
    Multumesc frumos!!
     
  14. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    Adică? În ce fel să te ajutăm în plus față de indicațiile de mai sus?
    Vrei să vezi dacă negăm ce ți-am scris anterior doar pentru că ți-a zis cineva altceva pe FB?
    Mai sus ți-a verificat Nucu inventarul de piese și ți-a spus că îți trebuie alt volan, alt airbag de volan, ambele de facelift și alt releu care să știe de CAN. Ți-a mai scris și că spira și mufa releului sunt bune, lucruri pe care ți le confirm și eu.
    Cui ți-a zis că releul din pozele tale e bun, spune-i că ai RNS-E pe mașină, iar dacă insistă, dă-i-l să ți-l instaleze el!
     
    Ultima editare: 8 Feb 2019
    nucugheri apreciază asta.
  15. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    De departe cea mai utilă îndrumare pe care o puteai primi.
    Sunt utile și materialele tehnice, dar pentru cineva cu o minimă experiență sau pentru a te duce cu ele la electrician.
    Acum vreo 10 ani spunea cineva pe forum că noi, ăștia care facem retrofituri, o să ajungem să ardem în ele. Până acum nu s-a întâmplat, dar tu pari candidatul ideal din moment ce la un retrofit făcut ai stricat două lucruri.
     
  16. amegus 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2009
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    A6 1.9 2002 cod motor AWX + A4 2.5 TDI Quattro BDH
    Buna ziua
    Inca nu am renuntat la montarea volanului cu comenzi
    Dupa cum se vede in foto atasat , am achizitionat intre timp volan cu comenzi varianta facelift si releu care stie CAN pe care le-am montat cu succes
    Week-endul asta am aprofundat PDF-ul cu instructiunile pentru montaj
    Am facut o schita cum ar trebui sa fie cablajele din mufa releului pana la spira volanului .
    Va rog sa o verificati pentru corectitudine si sa ma indrumati asupra legaturilor de la pinii 12 si 15 intrucat acolo m-am blocat .

    P.S
    Nici nu se pune problema ca nu vreau sa platesc pentru serviciile unui profesionist pe partea de electrica , doar ca sunt foarte ocupati si zic ca este destul de frig afara si ar trebui sa mai asteptam o perioada sa se mai incalzeasca
    Va dati seama ca am cumparat piese care nici macar nu le pot folosi ( volan si releu), si aceelasi piese inca odata pentru facelift , deci ,departe de mine gândul de a nu vrea sa platesc pe cineva



    Multumesc frumos !!!

    Cu stima
     
  17. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Pinul 12 il duci la un plus pe contact. Ala e terminal 15.
    Pinul 15 il duci la mufa albastra din spatele ceasurilor de bord, la pinul 20.
     
  18. amegus 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2009
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    A6 1.9 2002 cod motor AWX + A4 2.5 TDI Quattro BDH
    Multumesc frumos de raspuns
    Ultimele intrebari ;
    - pinul 13 - e intradevar un plus continuu direct de pe baterie sau ma insel?
    - in afara de pinii de mai sus la care mi-ati raspuns dvs, restul i-am identificat corect
    Multumesc frumos!!
    Cu stima
     
  19. nucugheri

    nucugheri Audi Expert

    Înscris:
    13 Dec 2007
    Locație:
    Bistrița
    Masina:
    Audi A6 C5 1,9 TDI 96 KW
    Nu crede asta :no: O sa mai ai, multe.
    Da, pinul 13 e plus continuu, terminal 30 ("de pe baterie") dar il gasesti tot pe-acolo prin zona sigurantelor/releelor, masori cu un multimetru.
    Da, i-ai identificat, sa vedem in ce masura iti iese partea practica.
     
  20. amegus 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2009
    Locație:
    Bacău
    Masina:
    A6 1.9 2002 cod motor AWX + A4 2.5 TDI Quattro BDH
    Intradevar, mai apar intrebari :)

    Ma puteti indruma, va rog frumos, cum trebuie pusa siguranta si facute legaturile aici (de unde - pana unde) ?

    Multumesc.
    Cu stima
     

Distribuie pagina asta