1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Motor cod BRB / BKE - 1.9 TDI - la Audi A4 B7 - diverse probleme si rezolvari

Discuție în 'Audi A4 B7 (2005 – 2008)' creată de CostinALN, 30 Iun 2013.

  1. Marianivanciu 1st Gear Member

    Înscris:
    31 Iul 2019
    Locație:
    Fetesti
    Masina:
    Audi A4,1.9,2008
    Ma gandesc ca s-a depus pe undeva fum cât timp am mers cu ea cu avansul la -5,9 si se curată in timp

    Azi am pus-o iar pe tester , chiar nu stiu ce sa ii mai fac ...
     
  2. TalosCosmin

    TalosCosmin Platinum Member

    Înscris:
    12 Feb 2013
    Locație:
    Sălaj
    Masina:
    A4 B5 Avant Facelift, AJM , fab. 2000
    Ti-au zis 2 colegi ca valorile injectoarelor sunt 0 barat daca nu le verifici pe banc. Sa iti mai spuna si al 3'lea ? Avansul la edc 16 este -2.5 , daca vrei sa tot te joci cu valorile n-ai decat.
     
  3. iondarie

    iondarie 5th Gear Member

    Înscris:
    11 Noi 2015
    Locație:
    Otopeni
    Masina:
    A4, BRB, 2007
    Inca o data ma repet si nu vorbesc din auzite ci din propria experienta.

    Masina mergea ca un tractor ordinar, pus diagnoza nici o eroare, verificat valori injectoare cu vcds si aratau bine.

    Mers la buzau pus injectoarele pe banc cu mine de fata, nu mai pulverizau erau mai mult blocate picura motorina din ele.

    Daca vrei sa fi sigur ca problema este sau nu este de la injectoare mergi cu ele la proba pe banc.


    Sent from my iPhone using Tapatalk Pro
     
    Eduard86, ovidiutm și Siegfriedbrunnen apreciază asta.
  4. Sorin87

    Sorin87 Gold Member

    Înscris:
    25 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    --
    Se pare ca BRB-ul e mai special. Lui nu ii prea place -2.5, ci cat mai mult spre 0.
    Am incercat toate variantele si spre 0 e cel mai ok. Posibil injectoare mai pretentioase.
     
  5. victor_vtt 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Feb 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi Q5 8R, 2.0 TDI Quattro 190 HP CNHA, 2016; Audi A4 B7, 1.9 TDI BRB, 2007
    Va salut!
    Am un A4 1.9 TDI BRB fabricat in nov. 2007 cu 235.000 km la bord.
    De vreo saptamana ma confrunt cu niste probleme carora nu le dau de cap.
    Saptamana trecuta am observat ca la rece, motorul nu are vlaga deloc pana intra turbina la ~1800 rpm. La modul ca daca nu accelerez mai puternic sa plec de pe loc, moare motoru.
    Am fost miercurea trecuta la mecanic, a pus VCDS-u pe ea si era totul in regula. Am facut si log in mers si nu au fost probleme. Masina nu avea nicio eroare inregistrata. Doar filtrul de particule arata ca este incarcat 44%.
    Joi, a doua zi, mi s-a aprins martorul de filtru. Masina incercase sa regenereze filtru (tragea mult mai violent cand turbina era in boost), dar nu a reusit complet.
    Vineri trebuia sa plec la Ploiesti si am plecat de acasa cu gandul ca il regenerez pe drum, mergand cu 2600-2600 rpm tot drumul pana la Ploiesti.
    Doar ca vineri a fost o zi ingrozitoare ca trafic in Bucuresti. Din Rahova pana in Baneasa la iesire am facut o ora si 45 minute. Practic, bara la bara tot drumul.
    Exact cand am intrat sub pasaj la baneasa, a aparut in bord martorul spirala care clipea intermitent si la scurt timp si martorul de motor. Motorul nu mai avea putere deloc. Abia urca in ture, parca nu mai exista turbina. Martorul filtrului de particule in continuare aprins.
    Am vorbit cu 2 mecanici si luni am fost la amandoi sa ii faca o diagnoza. La ambii a reiesit ca filtrul de particule este incarcat la 101% si nu mai poate fi regenerat. Au incercat sa reseteze valoarea filtrului pe 0, sa dispara eroarea sa pot sa ies cu masina sa il regenerez, dar nu s-a putut, ECU masinii nu dadea voie.

    Optiunile primite au fost: Fie dat jos filtru, curatat la Odorheiu Secuiesc, schimbat senzor presiune, ulei, filtru sau eliminat fizic si din soft.
    Nedorind sa mai am probleme cu filtru pe viitor, am decis sa il elimin.

    Am dus masina la mecanic si ieri a fost gata. DPF Off fizic + soft.

    Problema este ca la pornirea la rece a masinii acolo la mecanic, mergea motorul ingrozitor.
    Nu se accelereaza, scoate mult fum albastru, este practic un tractor fara viata. Motorul parca rontaie ceva si merge infect.
    DAR, dupa ce se incalzeste, aceasta problema dispare si masina merge normal.

    S-a facut diagnoza, s-a verificat EGR daca functioneaza in parametrii etc. Totul este in regula.

    Cel care a facut softul si care a verificat ulterior care ar fi problema a spus ca la cum se comporta masina inseamna ca axul cu came si niste tacheti sunt dusi. De aceea s-a infundat si filtrul de particule total de pe o zi pe alta si de aceea se comporta masina asa la rece.

    Merg acum la mecanic sa dam capacul jos sa ne uitam la ax si la tacheti.

    Va intreb pe voi, daca v-ati intalnit cu aceasta problema si daca stiti de la ce ar putea fi? As atasa un filmulet sa arat cum merge motorul la rece, dar nu stiu cum.
    Multumesc!
     
  6. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    Una din problemele motoarelor PD euro 4 (asta include si BRB-ul tau) este axa cu came. Evident, axa se schimba cu tot cu tacheti.
    Deci da, e posibil.
     
  7. victor_vtt 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Feb 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi Q5 8R, 2.0 TDI Quattro 190 HP CNHA, 2016; Audi A4 B7, 1.9 TDI BRB, 2007
    Am desfacut capacul si am inspectat. Mecanicul zice ca axa are usoare semne de uzura, dar cativa tacheti sunt terminati.
    Am fost de fata si am vazut ca poate apasa cu degetul unul din tacheti si din spusele lui nu ar trebui sa faca asa.
    Sper sa fie asta si sa nu dau banii degeaba pe axa, tacheti, cuzineti (1200 RON).
     
  8. arazvan2002

    arazvan2002 Audi Expert

    Înscris:
    1 Iul 2010
    Locație:
    București/Fieni
    Masina:
    A4 B8 allroad 2.0TDI CAHA
    Pai daca ai tachetii sparti deja, tu mai ai dubii daca trebuie schimba axa si tachetii? Probabil faceau si zgomot de ceva timp.
     
  9. Siegfriedbrunnen

    Siegfriedbrunnen 5th Gear Member

    Înscris:
    25 Noi 2015
    Locație:
    Mannheim - Germania
    Masina:
    Audi A4 1,9 TDI 116CP cod motor BRB 2007-Golf 5 2007 1.6 benzina 102cp
    Schimbă axa, tacheți, cuzineți, suruburi axă oem, a mea a picat la 125000 de km, am pus tot nou si e ok! M-a pus naiba sa schimb doar câțiva tacheți si cuzineții în prima fază așa ca am făcut-o cu repetiție! Vezi cum stai si cu chiulasa! Baftă
     
  10. victor_vtt 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Feb 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi Q5 8R, 2.0 TDI Quattro 190 HP CNHA, 2016; Audi A4 B7, 1.9 TDI BRB, 2007
    Am cumparat azi tot. Axa, tacheti, cuzineti, simering, garnitura pompa tandem. 1200 Lei.
    Nu s-au vazut tacheti sparti la inspectia vizuala, dar mecanicul a apasat cu degetul pe unul din ei si se misca. Conform spuselor lui nu are voie sa se intample asta. Deci uzura.

    Am dubii sa nu fie cumva de la EGR. Cand a fost dat jos filtru de particule, EGR-ul a fost scos si curatat, fiind plin de mizerie.
    Dupa remontare s-a facut log pe masina si nu da nicio eroare pe EGR si dupa spusele mecanicului lucreaza bine.

    Mi-e sa nu fi dat aiurea 1200 lei pe toate piesele astea si sa ma trezesc ca face la fel.
    Nu am o problema cu a cumpara piese noi de calitate, dar nu vreau sa cumpar degeaba ce nu trebuie.
     
  11. Sorin87

    Sorin87 Gold Member

    Înscris:
    25 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    --
    Ce marca de axa si tacheti ai luat?
    Cum 'rontaie' dupa inlocuire?
     
  12. victor_vtt 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Feb 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi Q5 8R, 2.0 TDI Quattro 190 HP CNHA, 2016; Audi A4 B7, 1.9 TDI BRB, 2007
    Am inlocuit acum axa, tacheti, cuzineti, simering si tot asa face la rece.
    Piesele au fost Kolbenschmidt.
    Pe masina erau 4 tacheti uzati si 4 buni. Axa avea usoare semne de uzura.
    Dupa pornire, abia statea la relanti. Chiar murea motorul.
    Nu mai spun de cantitatea de fum albastru scos. Nu puteai sa stai langa masina.
    Deci 1200 Lei platiti dati degeaba.

    Dar s-a identificat problema: EGR care nu inchide la rece si injectorul 1 aproape mort.
    Am anulat EGR fizic si din soft si masina merge bine acum. Dar testarea s-a facut cand motorul se incalzise deja.
    Ramane de vazut cum se comporta injectorul maine dimineata la rece.

    Oricum, ar trebui inlocuit.
     
  13. Sorin87

    Sorin87 Gold Member

    Înscris:
    25 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    --
    Sper ca ai inlocuit toti tachetii si nu doar cei 4 uzati.
    Nu ai platit 1200 ron degeaba, ai facut o investitie pe care, oricum, trebuia sa o faci.
    Daca ai fum albastru dupa schimbarea pieselor, problema e in alta parte: posibil simering supapa sau turbina.
    Nu ti-as recomanda sa ramai cu EGR-ul anulat.
    Injectoare gasesti "garla" pe internet. S-au montat si pe alte motoare: 1.4 tdi.
    Cum si-a dat seama ca injectorul e mort? Un injector cu probleme da fum negru, nu albastru.
     
  14. victor_vtt 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Feb 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi Q5 8R, 2.0 TDI Quattro 190 HP CNHA, 2016; Audi A4 B7, 1.9 TDI BRB, 2007
    Am inlocuit toti tachetii.
    Injectorul da niste valori dubioase fata de celelalte (nu stiu sa iti zic daca mici sau mari) cand e motoru rece. Cand se incalzeste, e ok. De aceea nu s-a vazut pe cele 4 diagnoze facute anterior. Cand ajungeam cu masina la garaj motorul era deja cald.

    Daca stau cu EGR-u anulat ce se poate intampla?
     
  15. Eduard86 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2018
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    Audi A4, 1.9 tdi, 2007, BRB
    Ai verificat locașul injectoarelor cand ai montat totul? Chiulasa are șanțuri? Pune pe banc toate injectoarele. Sau mai bine..dacă tot umbli, mergi la specialistul de injectoare, pune pe banc, să ti le faca pe ale tale, apoi ce nu e bun sa înlocuiești..
    Iti spun, pe tester iti arata valoare de 0.8 0.9, tu zici ca sunt bune dar ele se "preling" sau se scurg..la banc vezi tot si apoi stai linistit...nu te mai lua dupa gura la unul si altul..eu m-am convins singur cand am vazut cu ochii mei. Pe tester aveam injectoare "tsipla" dupa unii mecanici..(si am consultat vreo 5 meseriasi intr un oras de 40.000 loc.)iar pe banc 2 bune si 2 se chinuiau sa faca treaba..bafta
     
  16. victor_vtt 1st Gear Member

    Înscris:
    25 Feb 2017
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi Q5 8R, 2.0 TDI Quattro 190 HP CNHA, 2016; Audi A4 B7, 1.9 TDI BRB, 2007
    Injectoarele au fost reglate (stranse). Chiulasa este in regula. Din punct de vedere al executiei operatiunii, nu am ce sa reprosez.
     
  17. Sorin87

    Sorin87 Gold Member

    Înscris:
    25 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    --
    Daca in continuarr ai fum albastru, problema e in alta parte.
     
  18. Eduard86 2nd Gear Member

    Înscris:
    16 Dec 2018
    Locație:
    Buzău
    Masina:
    Audi A4, 1.9 tdi, 2007, BRB
    Salutare tuturor! Astept o parere pentru al.meu 1.9 116 cai BRB DPF 2008.
    Nu inteleg ce se intampla pe "canalul 4" (daca nu gresesc) la "unghiul de torsiune".. aveam "valoarea -0.5" prin februarie cand DPF-ul făcea regenerare dupa aprox 700km....
    Am pus vcds-ul...totul ok. Fără erori.
    Într-o seară, am lăsat soţia sa conduca, eu eram cu laptopul si verificăm cu vcds-ul... totul bine si frumos pana cand...la o plecare de la semafor, s-a oprit motorul (plecând cu a 3-a). Deruland prin meniu, mi-a sărit în ochi "valoarea de -1,5" pe canalul 4 la "unghi de torsiune".
    Am venit in Romania din Franța (2300km), totul ok..mers 140 pe autostrada tot timpul, fără probleme, consum 6.6. Mulțumit.
    Am mai facut pe aici 1000km de cand am venit (Bucuresti-Iasi, de ex). Azi am pus vcds ca o curiozitate, vad la canalul 4 "unghi de torsiune -2.5". Iar la DPF..a facut regenerare dupa 230 km deși a mers extern..
    Ce părere aveți? Este normal?
    Parca si vibrează un pic pe relanti. Injectoarele sunt la valori ok 0.22..0.20..0.9 0.9. Trage ok. Nu e nimic aprins. Ma îngrijorează doar "valoarea de la unghi de torsiune"
     
  19. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Cauti probleme acolo unde nu sunt. Este normal sa fluctueze acea valoare citita a avansului din mai multe motive. Nu mai aduce in discutie aici in acest topic orice legat de DPF sau regenerare filtru particule (sunt mai multe motive pentru care nu trebuie sa faci asta pe forum si unul dintre ele tine de motorul de cautare dupa cuvinte cheie si indexare pe Google pentru cautare si indexuri algoritmice pentru functia cautare).
    Nu are rost sa intram in amanunte pentru ca nu esti mecanic si nu iti foloseste la nimic informatia asta legata de fluctuatia valorilor avansului.
    Citeste forumul in integralitatea lui si citeste ce am scris eu aici: http://www.clubaudi.ro/threads/moto...e-cauze-si-rezolvari.2981/page-50#post-780188 in postul = mesajul #990. Bafta.
     
  20. Sorin87

    Sorin87 Gold Member

    Înscris:
    25 Sep 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    --
    Dap, e normal sa fluctueze dar nu asa mult, si nu la relanti. In mers e isi schimba valoarea.
    Eu o am -0.5 de cand am schimbat distributia(atat iese la punct), au trecut 20k km si tot atat arata, iar in mers se duce in maxim -1.0.
    E posibil sa fie ceva la intinzator sau suruburile de la fulia axei cu came.
    Cand pornesti motorul unde sta axul de la intinzator?
     

Distribuie pagina asta