1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Inlocuire amortizoare fata - spate, arcuri, flanse si protectii la A4 B5

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de iulian_1976, 15 Sep 2010.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    In cele ce urmeaza o sa explic cum se pot schimba amortizoarele in fapt tot ce tine de ansamblu amortizor-arc.

    1. se rabateaza bancheta spate apoi se demonteaza extremitatea banchetei;
    Extremitatea este independenta de bancheta propriu-zisa (care este rabatata sau nu).Extremitatea banchetiei are o prindere in forma de U jos si un L in partea de sus.(se vede in pozele 1 si 2)
    Se incepe cu partea superioara se trage putin in interior-in sus-inspre voi astfel va iesi partea superioara.Jos se trage cu putere inspre voi.Astfel aveti extremitatea banchetei in mana.
    Poza 1,2,3,4.
     
    Ultima editare: 16 Sep 2010
  2. Ciprian.Mod Bronze Member

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 C7 3.0TDi CDUC & A3 8P 1.9TDI BKC
    Mie cand mi-au inlocuit amortizoarele pe spate, nu au demontat bancheta, au avut acces la prinderea superioara a amortizorului prin portbagaj, dupa ce au dat la o parte protectia aceea din carton-mocheta.
     
  3. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Partea de sus a amortizorului este sa spunem in apropierea geamului acel mic triunghiular,aproximativ.
    Accesul la mine s-a facut din interiorul masinii,posibil la alte modele din porbagaj ca idee de baza trebuie sa se ajunga la acelasi loc,la acel burete sub care se afla partea superioara a amortizorului spate.

    2.-Se desprinde acea protectie de plastic in froma ovala,este tip adeziv se trage de ea inspre voi.
    -se ridica putin mocheta,centurile se trag mai spre centru.
    -se trage de buretele din interiorul stalpului
    Poza 5,6.
     
    Ultima editare: 15 Sep 2010
  4. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    3.Se pune cricul si rezemetori,capre ce aveti apoi se scoate roata.:)
    In locasul de unde ati scos buretele se observa 2 suruburi cu o cheie tubulara de '13 se scot.
    4.Apoi cu o cheie tubulara de '16 si o cheie plata de '16 cu care se tine contra se demonteaza surubul si piulita ce tin amortizorul in partea inferioara. Poza 7.
    Mihai cand a schimbat protectiile a omis lucrul asta :whistle2:
    http://www.clubaudi.ro/suspensii-si-frane/5674-telescoape-spate-a4-b5-2.html
    5.-Se impinge de ansamblul disc in partea de jos si de amortizor in sus.
    -Apoi se pune in pozitie oblica amortizorul si jos pentru ca acea protectie de plastic din capul amortizorului sa iasa prin acel decupaj de sus.
    Se verifica vizual oricum daca aceea protectie din plastic iese prin acel decupaj.
    -Odata iesit din decupaj in partea superioara se scoate ansamblul amortizor-arc cugrija sa nu atingeti vreun furtun.
    Poza 7.1
    -am marcat suruburile unde se foloseste cheia de '13.
    -am marcat directia in care se impinge de amortizor(sus-lateral-js) din exteriorul masinii desigur pentru a iesi din acel decupaj.
     
    Ultima editare: 15 Sep 2010
  5. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    6.-Se verifica in acel moment marcajul cu vopsea de pe arc si pozitia lui de obicei,se afla in interior sau exterior raportat cum este montat pe masina.
    -Se verifica unde este terminatia arcului in partea superioara si unde in partea inferioara raportat cum este pe masina .
    -cele 2 gauri (piulite ingropate) de unde ati scos suruburile de '13 sunt sunt in pozitie oblica raportat la cum sta arcul-amortizor pe masina.
    Poza 8.
    -protectia de plastic are acele clema paralel cu directia masinii.
    Aceste lucruri sunt importante pentr remontarea pentru a sti pozitia arcului si a flansei superioare raportat la cum este pozitionat pe masina.
     
    Ultima editare: 15 Sep 2010
  6. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Atentie lucrul cu presa pentru arc este periculoasa, va asumati riscul de accidente, mergeti intr-un service auto dotat cu tot ce trebuie sa va demonteze-monteze amortizorul.

    7.Se pune presa pe ansamblul arc-amortizor se monteaza in partea superioara 3-4 inele este suficient.
    -se strange pana cand incepe sa se miste amortizorul pe arc.
    -am folosit o cheie cu clichet 1/2 fara sa pun nimic pe ea.
    Asa este presa care o am eu,aici este in functie de ceea ce detineti.
    Poza 9.
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Oct 2014
  7. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    8.Se scoate piulita cu o cheie de '16 sau'17 (cand am scos amortizorul Monroe era piulita de '16,cand am montat amortizorul Sachs piulita noua era de '17).
    Se pune cheia de '16 pe piulita si se tine contra pe capul amortizorului cu o cheie de '6.
    Aici de asemenea Mihai a omis cu voie sau fara voie :) fara acea cheie tubulara de '16 cu L mic si cheia de '6 contra nu am idee cum se poate altfel demonta piulita.
    Poza 10 observati forma cheii de '16 trebui sa aiba un mic L pentru a intra in interiorul flansei si cheia de '6 care tine contra.
    Se trage cu putere si astfel se desurubeaza piulita.
     
    Ultima editare: 15 Sep 2010
  8. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    9.Se scoate presa de pe arc.
    -se scoate partea metalica de sub piulita.
    -se scoate partea de plastic-cauciuc are forma unei ciuperci
    -se scoate flansa de metal.
    -se scoate partea de sub flansa are forma unei ciuperci,are pe mijlocun inel de metal.
    -se scoate o saiba mare metalica,ea este putin convex de sus in jos.:p
    -se scoate o saiba mai micuta ce vine peste protectia superioara
    -se scot protectiile
    -cu o surubelnita se forteaza in partea de jos unde este partea de plastic
    intecalata intre primul inel si penultimul inel.
    Astfel avem arcul si amortizorul demontat.
    Simplu...nu-i asa ?! :yahoo:
     
    Ultima editare: 15 Sep 2010
  9. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Montarea in ordine inversa.(am precizat mai sus ce sa masurati)
    Desigur pentru a prinde piulita din capul amortizorului se preseaza arcul cu presa,se strange piulita la maxim posibil si se masoara distanta din capul piulitei la capatul amortizorului pentru a fi siguri ca al 2-lea amortizor de pe cealalta parte va avea acea aceasi distanta;fiind aceasi marca si tip ar trebui sa aiba aceasi distanta la strangere.

    La mine amandoua amortizoare de pe spate nu se mai ridicau (marca Monroe) am pus Sachs pe gaz.Poza cu amortizorul vechi si cel nou.

    Operatiunea necesita atentie si indemanare nu pot spune ca este floare la ureche.

    Atentie demontarea-montarea ansamblului este o operatiune periculoasa. Nu este o operatiune simpla
     
    Ultima editare: 19 Iun 2015
  10. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Frumos tutorial, Felicitări!
    Am remarcat şi sculele, ce curate şi îngrijite le păstrezi. Eşti un tip pedant, şi pedanteria cu garajul se întâlnesc mai rar.

    Să ne spui cât o să te ţină Sachs-urile pe gaz. Am montat pe Passat astfel de amortizoare, acum trei ani. Anul trecut erau moarte amândouă, şi am trecut pe Gabriel.
     
    Ultima editare: 15 Sep 2010
  11. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Merci:)...am mai invatat ceva meserie de la germani.
    Cele vechi erau Monroe par originale cu sigla Audi si anul de fabricatie 1994 masina are 210 mii de km.
    Acum nu stiu daca in garantie au mai fost schimbate pana in 100 de mii de km .

    Amortizoarele noi aveau o chestie din sarma la mijloc destul de lunga ,cele vechi nu aveau asa ceva asa ca am indepartat acea sarma
    nu am idee la ce se foloseste.

    ...eu speram macar 150 de mii de km sa ma tina,sa vedem cat o sa tina Sachs-urile astea :hi:
     
    Ultima editare: 15 Sep 2010
  12. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Poate in Franţa sunt altfel de Sachs-uri. Repere contrafăcute găseşti în România câte vrei.
    Sârma aia ajută la montaj. Ai observat că la tăierea ei amortizoarele s-au extins. La unele modele de maşini (tipul acesta de amortizoare nu sunt doar pentru Audi) este foarte greu să le montezi extinse, şi acea sârmă se înlătură după fixarea amortizorului la cele două capete.
    Cele bune!
     
  13. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Ok am inteles rolul acelei sarme.
    Este drept masina nu prea a mers prin Romania decat 8-10 mii de km aproximativ posibil sa conteze si asta.:)

    Amortizorul nou cand a fost scos din cutie 3 poze.
     
    Ultima editare: 24 Sep 2010
  14. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Ca si o completare: cand sunt foarte slabe se observa inca un fenomen: atunci cand se ridica masina pe crick pe o parte indeajuns de sus apoi dupa ce revii si scoti crickul si te sui in masina si tragi frana de mana in pozitie off, masina o sa aiba un balans foarte ciudat. Insa cel mai simplu scoti amortizorul singur si impingi sa-l comprimi, el nu va mai reveni la pozitia initiala. Cam asa arata distanta, ca in poze, dupa montare.
     
    Ultima editare de un moderator: 29 Oct 2014
  15. gtincu 4th Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A4 B5.5 Avant 1.9 TDI AJM 2000
    Salutare, am cumparat si eu 2 arcuri si amortizoare de fata si vreau sa schimb si flansele, insa nu stiu cum arata, adica daca is compuse din 2 piese sau doar din una singura, in diagramele de la magazine, la vanzare apar si una si ambele. Daca a schimbat cineva si flanse pe fata si stie cum arata ar fi recunoscator. Multumesc. A4 B5 2000 AJM Avant
     
  16. Ciprian.Mod Bronze Member

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 C7 3.0TDi CDUC & A3 8P 1.9TDI BKC
    Sunt dintr-o singura bucata. Ca sa fii sigur, mai asteapta si alte pareri.
     
  17. Cristi Staff Member Staff Member

    Înscris:
    21 Mar 2009
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A4 B7 - S-line - 2.0 TDI ( BRE ) 140 CP
    Amortizor - Protectia amortizor (aflata pe tija amortizorului) - Flansa amortizorului (care se compune dintr-o camasa din cauciuc si o parte metalica) - Rulmentul - Piulita. Acestea sunt partile componenente ale unui amortizor. Exact ca in poza de mai sus (rulmentul nu se vede ca este acoperit de flansa).

    Popular se mentioneaza ca flansa este dint-o singura bucata nu se tine cont ca ea de fapt este compusa din doua bucati.


    O noapte buna
     
  18. iulian_1976

    iulian_1976 Audi Expert

    Înscris:
    29 Noi 2007
    Locație:
    Rhône-Alpes
    Masina:
    Audi aus Ingolstadt nicht weit von München
    Poti folosi flansele vechi fara nici o problema.
    Nu are importanta daca este compusa din 2 piese sau una,este acelasi lucru unele sunt turnate una in alta la Lemforder am vazut parca iar in rest se imbina una in alta Febi,Trw etc.

    Asa arata scos de pe masina initial amortizorul fata.
     
  19. gtincu 4th Gear Member

    Înscris:
    18 Mai 2011
    Locație:
    Cluj
    Masina:
    A4 B5.5 Avant 1.9 TDI AJM 2000
    Multumesc de raspunsuri si poze, eu vroiam sa iau cum sunt in poza lui Ciprian.Mod doar ca la magazin, pe pc de fapt, am vazut ca mai sunt si din 2 parti. care sunt si mult mai scumpe 120 lei bucata si cca. 50 de lei cele dintr-o singura bucata. deci cele care sunt pe amortizorele din poza au rulment inauntru sa inteleg. La poze sunt cele dintr'o bucata si cele din 2 ppacat ca nu m'am gandit mai devreme sa intreb asa :idea:
     
    Ultima editare: 25 Iun 2011
  20. X e r o x u

    X e r o x u 3rd Gear Member

    Înscris:
    1 Ian 2012
    Locație:
    Cluj-Napoca
    Masina:
    passat b5--1.9 tdi 110cp-afn-1z-syncro--1998
    Le-am reconditionat eu sunt super tari acuma, nu se mai aude nici acel fssss pentru ca nu mai au gaz in ele doar ulei. Le-am montat in vara, pana acuma sunt ok. Oricum domnul care le-a reconditionat le-a semnat si mi-a dat garantie (verbala) cinci ani, operatiunea s-a realizat in Bucuresti.
     
    Ultima editare de un moderator: 6 Ian 2012
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta