1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Curatare EGR motor Diesel 1.9 si 2.0 TDI cod AWX, AVF, AJM, BKE, ... etc.

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de musicdok, 28 Oct 2009.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. musicdok

    musicdok 5th Gear Member

    Înscris:
    27 Ian 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B6 1.9 tdi
    salutare
    daca nu am postat unde trebuie rog un moderator sa mute postul,multumesc
    cum spuneam si titlul am reusist impreuna cu colegul ovidiutm sa curatam valva EGR si dupa cele constatate si galeria de admisie
    masina victima este masina mea personala
    un audi a4 b6 1.9 tdi 131 cp cod motor AWX
    masina are in momentul de fata 198 000 km reali
    ca si materiale am folosit 1 spray de curatat carburatoare si injectoare de la firma sonax(eu va sfatuiesc sa cumparati 2 ptr ca unul nu este suficient),multe carpe,putin smirghel fin,o panza de bomfaier,multa rabdare si bineinteles trusa de scule care trebuie sa includa pe linga multe altele si un set de imbusuri curbate

    tehnica:readit:
    -trebe dat jos ptr inceput plasticul ce acopera motorul
    -filtrul de aer cu tot cu carcasa sa ptr a ave un bun acces la EGR
    -am desfacut furtunele de la EGR
    -apoi cu imbusul curbat am desfacut conducta care duce in galeria de evacure(este situata exact sub EGR si va incomodeaza in desfacerea suruburilor de la EGR si deci trebe data jos prima data
    -atentie la garniturile de la conducte ca cea superioara este sensibila si dak o stricati va trebui inlocuita cu una noua,cea inferioara este din meta si nu e mare pericol
    -dupa ce ati dat jos conducta de mai sus aveti un acces bun la suruburile care tin EGR de galeria de admisie(3 la numar)
    - in cealalta parte EGR se continua cu un furtun ce se desface f usor fiind tinut doar de o siguranta
    dupa ce ati realizat acesti pasi EGR-ul este liber si puteti trece la partea interesanta a lucrari
    -dupa cum o sa vedeti in poze EGR-ul arata :puke2: si am observat ca si galeria de admisie este la randul ei :puke2: si ca urmare am hotarat sa o desfacem si sa o curatam
    -galeria de admisie este prinsa in 6 suruburi care bineinteles ca nu se pot desface decat dak ai un imbus cu cot adecvat,atentie si aici la garnitura de la galerie
    -aa sa va spun ptr ce am folosit pinza de bomfaier am folorit-o ptr a indeparta mizeria din galeria de admisie ca este flexibila si merge mai bine,bineinteles dupa ce ati pulverizat-o bine cu spraiul si ati lasat putin la inmuiat.iar cu smirghelul am finisat interiorul EGR-ului,ptr partile mai mari am folosit o surubelnita.
    pozele de mai jos sunt mai concludente
    va astept cu intrebari si cu explicatii suplimentare
    numai bine si spor la treaba:salute::arco:
     
    pMarius apreciază asta.
  2. musicdok

    musicdok 5th Gear Member

    Înscris:
    27 Ian 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B6 1.9 tdi
    poze cu EGR cind l-am desfacut

    si cu conducta de sub el de care va spuneam ca trebe data jos prima si ca trebuie sa fie curatata la randul ei
    in poza se observa si spray-ul folosit
     
    pMarius apreciază asta.
  3. musicdok

    musicdok 5th Gear Member

    Înscris:
    27 Ian 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B6 1.9 tdi
    poze cu galeria de admisie

    care ne-a rezervat si o surpriza in capatul ei la nivelul cilindrului 2
    se poate observa in una din poze
     
    pMarius apreciază asta.
  4. musicdok

    musicdok 5th Gear Member

    Înscris:
    27 Ian 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B6 1.9 tdi
    cateva poze cu standul de lucru

    poze facute in timpul lucrarilor de debarasare a mizeriilor din EGR si galeria de admisie
     
    pMarius apreciază asta.
  5. musicdok

    musicdok 5th Gear Member

    Înscris:
    27 Ian 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B6 1.9 tdi
    si ultimele poze cu rezultatul lucrari

    ultima poza este cu colegul ovidiutm care este foarte fericit ca a scapat de acest chin:arco:
     
    pMarius și s3fu0ra5ului apreciază asta.
  6. sorin.crisan

    sorin.crisan 4th Gear Member

    Înscris:
    13 Noi 2008
    Locație:
    Timișoara / Deva
    Masina:
    (ex) Audi A4 B5 1.9 TDI-PD AJM 2001
    cum trage masina acum ca ai curatat EGR-ul si galeria de admisie? :undwech: :eyebrows: ...buna treaba baieti :respekt: ... P.S :depunerile astea de calamina :banghead:..
     
  7. Cristian S.

    Cristian S. Audi Expert

    Înscris:
    8 Mar 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Ovi pregateste-te....cand te trezesti vino sa imi iei masina.
     
  8. musicdok

    musicdok 5th Gear Member

    Înscris:
    27 Ian 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B6 1.9 tdi
    salutare


    salutare
    sincer inca nu am apucat sa testez masina ca am lasat-o unui prieten ca masina lui este la doctor
    si pina maine nu o sa apuca sa ma plimb cu ea
    dar o sa iti spun maine
    numai bine
     
  9. cipri@n

    cipri@n Bronze Member

    Înscris:
    4 Iul 2008
    Locație:
    Iași / Catania
    Masina:
    A4 Avant 2002, 1.9 TDI, 131 CP, AVF
    chiar nu credeam ca poate fi atata "mizerie"; dar tinand cont de ce era in turbina mea cand am curatat-o si de 192.000 km care nu stiu cat de reali sunt cred ca ar fi bine sa ma pregatesc si eu de operatiunea asta. cam cat timp v-a luat operatiunea?
     
  10. musicdok

    musicdok 5th Gear Member

    Înscris:
    27 Ian 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B6 1.9 tdi
    salutare

    pai operatiunea a durat in jur de 3-4 ore cu tot cu lalaitul de rigoare(tigara,vb la tel,mers dupa piese)
    nu este greu dar e o treaba migaloasa sa cureti EGR iar admisia iti ia si ea destul de mult timp
    pai te poti uita sub capota linga EGR si dak nu ai scurgeri pe linga sar putea sa fie mai bine la tine,dar totul este relativ pina nu desfaci si vezi
    cat despre turbina,eu nu ma avut probleme cu ea si ii fac peiodic log-uri in mers ca sa fiu sigur ca nu am probleme cu ea.
    numai bine:friends:
     
  11. Stefan

    Stefan Audi Expert

    Înscris:
    9 Oct 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    AUDI A4 B5 Avant, 2001, PD, AJM, 116+ CP by arazvan2002
    bravo pentru initiativa si pentru poze
    cred ca merita sa fie sticky
     
  12. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Buna treaba baieti. Era "murdara" rau. Si eu am curatat tot, acum doua luni: ambele galerii, EGR-ul si turbina, dar nu era chiar asa de naspa. Turbina era chiar foarte curata fiind curatata si acum doi ani.
    Un material foarte benefic care demonstreaza ca nu trebuie sa ai cine stie ce cunostinte ca s-o faci si singur...doar scule sa ai.
    Felicitari!;)
     
  13. sorin.crisan

    sorin.crisan 4th Gear Member

    Înscris:
    13 Noi 2008
    Locație:
    Timișoara / Deva
    Masina:
    (ex) Audi A4 B5 1.9 TDI-PD AJM 2001
    karoly,o intrebare am si eu la tine..vad ca tu ai curatat si turbina..eu mi-am curatat EGR-ul dar turbina nu, toti "mecanicii" de aici ma sfatuiau ca turbina nu se curata,ca odata desfacuta se decalibreaza si texte de mecanici! probabil nu au chef de munca,e prea migalos,nu stiu! ..totusi se curata turbina sau nu?.toate cele bune :salute:
     
  14. Cristian S.

    Cristian S. Audi Expert

    Înscris:
    8 Mar 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Sigur ca se curata Sorin,e chiar indicat la un anumit nr.de km,sau daca se circula subturat.
     
  15. ovidiutm

    ovidiutm Moderator Staff Member

    Înscris:
    16 Sep 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    A4 B6, 1.9 TDI ~ AVF/BGA + alte marci.
    M-am trezit!
    Acuma sunt pe circuit cu masina lu' Bogdan! :p

    Cristi, ai ceva banuieli de cum ar arata a ta? :sadlike:
    Bogdane, in poza aia zici ca-s gay... te-o mancat sa o pui si p-aia. Eh las ca merg cu a 5-a subturat sa iti infund EGR-ul... :whistle2:
     
  16. HOTBOYDINU 1st Gear Member

    Înscris:
    1 Iul 2009
    Locație:
    BUCURESTI
    Masina:
    A4 B6 2.5 TDI 180 CP ,2002
    Salut am vazut ce era acolo la voi . Am sunat mecanicul si am vb cu el maine ma duc la el si vreau sa curat tot si sa montez tampoane la motor ca s-au rupt :P.


    Am si eu intrebari ce piese ti-a trebuit ?
    intercooler nu l-ai curatat eu vreau si pe acela?
    maine vreau sa ia aparatu de pozat sa fac poze multe ?


    am vazut aici baieti care au curatat turbina ... cum ati facut-o ?

    masina e ce-a din semnatura hmmmmm si e v6 deci 2 galeri offf

    am mai auzit la cineva care a facut pocesul acesta si cica masina avea alta vana tragea taree rau ca noua :P

    Doamne ajuta !!!:salute:
     
  17. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Am sa raspund eu in locul baietilor:nu-ti trebuie piese,ci doar unelte,in cel mai rau caz garntura de tabla de la galeria de admisie;intercooler-ul il poti spala fara sa-l dai jos de pe masina,scoti furtunele de racord superior-inferior,dai cu jet puternic de apa,astupi racordul inferior,bagi apa cu sapun de mana lichid,lasi vrei ora,cureti din nou cu jet de apa,lasi sa se usuce minim 2ore in functie de temperatura de afara.
     
  18. musicdok

    musicdok 5th Gear Member

    Înscris:
    27 Ian 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    Audi A4 B6 1.9 tdi
    Turbina am dus-o la curatat la cineva care se ocupa numai cu asa ceva. Acolo e mai complicat asa ca iti sugerez daca nu ai experienta sa nu te bagi.
    Daca ai scule poti sa desfaci motorul bucati nu numai EGR-ul sau galeria de admisie. Iti trebuie cateva capuri imbus, cateva stea (nr. 4,5,6) si un set de imbusuri cu cot (nr. 4 si 6). Posibil sa trebuiasca si niste furtune inlocuite, ma refer la furtune de vacuum de 3,2... asta in cazul in care gasesti nereguli la cele vechi.

    Mai te pregatesti si cu multe carpe si 1L de diluant/benzina si vreo 2 spray-uri de la Sonax (iti ajunge si unul daca dai cu simt). Garniturile se schimba numai daca sunt rupte si asta de obicei se intampla numai daca a mai desfacut cineva inainte si a tras de ele fara simt.
    Intr-adevar la V6 e mai mult de curatat (dublezi cantitatea la spray si la diluant).
    ~by ovidiutm~
     
  19. TTs

    TTs Pasionat Audi

    Înscris:
    1 Sep 2008
    Locație:
    Piatra Neamț
    Masina:
    Audi TT Quattro 1,8T
    Poate la voi a mers curatarea galeriei cu diluant,eu a trebuit sa o ard,diluantul era frectie la picior de lemn.
     
  20. audiaudi2424

    audiaudi2424 2nd Gear Member

    Înscris:
    15 Feb 2009
    Locație:
    pitesti
    Masina:
    AUDI A4 2002...1,9TDI..131 CAI
    bravo asa imi mai place si mie sa mai intru pe site.imi poti spune exact e chei ai folosit,torx ,inbus,si altele..ca sa mi le iau pe toate.MERCI
     
    Ultima editare: 30 Oct 2009
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta