1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Display computer si ceasuri de bord - reparatie sau inlocuire

Discuție în 'How-to / Operatiuni de intretinere' creată de S3aMaster, 12 Iul 2007.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. S3aMaster

    S3aMaster 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iun 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi S3 1.8T Quattro 225CP 2003
    De cateva zile se intampla ceva ciudat cu computerul de bord. In primul rand nu se mai vad toate liniile de pe display...au disparut 2-3. Si problema cea mai mare e ca se intampla sa se si blocheze...adica pentru cateva zeci de secunde nu mai arata nimic, ramane blocat...si dupa aceea isi revine. Are cineva vreo idee ce as putea face? Oare sunt stricate ceva contacte?
     
    Shumi apreciază asta.
  2. micu

    micu Bronze Member

    Înscris:
    9 Iul 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 18T 8L
    Este foarte posibil sa fie din cauza caldurii.... eu am un coltisor (stanga sus) care imi face figuri cand sta mai mult in soare. Incearca sa vezi daca se intampla acelasi lucru si noaptea, sau in zilele mai racorase.
     
  3. S3aMaster

    S3aMaster 1st Gear Member

    Înscris:
    27 Iun 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi S3 1.8T Quattro 225CP 2003
    De blocat nu mi se mai blocheaza...momentan. Dar tot am ramas cu linii lipsa. Weekend-ul acesta am fost in afara orasului, la o cabana. Sambata noaptea a plouat destul de mult si duminica dimineata cand am pornit-o tot asa era computerul de bord. Posibil sa fie din cauza caldurii ... am sa mai incerc sa prind zile mai racoroase sa vad daca se comporta altfel. Oricum, nu inteleg de ce nu mi se mai blocheaza (nu ca as vrea, dar e ciudat).
     
  4. micu

    micu Bronze Member

    Înscris:
    9 Iul 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 18T 8L
    problema e ca si la mine , in weekend, a disparut jumatate de linie, si nu a mai aparut pana acum......

    Si la tata, care are un A4, tot in week-endul asta i-au disparut cateva puncte, nu o linie intreaga.... dar astazi de dimineatza am vb cu el, si spunea ca au reaparut...
     
  5. dorin

    dorin 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Iun 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    A4, 1.9 Tdi, 131 cp, 2003
    Am auzit ca asta ar fi o problema comuna la Audi sau poate la masinile germane, am o cunostinta care detine un Opel si are o problema similara. Din cate inteles, nu se poate repara ..doar inlocui. Unul nou e in jur de 800 € la reprezentanta, sau puteti incerca unul second,care poate va fi la sfert de pret. Dar asta nu e neaparat o regula, eu conduc un A4 din 2003 si nu am avut intalnit o astfel de situatie.
     
  6. micu

    micu Bronze Member

    Înscris:
    9 Iul 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 18T 8L
    Adica doar display-ul e 800 de Euro? Parerea mea este ca e extraordinar de mult.... cu banii astia iei dita mai plasma ..... loc sa ai sa o pui ..... nu exista alta varianta?

    Deci nu cred ca este vorba de computerul de bord. Eu zic, ca problema este strict la display...
     
  7. i_am_drooling 1st Gear Member

    Înscris:
    30 Iun 2007
    Locație:
    Iasi
    Masina:
    Audi A4 2.5T Avant quattro 177cp 2002
    Ca pret de reprezentanta nu m-ar mira sa fie si peste 1000 de euro. Gasesc ei explicatie pentru tot. Oricum, exagerat de mult.
     
    Ultima editare de un moderator: 17 Feb 2015
  8. Bogdan

    Bogdan 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Iun 2007
    Locație:
    Baia Mare
    Masina:
    A6,2l,140 cp, 2005
    Problema e la display mai mult ca sigur, nu are cum fi de la computer de bord.
    Pe unul second nu as merge.., si intr-adevar mai bine iti iei niste genti sau ceva..decat sa dai banii pe ala. Bafta.
     
  9. micu

    micu Bronze Member

    Înscris:
    9 Iul 2007
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A3 18T 8L
    exista oare posibilitatea de a "adapta " un alt display? eventual chiar unul color?!? :jester: ar fi sooper marfa :d ceva idei ?
     
  10. Ice 1st Gear Member

    Înscris:
    7 Iun 2007
    Masina:
    Audi A3 1.9 TDI Attraction 2001
    micu De adaptat ma indoiesc ca se poate. Eventual daca esti ceva mic geniu in electronica, e posibil sa reusesti ceva :). Banuiesc ca mai vrei si sa-l integrezi in bord sa dea si bine la aspect, nu ? ;)

    S3aMaster: e o problema generala la Audi A4 B5, posibil si B6 ... foarte multi au probleme cu displayul si cu liniile care dispar. E un defect al display-ului sau in montajul acestuia. Tu vad ca ai un S3 ... sa fi folosit acelasi tip de display si la masina ta? Am citit pe net de altii care si-au schimbat display-ul la reprezentanta (SUA) cu 500$+manopera si dupa putin timp au dat iar peste aceeasi problema. Nu stiu ce solutie ar putea exista...eventual sa gasesti un electronist sa se uite la el...poate are vreo idee. Cum a spus micu si caldura poate avea un cuvant de spus, incearca sa o tii la racoare o perioada sa vezi daca apar imbunatatiri.
     
    Ultima editare de un moderator: 17 Feb 2015
  11. orgonaskaroly

    orgonaskaroly Audi Expert

    Înscris:
    14 Oct 2007
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A4
    Eu am avut problema asta acum un an jumate. La un moment dat nu se mai vedea nimic, doar niste dungi negre pe verticala! Mi-au recomandat un tip de aicea din Timisoara, care mi-a dat jos bordul pe loc si in 30 de minute a rezolvat-o! Am platit in jur de 200 de ron. Asta dupa ce am mai fost la doi electricieni "priceputi " care nu au facut nimic si totusi m-au usurat de 100 de roni! Am fost si la reprezentanta dar acolo trebuia cu programare si nici nu vreau sa ma gandesc cat ma costa! Asa ca problema se poate rezolva si nu trebuie schimbat bordul, asa cum mi-au spus mai multi "priceputi", chiar si de la reprezentanta!
     
    Ultima editare de un moderator: 17 Feb 2015
  12. TA2A2

    TA2A2 Banned

    Înscris:
    22 Ian 2008
    Locație:
    GRANTHAM ENGLAND UK.
    Masina:
    AUDI A4 1.8TURBO-SPORT PACK(163)
    am avut si eu aceiasi problema la un a4-2000 imi apareau niste lini verticale pe display,am intrebat pe cei de la audi din vilcea si au spus ca trebuie schimbat pretul find foarte piperat 15milioane,asa ca am revolvato aici mai ieftin.(120£) lam gasit pe ybay
     
  13. tim s

    tim s 4th Gear Member

    Înscris:
    4 Apr 2008
    Locație:
    Timișoara
    Masina:
    A6 C8 45 TFSI SPORT S TRONIC 2019 EU6 dTEMP NAVI LED ACC 245CP
    Am un A6 din 2006.Azi am inlocuit plansa cu ceasurile deoarece mi-a disparut afisajul pe compul de bord.Pret??? 2900 ron !!!:(Se pare ca e o problema cu afisajul asta !!!
     
  14. nitescucip 1st Gear Member

    Înscris:
    4 Sep 2007
    Locație:
    Brasov
    Masina:
    AUDI A6 quattro - 2001
    S-ar putea sa te ajute: http://www.tachopix.de/pixelerror/nav.395/subnav.4/pagetype.iav/colnav.8952/

    Nu este chiar ieftin, insa comparativ cu celelalte preturi vehiculate...

    Cei pe care i-am auzit ca au comandat s-au descurcat sa-l schimbe de unii singuri sau cu ajutorul unor prieteni priceputi in ale letconului si cositorului. In bordul original display-ul este conectat printr-o panglica lipita pe placa, pe acea panglica fiind o componenta responsabila pt iluminare.
    Cel de pe site vine cu un soclu (gen cel de IDE la calcuri). Se dezlipeste panglica originala de pe placa, in locul ei se lipeste soclul iar panglica de la cel nou intra in soclu. Prea multa inginerie nu e, insa migala da.
     
    Ultima editare de un moderator: 17 Feb 2015
  15. Marius

    Marius 1st Gear Member

    Înscris:
    12 Iun 2008
    Locație:
    Oraş
    Masina:
    VW 1J5 ATD.
    Problema aceasta, cu afisajul BC-ului la Audi A4 se datoreaza benzii de contact. A fost o defectiune des intalnita la modelele fabricate pana in 2003, cand a fost remediata de constructor.
    Singura rezolvare este schimbarea intregului Instrument Cluster-ului.
     
  16. Nefermenu

    Nefermenu 1st Gear Member

    Înscris:
    2 Iul 2008
    Locație:
    Timisoara
    Masina:
    Audi A4 Avant 1.8T Quattro
    Am avut si eu aceeasi problema cu display-ul la un A4 B5din 2001, cu timpul problema se agraveaza pina nu mai fuctioneaza deloc, nici un indicator. Eu am schimbat bordul cu totul dupa citeva experiente de-ale mele si altor "mesteri". Problema era la procesor, nu la cablaje. Asta doar la reprezentanta se poate face si costa...
     
    Ultima editare de un moderator: 17 Feb 2015
  17. salexbr322

    salexbr322 4th Gear Member

    Înscris:
    27 Ian 2008
    Locație:
    Galati
    Masina:
    A4 avant
    Pentru ca am fost intrebat de un coleg despre aceasta problema, mi-am amintiT acum ca am citit despre repararea display-ului pe un alt forum. Redau mai jos cateva opinii:

    "Dupa lungi si obositoare chinuri am ajuns la o concluzie legata de aceasta problema a displayurilor mari in special. Eu sincer l-am desfacut pe al meu si l am remontat de 4-5 ori. Problema este generata de display in sine, iluminarea si culorile sunt generate de un polarizator de lumina cu 3 culori primare aflat in spatele displayului - in cazurile celor cu probleme de luminanta (display-ului ii palpaie backlite-ul sau se vede intunecat) problema este generata de acest polarizator sau de invertorul acestuia). Revenind la diplay-ul cu linii lipsa, cei care l au desfacut probabil au observat ca pe cablajul flexibil a acestuia este un mic circuit integrat, circuit integrat care este vinovat de problemele legate de segmente lipsa care apar si dispar aleator sau de functionarea intermitenta a intregului display - integratul nu poate fi inlocuit. Integratul este de tip BGA (fara pini) si are carcasa din sticla ceea ce il face sa fie foarte sensibil la diferente mari de temperatura care au loc in timp scurt (EX: vara ca in interiorul bordului, dupa ce masina a stat foarte mult timp in soare temperatura poate atinge si 55-60 grade celsius in interiorul bordului, garantat si masurat, pornim aerul conditionat si temperatura scade brusc), astfel acest CI se dezlipeste de pe cablajul flexibil si apar aceste probleme.
    Panel-ul (display+cablaj flexibil) este produs de Samsung in colaborare cu Siemens - am incercat sa iau legatura cu ei si mi-au spus ca acest display a fost conceput pt utilizarea INDOOR, pt aparatura electrocasnica si electronica, iar vestea buna a fost ca acest model este produs in continuare din simplul motiv, ciudat pt noi cei care avem probleme, ca este foarte FIABIL blink.gif si mi-au promis ca imi vor comunica o cale pe care vom putea achizitiona aceste dsplay-uri si un pret exact care sa includa si transport... pana atunci un pic de rabdare. Pret estimativ kit reparatie (conector+display) aprox 150Eur cu transport, ceea ce zic eu este oarecum rezonabil avand in vedere ca cei de la PBN mi-au cerut 22 mil pe ceasuri + resoftarea (rescrierea softului imbilizatorului electronic si al kilometrajului). Se pare ca si in tara exista o firma sau o persoana fizica care comercializeaza aceste kituri de reparatie, daca afla cineva ceva dati si voi o sfoara in tara...
    Pentru cei cu probleme de luminanta, eu tind sa cred ca problema se poate remedia foarte usor fiind vorba probabil de o lipitura imperfecta, dar va sfatuiesc sa aveti foarte mare grija in manipularea display-ului si a polarizatorului datorita delicatetii pieselor si a tensiunilor de lucru - polarizatorul contine o lampa, asemanatoare celor folosite la scanner sau la un monitor LCD desi de dimensiuni mult mai mici (rpox dimensiunea unei mine de creion de 0,9), care este foarte sensibila, si un invertor care lucreaza la tensiuni foarte mari, face din 12V aproximativ 2500V pt amorsarea lampii si 1800V pt functionarea continua - invertorul este situat pe cealalta parte a placii de baza sub un capac metalic pe partea cu motorasele care antreneaza acele turometrului, kilometrajului si ale temp apei si motorinei."
    "Acel CI nu poate fi inlocuit, se poate inlocui doar display ul cu tot cu cablaj flexibil si cu integratul montat - pretul estimativ dat de producator, dupa cum am scris si mai sus a fost de 150 Eur display ul si conectorul. By default cablajul flexibil al display ului dupa cum ai observat si tu vine lipit direct pe placa, tocmai din aceasta cauza cei de la Siemens trimit display ul asa cum il ai si pe placa numai ca nu se mai lipeste direct, pe placa vine lipit un conector (asemanator cu cel din poza) in care intra capatul cablajului flexibil al displayului.
    In concluzie sub nici o forma acel display nu poate fi reparat sau acel integrat inlocuit - acel circuit integrat este de fapt un multiplexor BGA (este un circui integrat care primeste informatia transmisa digital si o traduce pt a putea comanda matricea displayului) din sticla care se lipeste numai in conditii de clima si umiditate controlata si numai de roboti (are in intre 180-280 de pini); pe deasupra este si fotosensibil (poate fi deteriorat in urma contactului cu lumina), de aceea pe margine este izolat cu acea substanta cianoacrilata."
    "Am primit in sfarsit vestile de la Siemens - mi-au promis ca pana la data de 20 Martie imi vor trimite primul kit de reparatie
    Pret final - sunt 2 modele:
    Modelul normal (cel care il avem toti pe masina) - 170Eur*
    Modelul plus (acel integrat este izolat impotriva diferentelor de temperatura si umiditate) - 208Eur*"
    "Salut, iata ultimele noutati, am incercat la mine pe masina si a functionat, display-ul poate fi comandat aici: http://www.tachopix.de/pixelerror/nav.395/...av/colnav.8912/ , am comandat si montat unui prieten si este OK, teoretic se spune ca se acorda si garantie, site ul mi a fost recomandat de cei de la Siemens, ei nu mai fac livrari decat pt firme si de la 50 de bucati in sus asa incat ei nu ne vor mai putea trimite... "
    "Nu trebuie sa faci nici o modifcare, sunt 2 tipuri de display-uri, unul standard (exact ca cel de pe masina), si unul cu conector, acum depinde cum ai norocul sa l primesti de la ei, cel mai bun ar fi cel cu conector, are o protectie mai buna la temperaturi ridicate. Plata se face prin card, exact ca pe eBay, dar am inteles de la un prieten ca se poate face plata si la ridicarea coletului, dar nu stiu cum a facut exact, mie mi au ajuns cam in 10 zile de la plasarea comenzii! "
    "Multumesc pentru un eventual ajutor! Ce voiam sa te intreb totusi din timp: e nevoie sa demontez si indicatoarele de bord (ceasurile) ca sa am acces la montat-demontat afisajul sau se poate scoate si baga la loc prin spate? Si am inteles ca la modelul meu firele de legatura ar fi conectate direct pe placa "de baza" a clusterului. Este ceva rasina epoxy sau ceva de genul asta peste conexiuni *asa am inteles parca) ce ar trebuii indepartata in prealabil? si eu o sa primesc la afisajul nou un conector ce urmeaza a fi prins pe placa clusterului...sper ca se potriveste (ca forma si marime) cu punctele de conexiune de pe placa (in locul orificiilor firelor vechi)..? nu ca ar fi o mare problema in a-l adapta dar ar fi preferabil sa nu ma apuc de improvizatii:)..Explica-mi te rog la tine cum a decurs situatia..
    Mersi inca odata si weekend placut..

    --------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    Sal!
    da, va trebui sa demontezi si indicatoarele si plasticul alb de deflexia a luminii, se desfac relativ usor, rasucesti acele indicatoarelor (turometru, vitezometru, apa si motorina in sensul acelor de casornic trecand de capatul maxim si tragi in sus in acelasi timp, la plastice este mai dificil dar dupa ce te prinzi ies destul de usor, cat despre conector la cel care l am primit eu sa potrivit exact peste contactele de pe placa, deci nu este nevoie de improvizatii, iar lipiturile intre cablajul flexibil si placa nu sunt acoperite cu nimik, sau cel putin la mine nu au fost... Trebuie in schimb sa ai mare grija la polarizatorul de lumina, pe exteriorul displayului exista o carcasa de metal care trebuie indepartata ca sa scoti display-ul, are pe spatele placii picioruse care sunt indoite, trebuie sa ai grija cand il montezi inapoi sa nu ciobesti display ul nou si sa nu se miste dispersorul din spatele display ului. "
    "Gata...azi mi-a sosit displayul din Germania de la tachopix (http://www.tachopix.de/pixelerror/nav.395/...av/colnav.8912/ )si am trecut la treaba.
    M-a costat 165 euro trimis acasa prin posta. Se poate trimite clusterul la ei sa monteze ei noul afisaj si costa cu 10 euro mai mult..adica 175 si iti acorda 2 ani garantie..da asta inseamna sa ramii fara indicatoare bord vreo 2 saptamini cit dureaza calatoria dus-intors pe posta...sau cum am procedat eu, adica am cerut sa mi-l trimita prin posta dar mi-au zis ca nu am garantie la el... dar nu-mi fac probleme.
    Daca vreti sa va comandati un afisaj de asta trebuie mai intii sa vorbiti cu ei la telefon sau sa scrieti un mail cu solicitarea voastra (cu date de expeditie) , ei va trimit o factura proforma pe mail cu datele bancii lor, virati banii in contul lor si imediat ce au banii vi-l pun la posta.

    Singura parte mai nasoala a fost faptul ca poate n-am fost destul de explicit cu cei de acolo (desi am vorbit pe limba lor:P) si nu mi-au trimis conector pentru banda flexibila a afisajului. Asa ca atrebuit sa-l dezlipesc (de fapt sa-l rup pe al meu, apoi sa curat comtactele cu mare grija sa nu ramina scurturi si sa fie curate. Am cautat printre ce aveam la indemina, adica un conector de asta pentru banda flexibila dar din pacate aveam doar mai inguste..si eram cu masina demontata..asa ca am trecut la artificii si inventii ca sa pot face conexiunea. In mare pot sa va zic ca am suprapus perfect banda flexibila peste contactele de pe placa de baza a clusterului (se tine cablajul spre lumina ca sa se vada suprapunerea benzii cu contactele placii) si se fixeaza cu banda scotch transparenta... apoi am taiat o bucata de burete (l-am folosit cel din ambalajul afisajului) de compozitie mai tare (nu burete de baie:P) sau se poate folosi cauciuc de 2-3mmgrosime) care se pune peste zona contactelor, adica peste cablajul flexibil suprapuspe contactele placii de baza. Din constructie placa de baza a clusterului are 2 gauri de 4 mm in stg si dreapta contactelor de pe placa. Eu le-am folosit ca sa pun o bratara de metal prinsa cu doua suruburi cu piulita de 3mm si care stringe banda de cauciuc (burete in cazul meu) peste contactele suprapuse si astfel face un contact ferm. E o metoda mai bruta de a realiza contactul (in lipsa unui conector specializat) dar a functionat din prima si nu sint probleme..Daca ati desfacyut tastaturi stiti ca unele folosesc metoda asta de a realiza contact intre placa cu circuitele tastaturii (folia de plastic transparent cu traseele tastelor) si cablul de legatura, de iesire al tastaturii.

    Afisajul are folii de protectie pe ambele fetze si astea vin date jos abia cind se termina de realizat conexiunea si se trece la inchiderea clusterului, ca sa nu fie zgiriat accidental in timpul manevrarii.

    Am pus putin burete si peste circ. integrat de pe banda flexibila, poate asa o sa fie un pic mai protejat de variatii mari de temperaturi, care este "cancerul" afisajelor de tipul asta.

    Nu cred ca are rost sa va spun ca noul afisaj este de-a dreptul bestial...superb..are o luminozitate mult mai mare, caracterele sint mai frumoase si mai fine...ce mai, e cool..a meritat si banii si munca. asa ca nu merita sa va chioritzi si sa va chinuiti sa intelegeti ce vrea sa arate un afisaj obosit si incomplect, ca sa nu mai vorbesc de estetica..."

    scrise de B52JPG si ROVW
     
  18. kostas

    kostas Gold Member

    Înscris:
    3 Aug 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    2010 REVO Audi A5 Sportback Quattro 3.0 TDI V6 300 CP S-tronic
    www.tachopix.de

    de aici va comandati doar DIS (displayul) costa in jur de 170 euro cu tot cu transport din germania in romania.

    daca nu va pricepeti la montat/demontat nu incercati singuri! Lasati pe cineva care a mai facut asta.

    apoi daca sunteti in bucuresti va pot recomanda un service care sa monteze displayul pe cluster. eu am avut si un passat B5.5 cu aceeasi problema si s-a rezolvat. pt detalii ori ma sunati ori imi dai un PM.
     
  19. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    electronist

    Displayul se poate cumpara de pe tachopix.de in ce culoare doriti. Mai aveti la alegere varianta sa mergeti la reprezentanta, dar habar n-au sa schimbe doar displayul si te pun sa cumperi tot panoul indicator (pret 3250 ron !!!). Displayul de la tachopix.de te costa 150 E cu transportul inclus. Daca demontezi ceasurile de bord si le trimiti la ei, ti-l si schimba (175 E manopera) si-ti mai da si 2 ani garantie la el. Mie tocmai mi s-a intamplat acelasi lucru la un A6 tot cu display mic, intre ceasuri.
     
    Ultima editare de un moderator: 17 Feb 2015
  20. dumy_vs

    dumy_vs 1st Gear Member

    Înscris:
    22 Oct 2008
    Locație:
    Vaslui
    Masina:
    Audi A4 2.0 TDI 140 CP BPW Multitronic 7 [2006]
    kostas Poti sa dai cateva detalii cu referire la reparatia display-ului, am aceeasi problema la masina mea, si daca stii cum si unde il pot repara as aprecia un sfat.Mc
     
    Ultima editare de un moderator: 17 Feb 2015
    Vest apreciază asta.
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta