1. Acest site folosește cookie-uri. Prin continuarea folosiri acestui site, ești de acord cu utilizarea de către noi a cookie-urilor. Mai mult.

Anvelope de marimi diferite pe puntile masinii - incompatibile cu Quattro si Torsen la Audi

Discuție în 'Jante / Anvelope' creată de gabriel_petrea, 22 Noi 2009.

Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.
  1. gabriel_petrea Banned

    Înscris:
    30 Iul 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Audi A6,1.8Tquattro,2001
    Cei ce aveti tractiune intergrala ...si nu numai dar in special cu tractiune intergrala !!!!! Aveti grija la cauciucuri NICIODATA sa nu aveti cauciucuri de marimi diferite pe punti . toate cauciucurile trebuie sa fie de aceleasi dimensiuni . Exista riscul sa se strice diferentialul de la tractiunea integrala .
    2 - ABS si ESP pot da erori din acasta cauza . Cunosc pe cineva care si-a facut praf tractiunea din cauza ca pe fata avea cauciucuri 215 iar pe spate de 205 . A mers intr-adevar destui km aproximativ 1.000 km si intr-un mod sportiv dar asta a fost cauza dezastrului .
     
  2. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Mă cam îndoiesc că lăţimea "amprentei" anvelopei poate distruge un sistem de tracţiune consacrat şi celebru tocmai pentru fiabilitatea lui. Poate n-ai înţeles tu, şi e vorba mai curând de anvelope cu înălţimea talonului diferită. Aşa ar mai avea logică, când roţile nu sunt la fel de înalte şi la o rotaţie completă la unele, corespunde mai mult de o rotaţie la altele, generând o funcţionare continuă a pinioanelor satelit.
     
  3. boresque

    boresque Gold Member

    Înscris:
    3 Sep 2008
    Locație:
    E60
    Masina:
    A6 4B-C5, sedan model 2000, 2.5TDi AKN 110Kw(150hp), c.v. M6-DQS
    Si mie mi se pare mai plauzibila situatia descrisa de Nelu Patrascu.
    Se poate intampla mai degraba la roti cu diametrul diferit intrucat nu fac acelasi numar de ture la aceeasi viteza.
    Cat despre fiabilitate...orice lucru oricat de fiabil ar fi ramane fiabil daca il intretii, daca nu, dupa o vreme tot gunoi ajunge.
     
  4. hro

    hro 5th Gear Member

    Înscris:
    1 Dec 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    A6 2.7 quattro, 120 kw model 2006
    nu exista echivalente perfecte intre diferite dimensiuni...incercati pe miata tyres....ca urmare va fi mereu ceva in plus sau in minus la diametru...
    de aceea in cartea tehnica spune acelasi lucru , adica sa fie toate 4 IDENTICE
     
    traian si decebal apreciază asta.
  5. gaby_a4

    gaby_a4 Banned

    Înscris:
    15 Oct 2009
    Locație:
    iasi/suceava
    Masina:
    A4 8E TURBO
    ceea ce spune Nelu Patrascu este 'cam' imposibil si neadevarat
    adica niciodata 215/55/16 nu va fi egal in in diametru cu 205/55/16 cum cred multi dintre posesorii de masini, va exista acolo o mica diferenta care se mareste la 225/55/16 vs 205/55/16
    aceesi diferenta este si intre 225/45/17 si 245/45/17 pentru ca acel indice din mijloc este PROCENT din latime, nu o valoare de sine statatoare
     
    radu2010 apreciază asta.
  6. CristiAuD

    CristiAuD Silver Member

    Înscris:
    30 Dec 2008
    Locație:
    Ro
    Masina:
    alta marca
    ai dreptate si tu dar ce a zis el e mult mai probabil sa se intample la diferente de inaltime a talonului decat latimea cauciucului.
     
  7. l.u.v

    l.u.v Bronze Member

    Înscris:
    19 Oct 2009
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi A6 2.5 TDI Quattro
    Nu ai inteles..daca este mai lat obligatoriu un cauciuc este si mai inalt..oricum este diferenta..
     
  8. audipowervl

    audipowervl 2nd Gear Member

    Înscris:
    2 Ian 2008
    Locație:
    valcea
    Masina:
    a4 2.5 tdi
    sal, eu am avut un audi a6 2.8 quattro din 99 si aveam spate 225 55 16 si fata 205 55 16 singura problema era de la 220 km/h incepea sa pacane ceva in grup si am mers peste 10 mi cu anvelope diferite , grupurile pica in general la 2.5 tdi in cazul in care masian a suferit lovitri frontale sau lipsa ulei
    semnele sunt cand efectuati virari in loc in treapta 1 rotile spate se invartesc ambele cu aceiasi viteza adica una din ele derapeaza
     
  9. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    Ba ce spune Nelu Pătraşcu este cât se poate de adevărat.
    Mai citeşte odată ce-am scris. Scrie undeva vreo cifră, vreo dimensiune? Am vorbit doar de roţi cu înălţimi diferite, lăţimea diferită a benzii de rulare a două anvelope cu aceiaşi înălţime nu provoacă nici un fel de diferenţă de turaţie între ele. Când am zis talon, am luat în considerare şi ceea ce crezi că am aflat de la tine. Şi ca să-ţi dau un exemplu, "încalţă" tu două jante, una cu 245/55 şi cealaltă cu 225/60 şi uită-te la ele. Te asigur că le poţi monta chiar şi pe aceiaşi punte şi nu vei simti că maşina trage într-o parte sau stă strâmb. Pentru că ele au acelaşi talon, eu însă vorbeam de talon diferit, nu de cifrele pe care le spui tu.
     
  10. gabriel_petrea Banned

    Înscris:
    30 Iul 2009
    Locație:
    bucuresti
    Masina:
    Audi A6,1.8Tquattro,2001
    diferente

    inaltimea unui cauciuc 205/55/16 nu este aceeasi cu unul de 215/55/16 ....acel 55 reprezinta un procent adica 55% din "balon" (205 sau 215) deci nu sunt de aceesi inaltime !
     
  11. traian si decebal Audi Expert

    Înscris:
    4 Feb 2008
    Locație:
    București
    Masina:
    Audi A6 C8 45tfsi Quattro, Maserati Grecale Modena
    gabriel petrea a crezut ca se subintelege ca inaltimea talonului la cele doua anvelope este de 55 si de aici rezulta confuzia celorlalti.
     
    Ultima editare de un moderator: 24 Apr 2012
  12. denedeu

    denedeu 1st Gear Member

    Înscris:
    11 Mai 2008
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Audi Q7
    hai sa va spun ceva, am un A6 3.0tdi quattro s-line cu arcurile schimbate (masina coborata apeoximativ 3cm) si cu 245/45/18 cat am avut la inceput imi atingea la fiecare hop...dupa ce le-am schimbat si am pus 245/40/18 nu mi-a mai atins...de ce? pentru ca diferenta intre cele 2 dimensiuni era de aproximativ 1.5 cm!!! si am patit sa fac pana si rezerva sa fie 245/45/18 si nu am putut sa merg cu masina cu mai mult de 30km/h si imi piuiau toate in bord gen esp, abs etc si masina nu vroia sa traga, deoarece intrase intr-un fel de "safe-mode" ca sa nu stric computerele si diferentialul(explicatia celor de la porsche, am fost nevoit sa merg sa-mi stearga erorile!!!). Sfatul meu: nu mergeti cu dimensiuni diferite la anvelope daca aveti quattro!!!:racer:
     
    Bitza-Bitza apreciază asta.
  13. Nelu Pătraşcu Gold Member

    Înscris:
    9 Feb 2009
    Locație:
    KAVARNA
    Masina:
    AUDI A6 C4 2,5 TDI motor AEL 103 kw
    30 km/h este limita inferioară la care unitatea electronică de control intră în alertă. Ea culege informaţii şi de la poziţia volanului. În mod normal, la deplasarea pe o traiectorie curbilinie, roţile aflate în exteriorul curbei se învârt mai repede decât cele din interior, şi totuşi nu bip-uie nimic. Nici când faci o întoarcere strânsă nu eşti avertizat şi totuşi cele 4 roţi parcurg lungimi de cerc diferite.
    Aşa a venit maşina ta, cu roţi de 18 ţoli? Nu mi se par prea potrivite.
     
  14. florinp111 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Ian 2010
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A6, 3.0 tdi quattro
    strica indicele de masa al anvelopelor diferentialul???

    Am un a6 3.0 tdi quattro(cum cred ca e si afisat).Am fost azi sa schimb 2 jante(identice cu celelalte 2) si 2 anvelope livrate de cardinal motors.Problema celor de la service-ul de roti era ca nu erau siguri daca indicele de masa diferit al celor 2 anvelope noi fata de celelalte doua de pe masina ,respectiv 93 fata de 97 imi afecteaza sau nu sistemul quattro .Toate anvelopele sunt michelin pilot sport245/40/18 ,cele 2 noi sunt run-o-flat-uri cu indice 93Y ,iar celelalte 2 sunt standard cu indice 97Y.In talon scrie ca ptr.a6 modelul meu sunt recomandate 97Y!cei de la cardinal spun ca nu ar afecta sistemul quattro ,totusi vreau sa aud si alte pareri calificate sau macar sa aflu unde sa gasesc un asemenea raspuns(am cautat pe audi.com ,dar nu am gasit o sectiune dedicata intrebarilor de genul asta).As mai vrea sa stiu parerea posesorilor de run-o-flat-uri ,daca acest gen de anvelope e mai putin susceptibil de galme pe drumurile din Romania fata de cele standard.Personal am avut numai michelin pilot sport 245/40/18 standard si toate au facut galme sau explozie. Va multumesc !
     
  15. rac

    rac Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    braila
    Masina:
    audi a4 b8
    nu am tractiune integrala ,dar pot sa iti spun doar ca ran-flat'urile sunt mult mai grele ca cele normale ,si nu cred ca ar face bine diferentialului tau.
     
  16. florinp111 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Ian 2010
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A6, 3.0 tdi quattro
    cum asa? cum ar putea sa influenteze masa anvelopei tractiunea integrala? asa ceva chiar nu am mai auzit .in plus run -urile sunt oferite acum si in optiunile de achizitionare de la dealer ,in 2006 cand am luat eu masina nu erau.
     
  17. rac

    rac Silver Member

    Înscris:
    13 Sep 2008
    Locație:
    braila
    Masina:
    audi a4 b8
    pai tu ai acum 2 runflat si 2 anvelope normale . cele runflat sunt mult mai grele decat cele obisnuite. ,si cred k nu face bine diferentialului anvelope cu greutate diferita. eu ce stiu e ca trebuie puse 4 anvelope la fel pe quattro.
     
  18. Dracku

    Dracku Bronze Member

    Înscris:
    21 Oct 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Fosta mea, Audi A4 2,5TDI V6 Quattro 2001,180CP
    Confirm si eu,toate cauciucurile trebuie sa fie la fel,altfel o sa ai problema cu diferentialul,pt mai multa siguranta,uita-te pe talonul masinii,sau in carte,si ai sa vezi ca la fel spune si acolo.
     
  19. florinp111 1st Gear Member

    Înscris:
    16 Ian 2010
    Locație:
    Ploiesti
    Masina:
    Audi A6, 3.0 tdi quattro
    pai cauciucurile sunt identice michelin pilot sport 245/40/18 au aceleasi dimensiuni si acelasi profil toate 4 in afara de faptul ca ranurile sunt93Y ,iar celelalte 2 normale sunt 97Y (ca in talon ).urmeaza sa-mi pun ranuri si la celelalte dar ce ranuri sa-mi iau 93Y (ca cele de pe masina)sau 97 Y ca in talon ? mi-e greu sa cred ca 4 kg in plus pe fata la cauciucuri strica diferentialul . mi se pare absurd ,dar hey nu sunt sigur.
     
  20. Dracku

    Dracku Bronze Member

    Înscris:
    21 Oct 2007
    Locație:
    Bucuresti
    Masina:
    Fosta mea, Audi A4 2,5TDI V6 Quattro 2001,180CP
    Ia-le ca pe cele de pe talon,97Y respectiv,oricum nu degeaba in carte scrie sa fie la fel toate cauciucurile.
     
Stare subiect:
Nu este deschis pentru răspunsuri viitoare.

Distribuie pagina asta